امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 26 آبان 1392 - 10:12
در جلسه رای اعتماد به وزیر ورزش چه گذشت؟

جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و رأی اعتماد به وی، دستور کار نشست علنی امروز پارلمان است.هم‌اکنون 202 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که ...

سخنان رییس جمهور و موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش

به گزارش اتحادجنوب به نقل از فارس، جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و رأی اعتماد به وی، دستور کار نشست علنی امروز پارلمان است.

هم‌اکنون 202 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کرسی 87 نماینده مجلس خالی است.

حسن روحانی رئیس‌ جمهور یکشنبه هفته گذشته 19 آبان‌ماه، پس از عدم رأی اعتماد وکلای ملت به نصرالله سجادی، گودرزی را برای تصدی این وزارتخانه و اخذ رأی اعتماد، به مجلس معرفی کرد.

محمود گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از زمان آغاز به کار دولت یازدهم است.

تاکنون رئیس ‌جمهور، مسعود سلطانی‌فر، سید رضا صالحی‌امیری و نصرالله سجادی را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرده است، اما نمایندگان به آنان اعتماد نکردند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، حسن روحانی رئیس‌ جمهور یک ساعت فرصت دارد از گودرزی دفاع کند.

سپس 2 مخالف و 2 موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند، البته هر نماینده مخالف یا موافق می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های وزیر پیشنهادی، خود وزیر پیشنهادی پشت تریبون قرار می‌گیرد و حداکثر 30 دقیقه فرصت دارد ضمن تشریح بیوگرافی و سوابق خود، برنامه‌هایش را ارائه دهد.

در پایان هم رئیس مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به رأی وکلای ملت می‌گذارد.

کل زمان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان 150 دقیقه معادل 2 ساعت و 30 دقیقه است، البته ممکن است برخی مخالفان از ایراد سخنرانی انصراف دهند که در این صورت موافق هم صحبت نمی‌کند و در نتیجه از این زمان کاسته می‌شود.

روز جمعه 24 آبان ماه مهلت قانونی 3 ماهه دولت برای اداره وزارت ورزش و جوانان با «سرپرست» به پایان رسیده است، در صورتی که نمایندگان امروز هم به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اعتماد نکنند، با توجه به پایان مهلت 3 ماهه، باید از رهبر معظم انقلاب مجوزی اخذ شود و ایشان فرصتی بدهند تا در این مدت تکلیف وزیر این وزارتخانه مشخص شود.

تاخیر 11 نفر از نمایندگان در جلسه رای اعتماد

اسامی تأخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز 26 آبان 92 مجلس عبارتند از:

1- حسین خسته‌بند نماینده مردم بندرانزلی

2- محمد دامادی نماینده مردم ساری

3- محمدجواد نظری‌مهر نماینده مردم کردکوی و ترکمن

4- محمد سقایی نماینده مردم استهبان

5- ناصر سودانی نماینده مردم اهواز

6- ناصر صالحی‌نسب نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان

7- علی علیلو نماینده مردم شبستر

8- عمران علی‌محمدی نماینده مردم ایلام

9- محمد فیروزی نماینده نطنز و قمصر

10- غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار

11- محمدعلی مددی نماینده مردم میانه

روحانی وارد صحن علنی مجلس شد

حسن روحانی رئیس ‌جمهور دقایقی پیش برای دفاع از محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول و محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم هنگام ورود روحانی به صحن از وی استقبال کردند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور از جمله همراهان روحانی در هنگام ورود وی به صحن مجلس بودند.

پس از ورود رئیس جمهور و هیئت همراه به صحن مجلس لاریجانی به آنها خوش آمد گفت.

روحانی از 12 مرداد تا کنون پنج بار در مجلس حاضر شده بود.

تاخیر روحانی در ورود به صحن مجلس

جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حدود ساعت 8:15 به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آغاز شد.

پس از قرائت دستور کار توسط محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس، آیاتی از کلام‌الله مجید در صحن علنی تلاوت شد و سپس حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو دیگر هیئت رئیسه، اسامی غایبان و متأخران را قرائت کرد.

سپس رئیس مجلس از ضرغام صادقی خواست که اسامی نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را قرائت کند.

با توجه به تأخیر در ورود حسن روحانی رئیس‌جمهور به صحن علنی، مجلس وارد بررسی دستور دوم جلسه که رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بود، شد.

هنگام قرائت گزارش این کمیسیون توسط جعفر قادری سخنگوی کمیسیون، رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شد.

اسامی نمایندگان مخالف و موافق برنامه‌های گودرزی

ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان که بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دستور کار نشست علنی بود، اسامی نمایندگان مخالف و موافق گودرزی را قرائت کرد.

بر این اساس علی ایرانپور نماینده مبارکه و جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات، به عنوان مخالفان برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین فتح‌الله حسینی نماینده قصر شیرین و حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان به عنوان موافقان وزیر پیشنهادی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

سخنرانی روحانی در صحن علنی مجلس آغاز شد

سخنرانی حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران  که صبح امروز (یکشنبه) برای دفاع از محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، آغاز شد.

محمود گودرزی استاد تمام رشته علوم ورزش دانشگاه تهران است و از سال 1387 تا کنون، ریاست دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران را برعهده داشته است.

بر این اساس رئیس ‌جمهور برای چهارمین بار برای دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وارد صحن علنی مجلس شد؛ پیش از این حسن روحانی برای دفاع از سلطانی‌فر، صالحی امیری، نصراله سجادی به مجلس آمده بود.

روحانی: دولت مصمم به تعامل با مجلس است

حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در ابتدای جلسه رأی اعتماد به چهارمین وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه ورزش و امور جوانان در صحن علنی مجلس ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان همه را به بهره‌مندی و استفاده از معنویت عاشورا توصیه کرد.

وی با بیان اینکه امروز برای چهارمین بار برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان در مجلس حضور پیدا می‌کند اظهار داشت: پیش از این اهمیت وزارت ورزش و جوانان را عرض کرده‌ام.

رئیس جمهور ادامه داد: همان طور که قبلا گفتم دولت خود را پیکره‌ای از نظام می‌داند و در کنار مجلس و دیگر اعضای نظام جمهوری اسلامی باید بار سنگین نظام را به دوش بگیریم.

