امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 05 اسفند 1392 - 10:40

جهانگیری گفت: در بهمن امسال ما به 77 میلیون و 374 هزار نفر یارانه پرداخت کرده ایم که این مقدار از جمعیت کل کشور که برمبنای آمار حدود 77 میلیون و 200 هزار نفر می شود،‌ بیشتر است ، از این رو باید ثبت نام جدیدی انجام شود و دولت عددی را مشخص کند که اگر درآمد از آن کمتر بودش ، فرد نیازمند شناخته شود.

اتحاد جنوب: اسحاق جهانگیری در برنامه دیشب گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به فرصت های فراوان توسعه در کشورمان که از شرایط طبیعی، تمدن، سابقه تاریخی و مردم سختکوش به دست آمده است، گفت: ما از نظر منابع نفتی دومین کشور و از نظر منابع گازی، نخستین کشور هستیم و علاوه بر آن 64 ماده معدنی در کشور شناخته شده است.

وی افزود: زیرساخت های گسترده ای ایجاد شده و نیروی انسانی متعهد و کارآموخته ای هم به ویژه از جوانان شکل گرفته که سرمایه بسیار مناسبی را در خدمت توسعه کشور قرار می دهد، البته از همه مهمتر عزم راسخی است که در کشور برای پیشرفت شکل گرفته است.

جهانگیری تصریح کرد: یکی از مسائل مهم پیشرفت، الگوی آن است، در حالی که کشورهای مختلف سیاست های دقیق علمی تدوین کرده و حتی با تغییر حکومت ها آن را پی گیری می کنند، متاسفانه درایران سیاست ها بعضا شتاب زده و غیرعلمی انتخاب می شد و پی در پی تغییر می کرد.

وی گفت: این که سیاست های کلی اعلام شود تا با تغییر دولت ها عوض نشود، برای همه قوا لازم الاجرا باشد و چراغ راهی برای توسعه باشد ، مسئله مهمی بود که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود دو نکته مهم در سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، افزود: در مقطع کنونی جنگ تمام عیاری علیه اقتصاد کشور شکل گرفته به گونه ای که این تحریم‌ها و جنگ کانون‌ها و مراکزی همانند نفت، بیمه و بانکداری را نشانه رفته است که بیشترین نقش را در توسعه کشور دارند.


وی با توجه به بروز بحران در اقتصادهای جهانی، تصریح کرد: از طرف دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فقط مختص شرایط کنونی کشور نیست، چرا که این دوره، یک دوره گذار است، سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی هم به فشارهای مقطعی علیه اقتصاد ایران توجه دارد و در نگاه بلند مدت ، اقتصاد به گونه‌ای مقاوم می شود که در برابر بحران‌هایی که در اقتصاد بین‌الملل ایجاد می‌شود، آسیب نبیند و از طرفی ،اقتصاد کشور اقتصادی باشد که مسیر توسعه و پیشرفت خود را طی کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی واقعیت ها در اقتصاد کشور اظهار داشت: ما در سال 91 با رکود تورمی ، تورم 40 درصدی و رشد اقتصادی منفی 5 و 8 دهم درصد روبرو بودیم و در کنار این موضوع ها ، با بیکاری به ویژه در قشرهای جوان تحصیلکرده روبرو هستیم و بهره وری بسیار پایین است.

وی افزود: بحران هایی هم در بخش های مختلف وجود دارد از جمله مشکلات زیست محیطی مثل گرد و غبار، آلایندگی کلان شهرها و نیز موضوع آب که امروز برای ایران مسئله ای اساسی شده است و مشکل دریاچه ارومیه ، برخی تالاب ها و مسئله آب در برخی استانهای مرکزی کشور از جمله آن هستند.

جهانگیری تصریح کرد: از طرف دیگ ، جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان کشور باثباتی مطرح است که انقلاب اسلامی آن ، در همه زمینه ها می خواهد الهام بخش باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یک پیام مهم و خوبی که باید حتما برای کشورهای اسلامی داده شود، کارآیی نظام جمهوری اسلامی و توانایی آن در عبور از چالش ها و طی مسیر توسعه است.

