امروز: چهارشنبه 29 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 20 آبان 1392 - 09:58

علیرضا آماره هم با بیان اینکه اظهارات گذشته بنده درباره شهرداری اکنون از زبان اسدی، قادریان و آسایش هم شنیده می شود، اظهار داشت: خوشحالم که همکارانم با انتقادات خود خواستار پایان دادن فوری به روزمرگی ها در شهرداری هستند...

اتحاد جنوب: جلسه یکشنبه شب شورای شهر بوشهر با انتقاد برخی از اعضا از شهردار همراه بود.

به گزارش اتحاد جنوب به نقل از خلیج فارس؛ در این جلسه علاوه بر علی اکبر شمسا و خدیجه گرشاسبی دو عضو شورا، آزادشهرکی شهردار نیز حضور نیافته بود.

شهردار به تلفن و پیامک اعضای شورا جواب نمی دهد
نصرالله اسدی عضو چهار دوره شورا در بخشی از نطق خود گفت:خودم معتقدم که نباید زیاد مزاحم وقت شهردار شویم، اما وی باید به تلفن ها و پیامک های اعضای شورا جواب دهند.

وی افزود:متاسفانه هرچه تماس می گیریم و پیامک می زنیم، شهردار جواب نمی دهد. از رییس شورا خواهش می کنم در این خصوص تذکر دهد. به هرحال برخی مسائل فوری است و باید با سرعت پیگیری شود، بنابراین شهردار باید به تلفن های اعضای شورا جواب دهد.

اسدی یکی از رای دهندگان به آزادشهرکی برای انتخاب وی به عنوان شهردار بوشهر بود.

این عضو شورا همچنین خواستار توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی شد و گفت: شهردار باید در این خصوص قدرت ریسک داشته باشد تا کارهایی خوبی در شهر اجرایی شود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر همچنین با بیان اینکه اطلاعی از پروژه های عمرانی شهرداری ندارم، گفت: شهردار باید در جلسات شورا حضور یابد، هرچند هفته قبل نیامد و امروز هم حضور ندارد.

مشکلات ساده را ببینند، طرح های بزرگ پیشکش
عضو شورای شهر نیز خواستار اعلام دقیق لیست بدهی و طلبی های شهرداری شد.

غلامرضا قادریان با بیان اینکه حساب های بانکی شهرداری به دلیل بدهکاری به تامین اجتماعی مسدود شده، افزود: به عنوان اعضای شورا اطلاعی از لیست بدهی و طلب های شهرداری نداریم که باید سریع تر این گزارش ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات شهرداری در محله شنبدی بوشهر، افزود: هرچند زحماتی به عنوان نوسازی در این محله صورت گرفته، اما در بازدید از آنجا متوجه می شوید که صرفا با رنگ آمیزی برخی دیوارها و کمی گچ کاری، اقدام اساسی و ریشه ای برای بافت قدیم صورت نگرفته است.

وی همچنین با اشاره به حفاری رها شده در کوچه مابین خیابان های صفوی و نادر یا کوچه مجاور اداره پست، گفت: اینجا چشم شهر است و از دید شهرداری دور مانده است، چگونه توقع داریم تنگک ها و محلات دیگر در برنامه ریزی ها دیده شوند؟ ضمن اینکه قرار نیست اعضای شورا این موارد جزئی را به شهردار گزارش دهند و آنها نیروهایی در این زمینه در اختیار دارند.

قادریان خطاب به مسئولان شهرداری گفت: طرح و برنامه های بزرگ پیشکش، موارد ابتدایی و جزیی را فعلا انجام دهید.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار حضور شهردار در جلسات شورا شد و گفت: بهتر است نظرات اعضای شورا رو در رو با شهردار مطرح شود، نه از طریق رسانه ها به گوش وی برسد. پ

آزادشهرکی به سردرگمی در شهرداری پایان دهد
غلامرضا قادریان با اشاره به اینکه یک ماه از انتخاب شهردار بوشهر می گذرد، گفت: آزادشهرکی پس از انتخابش با حضور در شورا گفت که ظرف یک ماه معاونان خود را انتخاب می کند، ولی بنده خبر ندارم چه اقدامی برای پایان سردرگمی ها در شهرداری کرده است.