شرایط کشور اقتضا می‌کند دولت و مجلس بیشتر در کنار هم باشند

رئیس دولت یازدهم با تأکید بر اینکه دولت به حقوق قانونی مجلس توجه دارد، ادامه داد: دولت این نکته را که نمایندگان به وزیر پیشنهادی رأی بدهند یا ندهند حق قانونی نمایندگان می‌داند اما در عین حال در کنار همه حقوق قانونی شرایط کشور، جامعه، منطقه و بین‌المللی اقتضاء می‌کند که بیشتر در کنار هم باشیم.

روحانی با اشاره به اولویت‌های امروز کشور تصریح کرد: باید دست به دست هم داده و اولویت‌های مورد نظر مجلس، مردم و دولت را مد نظر قرار دهیم.

وی ارائه لیست وزرای پیشنهادی کابینه را در روز تحلیف ریاست جمهوری یادآور شد و افزود: این کار به این دلیل بود که هیچ تأخیری در انجام وظیفه دولت وجود نداشته باشد و این حرکت دولت مورد توجه و تحسین رهبر معظم انقلاب و مردم قرار گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به گذشت 3 ماه از آغاز به کار دولت ادامه داد: امیدوارم امروز دولت پس از 3 ماه تکمیل شود و ما نیز بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

روحانی خواست مردم را حل مشکلات معیشتی، اجتماعی، اقتصادی، تورم، اشتغال و سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: شما بهتر می‌دانید که برای حل مشکلاتی راهی جز همکاری دولت و مجلس وجود ندارد و همه باید در کنار یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

روحانی اظهار داشت: تردیدی ندارم با وحدت و همدلی مشکلات جامعه را رفع خواهیم کرد.

رئیس‌ جمهور اضافه کرد: حتی در سیاست خارجی و مسائل خارجی دولت در صورتی موفق خواهد بود که بیگانگان وحدت و اتحاد و یکپارچگی ما را مشاهده کنند و در این وحدت و یکپارچگی قوا، بیش از همه چشم توجه به دولت و مجلس  دوخته شده است.

وی ادامه داد: البته دولت مصمم به تعامل با مجلس و همکاری با مجلس است و من تردید ندارم که اراده مجلس، همکاری است چرا که دولت و مجلس دغدغه‌های واحد و هدف‌های مشترکی دارند و در راهکارها نیز معمولا راهکارهای مشترکی را مد نظر قرار می‌دهند.

روحانی یادآور شد: در ماه آینده تلاش ما این است که بتوانیم بودجه را آماده کنیم و دوباره آنجا نیز میدان تعامل و همکاری مجلس و دولت است تا بتوانیم بودجه‌ای که درخور این کشور و ملت باشد برای سال آینده با همکاری یکدیگر دولت آن را تهیه و مجلس آن را تصویب کند.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: در زمینه وزارت ورزش و جوانان همانطور که قبلا نیز اشاره کردم و در برنامه دولت تدبیر و امید آمده است ورزش را یک فعالیت نشاط‌آفرین، سلامت‌بخش، انسجام‌آفرین و حتی زمینه بسیار مناسبی برای کاهش هزینه‌های دولت در اداره کشور و ایجاد ثروت ملی می‌دانم و دولت بر این مبنا نگاهش به مسئله ورزش یک نگاه تخصصی است.

وی اظهار داشت: در سایه ورزش ما می‌توانیم غرور، افتخار ملی و انسجام بیشتر ملی را شاهد باشیم؛ در سایه توسعه ورزش می‌توان شاهد سلامت جسمی، روحی و اجتماعی در کشورمان باشیم.

روحانی ادامه داد: در سایه ورزش می‌توانیم به توسعه اقتصادی نیز نگاه کنیم؛ صنعت ورزش زمینه‌ای برای اشتغال در جامعه است؛ بنابراین دولت هم به ورزش حرفه‌ای و هم به ورزش قهرمانی و هم به ورزش عمومی توجه خواهد داشت؛ بالاتر از این بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که ما امروز با آن مواجهیم در سایه توسعه ورزش را می‌توان کاهش داد.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: اگر بگوییم ورزش عاملی برای امنیت اجتماعی و حتی عامل مؤثری در امنیت ملی است سخنی به گزاف نگفته‌ایم؛ در کنار مسئله ورزش، مسئله جوانان مطرح است گرچه این دو با یکدیگر بار وزارتخانه را سنگین کرده اما دولت خود را متعهد می‌داند که قانون مجلس را در زمینه این وزارتخانه اجرا کند.

وی تأکید کرد: مسئله توجه به جوانان بسیار حائز اهمیت است، جامعه ما یک جامعه جوان است یا به تعبیری بسیار جوان است؛ ما باید به دغدغه‌های مربوط به جوانان توجه کنیم البته وزارتخانه‌های مختلفی همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار هر یک این مسئولیت را بر دوش دارند و تمام بخش‌های اقتصادی دولت بخشی از وظایفشان مربوط به جوانان جامعه است اما در عین حال این وزارتخانه وظیفه خاصی را نسبت به جوانان برعهده دارد.

روحانی یادآور شد: جوانان روزگاری معضل اصلی‌شان تحصیل و تحصیلات عالیه بود و شاید امروز از آن مشکلات عبور کرده باشیم و مشکل اصلی برای نسل جوان مسئله اشتغال، منزلت اجتماعی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و رفع مشکلات مسکن و ازدواج است که بسیاری از آنها به مسئله اشتغال باز می‌گردد.

رئیس‌ جمهور افزود: همه وزارتخانه‌های دولت مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند، در بخش فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی و امنیتی؛ اما این وزارتخانه باید با کمک سایر وزارتخانه‌ها به طور ویژه به مسئله جوانان و حل مشکلات آنها بپردازد.

 

روحانی ادامه داد: برای اینکه فردی بتواند این بار سنگین را بر دوش گیرد، فرد صاحب نظر و متخصص را برای این وزارتخانه به مجلس پیشنهاد کرده‌ایم. آقای دکتر محمود گودرزی در این زمینه هم دارای تخصص هم دانش و هم فعالیت دانشگاهی است. گودرزی دارای تالیفات متعدد و مقالات فراوانی است و سال‌ها به وظیفه معلمی خود در دانشگاه تهران اشتغال داشته است.

وی افزود: گودرزی لااقل در دو زمینه ورزشی مقام مربیگری دارد و کاملا به این محیط تخصصی آشناست و متخصصان فراوانی زیر دست این استاد تربیت شده‌اند. او می‌تواند با آشنایی که دارد افراد متخصص و صاحب‌نظر را به کار گیرد.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه هم مسابقات آسیایی و هم جام جهانی را پیش رو داریم، اظهار داشت: بنابر این لازم است هر چه زودتر این وزارتخانه دارای مسئول دائمی خود شود در این صورت بهتر می‌توانیم برای آینده این مسابقات و اهداف‌مان برنامه‌ریزی کنیم.

