کد خبر: 21265 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 25 آبان 1392 - 16:37
اختصاصی اتحاد جنوب/ گرمسیری عضو شورای شهر برازجان:
برای انتخاب معاونین جدید شهرداری با گروهی خاص مشورت شده است

به دنبال شایعه انتصاب معاونین جدید شهرداری برازجان گفتگویی با آقای محمدتقی گرمسیری عضو شورای اسلامی شهر برازجان انجام دادیم و نظر ایشان را پیرامون این تغییرات جویا شدیم...

اگر مشورت می کرد می گفتم افرادی که در شورا و شهرداری طرف اختلاف هستند را انتخاب نکنند و به تعهد و پاکی و تخصص بیشتر بها دهد که متاسفانه مشورتی نکردند...

 اتحاد جنوب: به دنبال شایعه انتصاب معاونین جدید شهرداری برازجان گفتگویی با آقای محمدتقی گرمسیری عضو شورای اسلامی شهر برازجان انجام دادیم و نظر ایشان را پیرامون این تغییرات جویا شدیم.


س: لطفأ بفرمایید شورای چهارم را در مقایسه با شورای سوم چگونه می بینید؟ 

ج:   با عرض سلام به شما و همشهریان گرامی ایام سوگواری و شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و فرزندان و اصحاب پاکش را تسلیت می گویم. شاید برای مقایسه هنوز زود است ولی نقاط ضعف و قوت ها متفاوت است. شورای چهارم نقاط قوتی دارد ولی  بعضی از ضعف ها بسیار اختلاف برانگیز و ویرانگر است که وجود شورا و شوراها را تهدید می کند. 

 

س: ممکن است نمونه هایی از ضعف ها را بفرمایید؟ 

ج: دخالت بعضی از اعضا در امور اجرایی و امر و نهی کردن به شهردار و پرسنل شهرداری که غالباً اساس نظر شخصی و نه تصمیمات و مصوبات شورایی است که متاسفانه به وفور اتفاق می افتد و طرح درخواست هایی که منافع اشخاص و افراد را تامین می کند و در مقابل منافع عموم مردم و بازدارنده پیشرفت و توسعه شهر است درخواست هایی که ناشی از قول و وعده های قبل از انتخابات است و ارتباطی به وظایف عضو شورا  ندارد، مانند لابیگیری و چانه زنی با شهردار برای واگذاری بعضی از پست های کلیدی به افرادی که بتوانند تامین کننده درخواست های شخصی یا گروهی باشند. 

بزرگنمایی ضعف ها و برخوردهای نامناسب با بعضی از پرسنل شهرداری که با شهردار سابق همکاری خوبی داشته اند و همچنین انحصارطلبی و قدرت طلبی و خود را دیدن و دیگران را ندیدن و نقشی برای دیگران قائل نشدن و از توان و ظرفیت دیگران استفاده نکردن و عدم توجه به شایستگی ها، تجربه و تخصص از جمله ضعف هایی است که می تواند هر شورایی را به پرتگاه سقوط بکشاند.   

 

س: در جریان انتخاب شهردار شما به چه کسی رأی دادید و چرا؟ 

ج: من و سه نفر دیگر از اعضاء به آقای محمدحسین شیخیانی رأی دادیم زیرا قبل از شروع به کار شورا همه 9 نفر از اعضا بر معیارهایی چون بومی بودن، تجربه بیشتر، تخصص و پاکی، دیانت و دیگر خصوصیات مثبت برای یک شهردار توافق و تعهد کرده بودیم لذا،  ما ایشان را که تجربه شهرداری چندین شهر را داشت بومی و همشهری بود و از سابقه موفقیت آمیز مدیریتی هم برخوردار بود بر دیگر گزینه ها ترجیح دادیم.

 

س: عملکرد شهردار را چگونه ارزیابی می کنید؟

ج: حالا برای قضاوت زود است. جوجه را آخر پاییز می شمرند.

 

س: آیا تغیراتی در سیستم اداری شهرداری انجام شده؟

ج: خیر تاکنون تغییری نبوده ولی ما از زبان مردم کوچه و بازار شنیدیم که با فشار بعضی از اعضای شورا و همدستانشان در خارج از شورا قصد دارند کسانی را که در انتخابات داخلی شورا برای سرپرست یا شهردار شدن رأی کافی نداشته اند و مورد اختلاف بوده اند را به معاونت خود انتخاب کنند.

 

س: آیا شهردار برای چنین تصمیمات مهمی با شورا مشورت نمی کند؟

ج: متاسفانه به رغم قول و وعده هایی که به همه اعضا داده مشورت شورایی نداشته و ایشان به جهت اینکه پس از چند مرحله رأی گیری حائز اکثریت رأی 5 نفره شده احتمالاً با مشورت و خواست 3 نفر یا همان 5 نفر اقدام کرده باشد.

 

س: شما در انتصابات چه انتظاری از شهردار دارید؟

ج: شورا حق دخالت در عزل و نصب و فشار آوردن به شهردار را ندارد ولی اگر مشورت می کرد می گفتم افرادی که در شورا و شهرداری طرف اختلاف هستند را انتخاب نکنند و به تعهد و پاکی و تخصص بیشتر بها دهد که متاسفانه مشورتی نکردند.

 

* گفتنی است این مصاحبه صبح شنبه و قبل از تودیع و معارفه معاونین جدید شهرداری برازجان انجام شده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/21265