امروز: چهارشنبه 29 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 09 بهمن 1392 - 19:00
در نشستی خبری مطرح شد؛

اتحاد جنوب: استاندار فارس گفت: دغدغه‌ها و مسائل حوزه فرهنگ فارس و شيراز را به‌خوبي مي‌دانم، آسيب‌شناسي و علت‌يابي و دنبال كرده‌ام و به‌زودي اين دغدغه‌ها را رفع خواهم كرد.  دكترسيدمحمد احمدي، تغيير در سطوح فرمانداران را تداوم‌دار دانست و گفت: برخي از فرمانداران باقي مي‌مانند، برخي هم تغيير خواهند كرد، فرماندار بايد مقبول مردم و كارگشا باشد، فكر...

اتحاد جنوب: استاندار فارس گفت: دغدغه‌ها و مسائل حوزه فرهنگ فارس و شيراز را به‌خوبي مي‌دانم، آسيب‌شناسي و علت‌يابي و دنبال كرده‌ام و به‌زودي اين دغدغه‌ها را رفع خواهم كرد.

دكترسيدمحمد احمدي، در پايان فصل اول از حضورش در سمت استانداري فارس، با حضور در يك كنفرانس خبري، ضمن ارائه گزارشي از روند 100 روز گذشته و اقدامات انجام شده، به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

 

استاندار فارس با گرامي‌داشت دهه فجر، انقلاب اسلامي را معجزه قرن دانست و با اشاره به تلاش‌هاي گسترده دشمنان براي توقف اين انقلاب و نظام اسلامي، وجود رهبري عالم، مطلع و مقتدر و محبوب، مردمي همراه و مسئولاني تلاشگر را از جمله عوامل مهم در تداوم حركت رو به رشد انقلاب و نظام اسلامي دانست.

http://fars.isna.ir//Files/News/Image/139211/24903.jpg
 

احمدي آغاز حركت دولت تدبير و اميد را بر مبناي شكل‌گيري حماسه سياسي و آغاز وزيدن نسيم تحول در كشور دانست و گفت: امروز شاهد آغاز حركت‌ها به سمت تحول هستيم،‌ حركت‌هايي كه با تغيير در سطوح مختلف سياسي آغاز شده و با مشي اعتدال و با پرهيز از تندروي ادامه خواهد داشت.

او اضافه كرد: مهمترين اصل براي هر ملتي اميد است، اگر ملتي اميد نداشته باشد، مايوس و افسرده خواهد بود، ملتي كه انگيزه نداشته باشد رشد نمي‌كند، كشوري كه مردمش اميدوار زندگي و كار نكنند توسعه پيدا نمي‌كند، بايد با تدبير مشكلات را شناخت، راهكار را يافت و براي مردم ايجاد اميد كرد اما نه اميدهاي واهي. امروز هم مردم به دولت براي ايجاد تحول چه در عرصه داخل، چه روابط خارجي، اميدوار هستند.

استاندار فارس با يادآوري اينكه امروز در عرصه سياست خارجي تمام ظرفيت ديپلماسي براي رسيدن به هدف، به اقدامات و فعاليت‌هاي صد روز اخير در استان پرداخت و گفت: اولين موضوع در بدو ورود اعلام كردم فراخواني همه اقشار به همكاري بود و اين فراخوان مجددا انجام خواهم داد.

وي سياست‌ خود را بهره‌گيري از توان‌مندي‌ها و ظرفيت‌هاي فارس براي تغيير چهره استان به منطقه‌اي اقتصادي تاثيرگذار دانست و تصريح كرد: توسعه متوازن و پايدار، ايجاد اشتغال واقعي و رفع بيكاري، ارتقا امنيت فيزيكي و رواني، مسجد محوري در زمينه فعاليت‌هاي معنوي و توجه بيشتر به روحانيت و حوزه‌هاي علميه، را به‌عنوان هدف تبيين كرده و براي رسيدن به اين اهداف، همكاران همدلي را انتخاب كرده‌ايم كه بخشي از اين دوستان همراه شده‌اند و طي اين مدت، 73 شهردار، براساس انتخاب شوراها، 11 فرماندار و 3 معاون 4 بخشدار، 11 مدير ستادي استانداري و 7 مديركل اجرايي دستگاه‌هاي اجرايي، مديران استان آنان كه مشغول كار هستند و آنان كه به تازگي پيوسته‌اند.