روحانی تاکید کرد:‌ گودرزی هم سابقه حضور در نهادهای انقلابی را دارد هم سابقه حضور در جبهه و امیدواریم فضای انقلابی را با حضورش در این وزارتخانه بیش از آنچه امروز دارای آن است، شاهد باشیم و با سلامت بیشتر و استقرار اخلاق بیشتر آنهم اخلاق قهرمانی، فتوت و مردانگی که در این زمینه همه ورزشکاران ما پیرو راه امیرالمومنین خواهند بود، موفق باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم آقای گودرزی بتواند هم در زمینه تخصصی، اخلاقی و فرهنگی و هم در زمینه اقتصاد با توجه به اینکه سوابق مدیریت اقتصادی دارد، بخش اقتصاد ورزش را هم سامان دهد. پروژه‌های زیادی ناتمام مانده است که برخی ارزش آنها را 6 هزار میلیارد تومان برآورد می‌کنند که نیاز است به بهترین شکل به پایان برسد.

رئیس‌ جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: با تائید آقای گودرزی هم به ورزش کمک کرده‌اید هم به جوانان عزیز امید و نشاط بیشتری داده‌اید و امیدوارم امروز شاهد آن باشیم که دولت تکمیل شود و بتواند به وظایف سنگینی که قانون و مطالبات مردم بر دوش آن گذاشته عمل کند.

 

ایرانپور: وزیر پیشنهادی موضع خود را در قبال فتنه 88 تشریح کند

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت این وزارتخانه گفت: حساسیت وزارت ورزش و جوانان به خصوص به دلیل گستردگی وظایف آن در حوزه ورزش و جوانان بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: بخصوص در حوزه ورزش که طرفداران زیادی در داخل کشوردارد و همچنین حوزه جوانان که بخش‌ وسیعی از جمعیت فعال کشور را در برمی گیرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای گودرزی میری توانمند است و سال‌های متمادی در عرصه ورزشی در دانشگاه فعالیت کرده است اما باید بگوییم که ایشان در حوزه وزارت ورزش و جوانان تا چه اندازه موثر است.

ایرانپور با اشاره به اینکه در طی سال‌های گذشته وزن بخش ورزش سنگین‌تر از بخش جوانان بوده است گفت: برنامه‌های آقای گودرزی در حوزه جوانان چیست؟ امروز بخش عمده‌ای از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهد و ایشان به صورت کامل باید توضیح دهند که چه برنامه زمانبندی‌ شده‌ای برای حل مشکلات جوانان در کشور دارد.

وی افزود: نکته دیگر اینجاست که برنامه آقای گودرزی برای تیم‌های شهرستانی که با کمترین بودجه و امکانات بیشترین بازدهی را در کشور دارد چیست؟

وی افزود: بخش اعظم مبالغ مالی وزارت ورزش و جوانان بر روی تیم‌های پایتخت‌نشین سرمایه‌گذاری می‌شود و به تیم‌های شهرستانی توجه کمتری می‌شود. آقای گودرزی چه برنامه‌ای برای رفع این مسئله دارد؟

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با موضوع طرح‌های نیمه تمام هم‌اکنون پروژه‌هایی در کشور وجود دارد که عمر آنها به ده‌ها سال می‌رسد که نمونه ان ورزشگاه نقش جهان است که سال‌ها از قول مساعد مقامات سازمان تربیت بدنی برای تکمیل آن می‌گذرد.

وی افزود: ورزشگاه مبارکه با 600 هزار متر مربع زیربنا کمتر از 20 درصد پیشرفت عمرانی داشته است و یکی از درخواست‌های مردم عزیز شهر مبارکه تکمیل این ورزشگاه است.

ایرانپور در پایان سخنان خود همچنین به بحث موضع وزیر پیشنهادی در خصوص فتنه سال 88 پرداخت و گفت: امیدوارم ایشان مواضع خود را در این باره به خوبی تشریح کنند.

 

روحانی صحن علنی مجلس را ترک کرد

حسن روحانی رئیس جمهور پس از سخنرانی و دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان صحن علنی مجلس را ترک کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس، روحانی را هنگام خروج از صحن علنی، بدرقه کرد.

 

حسینی: گودرزی از تجربه و تخصص لازم برای اداره وزارت ورزش برخوردار است

فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: متأسفانه امروز اکثر جوانان عزیز ایران بیکار هستند و جایگاهی ندارند که معتقدیم گودرزی می‌تواند مشکلات آنها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه 3 وزیر گذشته‌ای که برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بودند افراد خوبی بودند، خاطر نشان کرد: به هر حال مجلس در چارچوب قانون به این افراد رأی اعتماد نداد اما این دلیل نمی‌شود که مجلس با فرد خاصی دشمنی داشته باشد.

نماینده قصرشیرین با بیان اینکه امروز دشمنان علی‌الخصوص آمریکا با تمام توان در برابر جمهوری اسلامی ایران ایستاده است، تصریح کرد: البته آنها نیز اقتدار ایران را فهمیده‌اند و هر چه در برابر ایران تلاش کردند شکست خوردند.

حسینی، روستازاده بودن، تجربه و تخصص گودرزی را از دلایل دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش برشمرد و بر همین اساس ادامه داد: ایشان علاوه بر اینکه در مدیریت ورزش تجربه قابل قبول و کارنامه مثبتی از خود به جا گذاشته است به هیچ جناح و گروهی نیز وابستگی ندارد.

وی با اشاره به این نکته که جوانان از گودرزی انتظار دارند که رنج آنها را به پایان برساند، خاطر نشان کرد: گودرزی همیشه از جوانان مناطق روستایی، عشایری و مرزی با تمام توان دفاع کرده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز انصاف نیست که پس از گذشت 4 ماه از آغاز به کار دولت تدبیر و امید به آن کمک نکنیم خاطر نشان کرد: دولت را مردم انتخاب کردند اما انتظار ما از روحانی این است که جوانان را در بحث ورزش بیشتر از گذشته کمک و حمایت کند.

حسینی با بیان اینکه نیاز است تا کابینه دولت هر چه زودتر تکمیل شود، تصریح کرد: گودرزی می‌تواند با برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های مفید در راستای ورزش مخصوصا ورزش استان‌ها به کابینه دولت یازدهم کمک کند.

