امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 06 آذر 1392 - 14:30
عضو شورای بوشهر در اعتراض به احتمال انتصاب استاندار غیر بومی:

قادریان: طیف های مختلف سیاسی استان برای انتصاب استاندار بومی متحد شوند/آماره: در تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری حق کسی ضایع نشود/شمسا: انتقاد از وضعیت گرانی در بوشهر/آسایش: به وضعیت سایه بان های شهر رسیدگی شود/رضایی: انتقاد از تاخیر در پروازهای بوشهر/آزادشهرکی: با راه اندازی دفاتر پیشخوان شهروند از بروکراسی اداری کاسته می شود

اتحادجنوب ـ بتول سهراب پور: در جلسه علنی سه شنبه شب شورای شهر بوشهر که با حضور اعضای شورا، شهردار بوشهرو معاون اداری مالی شهردار برگزار گردید؛ دو عضو باسابقه شورای شهر بوشهر با انتقاد و ابراز نگرانی شدید از زمزمه های انتزاع قسمت هایی از استان و الحاق به فارس و همچنین تاخیر دولت در انتصاب استاندار بوشهر خواستار توجه بیشتر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی کشور شدند.


اسدی: اعتراض شدید به انتصاب استاندار غیربومی و زمزمه هائی مبنی بر الحاق قسمتهائی از استان بوشهر به فارس
به گزارش اتحاد جنوب؛ با سابقه ترین عضو شورای بوشهر ، ضمن ابراز نگرانی از زمزمه هائی مبنی بر الحاق قسمتهائی از استان بوشهر به فارس گفت: امیدوارم دولت تدبیر و امید، اجازه داده ندهد خلاف انتظار مردم سلحشور بوشهر گامی در خلج تا ابد فارس برداشته شود.
نصراله اسدی افزود: بوشهری ها سالهاست مرزداران بی مزد و منتی بوده اند و اگرچه نجیب هستند، اما انتظار دارند در دولت تدبیر و امید این بحث ها هرگز مطرح نشود. وی ادامه داد: برای رسیدن به حق مردم بوشهر باید استاندار مورد نظر مردم انتخاب شده و فرزند این استان باشد.
وی با اشاره به طولانی شدن تصمیم دولت برای انتخاب استاندار جدید گفت: ضمن ارج گذاشتن به تمام نیروهای غیربومی استان، اکنون 4 گزینه بومی برای استانداری بوشهر مطرح شده اند که هرکدام به نحوی سوزانده می شوند.
عضو چهار دوره شورای شهر بوشهر در نطق پیش از دستور خود افزود: ندیمی، تبادار، علوی نژاد و کدخداپور گزینه های مطرح بومی برای استانداری بوده اند که سوابق خوبی در مسئولیت های کشوری و استانی داشته اند، اما اگر دولت بنای استفاده از آنها را ندارد گزینه های بومی دیگری هم وجود دارد و نباید به سراغ نیروهای غیربومی برای استانداری رفت.
وی تصریح کرد: نیروی بومی به دلیل آشنایی با جغرافیای استان، برای رفع مشکلات مردم موثرتر است.تا کی باید پذیرای استاندارانی باشیم که خورموج را "خَرموج"، دیّر را "دییر" و اهرم را "اهرُم" تلفظ کنند و اینجا برایشان پایه و کلاس مدیریتی شود. وی تأکید کرد: هیچ گروه و حزبی به آقای روحانی رأی نداده است، بلکه ایشان منتخب و محبوب ملت شده است.
اسدی با بیان اینکه نمی‌ دانم چرا این همه بلا بر سر بوشهر می‌ آورند، تصریح کرد: این درست است که بوشهری ها نجیب هستند، اما در صورت انتصاب استاندار غیربومی سکوت نخواهیم کرد و حماسه رئیسعلی دلواری را تکرار می کنیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: استانی که گاز آن به اروپا صادر می کند، در مرکز آن بیش از  500کوچه خاکی وجود دارد که باعث شرمساری همه ما مسئولان است.
اسدی تأکید کرد: 4 نماینده استان در مجلس، نماینده ولی فقیه و نماینده خبرگان رهبری به همراه گروههای سیاسی به وحدت نظر برسند تا شاهد حضور نیروی بومی متعادل و توانمندی باشیم، نه اینکه با اختلافات شاهد حضور استانداری غیربومی و ضعیف باشیم که بعدها مایه نگرانی شود.
نصراله اسدی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای دکتر روحانی، مردم به تدبیر شما امیدوارند و منتظر حضور استانداری بومی در بوشهر هستند. وی همچنین از افراد متنفذ در دولت خواست تا خواسته بوشهری ها را در خصوص انتصاب استاندار بومی به گوش وزارت کشور و رئیس جمهور برسانند.