وی با اشاره به شکل گیری دولت در زمان بحث سیاست ها در مجمع تشخیص مصلحت و مشارکت فعال دولت در کمک به تدوین سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با نهایی شدن سیاست ها در مجمع و اعلام آن از سوی مقام معظم رهبری، دولت برای اجرایی کردن آن به صورت جدی آمادگی داشته و همچنان آماده هستیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: خوشبختانه بخش های زیادی از محورهای سیاست های کلی در اقتصاد کشور مورد توجه قرار دارد که فقط برای زمان بندی شدن آنها باید برنامه ریزی شود.

ماموریت رئیس جمهور به ستاد اقتصادی دولت

وی افزود: ستاد اقتصادی که از ابتدای دولت یازدهم به دستور رئیس جمهور شکل گرفت هفته ای دو جلسه با حضور وزیر اقتصاد، معاونت راهبردی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، بنده و برخی از مشاوران و کارشناسان رئیس جمهور شکل گرفته و تا کنون تصمیم های مختلفی در اقتصاد کلان گرفته و در دولت مطرح شده است که قرار شد این ستاد به عنوان ستاد اصلی اقتصاد مقاومتی ، مسائل مربوط به این حوزه را پیگیری کند.

جهانگیری تصریح کرد:‌ براساس ابلاغ رئیس جمهور، برای همه دستگاه ها این 24 بند بین دستگاه ها بر اساس وظایف آنها تقسیم شده است و از دستگاه ها خواسته ایم در یک زمان مشخصی برنامه اجرایی خود را به همراه برنامه زمان بندی اعلام کنند.

وی افزود: معاونت راهبردی تا آخر امسال نقشه راه اجرایی شدن سیاست ها را نهایی خواهد کرد و به بنده برای طرح در ستادهای مختلف ارائه خواهد داد. معاون اول رئیس جمهور گفت : این سیاستها کمک بسیار زیادی به این دولت کرده تا به توسط آنها اهداف بلندی را که پیش بینی کرده است به پیش ببرد ، از هم اکنون هم ما وارد مراحل برنامه ریزی و زمانبندی شده ایم.

معاون اول رئیس جمهور هماهنگی بین قوای سه گانه را از جمله دستاوردهای حماسه 24 خرداد برشمرد و گفت: ما با مجلس رابطه بسیار خوب و با قوه قضائیه رابطه صمیمی داریم. وی افزود: همه قوا باید کمک کنند و دولت به ویژه با کمک مجلس می تواند این مسیر را طی کند.

اقتصاد مقاومتی منجر به اقتصاد پایدار خواهد شد

جهانگیری ، اقتصاد مقاومتی را متفاوت با اقتصاد ریاضتی اعلام کرد و در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی منجر به اقتصاد پایدار خواهد شد و درون زا بودن آن به معنی نگاه ما برای توسعه کشور به ظرفیت ها  و توانمندیهای داخل کشور باشد.

وی، نیروی انسانی را ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه کشور ذکر و تصریح کرد: ما با تکیه بر ظرفیت های درون و در عین حال با تعاملی آگاهانه و مفید با اقتصاد جهانی ، قادر خواهیم بود تا این سیاست ها را پیش ببریم و اقتصاد مقاومتی هم به دو موضوع درون زا بودن و برون نگری پرداخته است.

جهانگیری گفت: برون نگر بودن یعنی آنجا که نیاز است از بازار بین المللی استفاده کنیم، آنجا که می شود از فناوری روز یا منابع مالی دنیا استفاده کنیم باید استفاده کنیم، تعاملی مثبت باشد ولی با هیچ فشاری ، اقتصاد کشور آسیب نبیند.