وی همدلی و هماهنگی با مجلس را از انتظارات نمایندگان مردم پس از انتخاب گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان برشمرد و افزود: جوانان از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برند که نمایندگان از گودرزی انتظار دارند تا در راستای رفع آنها اقدامات اساسی انجام دهد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه امروز بعضی از روستاهای ما فاقد حتی یک توپ فوتبال هستند، خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان متذکر شد: شما ایثارگر، رزمنده دفاع مقدس و غیرسیاسی هستید و ما اطمینان داریم که به کمک خدای متعال می‌توانیم مسیر ورزش را دنبال کرده و آن را به جایگاه مناسبی برسانیم.

حسینی در پایان با بیان اینکه متأسفانه چند ماه است که ورزش رها شده، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گودرزی سرباز ولایت است و همیشه در خدمت نظام و انقلاب بوده از نمایندگان خواهش می‌کنم تا کمک کنند تا هر چه زودتر به نتیجه خوبی در امر ورزش برسیم چرا که معتقدم گودرزی می‌تواند از حقوق جوانان دفاع کرده و جایگاه آنها را تعالی بخشد.

 

عثمانی: مجلس با رأی اعتماد به گودرزی، عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی گذشته را جبران کند

محمد قسیم عثمانی در حمایت از وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس گفت: کسانی که پیش از این به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس معرفی شده بودند در حوزه فیزیولوژی ورزش تخصص داشتند اما آقای محمود گودرزی به عنوان یک مدیر متخصص در عرصه ورزش مطرح است و این یکی از تفاوت‌های شاخص وی با وزرای پیشنهادی قبلی است.

وی افزود: شناخت آقای گودرزی از وضع موجود از جمله ویژگی‌های وی است اگر وضع موجود را نشناسیم نمی‌توانیم به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم آقای دکتر گودرزی با شناختی که از وضع موجود دارد، با رای قاطع و جبران کننده نمایندگان سکان وزارت ورزش و جوانان را در اختیار گرفته و به خوبی اداره خواهد کرد و از همان روز اول مجموعه را به سمت وضع مطلوب به پیش خواهد برد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای گودرزی مانند بسیاری از افراد دیگر به رانت و یا باند خاصی وابسته نبوده که بخواهد از این طریق ترقی داشته باشد، توان علمی، شایستگی‌های فردی و اصالت خانوادگی از مواردی است که باعث شده آقای گودرزی تاکنون به چنین مقام و منصبی دست پیدا کند.

عثمانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های آقای گودرزی شناخت دقیق فرصت‌ها و چالش‌های حوزه ورزش است. در برنامه‌های ارائه شده از سوی وی فرصت‌ها و چالش‌های ورزش به دقت شناسایی شده که از جمله این چالش‌های مطرح شده در برنامه وزیر پیشنهادی می‌توان به مافیای ورزش، عدم توجه به ورزش شهرستان‌ها، عدم توجه به ورزش همگانی، عدم توجه به ورزش بانوان، عدم توجه به ورزش روستائیان اشاره کرد.

وی افزود: حسن خلق و رفتار آقای گودرزی ما را خوشبین می‌کند که با نرمی و لطافت بتواند جامعه جوانان را نیز به خوبی هدایت کند و صرفا روی بخش ورزش تمرکز نداشته باشد و این بخش جوانان را نیز به نحو صحیح به پیش ببرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های اخلاقی آقای گودرزی می‌توان گفت که وی کسی است که می‌تواند ارزش را به ورزش ضمیمه کند، ورزشی برای کشور ارزشمند است که به ارزش‌ها گره خورده باشد و با ارزش‌های ما هم منطبق و همسو باشد.

عثمانی اضافه کرد: آقای گودرزی مدیری توانمند، منعطف و در عین حال قاطع است. شیوه عمل آقای گودرزی بررسی و مطالعه است اما وقتی به تصمیم رسید و مطالعات آن پایان یافت تصمیم خود را قاطعانه اجرا می‌کند و آن چیزی است که متاسفانه امروز در میان مدیران دولتی کمرنگ شده و آقای گودرزی می‌تواند در این عرصه الگویی در صحنه سیاسی و دولت تدبیر و امید باشد.

وی افزود: ‌دیدگاه جامع و چند بعدی آقای گودرزی در برنامه‌های وی مشهود است توجه خاص به ورزش بانوان و ورزش روستایی جامع است، برنامه‌های آقای گودرزی در عین حال که علمی است اما آرمانی و دست‌نیافتنی نیز نیست بلکه برنامه‌هایی است که با مدیریت وی قابل اجرا است، انشاءالله با رأی بالا به آقای دکتر گودرزی جبران رأی‌های نداده به وزرای پیشنهادی قبلی را نیز بکنیم.

 

موسوی‌نژاد: گودرزی ذهنی روانشناسانه و جامع‌نگر با قدرت رهبری بالا دارد

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در موافقت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی گفت: قضاوت در رابطه با وزیر پیشنهادی از سوی بنده به سوابق مدیریتی، شخصیتی و برنامه‌های تدوین و ارائه شده از سوی گودرزی برمی‌گردد.

وی افزود: نمایندگان مخالف به این نکته توجه داشته باشند که در رابطه با آینده یک وزیر نمی‌توان قضاوت کرد. قضاوت حال حاضر برای آینده خارج از انصاف است و موافقت از یک وزیر پیشنهادی مربوط به زمان حال است.

موسوی‌نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: مسلماً هر وزیر و دولتمردی که به حقوق مردم دست‌درازی کند نمایندگان در مقابل او می‌ایستند و وظیفه هر وزیری این است که در مقابل سؤالات نمایندگان پاسخگو باشد.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به انتظارات نمایندگان از وزیر پیشنهادی تصریح کرد: مهمترین وظایف یک وزیر در مقابل نمایندگان در 4 عنصر خلاصه می‌شود که اولین مورد تدوین و تصویب ساختار وزارتخانه و همکاری و تعامل وزیر با مجلس است.

وی افزود: ارتباط مثبت وزیر ورزش و جوانان با نمایندگان به عنوان عصاره ملت و همچنین پاسخگو بودن وزیر به نمایندگان از جمله انتظارات از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: همچنین مورد چهارم از انتظارات مشورت وزیر با نمایندگان استانی در انتصابات است. این 4 عنصر وظایف وزیر را در مقابل جامعه در سطح استانی و ملی جامه عمل می‌پوشاند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به تعیین وزیر ورزش و جوانان برای پایان بلاتکلیفی این وزارتخانه اذعان داشت: رأی آوردن وزیر پیشنهادی علاوه بر پایان دادن به بلاتکلیفی وزارت ورزش و جوانان پاسخ قاطع به کسانی است که مخالف وجود این وزارتخانه هستند و به دنبال تجزیه کردن وزارت ورزش و جوانان به صورت دو سازمان ورزش و جوانان هستند.