استاندار فارس با تصريح اينكه ظرفيت رسانه‌اي اين استان را مغتنم مي‌داند و هيچ رسانه‌اي را بر رسانه‌هاي ديگر ارجح نيست، گفت: برنامه بازديد از شهرستان‌ها را باهدف بررسي دقيق مسائل و مشاهده وضعيت صنعت، معدن و كشاورزي و آشنايي با مشكلات مردم، آغاز كرده و تاكنون 19 شهرستان از 29 شهرستان را انجام داده‌ايم كه در 8 سفر، تعدادي از مديران كل را همراه داشته‌ايم.

وي مصوبات انجام شده در اين سفرها را مصوباتي اجرايي و داراي پشتوانه دانست و تاكيد كرد: هيچ‌گاه دادن وعده‌هايي كه نمي‌توان جامه‌ي عمل به آن پوشاند، اما در راستاي اجرايي شدن برنامه‌ها و تحقق وعده‌هاي داده شده، 308 مصوبه اجرايي در 19 سفرشهرستاني داشتيم.

http://fars.isna.ir//Files/News/Image/139211/24897.jpg
 

استاندار فارس كشاورزي را در فارس يك اصل دانست و با بيان اينكه هدف نبايد خودكفايي در اين عرصه باشد، گفت: وقتي توان تامين نيازهاي كشورهاي حوزه خليج‌فارس و آسياي ميانه را داريم، بايد هدف را تسخير آن بازارها قرار دهيم، البته كشاورزي و دامداري ما را در توليد سرمايه‌ملي و رشد درآمدها و سرانه‌ها، ياري نخواهد كرد، پشتوانه پول توليد است و ما بايد در عرصه فعاليت‌هاي صنعتي زمينه را براي افزايش توليد فراهم كنيم كه اين اقدام ما را به اشتغال و ارتقا درآمد خواهيم رسيد.

استاندار فارس با اشاره به پيگيري براي اجراي طرح ايجاد كارخانه متان‌گيري در منطقه پارسيان، ايجاد اين صنعت را بسترساز راه‌اندازي پتروشيمي‌هاي برزمين‌مانده دانست و گفت: شيراز به حق مي‌تواند و بايد پايتخت انر‍ژي كشور باشد.

وي از تلاش براي تغيير الگوي كشت و مديريت منابع آب زيرزميني خبرداد و گفت: در مسير حل مشكلات مردم از تمام ظرفيت‌هاي موجود در بخش‌هاي مختلف استفاده خواهيم كرد.

استاندار فارس با بيان اينكه همه تفكرات سياسي را محترم مي‌شمارد و از نظرات و نقدهايشان استفاده مي‌كند، گفت: يكي از مهمترين برنامه‌هاي ما، تشكيل كميته بحران براي صنايع آسيب‌ديده بود، از مديركل صنعت خواسته‌ام كه كارخانه‌ها و صنايع داراي مشكل را شناسايي كنند و علت بروز مشكل براي 780 صنعت، بايد ابتدا مشخص شود تا صنايع را از بحران نجات دهيم.

وي با تصريح اينكه امكان استفاده از ظرفيت صندوق توسعه ملي در مسير حل مشكلات صنايع بحراني، ايجاد صنايع‌جديد و توسعه صنعتي و اقتصادي استان، فراهم است، گفت: تهيه طرح آمايش سرزمين و نقشه كامل معادن را در دستور كار قرار داده و 5 ميليارد براي شناسايي معادن فارس، تقاضا كرده‌ايم.

استاندار فارس عنوان سومين حرم اهل بيت را به‌عنوان يك بستر براي رشد و توسعه دانست و گفت: شيراز جايي نيست كه شاهد حضور معتاد، متكدي و مشكلات اجتماعي باشيم، ما مبارزه بي‌امان با سوداگران مرگ را به جد در دستور كار قرار داده‌ايم، احداث مراكزي با همكاري شورا و شهرداري، براي نگه‌داري معتادان پرخطر و متكديان خيابان‌گرد، را دنبال مي‌كنيم.