قادریان: طیف های مختلف سیاسی استان برای انتصاب استاندار بومی متحد شوند
غلامرضا قادریان، عضو دیگر شورای شهر بوشهر نیز در تایید سخن اسدی اظهار داشت: چرا نخبگان، نیروهای سیاسی، مذهبی و طیف های مختلف استان با هم متحد نمی شوند؟
قادریان گفت: در سایر استان ها وقتی پای منافع منطقه شان در میان باشد همه متحد می شوند ولی در بوشهر هر کدام از جناح های اصلاح طلب و اصولگرا در پی تخریب نیروهای یکدیگرند.
وی با اشاره به اینکه اگر یک غیر بومی به عنوان نماینده تام الاختیار دولت مدیریت ارشد استان را در دست گیرد، به ضرر استان خواهد بود؛ افزود: از امام جمعه محترم، نمایندگان استان در مجلس، همه نیروهای استان با هر طرز فکری، گروههای سیاسی و هر کسی که دلسوز بوشهر است می خواهم با هم متحد شده و نگذارند استان بیش از این متضرر شود.
وی تاکید کرد: بارازش ترین و بهترین نیروهای انقلابی در استان بوشهرند و مسئولین کشور باید قدر آنها را بدانند.
قادریان همچنین با اشاره به زمزمه جدایی بخشی از استان و الحاق به فارس، خاطرنشان کرد: تا کی قرار است در این خصوص قایم باشک بازی کنیم، درحالی که دولت باید برای همیشه به این نگرانی پایان دهد و نگذارد آرامش موجود در استان هرازگاهی با حرفهای برخی اشخاص از بین برود.
 

آماره: در تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری حق کسی ضایع نشود
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای بوشهر ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و گرامی داشت روز نیروی دریایی اظهار داشت:فصل طراوت و فرح بخش کنونی بوشهر موقعیت مناسبی است که میتوان با برنامه ریزی مسافران توریستی را وارد شهر نمود تا به درآمد شهرداری بوشهر کمک کند.
علیرضا آماره همچنین با بیان اینکه نورپردازی و روشنایی دو مقوله متفاوت هستند؛ گفت: ساختمان شورا، شهرداری و ساختمان های بلند مرتبه شهر مکان های مناسبی برای نورپردازی هستند که با نورپردازی آنها توسط شهرداری جلوه خاصی به شهر داده خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: اخیرا نامه ای از وزارت کشور برای تغییر وضعیت پرسنل شهرداری فرستاده شده؛ وی از شهردار درخواست کرد در این خصوص طوری عمل شود که حق کسی ضایع نشود.
 

معاون اداری مالی شهردار بوشهر: پاسخگوی اعتراض مستخدمین شهرداری هستیم
قاسمی معاون اداری مالی شهردار بوشهر در پاسخ به سخنان آماره گفت: حدودا 700 مستخدم در شهرداری بوشهر وجود دارد و شهرداری تنها 102 پست سازمانی دارد که در حال حاضر حدودا 20 پست خالی در شهرداری موجود است.
قاسمی افزود: برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود بر اساس 3 شاخص: تارخ ورود به شهرداری، رشته تحصیلی مرتبط با پست و کارمند همان پست بودن، افراد را اولویت بندی کرده ایم و اسامی 32 نفر را به استانداری معرفی نموده ایم؛ در عین حال اگر کسی اعتراضی دارد پاسخگوی اعتراض وی هستیم و در صورت نیاز لیست اسامی معرفی شده را اصلاح خواهیم کرد.

 

شمسا: انتقاد از وضعیت گرانی در شهر بوشهر
دیگر عضو  شورای شهر بوشهر با انتقاد از وضعیت گرانی و گرانفروشی در شهر بوشهر از نهاد های مرتبط خواست تا کارگروهی تشکیل داده و فعالیت پرنگ تری برای جلوگیری از گرانی غیر متعارف و غیر اصولی داشته باشند.
علی اکبر شمسا همچنین با انتقاد از وضعیت پرداخت حقوق کارکنان فضای سبز شهرداری بیان داشت: ماه گذشته تنها 50 درصد حقوق کارگران زحمتکش این بخش پرداخت شده و بعضا با 1 تا 2 ماه تاخیر حقوق آنها پرداخت می شود. وی خواستار حل این معضل در شهرداری شد.
 