وی افزود: گودرزی شخصیتی دانشمند و مدیری متعهد است و برنامه‌های ارائه شده از سوی وی مطابقت زیادی با اسناد بالادستی دارد. همچنین دیدگاه وزیر پیشنهادی به حوزه جوانان رویکردی واقع‌گرایانه دارد ضمن اینکه استفاده از دیدگاه‌های نخبگان دانشگاهی علیرغم وقت محدودی که وزیر پیشنهادی داشته است نشان از تعاملات نزدیک وی با نخبگان دارد.

موسوی‌نژاد در ادامه یادآور شد: گودرزی استاد تمام مدیریت ورزشی در دانشگاه تهران، دارای یک نظام جامع‌نگر، ذهنی روانشناسانه و قدرت رهبری بالا است. وی در حدود 3 دهه فعالیت از شرایط مطلوبی بهره برده و معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی با تماس‌های زیادی در جهت حمایت از توان مدیریت وی روبرو شده است.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان همچنین با اشاره به فعالیت دانشگاهی گودرزی اذعان داشت: وزیر پیشنهادی دانشکده‌ای را نزدیک به یک دهه اداره می‌کند و داشتن یک روحیه قاطع ضمن اداره یک دانشکده استراتژیک از جمله نقاط مثبت گودرزی است ضمن اینکه سوابق نشان می‌دهد که وی در راستای اداره دانشکده از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی ادامه داد: از جمله رویکردهای مثبت گودرزی ارتباط مثبت وی با نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه است ضمن اینکه حجت‌الاسلام ابوترابی نائب رئیس وقت مجلس و نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران در کنار دکتر زاهدی وزیر سابق علوم و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز نسبت به مدیریت مثبت وی شهادت دادند.

موسوی‌نژاد افزود: گودرزی از جمله مدیرانی است که همواره سعی کرده در حوزه تخصصی خودش فعالیت کند ضمن اینکه حضور گودرزی در دفاع مقدس و عضویت وی در سپاه پاسداران نشان از تعهد وی به نظام جمهوری اسلامی دارد.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت مطلوب فعالیت گودرزی در حوزه جوانان تصریح کرد: وضعیت فعالیت گودرزی در حوزه جوانان مطلوب بوده است و امیدواریم با توجه به سوابق و کارآمدی‌های سابق وی گودرزی آینده را در جهت رفع مشکل جوانان و ورزش به کار بگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: گودرزی قطع و یقین خواهد دانست که دفاعیه ما در حال حاضر است و اگر روند فعالیت وی تغییر کند مسلماً نمایندگان در مقابل وی خواهند ایستاد.

 

گروسی: نمایندگان برای دوری ورزش از فساد به گودرزی رأی اعتماد دهند

حسین گروسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس گفت: هزینه در ورزش یک سرمایه‌گذاری است. طبق تحقیقات انجام گرفته به ازای هر 1.2 دلار که در ورزش هزینه می‌شود 4.5 دلار از دارو و درمان‌های پزشکی کاسته می‌شود و در حقیقت هزینه در ورزش باعث بهره‌وری فعالیت‌ها نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: در برنامه‌هایی که گودرزی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ارائه داده هم دیدگاه حضرت امام (ره) و هم رهنمودهای مقام معظم رهبری و هم دیدگاه‌های رئیس‌جمهور در خصوص ورزش و جوانان و همچنین مطابقت با اسناد بالادستی دیده می‌شود که همچنین این برنامه مورد تائید مرکز پژوهش‌ها نیز قرار گرفته است.

گروسی در ادامه تصریح کرد: گودرزی در گذشته که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران فعالیت داشته، به تربیت دانشجو و مدیرانی که در عرصه ورزش از کارایی بالایی برخوردارند، پرداخته است.

نماینده مردم کرج در ادامه سخنان خود در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان گفت: گودرزی علاوه بر اینکه استاد تمام دانشگاه تهران است و همچنین علاوه بر مقالات متعدد به این حوزه، در بعد عملی نیز برجسته است، وی مربی درجه یک ملی در کشتی و درجه دو در والیبال است.

گروسی پیرامون دغدغه‌ نمایندگان در خصوص انتصاب گودرزی در وزارت ورزش گفت: در مورد انتصابات که برخی دغدغه دارند باید بگویم گودرزی در گذشته در معاونت‌های خود از افراد استفاده کرده است که علاوه بر دانش کافی دارای چهره انقلابی نیز بوده‌اند.

نماینده مردم کرج در ادامه خاطرنشان کرد: ما در آینده بازی‌های آسیایی در کره جنوبی و همچنین بازی‌های جهانی و المپیک را داریم و من امیدوارم همانطور که نمایندگان به وزیر اقتصاد بالاترین رای را دادند حال نیز اگر می‌خواهند ورزش از فساد دور شود، به گودرزی رای قاطع دهند.

وی در پایان سخنان خود گفت: به لحاظ فیزیک بدنی نیز اگر به گودرزی نگاه کنیم مشاهده می‌کنید که وی حتی یک کیلو چربی اضافی هم ندارد.

 

کریمی قدوسی: آقای گودرزی! شما توانایی ایستادن مقابل پدر‌خوانده‌های دولت را ندارید

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان، با قرائت فرازهایی از زیارت عاشورا اظهار داشت: عاشورا روزی بود که آل زیاد و آل مروان برای کشته شدن ابا عبدالله‌الحسین (ع) جشن و پایکوبی کردند و در ادامه عمل به رسالت عاشورا لعنت می‌فرستیم به کسانی که در عاشورای 88 به عاشورای امام حسین (ع) حتک حرمت کردند.

وی اضافه کرد: 4 تن از سران فتنه که زمینه‌ساز حتک حرمت عاشورا بودند خداوند توفیق توبه بازگشت را از آنها سلب کرد.