وي فارس و شيراز را مهد تمدن ايران اسلامي دانست و تخت‌جمشيد و پاسارگاد را نمادهايي از اين تمدن دانست و گفت: ما امروز و بعداز 34 سال كه از انقلاب گذشته است، هنوز يك مسجد در تخت‌جمشيد و پاسارگاد نداريم، اگر يك روز كامل را به كاخ اردشير بابكان در فيروزآباد به عنوان يكي از آثار بازمانده از دوره ساسانيان، بسر ببريم، كمتر از 10 گردشگر به اين مكان مي‌آيند.

استاندار فارس از برگزاري دو همايش فرهنگي معنوي، مسابقات قرآن سراسري با حضور 500 قاري و نشست جامعه مدرسين استان‌هاي جنوبي كشور در شيراز، در اسفندماه خبرداد و اين دو رويداد را زمينه‌ساز معطر شدن فضاي فارس و شيراز با عطر قرآن و اهل‌بيت در آستانه عيد نوروز برشمرد.

احمدي همچنين با اشاره به پيگيري‌هاي انجام شده در خصوص بودجه، از برگزاري حلسات متعدد خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌ها را فعال كرده‌ايم و پيشنهادها را متناسب با نياز و ضرورت‌ها به معاونت محترم راهبردي رياست‌جمهوري ارائه شده است، سه جلسه طي سه‌ماه با مجمع نمايندگان فارس برگزار كرده‌ايم و ظرفيت‌هاي بودجه، امكان استفاده از فاينانس، در مسير ايجاد طرح‌هايي مانند راه‌آهن شيراز- بوشهر، شيراز- كرمان، شيراز- گلگهر، آزادراه‌هاي مختلف، خط آهن سريع‌السير، خط دوم آب رساني از سد درودزن، و خط دوم قطار شهري شيراز و.... و اميدواريم بستر مناسبي براي استفاده از صندوق توسعه ملي در ابعاد ارزي و ريالي، فراهم شود.

استاندار فارس با بيان اينكه رسانه‌ها بايد با نقد موضوعات و كارشناسانه، مباحث را تحليل كرده و هرجا كه از نظر مسئولان دور ماند تذكر دهند، تاكيد كرد: اعتبارات سال 92 با توجه به توضيحاتي كه بارها عنوان شده، به‌شكل كامل اختصاص داده نشده و دستگاه‌هاي اجرايي نظير راه و شهرسازي، برق و ... به پيمانكارانشان بدهكار هستند، يعني بيش از اعتبارات هم كار كرده‌اند.

احمدي اعتبار پيشنهادي براي سال آينده را يك هزار و 278 ميليارد تومان اعلام و اضافه كرد: اين عدد نسبت به سال جاري، 27 درصد افزايش دارد اما در اعتبارات تملك دارايي، 31 درصد كاهش داريم.

استاندار فارس آمارهاي ارائه شده از سوي دولت گذشته در فارس را غيرواقعي دانست و گفت: استخدام افراد در دستگاه‌هاي دولتي ايجاد شغل نيست، در مراسم توديع و معارفه استاندار هم وزير كشور پاور پوينت ارائه شده را مورد نقد قرار داد و وضعيت فعلي صنايع، گوياي همه مسائل است.

احمدي با تصريح اينكه به‌دنبال آمارسازي نيست و آمارهاي قبلي را هم قبول ندارد، گفت: اميدواريم تا پايان زمان حضور در اين استان، با همكاري همه دلسوزان و با تدبير و تلاش، آمار بيكاري را تك رقمي كنيم اما در رشد اقتصادي و تورم راه سختي را پيش رو داريم.

استاندار فارس در پاسخ به سئوال يك خبرنگار از افتتاح و بهره‌برداري از 595 پروژه، با اعتباري بالغ بر 1 هزار 255 ميليارد تومان، در نقاط مختلف استان خبرداد و در خصوص سد تنگ‌سرخ گفت: مخالفان و موافقان مسايل خود را مطرح كرده‌اند و به حتم اگر منافع بر معايب ارجح باشد به نفع مردم باشد،‌ آن را اجرايي خواهيم كرد.