به گفته وی، 4 معاون شهرداری بوشهر به صورت سرپرستی اداره می شوند که اگر قرار است خودشان معاون شوند، باید تعیین تکلیف شود، چرا که بخش عمده ای از فعالیت های نظارتی و اجرایی بر دوش معاونان شهردار است.

هشدار درباره تبدیل فضای سبز به مسکونی
قادریان در بخش پایانی اظهاراتش هشدار داد: براساس اطلاعات رسیده قریب 60 هکتار فضای سبز در نزدیک شهرک نیایش متقاضیاتی از سوی برخی تعاونی های مسکن ادارات دارد که اگر شهرداری پیگر آن نباشد، از دست می رود.

در این بین برزگرزاده رییس شورای شهر با تایید درخواست برخی تعاونی های مسکن ادارات برای دریافت این فضای سبز، گفت: در جلسه کمیسیون ماده 5 که بنده نیز حضور داشتم، رستمی معاون استاندار در قبال این اتفاق مقاومت کرد و درخواست مذکور بازگردانده شد، با این حال کتبا از شهرداری خواسته می شود موضوع را پیگیری کند تا حق شهر ضایع نشود.

وی همچنین درخصوص غیبت شهردار در جلسات شورا گفت: جلسه قبل برای وی مشکلی پیش آمد، این جلسه نیز برای حضور در نشستی با نیروگاه اتمی با بنده هماهنگی کرد.

قادریان نیز در واکنش به توضیح برزگرزاده گفت: امیدواریم این مشکلات خاتمه یابد و شهردار در شورا حضور داشته باشد.

پروژه های عمرانی جدید تعطیل و اعتبارات صرف آسفالت شود
علیرضا آماره هم با بیان اینکه اظهارات گذشته بنده درباره شهرداری اکنون از زبان اسدی، قادریان و آسایش هم شنیده می شود، اظهار داشت: خوشحالم که همکارانم در شورا با انتقادات خود خواستار پایان دادن فوری به روزمرگی ها در شهرداری هستند تا کارها طبق برنامه پیش برود.

رییس کمیسیون بودجه، برنامه و حقوقی شورای شهر همچنین خواستار مشخص شدن سریع تر تکالیف شهرداری در بخش اجرائیات شد و پیشنهاد کرد: بودجه یکسال شهرداری را صرف نگهداری فضاهای سبز، سایر تاسیسات و  نظافت شهر کرده و بجای اجرای پروژه جدید، این اعتبار را صرف آسفالت کنیم.

زنگ خطر برای شهرداری به صدا درآمد
آمار همچنین خبر داد: به تازگی و در جریان تخصیص اعتبارات استانی، یک ریال به شهرداری بوشهر اختصاص نیافته که این برای نخستین بار طی سالهای اخیر می باشد.

وی افزود: این اتفاق زنگ خطری درباره عدم تعامل شهردار و دستگاههای حاکمیتی است که امروز صدایش درآمده و مشکلاتی را برای پروژه های شهرداری در پی دارد.

شهرداری اهتمامی برای پیگیری طلبش از ادارات ندارد
این عضو شورای شهر با بیان اینکه روزی به عنوان مدیر درآمد شهرداری، کمیسیون ماده 77 (وصول مطالبات دولتی) را تشکیل دادم و دبیر آن بودم و امروز هم به عنوان نماینده مردم در این کمیسیون هستم، اظهار داشت: اخیرا با رای این کمیسیون که قطعی و لازم الاجرا شده بود، حساب اداره کل فرودگاههای استان بسته شد، اما روز بعد توسط شهردار این حساب ها باز شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 40 میلیاردتومان طلب شهرداری از ادارات باید توسط کمیسیون مذکور پیگیری شود، افزود: وقتی شهردار با آرای قطعی اینگونه برخورد می کند، باید بگویم اهتمامی برای دریافت مطالبات از ادارات ندارند.

آماره با بیان اینکه نمی دانم توجیه این اقدام چه بوده، تصریح کرد: با این وضع نباید بدهکاری ادارات را جزو حق و حقوق شهرداری بگذاریم و انگیزه ای هم برای کارشناسان شهرداری جهت پیگیری این مهم ازبین می رود، همچنین اعتباری که می تواند کمک شایانی به شهرداری جهت اجرای پروژه هایش باشد از دست رفت.