عبدالله زاده: نیروهای باسابقه اما کم سواد شهرداری تبدیل وضعیت شوند
ندا عبدالله زاده با اشاره به وجود نیروهای نگهبان با بیش از 14 سال سابقه خدمتی در شهرداری بوشهر گفت: با توجه به اینکه این افراد مدرک تحصیلی زیر دیپلم دارند، در خصوص تبدیل وضعیت شان به رسمی هیچ اقدامی صورت نمگیرد؛ حال آنکه افرادی با یکسال سابقه خدمتی که مدرک تحصیلی کارشناسی دارند استخدام می شوند و این باعث تضییع حقوق افراد باسابقه می شود. وی خواستار اتخاذ تدبیری در این خصوص شد.
شهردار بوشهر در پاسخ به عبدالله زاده اظهار داشت: طبق بخشنامه ی ابلاغی دولت شهرداری ها بر اساس نظام پرداخت هستند و دنبال این هستیم که در بودجه سال آینده افراد شاغل در رده های شغلی خدماتی، نگهبان و راننده را حداقل به صورت قراردی تبدیل وضعیت کنیم.
 

آسایش: به وضعیت سایه بان های شهر رسیدگی شود
عضو کمیسیون عمران شورای بوشهر با انتقاد از وضعیت حرص درختان در سطح شهر گفت: چند روز پیش سایه بان 12 مغازه همزمان با هم فرو ریختند که علت آن جامانده های حرص درختان بر سایه بان ها بود و خطر از بیخ گوش شهرداری گذشت که تنها یک نفر در این حادثه مجروح شد.
مهرزاد آسایش همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت سایه بان های غیر استاندارد موجود در شهر شد که باعث نازیبایی شهر شده اند.

 

رضایی: انتقاد از تاخیر در پروازهای بوشهر
نائب رئیس شورای شهر بوشهر در سوال از شهردار بوشهر گفت: وضعیت احداث میدان میوه و تره بار بوشهر که 3 هفته پیش در شورا مطرح شد به کجا رسید؟
زهرا رضایی همچنین با انتقاد از تاخیرهای 2، 3 ساعته در پرواز های بوشهر از رییس شورا خواست تا از رییس فرودگاه بوشهر بخواهد تا با حضور در شورای شهر پاسخگوی این مسئله باشد.
آزادشهرکی در پاسخ به رضایی گفت: طبق وعده پیگیر احداث میدان میوه و تره بار هستیم ولی تا کنون یک ریال اعتبار برای این موضوع در اختیار شهرداری قرار نگرفته ولی یکی از شهروندان بومی خواستار سرمایه گذاری در این امر شده و در حال حاضر پیگیر هماهنگی با  این سرمایه گذار خصوصی هستیم.
 

بارگاهی: درخواست تقدیر شورا و شهرداری از پاکبان امانتدار/ انتقاد از بروکراسی در شهرداری
عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر بوشهر با اشاره به حرکت قابل تقدیر پاکبان شهرداری بوشهر و امانت داری کم نظیر وی که دستگاه گرانقیمت یک مغازه دار را پیدا کرده و به وی تحویل داده بود؛ اظهار داشت: هم شورا و هم شهرداری از ایشان تقدیر کنند تا این احساس تعهد بسط پیدا کند.
الهام بارگاهی در ادامه سخنانش خطاب به آزادشهرکی شهردار بوشهر گفت: بروکراسی اداری در شهرداری بیداد می کند. وی از شهردار خواست تا با ایجاد یک دفتر رسیدگی به شکایات در شهرداری به مشکلات شهروندان رسیدگی شود.
 

