امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 02 بهمن 1392 - 11:25
اختصاصی اتحادجنوب: دکتر آرش خسروی در سمینار تخصصی مدیریت پسماند شهر برازجان :

سمینار تخصصی مدیریت پسماند با حضور دکتر زاهد عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو تیم تحقیقاتی شرکت BP در پروژه حادثه خلیج مکزیک توسط فرهنگسرای کارآفرینی برازجان با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان، اداره کل محیط زیست استان بوشهر و شرکت صنایع ....

اتحادجنوب: سمینار تخصصی مدیریت پسماند با حضور دکتر زاهد عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو تیم تحقیقاتی شرکت BP   در پروژه حادثه خلیج مکزیک توسط فرهنگسرای کارآفرینی برازجان با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان، اداره کل محیط زیست استان بوشهر و شرکت صنایع سیمان دشتستان با حضور فرماندار شهرستان دشتستان، شهرداران و معاونین شهرداری های شهرستان دشتستان، اعضای شورای اسلامی شهر برازجان، رئیس و کارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در سالن اجتماعات شهرداری برازجان برگزار گردید.

دکتر آرش خسروی، مشاور برنامه ریزی و آینده پژوهی فرهنگسرای کارآفرینی در ارتباط با این سمینار گفت: روند افزایش جمعیت، رشد شهرنشینی، گسترش فعالیتهای صنعتی و تغییر الگوی مصرف سبب میشود تا سالانه حجم عظیمی از زباله در کشور تولید و از چرخه خارج شود و شهرستان دشتستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مسلما برای سرعت بخشیدن به کنترل و بهینه سازی روند بازیافت نیاز به همکاری عمومی و مدیریت دانش محور است. از این رو، فرهنگسرای کارآفرینی برازجان به منظور توانمندسازی و انتقال دانش و تجارب علمی و پژوهشی ملی و بین المللی به مدیران و کارشناسان حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند در استان بوشهر اقدام به برگزاری سمینارهای تخصصی مدیریت شهری و مدیریت پسماند می نماید.

وی افزود: کارشناسان معتقدند که کشورهای جهان سوم نتوانسته­اند خود را به مدیریت پسماندی که در سایر کشورهای توسعه یافته وجود دارد نزدیک کنند، در حالی که یکی از موضوعات جهانی، توسعه پایدار و محیط زیست است که در استانداردهای جهانی به آن توجه شده است و باید در سایر جوامع برای فرهنگ سازی آن اقدام شود و هر یک از ما به عنوان یک مدیر یا کارشناس باید در این زمینه آموزش های لازم را به مردم و مدیران بدهیم چرا که اهمیت و راهکارهای نوین مسائل زیست محیطی باید به آنها انتقال داده شود. کشور چین در طرحی از 200 تن زباله، 6کیلو وات برق تولید میکند، این در حالی است که 25سال پیش در این کشور زباله ها به بدترین شکل ممکن دفن می شدند. در کشور ایران نیز تجارب موفقی در این عرصه وجود دارد که بنا داریم از طریق همین سمینارهای تخصصی، زمینه آشنایی بیش از پیش مدیران و کارشناسان حوزه پسماند در استان بوشهر را با آن ها فراهم کنیم. برای مثال می توان به فعالیت های مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان بوشهر اشاره کرد که در قالب طرح های دانش بنیان با همکاری پارک های علم و فناوری کشور اقدامات موثری در جهت فراهم ساختن زمینه بازیافت حداکثری پسماندهای منطقه و تبدیل آن ها به بنزین، گازوییل، کاغذ، کمپوست و دوده نموده است. بر اساس آنچه گفته شد ما معتقدیم مدیریت دانش محور می تواند نه تنها با کاهش مخاطرات پسماند تولیدی باعث حفظ محیط زیست شود بلکه می تواند با تبدیل این تهدید به یک فرصت، با ایجاد ارزش افزوده زمینه را برای کارآفرینی در حوزه بازیافت و راهکارهای نوین مدیریت پسماند فراهم سازد.

دکتر زاهد، عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تجارب بین المللی در شرکت­های نفتی شل، BP و سازمان ملل متحد در حوزه مخاطرات زیست محیطی، مدیریت پسماند، طراحی لندفیل و اقتصاد محیط زیست به سخنرانی پرداخت و تعداد 50 تن از مدیران و کارشناسان شهرستان دشتستان در خصوص مسائل چالشی و روز این حوزه به تبادل نظر پرداختند./ب