وي در پاسخ به سئوال ديگري تصريح كرد: مشكل اشتغال مربوط به كل كشور است، هر كس گفت، گفتم اولويت اول اشتغال است، اما دولت كارخانه‌دار و كارخانه ساز نيست، مردم نبايد به اميد دولت بنشينند، وظيفه ما ايجاد بستر است و آن را انجام داده‌ايم، شهرك‌هاي صنعتي پذيراي سرمايه‌گذار هستند و همه مديران هم موظف به برداشتن موانع سرمايه‌گذاري.ژ

استاندار فارس گفت: نقدها بايد منصفانه باشد، نه به قصد انتقام‌گيري و تخريب افراد و اشخاص، نقد عملكردها را به چالش كشده و منصفانه و كارشناسانه، موضوع را بررسي كند، اينكه چون يك مدير، تفكر ديگري دارد،‌ او را تضعيف كنيم، درست نيست، اينكه بگويند استاندار در جلسه فارسيان كه معلوم نيست در آن چه گذشت...، اين يعني چه، مگر استاندار در يك جلسه مي‌رود تفريح كند.

http://fars.isna.ir//Files/News/Image/139211/24899.jpg

وي از رسانه‌ها و خبرنگاران و نويسندگان رسانه‌ها خواست كه نقد كنند اما منصفانه و كارشناسانه و تاكيد كرد كه همه مديران هم موظف به پاسخگويي به رسانه‌ها هستند، و تصريح كرد: تضعيف نماينده دولت در استان، تضعيف دولت است، بايد پاسخگو باشيم.

استاندار فارس در خصوص جذب سرمايه‌گذار نيز گفت: سرمايه‌گذار و سرمايه پاك را به استان خواهيم آورد و از تمام توان و ظرفيت‌ها استفاده خواهم كرد، ارتباط خوبي با سرمايه‌گذاران حوزه خليج فارس دارم، ايرانياني كه در كشورهاي حوزه خليج فارس حضور دارند به من اعتماد دارند، اميدواريم بتوانيم آنان را براي توسعه استان به‌كار گيريم.

‌استاندار فارس در خصوص همراهي بانك‌ها با سرمايه‌گذاران در مسير رشد سرمايه‌گذاري‌ها با بيان اينكه 80 هزار ميليارد تومان از پول بانك‌ها از سوي وام‌گيرندگان برنگشته است، گفت: يك تصميم حساب نشده و پرداخت تسهيلاتي تحت عنوان وام‌هاي خوداشتغالي و زودبازده، مشكلات زيادي را ايجاد كرده است، بايد برويم و ببينيم چند واحد از اين واحدهاي زودبازده، به بهره‌برداري رسيده است، قبل از پرداخت تسهيلات عده‌اي بيكار داشتيم و بعد از پرداخت تسهيلات آنان را به بيكاراني بدهكار تبديل كرده‌ايم كه اغلب فراري هستند.

وي در خصوص ايجاد زمينه حضور بنيادهايي مانند حكمت صدرا در استان فارس گفت: بايد ابتدا ببينيم اين بنيادها تاچه حد تاثيرگذار است، اگر واقعا مفيد باشد، زمينه حضورشان را فراهم كنيم، گاه برخي بنيادها در شان افراد نازل مي‌شود، اگر منافعي داشته و ما از آن بي‌بهره بمانيم، كاهلي كرده‌ا يم.

استاندار فارس همچنين با تصريح اينكه پيگيري براي ايجاد راكتور آب سبك در فارس ادامه دارد، گفت: دستگاه مربوطه تقاضاي تامين 80 هكتار زمين داشته كه زميني براي اين طرح در نزديكي شيراز در نظر گرفته‌ايم، البته زمين مشكلاتي دارد كه بايد براساس قوانين موجود دنبال و رفع شود اما آقايان هم بايد آزمايش‌هاي مورد نظر را انجام دهند، انشاالله اين موضوع را پيگيري كرده و اجرايي خواهيم كرد.

وي در پاسخ به خبرنگار ايسنا، گفت: عقب‌ماندگي در فارس هست و اگر بخواهيم به توسعه متوازن و موزون دست‌پيدا كنيم بايد ابتدا اين عقب‌ماندگي‌ها و علل آن را به‌خوبي بشناسيم، اگر حركت شتاباني كه در مسير توسعه كشور بعد از دفاع مقدس آغاز شد، تداوم يافته بود، اكنون ما بايد روي هايتك كار مي‌كرديم، اما امروز بايد بخش اعظمي از توان را مصروف رفع عقب‌ماندگي‌ها كنيم.