وی افزود: تامین نهاده ها و کالاهای اساسی در درون کشور و متنوع ساختن مبادی در بخش وارداتی آن از سیاست های مهم است و ما نباید در کالاهای راهبردی به صورت کامل به خارج وابسته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور درباره اقتصاد دانش بنیان گفت: اگر بتوانیم این اقتصاد را به خوبی عملیاتی کنیم می تواند حتما جایگزین نفت باشد و استعداد ایران در این زمینه بسیار زیاد است.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که وجود دارد این است که اگر از چرخه تولید علم و فناوری عقب افتادیم دستکم آن را جبران کنیم ، این مهمترین سیاستی است که در سالهای اخیر به آن پرداخته شده است.

جهانگیری تصریح کرد: نباید به تولید علم و فناوری به تنهایی اکتفا کرد، بلکه باید زنجیره علم تا ثروت را به صورت کامل تکمیل کنیم.

وی گفت: شرکت های دانش بنیان باید جایگزین شرکت هایی شوند که سرمایه اصلی در آنها سرمایه مادی است ،که خوشبختانه در سال های اخیر حرکت به سمت شرکت های دانش بنیان، حرکت جدی بوده است و ما در بودجه سال 93 به آن توجه جدی کردیم به گونه ای که در سال 92 کل منابع اختصاص داده شده به این بخش کمتر از 100 میلیارد تومان بود ولی در بودجه 93 این میزان حدود 700 میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بینان افزود: اگر این حرکت به صورت جدی صورت بگیرد، من فکر می کنم ما در بخش فناوری های جدید که امروزه در دنیا در انحصار کشورهای محدودی قرار دارد، اگر با سرعت عمل کنیم می توانیم خودمان را همگام با دنیا پیش ببریم و در برخی جاها حتی صاحب نظریات جدیدی باشیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این شرکت ها می توانند در بخش های فعلی و سنتی ما هم تحول جدی ایجاد کند و باعث شود تولیدات ما با کیفیت بهتر و قیمت پایین تر و قابل رقابت در عرصه بین المللی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین رویه درتوسعه یک کشور، تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت در عرصه بین المللی است گفت: به همین دلیل در بسیاری از بندهای سیاست های کلی ، موضوع تولید داخلی جز اصلی ترین مسایل است.

جهانگیری گفت: متاسفانه اقتصاد ایران در طی 35 سال گذشته رشد پایداری نداشته به گونه ای که گاهی بالا و گاهی پایین بوده است، در وضعیت کنونی هم ما با رکود در تولید کشور مواجه هستیم به گونه ای که بسیاری از بنگاههای صنعتی مشکل دارند و برخی از آنها با ظرفیت های بسیار پایین کار می کنند، تولید بخش کشاورزی هم نیاز به توجه جدی دارد.

وی افزود: یک بخش به تولید کنندگان برمی گردد که باید فضای رقابتی برای آنها ایجاد شود هم در داخل و هم در عرصه بین المللی ، از اینرو باید تلاش کنیم قیمت تمام شده کالاهای ایرانی پایین باشد لذا باید از بسیاری از هزینه هایی که بر تولید تحمیل می شود جلوگیری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در نخستین روزهای تشکیل دولت ،ما 35 مصوبه دادیم به عنوان رفع موانع تولید کشور ولی کفایت نمی کند، از این رو در کنار تلاش های دولت و تاثیر آن در کاهش تورم ، درحال حاضر مهمترین حرکتی که دولت باید دنبال کند خروج از رکود است،به شکلی که تولید نشاط پیدا کند و برای تولید بازار درست شود.

وی گفت: هیچ کشوری بازار خود را به راحتی در اختیار محصولات خارجی قرار نخواهد داد، متاسفانه ممکن است در بین بخشی از مردم این تفکر رواج داشته باشد که کالاهای خارجی بهتر است اما اقدامی که باید در این زمینه صورت بگیرد لزوم توجه به مسئله فرهنگ سازی است.

جهانگیری تصریح کرد: در برخی از رشته های تولیدی ، تولیدکننده مجبور است اعلام کند کالای من خارجی است ، دلیلی ندارد کشوری با 77 میلیون جمعیت بازار خود را براحتی در اختیار تولیدات خارجی قرار دهد.