 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
جناب آقای خانبابایی: بدلیل اینکه یکی از اهداف فرهنگسرا حمایت معنوی از کارآفرینان در ایجاد کسب و کار و اشتغال است، از تمامی سرمایه گذاران علاقه مند در این حوزه حمایت خود را با همکاری استاندار محترم اعلام می نماییم.
1392/11/06 - 00:31
0
0
لطفا در صورت امکان درباره نحوه و زمینه های همکاری دانشجویان علاقمند با فرهنگسرا پاره ای توضیح دهید
با سلام و تشکر از دوستانی که کامنت گذاشتند.
این خود به فعالیت فرهنگسرا اهمیت بیشتری میدهد چون میرساند تاثیر کار علمی در دشتستان بسیار عمیق بوده و مردم فهیم نیز علاقه مند به برگزاری همایش ها و سمینارهای علمی هستند و این مسولیت ما را دوچندان میکند. لازم دیدیم از اقدامات و آینده فرهنگسرا برای شما عزیزان نکاتی را عرض نماییم:
1- فرهنگسرای کارآفرینی بعنوان سومین فرهنگسرای کارآفرینی ایران با هدف تحقیق، پژوهش، آموزش و ترویج نیازهای علمی تخصصی شهرستان و استان تاسیس گردید.
2-تاکنون علاوه بر سمینار مدیریت پسماند، 3 گارگاه تخصصی دیگر برگزار گردیده است که عبارتند از 1- آموزش نرم افزارهای تخصصی صنعت نفت 2- SIL STUDY 3- ارزیابی مدیریت ریسک و ایمنی در صنعت نفت در دانشگاههای خلیج فارس ، آزاد دشتستان و نمایشگاه بین المللی استان بوشهر با بهره گیری از اساتید دانشگاه Chalmers سوئد، دانشگاه تهران، صنعتی شریف و تربیت مدرس جهت دانشجویان علاقه مند برگزار گردید.
3-از اهداف آینده نیز به مختصری از آن اشاره میشود:
1-انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی
2-ارائه آموزش های عمومی به اصناف و اقشار مختلف جامعه، متخصصین، دانشجویان، مدیران و کارکنان سازمان ها
3-برگزاری کنفرانس، همایش و سمینارهای مختلف علمی و هنری
4-تامین نیروی انسانی متخصص
5-حمایت مادی و معنوی کارآفرینان در راستای ایجاد کسب و کار و اشتغال به‌‌طریق کمک بلاعوض و یا سرمایه‌گذاری
6-ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط به جهت اشتغال و آموزش مهارت به اقشار مختلف
1392/11/04 - 15:00
0
0
اگر اراده ای قوی در این خصوص باشد سرمایه گذاران حاضرند در این بخش با استاندار محترم تعامل و همکاری داشته باشند ./ج
1392/11/03 - 19:25
0
0
درود بر نخبه جوان اصیل برازجانی جناب اقای دکتر آرش خسروی /ج
1392/11/02 - 21:57
0
0
از مصاحبه دکتر آرش خسروی و همچنین دعوت از دکتر زاهد اینگونه بر می آید که همایش در سطح بالای علمی برگزار شده است.و چه خوب است شاهد برگزاری بیشتراینگونه همایش ها در شهربرازجان که از ظرفیت های بالقوه افراد نخبه از جمله دکتر آرش خسروی و افراد دیگر برخوردار است باشیم .شهرستان دشتستان و شهر برلزجان از لحاظ دارا بودن افراد نخبه در سطح استان سر آمد تمامی شهرستانهای استان میباشند وبا توجه به منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک شهرستان دشتستان از مسئولان شهر انتظار میرود با شناسایی و جذب افراد نخبه شهرمان و مدیریت صحیح آنان وباتوجه به دلسوزی بیشتر این افراد نسبت به افراد غیر بومی هر چه بیشتر در راه پیشرفت و آبادنی شهرستان دشتستان و شهر برازجان گام بردارند.

به امید روزی که شهر برازجان و دشتستان بزرگ با مدیریت صحیح و استفاده از افراد برجسته شهرمان در زمینه های علمی فرهنگی ورزشی و اقتصادی در استان همچون گذشته نه چندان دور حرف اول را بزند/ب
1392/11/02 - 19:16
0
0
بالاخره فضای علمی هم به میمنت دولت تدبیر و امید در شهر برازجان باز شد مردیم از بس بنر برخی آقایان تکراری را جهت جلسه ؟؟؟و .... در خیابانهای حسین آباد و حسینیه اعظم دیدیم که باهاشون کار سیاسی میکنند. برازجان مهد علما و متفکرانی است که تا ابد خواهد درخشید و امروز نخبگانی در سطح ملی و بین المللی دارد که بر خود می بالد. بیایید آنها را بیابیم و از کنارشان به سادگی نگذریم./ب
1392/11/02 - 19:09
0
0
با سلام
مدیران محترم استان و شهرستان هم باید به این باور برسند که با 100 تن زباله در روز شهر برازجان و قطعاً در شهرستان به میزان 200 برابر با 200 تن زباله ای که در چین تبدیل به 6 کیلو وات برق می شود می توان اهداف بزرگی را دنبال کرد هیچکدام از مدیران استان نمی دانند که به هر میزان برق تولید کنند که بار شبکه کاهش یابد وزارت نیرو برق تولیدی آنها را به قیمت تمام شده خریداری میکند و از این طریق می توانند سرمایه آفرینی کنند و همه اش چشمشان و دهانشان به اعتبارات سالانه و مصوب دولت و مجلس نباشد.
هرچقد اینگونه سمینارها را بیشتر کنید بهتره شاید یه روزی مدیران ما هم .......مرحبا بچه های فرهنگسرا و مرحبا مدیر دشتستانی آقای استاد زاده /ب
1392/11/02 - 18:55
0
0
باید در خصوص اهمیت مدیریت پسماندها فرهنگ سازی شود و صدا و سیما نقش مهمی در این خصوص دارد ./ب
1392/11/02 - 18:18
0
0
با تشکر از جناب آقای دکتر آرش خسروی

لطفاٌ همایش هلی دیگر در ارتباط با شکوفایی ظرفیت های بالقوه شهرستان دشتستان بالاخص شهر برازجان بر گزار شود/ب
1392/11/02 - 14:23
0
0
بادرود بر کارشناسان پسماند و زباله های شهری
تازمانی که مسوولان ما مقام و پست شان را به رخ مردم می کشند کاری پیش نمی رود. وسلام
1392/11/02 - 13:17
0
0
جناب آقای لواسانی فرهیخته محترم خواهشن فریاد مردم دشتستان را به گوش استانداردولت امید برسانید که چرا فرماندر دولت قبل هنوز سرکاراست و مردم هنوز باید دیدگاههای هشت سال پیش را تحمل کنند خواهشن تغییر تغییر تا ناامید نشویم
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 17 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 22 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...