کریمی قدوسی در ادامه سخنان خود درس‌های عاشورا را شامل حفظ عزت، مقاومت در برابر ظلم و تهدید، ایثار و فداکاری، ایمان به خدا و بصیرت‌دهی و بصیرت‌افزایی برشمرد و در بیان عبرت‌های عاشورا تصریح کرد: جمع‌آوری ثروت و پول‌پرستی، حفظ جاه و مقام، بیعت‌شکنی و تنها گذاشتن امام، خیانت خواص، تمکین عوام از خواص بصیرت و سکوت عوامل و خواص از جمله عبرت‌های عاشورا محسوب می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت که در مخالفت با محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: ایراد اساسی من با آقای گودرزی این است که وی فردی نیست که بتواند اعمال رای قانونی و حقوقی خود را آنجایی که باید به صلاح ملت و امت باشد را عمل کند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی مخالفت من با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مسئله‌ای بود که در رای اعتماد‌های پیشین به وزرای دولت یازدهم دیدیم، برخی وزرا زمانی که حائز رای مثبت وکلای ملت شدند و از حساسیت نمایندگان و مردم نسبت به فتنه آگاهی داشتند اما پس از رای آوردن از مجلس انتصاباتشان را از افرادی قرار دادند که در فتنه نقش داشتند.

کریمی قدوسی همچنین یادآور شد: در یکی از وزارتخانه‌ها تمامی مدیران را از بیرون وزارتخانه آورده‌اند و افرادی که در برخی از حوادث شوم نقش داشتند مانند اعتصابات و خروج از حاکمیت به مقامی منصوب شدند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صورت کسب رای مثبت نمایندگان نمی‌تواند در وزارتخانه متبوعش به صورت مستقل عمل کند تصریح کرد: آقای گودرزی باید بر اساس مشی عدالت عمل کند اما شاید وی نتواند در این زمینه موفق باشد.

وی در تشریح مشی عدالت اظهار داشت: مشی عدالت بر این است که فتنه‌گران به خصوص سران فتنه به ویژه دو تن از سران فتنه که صدا و سیما نیز طی مستندی به صورت دقیق به آنها اشاره کرد وارد فعالیت‌ها نشوند و عده‌ای تلاش نکنند که آنها از حصر خانگی خارج شوند زیرا حصر خانگی کمترین مجازات سران فتنه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ملاحظه می‌شود امروز برخی با استفاده از جایگاه خود به دنبال آنند که سران فتنه از حصر خانگی خارج شوند که این اقدامات صحیح نیست؛ آقای گودرزی! برخی‌ها به عنوان سران فتنه خود را که دست‌خوانده دولت و قیم رئیس‌جمهور می‌دانند و شما توان ندارید مقابل این افراد بایستید.

کریمی قدوسی با بیان اینکه یک وزیر دولت به منزله نماینده یک ملت است تصریح کرد: وزیر زمانی که رئیس‌جمهور شروری مانند اوباما ملت ایران را به گزینه نظامی تهدید می‌کند فریادی نمی‌زند و حتی یک نفر پاسخ اراجیف آقای اوباما را نمی‌دهد تا عزت ملت را حفظ کند.

وی ادامه داد: سخنگوی وزارت خارجه و دیگران شما وارد کابینه‌ای شده‌اید که باید از حقوق ملت دفاع کنید و انتظار این است که تمامی وزرا اینگونه باشند اما (آقای گودرزی) من این توان را در شما سراغ ندارم.

وی با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان باید به جوانان امید بدهد تصریح کرد: نباید کسی امید جوانان را سلب کرده و آنها را ناامید کند؛ آنجایی که سخنی به زبان می‌آید و می‌گویند خزانه خالی است یعنی از ملت سلب اعتماد شده است و آقای گودرزی شما در مباحث اینچنینی چه جوابی خواهید داد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت اضافه کرد: آقای گودرزی! اگر به شما رای اعتماد داده شد این رای اعتماد را حفظ خواهید کرد؟ آیا در مواقع اینچنینی واکنشی از خود نشان خواهید داد؟ آیا از حقوق ملت دفاع خواهید کرد؟

کریمی قدوسی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان یک ظرفیت مناسب برای استفاده از ظرفیت دیپلماسی ورزشی است خاطرنشان کرد:‌ آقای گودرزی از ظرفیت وزارت ورزش و جوانان چقدر برای رساندن پیام مظلومیت ملت ایران به جهانیان استفاده خواهید کرد؟ آیا شما در این کابینه می‌توانید این اقدامات را انجام دهید؟

لاریجانی در این بخش از سخنان کریمی قدوسی خطاب به وی گفت: اگر فرصت کردید کمی هم در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان سخن بگویید، شما اکنون درباره مسائل کلی سخن می‌گویید بهتر است راجع به وزیر ورزش صحبت کنید.

کریمی قدوسی پس از سخنان لاریجانی با بیان اینکه یکی از راه‌های مطلوب برای انعکاس فعالیت‌های ورزشی استفاده از هنر است تصریح کرد: دولت باید از این ظرفیت استفاده کند، البته این وزارتخانه باید از ورزش برای دفاع از حقوق ملت نیز بهره ببرد و حال چگونه ما در این زمینه به شما اطمینان داشته باشیم؟

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس همچنین گفت: وزیر در دولت نباید حاشیه‌سازی کند و باید برای رفع مشکلات کشور بکوشد؛ به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید دارم که همه باید صد روزه و صد روزه‌ها را صرف خلق حماسه اقتصادی کنند و نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند خاطرنشان کرد: آقای گودرزی یکی از راهکارهایی که شما باید در دستور کار قرار دهید تعامل با جوانان دنیا است تا بتوانید پیام مظلومیت ملت را به آنها برسانید نه اینکه بگویید ما به دنبال آنیم که با تعامل با دنیا مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم.

کریمی قدوسی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد ملت مسلمان و حسینی ایران را در مذاکرات به آمریکایی‌ها بفروشد خشم خداوند را برانگیخته است خاطرنشان کرد: آقای گودرزی! شما اکنون قرار است وارد کابینه شوید پس باید در ابتدا به این سوال پاسخ دهید که آیا می‌توانید از حقوق جوانان و ورزشکاران دفاع کنید؟

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اضافه کرد: یکی از بحث‌های امروز ما انتخابات وزارتخانه‌هاست، بسیاری از وزرا قبل از رای‌آوری در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها قول دادند که در تغییرات اتوبوسی رفتار نکنند اما اینگونه رفتار کردند، در قبل از کسب رای اعتماد مجلس قول دادند که کسی بدون بلیت سوار نشود و کسانی به سمت‌ها گماشته شوند که دارای سوابق اجرایی هستند اما ما شاهد خانه‌نشین کردن اتوبوسی بودیم.