معاون اول رئیس جمهور ،بخش دیگر در حمایت از تولیدات داخلی را صادرات ذکر کرد و گفت: یکی از مهمترین سیاست هایی که در این دولت باید به صورت جدی دنبال شود و در سیاست های کلی گفته شده، حمایت از صادرات غیرنفتی است البته کالاهای ما به بسیاری از کشورها صادر می شود و ما با برخی از کشورها موازنه مثبت داریم در برخی هم موازنه منفی داریم، از این رو باید برنامه هایی تدوین کنیم که مشوق صادرات کالاهای غیرنفتی باشد.

وی افزود: یکی از برنامه های خوبی که در وزات نفت تهیه شده، توسعه تولید فرآورده های نفتی است، بر مبنای آن ایران در سال های آینده به یکی از صادرکنندگان فرآورده های نفتی و صادر کننده عمده میعانات گازی تبدیل خواهد شد.

جهانگیری تصریح کرد: درحال حاضر یکی از اقلام عمده صادراتی کشور مواد پتروشیمی است و ما باید در سال های آینده گام های بزرگی در توسعه این صنایع برداریم.

وی افزود: با اتکا به سیاست های اعلام شده و اصل 44 که قبلا اعلام شده بود و با شرایطی که دولت فراهم می کند ، فرصت مناسبی برای بخش خصوصی ایران به منظور سرمایه گذاری و تولید داخل است.

حرکت شوک‌وار اقتصادی نخواهیم داشت

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی و این که این ظرفیت چگونه می تواند به دولت کمک کند، گفت: هدفمندی، کار مهمی بود و تقریبا تمام صاحبنظران در کشور در این مورد هم نظر بودند که سیستم مصرف انرژی کشور پاسخگو نیست و نمی توانیم تولید کرده و هدر بدهیم ،از طرف دیگر حجم وسیعی قاچاق حامل های انرژی نیز صورت می گرفت.

وی افزود: دولت در مقطعی تصمیم گرفت که در زمینه انرژی اصلاحی صورت گیرد و در آن مقطع ، عزم عمومی شکل گرفت و همه حمایت کردند.

جهانگیری گفت: وقتی دولت کار خود را شروع کرد مجموعه ای از مسائل از جمله مسکن مهر، بدهی های هنگفت دولت به جاهای مختلف، رکود ، تورم و..... پیش روی دولت بود  که دولت باید به سرعت در مورد آنها تصمیم می گرفت نیاز به راهکار داشت و ما فکر کردیم که راه اصلاح چیست.

وی افزود: مهمترین اقدام ما آسیب شناسی کامل از مرحله اول هدفمندی تا به این جا بود و اولین آسیب جدی در این زمینه بی توجهی به قانون هدفمندی بود چرا که در قانون ذکر شده بود که مبلغ افزایش قیمت و حاصل از اجرای طرح هدفمندی باید چگونه مصرف شود که بر طبق قانون قرار بود 50 درصد از مبلغ حاصله بین خانوارها تقسیم شود.

جهانگیری گفت: از دی 89 که هدفمندی شروع شد، کل درآمد افزایش حامل های انرژی 96 هزار میلیارد تومان بود که برحسب قانون باید مبلغ 48 هزار میلیارد تومان بین خانوارها تقسیم می شد ولی رقمی که تا به حال تقسیم شده 137 هزار میلیارد تومان بوده و مابه التفاوت این مبلغ از محل بودجه کل کشور پرداخت شده است.

وی افزود:‌در سال جاری بیش از 12 هزار میلیارد تومان داریم از محل بودجه عمومی کشور بین خانوارها توزیع می کنیم در حالی که کل بودجه عمرانی کشور حدود 10 هزار میلیارد تومان است.

