امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 بهمن 1392 - 18:57

دولت و ملت ایران حسن نیت خود را با وضوح نشان داد، خوشحالیم که در سوم آذر سال 92 ایران با 1+5 توانست در چارچوب یک برنامه مشترک به تفاهم دست پیدا کرده و با تلاش مجدانه این موفقیت بدست آمد که در 30 دی ماه 92 این توافق اجرایی شود.

اتحاد جنوب: دولت و ملت ایران حسن نیت خود را با وضوح نشان داد، خوشحالیم که در سوم آذر سال 92 ایران با 1+5 توانست در چارچوب یک برنامه مشترک به تفاهم دست پیدا کرده و با تلاش مجدانه این موفقیت بدست آمد که در 30 دی ماه 92 این توافق اجرایی شود.

رئیس جمهور در ابتدای سخنانش در جمع سفرای خارجی مقیم تهران از این که در آستانه سی و ششمین سالروز انقلاب اسلامی و نخستین سال فعالیت دولت تدبیر و امید در جمع سفرا حضور دارد ابراز خوشحالی کرد.

آقای روحانی خطاب به سفرا ، مسئولین نمایندگی های منطقه ای و بین المللی در ایران گفت: ایران به عنوان کشور و ملت ایران به عنوان ملت بزرگی همواره تاریخ ساز و تمدن پرور بوده است.

رئیس جمهور گفت: ایران را همواره به نام دانشمندانی چون ابن سینا ، خوارزمی ، فارابی ، زکریای رازی و مشاهیری چون فردوسی ، مولوی ، حافظ و سعدی شناخته اند.

آقای روحانی با اشاره به این که هنر ایرانی ، عرفان اسلامی و دیوان سالاری ایرانی همواره در تاریخ زبانزد بوده است ، گفت: ملت ایران در فراز و نشیب های فراوان تاریخی هرگز زبان ، تاریخ ، فرهنگ و هویت خود را از دست نداده است.

رئیس جمهور افزود: ایرانیان در سالیان اولین طلوع اسلام ، فرهنگ اسلامی را به عنوان موهبتی الهی و بزرگ در آغوش کشیدند و بیشترین تلاش را برای نشر و اعتلای فرهنگ اسلامی انجام دادند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش درجمع سفرای خارجی مقیم تهران با اشاره به قدمت مردم سالاری در ایران گفت: ‌نخستین منشور، منشورحقوق بشر از این کشور نوشته و به جهانیان اعلام شد و در دوران جدید بیش از صد سال پیش در آغاز قرن بیستم، آرای ملت ایران از صندوق بیرون امد و این حرکت سرآغاز دموکراسی و مردم سالاری در این منطقه بود .

آقای روحانی افزود : نخستین مجلس شورای ملی در این منطقه در ایران تاسیس شد و نخستین قانون اساسی در این سرزمین به تصویب رسید .

رئیس جمهور با اشاره به نخستین جرقه های اغاز انقلاب بزرگ مردم ایران گفت:‌حدود پنجاه سال پیش که مردم ایران از اختناق و استبداد داخلی و دخالت خارجی به ویژه امریکا به تنگ امده بودند و از دین زدایی انجام شده ناراضی بودند،انقلابی را اغاز کردند .

وی افزود: ‌ملت ایران 16 سال شکنجه شدند و کشته شدن در خیابانها را به جان خریدند تا با راهبری فقیهی سیاستمدار و روشن ضمیر امام خمینی (ره) توانستند نهضت اسلامی رابه پیروزی برساند .

آقای روحانی افزود: ‌سی و پنج سال پیش انقلاب اسلامی در این سرزمین به پیروزی رسید، انقلابی که به مفهوم پیروزی فرهنگ اسلام و پیروزی آزادی خواهانی بود که سالها تحت ستم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: ‌انقلاب اسلامی ما بدون خون ریزی به پیروزی رسید و به عنوان تنها انقلاب بزرگ، 47 روز بعد از پیروزی مردم به پای صندوق رای دعوت شدند و با رای مردم ، جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد .

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع سفرای خارجی مقیم تهران افزود: در طول یکسال اول انقلاب 5 نوبت مردم ایران پای صندوق رأی رفتند که در تاریخ انقلاب های جهان بی سابقه است.

آقای روحانی انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی ، رفراندوم قانون اساسی ، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را پنج انتخاباتی دانست که در سال نخست پیروزی انقلاب برگزار شد و مردم پای صندوق های رأی رفتند.

این نظام نظامی مردم سالار و در چارچوب فرهنگ ملی و دینی است

وی گفت: این نظام نظامی مردم سالار و در چارچوب فرهنگ ملی و دینی و در مسیر استقلال ، خودباوری و اعتماد ملی است.

رئیس جمهور افزود: سال گذشته میلادی (امسال) مردم ایران یک بار دیگر حماسه ای بسیار بزرگ آفریدند و در شرایطی که تحت تحریم غیرقانونی و ظالمانه بودند و بدخواهان می پنداشتند که مردم در حال تسلیم شدن در برابر آنها هستند در انتخاباتی شکوهمند برای انتخاب یازدهمین رئیس جمهور پای صندوق رأی آمدند و با حضوری 73 درصدی حماسه ای بزرگ آفریدند.

روحانی گفت: در سایه این انتخابات مردم ایران دولت تدبیر و امید را خلق کردند.

وی افزود: این دولت مصمم است که با همه کشورهای جهان با تعاملی سازنده در چارچوب منافع متقابل و روابط اصولی و پایدار شرایط نوینی را در روابط خارجی ایجاد کند.