آزادشهرکی: با راه اندازی دفاتر پیشخوان شهروند از بروکراسی اداری موجود کاسته می شود
شهردار بندر بوشهر در جواب بارگاهی اظهار داشت: در صدد هستیم تا به نحوی شایسته از پاکبان امانتدار شهرداری که وجود وی موجب افتخار ماست قدردانی کنیم.
وی در پاسخ به بخش دیگر سخنان بارگاهی گفت: وجود بروکراسی در شهرداری را می پذیرم ولی اداره بازرسی،ارزیابی و رسیدگی به شکایات و همچنین سامانه 137 برای رسیدگی به نظرات مردمی در شهرداری فعال است.
آزادشهرکی افزود: به زودی با راه اندازی دفاتر پیشخوان شهروند، که نماد احترام به شهروندان است؛ برخی از کارها الکترونیکی خواهد شد و نیاز به حضور شهروندان نخواهد بود.
وی تاکید کرد: این ابتکار در زمان شهرداری آقای توسلی استارت زده شد و اکنون بنده در پی اجرایی و عملیاتی شدن آن هستم تا باری از دوش شهروندان برداشته شود و کمتر در شهرداری معطل شوند.
 

گورکی: به بازنشستگان توجه ویژه شود
اصغر گورکی دیگر عضو شورای بوشهر با بیان اینکه بازنشستگان گنجینه های هر سازمان و نهاد هستند؛ گفت از مجموعه شهرداری انتظار می رود توجه ویژه ای به این قشر داشته باشند.
وی با بیان اینکه وضعیت کنونی بازنشستگان مناسب نیست و کسی به مشکلاتشان رسیدگی نمی کند اظهار داشت: این در حالی است که در شهرهای دیگر امکانات وسیعی در اختیار بازنشستگان قرار می گیرد.

 

گفتنی است: در ابتدای این جلسه تعدادی از شهروندان بوشهر با حضور در صحن علنی شورا به بیان مشکلات محله خود پرداختند و برزگرزاده رییس شورای شهر بوشهر، آزادشهرکی  و معاونین وی پاسخگوی آنان بودند./س





کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/09/08 - 03:21
0
0
زلال! اهل کدوم شهر خرابی تا با تو همدردی کنیم؟
1392/09/07 - 19:47
0
0
زلال فکرت پوسیده برو مرکز استان های دیگه رو نگا کن و با شهرستان هاش مقایسه کن بعد در مورد بوشهر حرف بزن
1392/09/07 - 00:57
0
0
زلال برو بخواب
1392/09/06 - 21:10
0
0
اگر میخواهی رئیس علی شوی باید یک شال وقبا ویک تفنگ سر پر ویک کلاه نمدی ویک اسب با زین ویراق هم بخری. مملکت قانون دارد حساب کتاب دارد قرار نیست هرکه هرچه دلش خواست برای تحریک افراد معلوم الحالی چون خود بر زبان بیاورد. تا حال بنظر رسیده افراد غیره بومی برای شهرستانها بهتر بوده اگر یکی دوتا کوچه شهر بوشهر اسفالت نشده 80 درصد کوچه های شهر ما اسفالت نشده.
1392/09/06 - 15:28
0
0
حرفهای آقای اسدی و آقای قادریان حرف دل این روزهای استان است چرا باید ما بوشهری ها این همه ظلم را تحمل کنیم و چرا هر بلایی به سرمان می آورند هیچ چیز نگوییم؟ ما باید برای تحقق منافع خود تلاش کنیم همانگونه که همه ی ایران این کار می کنند و کسی به فکر منافع ملی نیست و این حرف ها فقط از از زبان برخی زوار در رفته در استان و مرکز ان هم فقط ما استان بوشهری ها قرار است برای دستیابی به منافع خود تلاش کنیم شنیده می شود و هیچ کس دیگر در کشور گوشش به این حرف ها بدهکار نیست که بخواهد به آن عمل کند در ضمن وقتی استان های مختلف توسعه پیدا کند (به خصوص استان استراتژیک و بسیار مهم و سرمایه سازی مثل بوشهر) کل کشور هم توسعه پیدا می کند تا کی باید سکوت کرد و هیچ نگفت؟
اگر در موراد مهم استان مثل انتخاب استاندار یا انتزاع قسمتی از استان مردم سکوت نکنند و اگر بنا به میلشان عمل نشود از پذیرش آن تصمیم خودداری کنند و دست به اعتراض های قانونی و آرام بزنند دیگر کسی به خود اجازه نخواهد داد که اینگونه که در این چند دهه حقوق مردم استان بوشهر را پایمال کرده اند به کار خود ادامه دهند و حساب کار دستشان خواهد امد.

با تشکر از مردم فهیم و ساحشور استانمان
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 7 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 11 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...