جهانگیری تصریح کرد: اگر بودجه عمرانی کشور زیاد شود 3 میلیون شغل و نشاط و کار در مناطق ایجاد می کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما این مسائل را شناسایی کردیم،  برای مرحله دوم هدفمندی برنامه ها را به صورت کامل تهیه کردیم و با مجلس تعامل داشتیم،  مجلس هم خوشبختانه تبصره 21 در قانون بودجه سال 93 را که دولت ارائه داد تصویب کرد که براساس آن، ما چند برنامه جدی داریم ، از جمله دیگر حرکت های شوک وار  به قیمت های حامل های انرژی نخواهیم داشت.

وی افزود: مسئله بعدی موضوع خانوار است که طبق تبصره 21 یارانه باید به متقاضی نیازمند داده شود و دولت باید در مورد حقوق افراد ، مبلغی را مشخص کند که بر طبق آن، مشمولان یارانه شناسایی شوند.

تعداد یارانه‌بگیران 174 هزار نفر از جمعیت کل ایران بیشتر شد
 
جهانگیری گفت: در بهمن امسال ما به 77 میلیون و 374 هزار نفر یارانه پرداخت کرده ایم که این مقدار از جمعیت کل کشور که برمبنای آمار حدود 77 میلیون و 200 هزار نفر می شود،‌ بیشتر است ، از این رو باید ثبت نام جدیدی انجام شود و دولت عددی را مشخص کند که اگر درآمد از آن کمتر بود ، فرد نیازمند شناخته شود.

وی افزود: رقم های متفاوتی در زمینه تعیین سطح حقوق ارائه شده اما این مسئله همچنان در حال بررسی است، البته ما فکر می کنیم ممکن است مردم عزیز در طیفی قرار بگیرند که از نظر دولت نیازمند هستند ولی مردم می بینند که دولت با چه چالش هایی از جمله در وضعیت درمان روبروست ، از اینرو بخش وسیعی از مردم خواهند گفت که دولت این منابع را در جاهای مورد نیاز مصرف کند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: بخش درمان جزو اولویت های اصلی دولت است همچنین مسئله تولید در کشور و امنیت غذایی برای طبقه ای از جامعه که در این زمینه مشکل دارند برای دولت از اولویت برخوردار است.

جهانگیری درباره برنامه های دولت برای مردمی کردن اقتصاد گفت: یکی از سیاستهای کلی مهمی که در راستای مردمی کردن اقتصاد ابلاغ شد که شاید مسئولان اجرایی با بد اجرا کردن آن شاید قدرناشناسی کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری وقتی سیاست های اصل 44 را ابلاغ کردند، فرمودند که از این سیاست ها انتظار یک انقلاب در اقتصاد را داریم، ولی با وجود حجم وسیعی از واگذاریهایی که در دولت گذشته شکل گرفت ، آن قسمتی که سهم بخش خصوصی است کمتر از 12 درصد است بلکه عمدتا در اختیار نهادهای عمومی و نهادهای غیردولتی قرار گرفت، یعنی از دولت به تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی و یا برخی نهادهای عمومی دیگر رفت و فقط کنترل دولت از روی بنگاه ها برداشته شد و در اختیار نهادهای عمومی قرار گرفت.

جهانگیری گفت: ما فکر می کنیم با سیاست های اقتصاد مقاومتی و هم سیاست های اصل 44 بخش خصوصی می تواند، مدار و محور توسعه اقتصادی آینده ایران باشد، دولت هم با تمام توان از بخش خصوصی سالم و واقعی حمایت می کند و همزمان باید با رانت و فساد مالی مبارزه کرد.

وی افزود: بخش تعاونی هم در این دولت به صورت جدی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهور درباره اشتغال گفت: یکی از دغدغه های جدی که در حال حاضر در کشور وجود دارد نرخ بیکاری دورقمی و از آن بدتر نرخ بالاتر بیکاری در قشرهای تحصیلکرده است.