وی همچنین تصریح کرد: آقای گودرزی! من با شما مخالفم زیرا نگرانم کشور را به عقب برگردانید، نه تنها به اندازه 50 روز بلکه به اندازه 3 هزار و 650 روز این اقدام را انجام دهدید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای گودرزی! شما در اینجا بگویید که به عنوان یک وزیر اگر در جایی حقوق ملت و فرهنگ‌ها و اعتقادات ملت در معرض خطر قرار گرفت چه اقدامی انجام خواهید داد؟

وی همچنین گفت: آقای گودرزی! در اینجا بگویید که فتنه را محکوم می‌کنم نه اینکه بخواهید بگویید فتنه یک اعتراض بود. شما فتنه را محکوم کنید و مثل برخی‌ها نگویید اعتراض بوده است.

 

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان : بهبود سبک زندگی یکی از راهبردهای وزارت ورزش است

محمود گودرزی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ادامه جلسه بررسی رأی اعتماد با قرار گرفتن در تریبون صحن علنی مجلس با اشاره به سوابق خود در زمینه‌های مختلف گفت: من تحصیلات دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی ورزش داشته و پیش از انقلاب با درک پیام امام خمینی به عضویت انجمن‌های اسلامی دانشگاه تربیت معلم درآمدم و پس از پیروزی انقلاب نیز عضو سپاه شدم.

گودرزی با بیان اینکه همواره خود را سرباز کوچکی برای نظام می‌دانم، اضافه کرد: همواره در خط امام و رهبری بوده و ولایت را رکن نظام دانسته و کوچکترین عدول از آن را خطا می‌دانم.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان ادامه داد: رشته تخصصی من ورزش کشتی است و در این زمینه دارای سوابق قهرمانی بودم و تاکنون بارها به عنوان مربی تیم‌های ملی دانشجویان ایفای وظیفه کردم.

وی برگزاری چندین دوره المپیادهای دانشجویی را یکی دیگر از سوابق خود خواند و افزود: در این المپیادها جمعیت زیادی شرکت می‌کند و مدیریت آن بسیار سخت است؛ من همچنین مدتی به عنوان مدیریت تربیت بدنی جهاد دانشگاهی و مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران و معاون اداری مالی دانشکده تربیت بدنی خدمت کردم.

گودرزی اضافه کرد: ریاست دانشکده تربیت بدنی در 3 دوره تاکنون، معاونت فنی ورزشی سازمان تربیت بدنی، ریاست فدراسیون تیراندازی، بنیان‌گذاری 4 نشریه علمی پژوهشی در دانشکده تهران و مسئولیت یک نشریه بین‌المللی به زبان انگلیسی را برعهده داشته و هم اکنون نیز از نظر علمی دارای رتبه استاد تمامی هستم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و امور جوانان مسئله جوانان را از مهمترین حوزه‌های راهبردی کشور دانست و افزود: این مسئله را همواره در کلام امام و رهبری و در منشور نسل جوان متبلور می‌بینیم.

وی حوزه مدیریتی و اجرایی جوانان در کشور را تازه تأسیس و جوان خواند و افزود: بدون حمایت و همکاری مجلس و نهادهای ذیربط امکان توفیق در تحقق و پیاده‌سازی اهداف میسر نیست.

گودرزی در ادامه با اشاره به برنامه ارائه شده از سوی خود به نمایندگان مجلس این برنامه را شامل چالش‌ها و راهبردها خواند و افزود: یکی از این راهبردها هویت‌یابی جوانان بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی است که در این زمینه اقدام‌هایی نظیر نشر فرهنگ و معارف قرآنی و ترویج فرهنگ نماز، بهره‌گیری از مراجع و گسترش فضای گفت‌وگو برای رفع شبهات، تقویت هویت دینی و افزایش امید و ارتقاء فهم جوانان از هویت دینی باید انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش  و امور جوانان ساماندهی امور جوانان را از دیگر وظایف و راهبردهای وزارت ورزش و امور جوانان دانست و افزود: در این زمینه اقداماتی نظیر توسعه مراکز آموزش، مشاوره و به روز رسانی تکمیل سند حمایت از ازدواج باید انجام شود.

گودرزی ساماندهی امور جوانان در توسعه مشارکت اجتماعی را سومین راهبرد مهم برنامه‌های خود معرفی و تصریح کرد: بسترسازی حضور جوانان در سطوح مدیریتی، به روزرسانی اسناد توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، افزایش اعتماد در تشکل‌های جوانان و ارتقاء سطح تعامل جوانان با دستگاه‌های اجرایی از اقداماتی است که برای این راهبرد باید انجام داد.

وی ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی را یکی دیگر از راهبردهای برنامه خود خواند و در تشریح اقدامات مورد نیاز در مورد این راهبرد گفت: اشاعه مستمر اردوی سبک زندگی بر اساس اسناد بالادستی، ارتقای کمی و کیفی دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، طراحی و اجرای سندهای کاهش آسیب‌های اجتماعی از اقداماتی است که برای عملی شدن این راهبرد باید انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تأکید کرد: ما جوانان و امور مربوط به آنها را به عنوان یک کلیت نگاه نمی‌کنیم.

محمود گودرزی اظهار داشت: در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به آنچه در برنامه آمده است جوانان به حوزه‌های مختلفی در حوزه‌های زنان جوان،‌مردان جوان، جوانان از تحصیل مانده، بیکار، شاغل،‌ محله‌های فقیرنشین، گروه‌های قومی مختلف، ‌والدین نوجوان، جوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، جوانان سرپرست خانوار،‌جوانان مبتلا و در معرض بیماری‌های مقاربتی، در معرض ناهنجاری‌های اجتماعی، بی‌خانمان و کارتن خواب و جوانان در معرض سوء مصرف مواد مخدر، حاشیه‌نشین و کلانشهرها و روستایی و جوانان شهرهای کوچک، مهاجر، پناهنده و نخبه تقسیم بندی شده اند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در خصوص راهبرد هفتم تمرکز بر اشتغال زایی جوانان تحصیلکرده، اقدام‌ها، شناسایی تدبیر و معرفی فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی جوانان،‌جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های ذیربط در حوزه جوانان و زمینه‌سازی برای اجرای اختراعات و ایده‌های نو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی و زمینه‌سازی برای حضور کارآفرینان در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی می‌توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش بنده برنامه ورزشی خود را با شعار ورزش پاک، معنوی و معرفتی تنظیم کرده‌ام، مطلع اخلاق در ورزش است؛ استقرار نظام توزیع عادلانه منابع ورزش و ادای حق ورزشی مردم در همه استان‌های کشور با اولویت و رویکرد از استان‌های کمتر برخوردار و مناطق روستایی و عشایری مهمترین شاخص راهبردهای نظام مدیریت ورزشی اینجانب است.