استاندار فارس با تاييد انتقادات خبرنگار ايسنا در حوزه فرهنگ و مشكلات موجود در اين عرصه، گفت: شما حتي بخش كوچكي از مشكلات اين عرصه را عنوان نكرديد، ما علت را پيدا كرده‌ايم، اسم شيراز و فارس كه مي‌آيد، فرهنگ و هنر و ادب و شعر و صنايع‌دستي و تمدن به ذهن‌ها متبادر مي‌شود، همه بايد دست به دست هم داده و شيراز و فارس را به جايگاه واقعي‌اش برسانيم.

وي ادامه داد: شيراز بسياري از مزايا را داشته و بايد داشته باشد، اما امروز برخي از اين موضوعات خصوصا در بخش فرهنگي نيست، بايد تلاش كنيم براي جبران اين عقب‌ماندگي‌ها و خلاهاي ايجاد شده را به شكل مناسبي پر كرده و شيراز را به سرزندگي و نشاط برگردانيم.

احمدي تصريح كرد: به حتم دغدغه‌هاي فرهنگي را در شيراز و فارس به‌خوبي شناخته و درك مي‌كنيم و اميدواريم به‌زودي به اين دغدغه‌ها پاسخ داده و آنها را به شكلي مناسب و تاثيرگذار رفع كنيم. 

‌استاندار فارس در خصوص همراهي بانك‌ها با سرمايه‌گذاران در مسير رشد سرمايه‌گذاري‌ها با بيان اينكه 80 هزار ميليارد تومان از پول بانك‌ها از سوي وام‌گيرندگان برنگشته است، گفت: يك تصميم حساب نشده و پرداخت تسهيلاتي تحت عنوان وام‌هاي خوداشتغالي و زودبازده، مشكلات زيادي را ايجاد كرده است، بايد برويم و ببينيم چند واحد از اين واحدهاي زودبازده، به بهره‌برداري رسيده است، قبل از پرداخت تسهيلات عده‌اي بيكار داشتيم و بعد از پرداخت تسهيلات آنان را به بيكاراني بدهكار تبديل كرده‌ايم كه اغلب فراري هستند.

استاندار فارس در پاسخ به سئوالي در خصوص ارزيابي دستگاه‌هاي اجرايي، ضمن تاكيد براينكه ارزيابي‌ها به‌شكل مداوم انجام مي‌شود، گفت: امروز برخي مديران به‌دنبال تثبيت خود و برخي به‌دنبال اثبات خود هستند.

وي اضافه كرد: در زمان بارش برف يك مانور اجرايي كامل انجام و دستگاه‌هاي مرتبط به‌خوبي ارزيابي شدند، از اينكه همه حضور داشتند و پاي كار بودند ترديد نيست اما در اين موضوع برخي‌ها تنها كار كردند و بعضي مديران خيلي خوب كار كردند.

استاندار فارس با اشاره به اقدام عملي مديركل راه و شهرسازي لارستان در ارسال تجهيزات كمكي به شيراز، گفت: در مورد قطع سه‌روزه آب و برق، موضوعي نيست كه توجيه داشته باشد، نمي‌توان به تك تك مردم توضيح داد كه چرا آب و برق قطع شد، هرس به‌موقع، تمهيدات لازم مديريتي براي زمان بحران و بسياري از مسايل بايد مد نظر قرار مي‌گرفت.

احمدي با تصريح اينكه مدير بايد در شرايط مختلف خود را جاي مردم بگذارد، خاطرنشان كرد: در صدد برخي تغييرات هستيم، استانداري برج ديدباني است و به‌خوبي همه اقدامات و فعاليت‌ها را رصد مي‌كند، مدير نبايد منتظر بنشيند كه ما بگوييم فلان كار انجام شود.

وي در پاسخ به سئوال ديگري گفت: در عرصه فرهنگ نمي‌توان كار انقلابي كرد، بايد با تدبير و حساسيت وارد شد، اما در عرصه اقتصاد و تحولات اقتصادي بايد انقلابي وارد شد، مثلا در برخورداري از منابع ارزي و ريالي صندوق توسعه ملي، فارس از بسياري استان‌ها عقب مانده است.