رئیس جمهور گفت: در طول شش ماه گذشته ما شاهد تحرکات جدید برای روابط خارجی ایران با کشورهای مختلف بوده ایم و آماده ایم در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک با همه کشورها از آسیا و آفریقا و اروپا گرفته تا آمریکا روابط بهتری داشته باشیم.

روحانی افزود: گرچه مردم ما آن چه را بر آنها از ایالات متحده آمریکا یا برخی کشورهای اروپایی گذشته است از یاد نخواهند برد، اما شیوه رفتاری امروز و آینده بیش از گذشته مدنظر ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس جمهور خطاب به سفرای کشورهای خارجی گفت: کشورها باید بدانند که در برابر احترام به ملت ایران احترام خواهند دید.

در سه دهه آینده ایران جزء ده کشور اقتصادی برتر دنیا می شود

روحانی با اشاره به اینکه علیرغم ندای مخالفت برخی، در حال توافق با شرکتهای اقتصادی بزرگ بین المللی هستیم، گفت: در سه دهه آینده ایران جزء ده کشور اقتصادی برتر دنیا می شود.

به گزارش مهر، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز دوشنبه در جمع سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران با اشاره به اوضاع سوریه گفت: باید همه کمک کنید تا برای آینده سوریه فقط و فقط مردم سوریه تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه صلح و امنیت منطقه در جهان جزء اهداف مهم این دولت است، افزود: این دولت معتقد است همه ملتها باید از مواهب علم و فناوری در مسیر صلح آمیز استفاده کنند، انحصار فناوری در اختیار تعدادی از کشورها و محروم کردن دیگران از آن مفید نبوده و غیر قانونی است.

رئیس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حق خود می داند که از فناوری صلح آمیز هسته ای برخوردار باشد؛ ما اتم را برای صلح می خواهیم نه مثل بعضی دیگر که برای جنگ می خواهند.

روحانی گفت: این دولت با کمال جدیت برای اعتماد سازی بیشتر و افکار عمومی جهان با 1+5 مذاکرات مجدانه ای را انجام داد.

وی افزود: دولت و ملت ایران حسن نیت خود را با وضوح نشان داد، خوشحالیم که در سوم آذر سال 92 ایران با 1+5 توانست در چارچوب یک برنامه مشترک به تفاهم دست پیدا کرده و با تلاش مجدانه این موفقیت بدست آمد که در 30 دی ماه 92 این توافق اجرایی شود و اکنون برای 28 بهمن امسال جمهوری اسلامی ایران، مسئولین مذاکره و وزارت خارجه آماده است با 1+5 برای دستیابی به توافق جامع وارد مذاکره شود.

درهای کشور ما به روی آژانس باز است

رئیس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این راستا جدی است همانطور که در قدم اول جدی بودیم، درهای کشور ما به روی آژانس باز است؛ آژانس بعد از هزاران ساعت  بازرسی همانطور که شورای حکام در نوامبر 2014 اعلام کرده که هیچ گونه انحرافی در برنامه هسته ای ایران ایجاد نشده اعلام کرد: که هیچ انحرافی در برنامه هسته ای ما مشاهده نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است درهای خود را در چارچوب توافقات بین المللی به روی آژانس باز بگذارد.

روحانی با اشاره به اینکه ما هیچ گاه به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده ایم، گفت: ما خود کشوری هستیم که قربانی سلاح هسته ای شده ایم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصادی آمادگی دارد که با همه کشورهای علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران که دارای منابع قوی و جوانان تحصیل کرده است همکاری کند، گفت: ما آماده همکاری و حضور کمپانی ها و شرکتهای بزرگ در ایران هستیم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران زمینه های اقتصادی فراوانی وجود دارد این ظرفیت در ایران وجود دارد که در سه دهه آینده جزء ده کشور برتر اقتصادی دنیا قرار گیرد و امروز ما برای این کار آمادگی کامل داریم علیرغم ندای مخالف برخی، ما در حال توافق برخی شرکتهای بزرگ بین المللی هستیم که آثار آن را بعدا خواهید دید.

آماده ایم تا در یک تعامل سازنده با همه کشورهای جهان شاهد شرایط بهتری در جهان باشیم


روحانی گفت: آماده ایم تا در یک تعامل سازنده با همه کشورهای جهان شاهد شرایط بهتری در جهان باشیم.

وی افزود: ایران به خاطر جایگاه ژئوپولتیک می تواند محور عبور شبکه های مختلف از جمله آبی، برقی، فیبر نوری، ریلی و جاده ای باشد ما می توانیم مرکزی برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب جهان باشیم.

رئیس جمهور در پایان خطاب به سفیران گفت : از همه دولتهای متبوع شما سپاسگزاری می کنیم به خاطر رای مثبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با خشونت و افراطی گری و امیدوارم در عمل دست به دست هم داده و شاهد جامعه ای عاری از خشونت، شاهد شرایط اقتصادی و فرهنگی بهتر و تماس بهتر دولتها و ملتها باشیم؛ پیام حسن نیت و اراده ملت ایران برای روابط نزدیک با دولتها و ملتها را به کشور خود منتقل بفرمایید./ب1

واحد مرکزی خبر



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/11/21 - 21:16
0
0
زنده باد سفیران شعور و تدبیر
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • چهار درصد باقیمانده از کالاهای متروکه سنواتی بنادر بوشهر در مسیر تعیین تکلیف قرار گرفت /اهتمام ویژه دستگاه قضا برای خروج کامل کالاهای متروکه از بنادر استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 9 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 9 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 21 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 22 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...