وی بیکاری را دارای ده ها عامل پشت صحنه دانست و افزود: برای حل این مشکل باید فضای سرمایه گذاری در کشور فعال شود ، فضای کسب و کار را بهبود بخشیم، باید از بخش خصوصی واقعی که می تواند سرمایه گذاری و کار ایجاد کند حمایت کنیم، ‌باید صنایعی مانند شرکت های دانش بنیان که می تواند قشر جوان و تحصیل کرده را در خود جای دهد، در اولویت قرار دهیم.

جهانگیری با اشاره به فعالیت ها و نشست های مختلف و تکیه بر خرد جمعی برای سامان دهی به اشتغال گفت: یکی از سیاست هایی که دنبال می کنیم، تبدیل فناوری اطلاعات به زمینه ای برای توسعه کشور و هم ایجاد شغل برای نیروی جوانان است.

وی تصریح کرد: دولت هوشمند و دولت چابک، جزو سیاست هایی است که در این دوره می خواهیم ایجاد کنیم و دهها شغل در زمینه فناوری اطلاعات به وجود بیاید ، بخش گردشگری هم با سیاست های ابلاغی رئیس جمهور از زمینه هایی است که می توانیم مشاغل زیادی ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دولت درصدد است با توجه به اجازه ای که از مجلس شورای اسلامی گرفته است، بخشی از منابع صندوق توسعه ملی را برای صنعت و کشاورزی به ریال تبدیل کند و نظام بانکی هم خود را آماده کرده است تا در سال آینده حمایت جدی تری از سرمایه گذاری و تولید انجام دهد از این رو امیدارم در سال آینده گامهای بهتری در زمینه اشتغال برداریم.

جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی هر هفته برگزار می‌شود

جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره طرح های دولت برای مقابله با تحریم ها گفت: از چند سال پیش ستاد تدابیر ویژه اقتصادی با مصوبه شورای عالی امنیت ملی تاسیس شد که کار آن رصد و اتخاذ تدبیر برای مقابله با تحریم بود که متاسفانه در دولت گذشته در مقاطعی به علت اختلافاتی که بین دولت و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پیش آمده بود، مقداری کار ستاد دارای مشکل شد، بلافاصله با تشکیل دولت جدید ما هر هفته ستاد تدابیر را تشکیل می دهیم.

وی افزود:‌ما دو کار را انجام می دهیم ، ‌یکی این که دستگاه هایی را که دارند کار انجام می دهند و علیه آنها تحریم اعمال می شود، چگونه بتوانیم بخش های مختلف کشور را از آن عبور بدهیم و مسئله دوم این که اگر وضع را طرف مقابل از این بدتر کرد چه باید کنیم و من با اطمینان به مردم عرض می کنم که ما برای شرایط تحریم بدتر از وضعیت کنونی هم برنامه ریزی کرده ایم و توانمندی مردم این است که اقتصاد خود را از این مرحله عبور دهد.

جهانگیری تصریح کرد: البته با تدبیری که در دولت در چارچوب تدوین شده توسط مقام معظم رهبری اتخاد شد، ما امروز در تعامل با دنیا فضای مثبتی را با کشورهای جهان از جمله گروه 1+5 ایجاد کرده ایم و با اطمینان و اعتماد از این مرحله عبور خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من خدمت مردم عرض می کنم که علاوه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی ، دولت خود را به اجرای کامل آن مکلف می داند ، هدفمندی یارانه ها را هم با تدابیری که اندیشیده شده است به خوبی دنبال خواهد کرد.

جهانگیری تاکید کرد: پرچم مبارزه با فساد را به عنوان سالم سازی حرکت فعالان اقتصادی را این دولت برداشته و برافراشته است و ما درصدد هستیم با مفاسد به صورت جدی برخورد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ با همکاری قوه قضائیه تلاش خواهیم کرد تا منابعی را که گاهی به علت ندانم کاری ها و سوء‌مدیریت ها به غارت برده شده، ‌حتما برگردانیم و تلاش کنیم چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد./ب1

خبرگزاری مهر



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 12 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 16 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...