امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1392 - 08:30

محسن سرخو تاکید دارد عملکرد بد و پاشیدن آب به جای پهن تشک و رساندن نردبان علت مضاعف سقوط بوده و در هیچ صورتی کم‌کاری آقایان توجیه نشده و باید پاسخگو باشند. وی در پایان هم تاکید دارد که اشتباهات شهردار در دور اول و دوم کم نبوده اما در شورا کسی انگشت روی این اشتباه‌ها نمی‌گذاشت اما ما می‌گوییم.

محسن سرخو تاکید دارد عملکرد بد و پاشیدن آب به جای پهن تشک و رساندن نردبان علت مضاعف سقوط بوده و در هیچ صورتی کم‌کاری آقایان توجیه نشده و باید پاسخگو باشند. وی در پایان هم تاکید دارد که اشتباهات شهردار در دور اول و دوم کم نبوده اما در شورا کسی انگشت روی این اشتباه‌ها نمی‌گذاشت اما ما می‌گوییم.

صحنه‌ای دلخراش؛ زبانه‌های گُر گرفته آتش، دود غلیظ و سیاه، دو زن مستاصل و کارگر که در روز تعطیل به سر کار رفته بودند تا نانی برای اهل خانه ببرند اما عاقبت بدن‌های تکه‌تکه شده‌شان بر سنگفرش خیابان جمهوری نشست.

 

شاید یکی از بدترین مرگ‌هایی که برای آدمی بتوان متصور شد، سوختن در آتش و حرارت دهشتناک آن است. دو زن کارگر تهرانی نیز با چنین صحنه دهشتناکی روبه‌رو بوده و خود را در احاطه زبانه‌های آتش می‌دیدند. آنان به امید فرار از این وضعیت مرگبار دل به دریا زده و از پنجره آویزان شده بودند تا شاید کمکی برسد و آنان را از مرگ حتمی برهاند اما نردبانی که قرار بود آنان را از خطر برهاند، باز نشد!

 

حتی تشک‌های معمول نیز که برای نجات جان حادثه‌دیدگان در چنین عملیات‌هایی به کار گرفته می‌شوند نیز در کار نبود، فاجعه رخ داد و خانواده‌هایی را عزادار و خاطر یک ملت را مکدر کرد. حادثه رخ می‌دهد و گریزی از آن نیست اما نکته دردآور در این میانه آن بود که اهمال و قصور رخ داده و عدم کارکرد تجهیزات و خطای انسانی باعث رقم خوردن این حادثه دهشتناک شده و این نکته‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

 

آتش‌نشانی تهران یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری تهران است و همگان انتظار داشتند در اسرع وقت مسئولان شهرداری نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و پاسخگو باشند.

 

ولی مع‌الاسف نه تنها مسئولان شهرداری و آتش‌نشانی خود را از دسترس خارج کرده و پاسخی به اصحاب رسانه ندادند که در سخنانی عجیب و بهت‌آور پس از 48 ساعت معاون خدمات شهری شهرداری تهران در اولین واکنش نه تنها عذرخواهی بابت این اهمال انجام نداد بلکه به نحوی سخن گفت که گویی قربانیان در این زمینه مقصرند!

 

با گسترش واکنش‌های مردمی، رئیس‌جمهوری و وزیر کار دستور رسیدگی عاجل به این اتفاق دادند و اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر نیز طی تذکری کتبی به شهردار تهران خواستار روشن شدن ابعاد این حادثه شدند و تازه پس از این فعل و انفعالات بود که قالیباف لازم دید واکنشی نشان داده و پس از 72 ساعت عنوان کند که این موضوع را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.


 واکنش‌های عجیب شهرداری
به گفته شاهدان عینی و تاکید و تایید اعضای شورای شهر که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت، در این حادثه ضعف و ایراد فنی تجهیزات و همچنین اهمال و قصور انسانی غیر قابل کتمان است، چرا که از یک‌سو نردبان باز نشده و این دو شهروند امکان خلاصی از زبانه‌های آتش را نیافتند و از سوی دیگر نه تنها تشک برای آنان پهن نشد که با ریختن آب روی آنان باعث سنگین شدن و پایین آمدن اصطکاک شده و این شهروندان به پایین سقوط کردند.

 

حال با تمام این تفاسیر معاون خدمات شهری شهرداری می‌گوید: این خواست و مشیت الهی بوده و یک در میلیون در چنین حوادثی نقص فنی رخ می‌دهد. وی حتی مدعی می‌شود که این دو شهروند عجله کرده و از ترس خود را انداخته و آتش به نحوی نبوده که آنان چنین اقدامی کنند در حالی که تمامی عکس‌های حادثه گواهی بر ضد این گفتار می‌دهد. نکته جالب آنکه رسانه‌های پر شمار حامی آقای قالیباف نیز بر همین نکات تاکید و تصریح کرده و البته با اشاره به خدمات آتش‌نشانان  در موارد قبلی قصد فرافکنی و لوث کردن این موضوع را دارند.


 واکنش دیر شهردار
آقای قالیباف که خود را مدیری جهادی می‌داند و از بدیهیات عمل در چارچوب این سبک و عنوان واکنش سریع و بموقع در برابر چنین حوادثی دم می‌زند چگونه می‌تواند تاخیر 72 ساعته پیرامون پاسخگویی به این موضوع را توجیه کند؟ چگونه است که بعد از ابعاد رسانه‌ای گسترده و سخنان معاون ایشان و در حالی که رئیس‌جمهوری و وزیر کار دستور رسیدگی به این موضوع را می‌دهند به ناگهان احساس وظیفه کرده و واکنش نشان ‌دهد؟

 

از همه مهم‌تر چرا آقای قالیباف از شهروندان و خانواده داغدار عذرخواهی نمی‌کند و در موضعی طلبکارانه گویی کار سخت و صعبی را به انجام رسانده همانند یک سردار فاتح می‌گوید: من به مردم قول می‌دهم که رسیدگی به این حادثه ظرف 15روز روشن شده و نتایج آن اعلام شود. همچنین اعلام نتایج نیز به گونه‌ای نباشد که در انتها اعلام کنند راننده مقصر بوده است!