استاندار فارس همچنين در خصوص تدابير انديشيده شده براي مقابله با باغ‌سوزي و تخريب باغ‌ها در شيراز، گفت: جلوگيري از خشكاندن باغ‌ها با دستورالعمل و دستوري امكان‌پذير نيست، بايد راهكار اجرايي داشت، در اين موضوع برنامه داريم و اين برنامه را براي تصويب و اجرايي شدن دنبال مي‌كنيم.

احمدي همچنين وضعيت ورزش در فارس را بحراني خواند و گفت: همه از وضعيت تيم‌هاي فوتبال و آنچه بر شرايط ورزش و جوانان فارس حاكم است نگرانند، تيم برق به‌دليل مشكلات مديريتي دچار معضل شده، فجر هم كه اكنون شرايط مناسبي ندارد، اينها نماد ورزش فارس و نماد پرطرفدارترين ورزش هستند، همه مسائل هم پول نيست، مديريت حرف اول را مي‌زند، مديريت ما در اين حوزه آشفته است، بايد با برنامه‌ريزي عمل كرد.

استاندار فارس با تاكيد براينكه ورزش يكي از حوزه‌هاي اولويت‌دار مديريتي او بوده و هست، گفت: در مدت 100 روز اخير به‌دليل تراكم امور و مسائل جاري و تعدد جلسات و فعاليت‌ها، نتوانسته‌ام جلسه‌اي در اين حوزه برگزار كنم اما در اولين فرصت بررسي وضعيت تيم‌هاي فجر و برق را در دستور كار قرار داده و دنبال خواهم كرد.

احمدي با انتقاد از وضعيت موجود در عرصه‌هاي گردشگري خصوصا گردشگري ميراثي، گفت: وضعيت فعلي پاسارگاد، تخت‌جمشيد و كاخ اردشير ساساني و ديگر اماكن گردشگري تاريخي، مطلوب نيست، ما حداقل امكانات رفاهي، خدماتي و اقدامات جذاب براي گردشگران را در اين بخش انجام نداده‌ايم.

وي با تصريح اينكه حتي در اين مكان‌ها از احداث يك نمازخانه و مسجد مناسب، غفلت كرده‌ايم، گفت: ما مرمت كه نكرده‌ايم، هيچ، نگهداري درستي هم انجام نداده‌ايم و اين جاي تاسف دارد.

استاندار فارس تغيير در سطوح فرمانداران را تداوم‌دار دانست و گفت: برخي از فرمانداران باقي مي‌مانند، برخي هم تغيير خواهند كرد، فرماندار بايد مقبول مردم و كارگشا باشد، فكر توسعه‌يافته‌اي داشته باشد، برنامه‌ريز باشد و مسائل را خوب درك و حل و فصل كند، كاري به خط و ربط سياسي هم نداشته و نداريم.

احمدي گفت: در موضوع فرمانداران و استفاده از ظرفيت‌هاي انساني، خط كش سياسي دست‌نگرفته‌ايم، همه امور اين كشور، در گرو اعتدال است، هر كس كه خوب عملكرده باشد، مي‌تواند بماند و به‌كارش ادامه دهد./ح

 

منبع: ایسنا

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • ورودی تیم های پایه و مدارس فوتبال استان رایگان شد/موج خوشحالی فوتبالدوستان استان
  • 🎥ویدیو/خیابانی: مصاحبه مارادونا بعد از مرگ من منتشر می‌شود
  • تحقق دفاع مشروع
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود / بنادر استان بوشهر نیازمند توسعه فضای انبار و بارانداز
  • مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول: تداوم تولید پایدار و عملکرد بدون حادثه اهداف سال 1403 هستند
  • 37 خواص عالی این خوراکی و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/27
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/28
  • بارش‌های موثر در استان بوشهر از امشب/ امکان وقوع سیلاب
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • از تورم تا انتخابات/ مروری بر مهمترین اتفاقات سال 1402
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • خاکسپاری مادر شهید تمیزی در سالروز شهادت فرزندش/ تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • انتصاب یک نیروی متخصص بومی به عضویت هیات مدیره پتروشیمی جم
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • .: اسماعیل حدود 3 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 3 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 4 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 6 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 7 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 8 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 10 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 11 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 11 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...
  • .: ا.ن حدود 11 روز قبل گفت: جنگ و صلح چه ...