گودرزی با اشاره به راهبردهای چهارگانه خود یادآور شد: نهادینه سازی اخلاق و قانونمداری در ورزش یکی از راهبردها به شمار می‌رود که توسعه اخلاق مداری و نگاه فرهنگی به مقوله ورزش و توجه به 14 رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مدنظر است؛ همچنین حاکم سازی ضابطه‌مداری و اصول اخلاقی به جای حاکمیت سلیقه‌های فردی از دیگر موارد به شمار می‌رود.

وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان گفت: تدوین و اجرای نظامنامه‌های اخلاقی،‌کارآمد در سازمان‌ها و نهادهای ورزشی و تدوین و اجرای نظام جامع صلاحیت‌ها و شایستگی‌های مدیران ورزش کشور و پیشگیری از سوءاستفاده سیاسی و اخلاقی و استفاده مطلوب و شایسته از ظرفیت پهلوانان کشور به عنوان الگوهای اخلاقی و ایجاد تعامل بین ورزش و هنر و ساخت آثار ورزشی، هنری و فرهنگی و استفاده از توان رسانه‌ها و ابزارهای نوین اطلاعاتی در توسعه آموزه‌های اخلاقی و فرهنگی در ورزش از موارد مهم دیگر مدنظر است.

وی تاکید کرد: البته مسئله رسانه‌ها و در راس آن رسانه ملی باید به گونه‌ای باشد که با حمایت آنها این فضا و جو و رویکرد تغییر بنیادی و اساسی کند؛ پایش و رصد دائمی وضعیت اخلاقی و فرهنگی در ورزش کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

گودرزی راهبرد دوم را توسعه ساختار محیط حقوقی ورزش، اقدامات عملی،توسعه حقوقی و قانونی ورزش کشور عنوان کرد که مهمترین نیاز قانونی ورزش کشور است و گفت: این امر می‌تواند ورزش را از بلاتکلیفی رها کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تصویب لایحه قانون وزارت ورزش و جوانان حمایت ویژه نمایندگان را می‌طلبد  چرا که قانون قبلی متعلق به سال 1350 است که تداوم آن برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست؛ و این قانون حتی کاربردی برای دهه 50 هم ندارد.

وی تاکید کرد: شفاف‌سازی و تعیین حدود وظایف و اختیارات دستگاه‌های مسئول در حوزه ورزش، بازنگری و تبیین وظایف مدیران استانی و شهرستانی در راستای تحقق اصل تمرکززدایی، حمایت از سازمان‌های ورزشی و مردم نهاد،‌ کاهش تصدی‌گری دولت در عمل، ترویج و توسعه فرهنگ حسنه وقت، تشکیل نظام کامل حکمیت و داوری ورزشی، تحول نظام اداری الکترونیکی و ایجاد بانک‌های الکترونیکی برای مدیریت بهتر و روزآمد جزو این راهبرد به شمار می‌روند.

گودرزی در ادامه به راهبرد سوم اشاره کرد و یادآور شد: ارتقاء کیفی و کمی ورزش با اولویت ورزش برای همه، ورزش همگانی عبارت درستی نیست. در توسعه ورزش همگانی و دسترسی آسان به اماکن ورزشی در اکثر شهرهای کشور از اقدامات مدنظر خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: طبق محاسبات ما سالانه گردش مالی ورزش حرفه‌ای به ویژه فوتبال حدود 1200 میلیارد تومان است و کل اعتباری که به سازمان تربیت‌بدنی داده می‌شود، حدود 600 میلیارد تومان است یعنی حدود 1800 میلیارد تومان برای دو مقوله ورزش حرفه‌ای و همگانی هزینه می‌شود کل جمعیتی که از این بهره می‌برند به 10 هزار نفر هم نمی‌رسد و به عبارتی 75 میلیون نفر منتظرند تا از این سهم بهره‌ای بردارند البته منظور کم کردن سهم آنها نیست. بلکه باید سهم کسانی که بی‌بهره هستند پرداخته شود.

وی افزود: اقدام‌ها، طراحی و تدوین الگوی فضای ورزش روستایی، تاکید بر اجرای برنامه‌های ورزشی در سند چشم‌انداز سلامت کشور، ساماندهی نظام ورزش همگانی، گسترش مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی در توسعه ورزش همگانی شناسایی احیا و توسعه بازی‌های بومی و محلی، غنی‌سازی مطلوب اوقات فراغت از دیگر موارد به شمار می‌رود.

گودرزی ادامه داد:‌ اما در حوزه ورزش قهرمانی باید گفت این بخش قله ورزش و موتور محرک به سوی پیشرفت و همگانی شدن است اقداماتی همچون تشکیل شورای عالی ورزش کشور که در حال حاضر سمبلیک است و در طول سال شاید یک بار هم تشکیل نشود.

وی در ادامه گفت: تدوین و اجرای نظام اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی به لحاظ اقبال عمومی و مدال‌آوری، تشکیل ستاد توسعه ورزش‌های مادر و پایه، حمایت از مراکز استعداد یابی ورزش‌ها در استان‌ها، حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین‌آلمللی، تقویت صندوق اعتباری حمایت از ورزشکاران و قهرمانان، انتخاب آزادانه مدیران شایسته برای فدراسیون‌ها از دیگر اقدامات خواهد بود.

وزیر ورزش وجوانان یادآور شد: راهبرد دیگر ورزش بانوان است به عنوان بیش از 50 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و سلامت جامعه یقینا و طبعا در گرو توجه به آنان است که از دیگر اولویت‌ها است.

 

با رأی اعتماد مجلس، قفل ساختمان سئول بالاخره با کلید گودرزی باز شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان پس از بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، به وی رأی اعتماد دادند.

وکلای ملت با 199 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 24 رأی ممتنع از مجموع 267 آرای مأخوذه به چهارمین گزینه پیشنهادی رئیس ‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد دادند.

به گزارش فارس، رئیس‌ جمهور تاکنون مسعود سلطانی‌فر، سیدرضا صالحی‌امیری و نصرالله سجادی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است، اما هیچ از آنها موفق به جلب اعتماد نمایندگان نشده بودند. /ب

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...