 

قالیباف که در ابتدای سخنان خود تاکید می‌کرد از این حادثه بسیار ناراحت و غمگین شده و به خانواده این افراد تسلیت می‌گوید، تاکید داشت که از همان لحظه اول دستور رسیدگی داده است. اما توضیح نمی‌دهد که این دستور رسیدگی اگر نتیجه‌اش مقصر جلوه دادن قربانیان بوده – آنگونه که معاون شهرداری به تلویح اشاره دارد- که این عذر بدتر از گناه است؛ ضمن آن که این بار عدم کارایی نیروهای تحت امر شهرداری محرز است و به نظر می‌رسد آن 15روز نیز برای رفع و رجوع ساکت این موضوع باشد.

 

ضمن آنکه ایشان به عنوان شهردار وقتی اذعان دارند که از لحظه اول در جریان این حادثه بوده‌اند چرا در محل حضور نیافته، از خانواده‌ها دلجویی نکرده یا لااقل یک عذرخواهی خشک و خالی نکرده‌اند و تنها 72 ساعت سکوت اختیار نموده‌اند؟! نکته جالب‌ آنجاست که شهردار تهران بر معرفی خاطیان و رسیدگی به این موضوع تاکید می‌کند اما در ادامه طلبکار گونه می‌گوید: مشاهده می‌شود برخی حرف‌هایی که در این دو، سه روزه زده شد کارشناسی نبوده و بیشتر به دنبال جریانات دیگری بوده است. ما نیز در شهرداری ثابت کرده‌ایم به دنبال حاشیه‌ها نمی‌رویم بلکه به دنبال کارمان می‌رویم. البته این سکوت 72 ساعته و سخنان معاون ایشان و رسانه‌های حامی که در پی توجیه ماجرا بوده‌اند چگونه حاشیه پردازی نیست و عمل گرایی است(؟!) نکته‌ای است که ایشان باید پاسخگو باشند.


واکنش اعضای شورای شهر
عضو شورای شهر تهران اما با تاکید بر اینکه  این زنان در حادثه خیابان جمهوری خود را پرت نکردند بلکه شرایط موجب افتادن آن‌ها شده است، تصریح می‌کند 2سال و نیم پیش، شورا با قید یک فوریت تاکید کرد که سیستمی طراحی شود تا علاوه بر به‌روز کردن تجهیزات آتش‌نشانی، آموزش پرسنل آتش‌نشان نیز به‌روز شود اما این موضوع مورد امعان نظر شهرداری قرار نگرفت.

 

محسن سرخو تاکید دارد عملکرد بد و پاشیدن آب به جای پهن تشک و رساندن نردبان علت مضاعف سقوط بوده و در هیچ صورتی کم‌کاری آقایان توجیه نشده و باید پاسخگو باشند. وی در پایان هم تاکید دارد که اشتباهات شهردار در دور اول و دوم کم نبوده اما در شورا کسی انگشت روی این اشتباه‌ها نمی‌گذاشت اما ما می‌گوییم.

 

وی همچنین تاکید می‌کند: موضوع حادثه خیابان جمهوری و بررسی چرایی آن به امضای ۱۹نفر از اعضای شورای شهر رسید و تذکر کتبی به شهردار تهران داده شد. مختاباد دیگر عضو شورا نیز با اشاره به تاکید شورا بر مجهزسازی آتش‌نشانی و عدم توجه مسئولان مربوطه می‌گوید: ما از مسئولان شهرداری توضیح خواهیم خواست و اگر توضیحات قانع‌کننده نباشد قطعا شهردار تهران باید در صحن علنی شورا پاسخگو باشد. او احتمال استیضاح قالیباف را هم رد نمی‌کند و تاکید دارد که اکنون اعضای اصولگرای شورا باید نشان دهند که سیاسی کاری نخواهند کرد و به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

 

وی مقصر اصلی این حادثه را مدیریت بالادستی و مدیران شهرداری می‌داند که به اخطارها برای تجهیز امکانات توجه نکردند. نکته مهم اما روی دادن این اتفاقات و عدم پذیرش مسئولیت‌هاست. حال باید دید بالاخره این پرونده به کجا خواهد انجامید و بالاخره شهردار پاسخگوی تخلفات خواهد بود و اعضای شورا به وظیفه خود عمل خواهند کرد./ب

 آرمان



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/11/05 - 16:30
0
0
وقتی بجای پهن کردن تشک آب با فشار می پاشن این یعنی نداشتن مهارت در موقع چنین حوادثی
خوبه مامور میدین طرف لب پنجره در حال سقوطه روش آب می پاشن!!!
مقصر خود تهرانی ها هستند که ایشون رو با اصرار شهردار کردند هنوز مونده برای کم کاری های این آقا
1392/11/04 - 15:05
0
0
قالیباف با این احساس مسئولیتش خوب شد رییس جمهور نشد! آتش نشانی که بالابر آن خراب بوده فقط سهل انگاری است نه یک اشتباه ساده ./ج
1392/11/03 - 16:43
0
0
قالیباف باید اخراج میشد ، دونفر کشته شده اند! در کشور ما چه راحت از جان انسانها میگذرند ! /ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 7 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...