وی در بخش پایانی اظهاراتش با اشاره به اظهارات قادریان درباره لیست بدهی و طلب های شهرداری، گفت: شهرداری بالای 50 میلیاردتومان طلب دارد که 40 میلیارد آن مربوط به ادارات است. ضمن اینکه 16 میلیارد هم بدهکاری دارد که البته بدون درنظر گرفتن اسناد بین راهی می باشد که این رقم را بالاتر می برد.

به گفته وی، قرار است به زودی شهرداری ریز طلب و بدهی های خود را به شورا اعلام کند.

درخواست رییس شورا از استاندار
پس از انتقاد علیرضا آماره درباره عدم تخصیص اعتبار به شهرداری، رییس شورای شهر گفت: در این خصوص درخواست ملاقاتی با استاندار ارائه کرده ام.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: حسنوند به عنوان یکی از توانمندترین استانداران بوشهر می باشد که علاقمندی وی به طرح های عمرانی و نگاه ویژه اش به بوشهر به عنوان مرکز استان غیرقابل انکار است، از این رو درخواست می شود همانند گذشته در تخصیص اعتبارات شهر بوشهر به خوبی دیده شود.

وی همچنین از خسروی فرماندار بوشهر هم خواست تا در توزیع اعتبارات سهم شهر بوشهر که نیازمندی های سایر شهرستان ها را هم پاسخ می دهد به خوبی ببیند.

دستور شهردار و عدم پاسخگویی آزادشهرکی
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز گفت: ظاهرا آزادشهرکی در جلسه شورای اداری شهرداری اعلام کرده که معاونان، روسای سازمان ها و کارشناسان بدون مجوز وی حق ورود به شورا را ندارند.

ندا عبدالله زاده افزود: شاید این دستور از نظر اداری صحیح باشد، ولی زیرمجموعه به استناد دستور شهردار برای همکاری با شورا محدودیت دارند، با این حال انتظار می رود شهردار به تماس های اعضای شورا که درخصوص مسائل فوری شهر می باشد، پاسخ دهد.

وی همچنین خواستار نامه نگاری با شرکت برق برای تامین روشنایی کوچه ها و پیگیری مشکل پیش آمده برای زمین ورزشی پرسپولیس باغ زهرا توسط شهرداری شد که در آن سنگ و قلوه ریخته شده و نارضایتی ورزشکاران را در پی داشته است.

جلسه قبل از شهردار انتقاد کردم و بقیه تعریف کردند، این بار ...
مهرزاد آسایش عضو شورا هم در بخشی از نطق خود گفت: جلسه قبل من از شهردار انتقاد کرده و اعضا تعریف کردند، این بار که جلسه انتقادی شده، من تعریف می کنم تا بالانس ایجاد شود.

وی افزود: هرچند توسعه و عمران در شهر ما فاقد نقشه راه است، اما آزادشهرکی توانسته مدیریت شهری را نه در عمل که دست کم از طریق تعامل با دستگاههایی نظیر برق، آب، مخابرات و گاز برقرار کند و برای حفاری ها طوری هماهنگی شود که دوباره کاری پیش نیامده، اقدامی که نوعی مدیریت هزینه قلمداد می شود.

وی همچنین با اشاره به بازدیدش از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خبر داد که با اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان، بزودی وصول عوارض خودرو به عنوان گام اول شهر الکترونیک به دفاتر پیشخوان واگذار می شود.

شهردار موطف به حضور در جلسات شورا باشد
الهام بارگاهی عضو شورا نیز گفت: شهردار باید موظف به حضور در جلسات علنی شورا باشد، ضمن اینکه خود را پاسخگوی مطالبات مردم و نمایندگان آنها بداند.

وی همچنین با اشاره به پرداخت 250 میلیون تومان برای طرح جامع ساحل، گفت: باید سریع تر این طرح به تصویب کمیسیون ماده 5 برسد تا به صورت رسمی ملاک عمل واقع شود و این هزینه نیز بی سرانجام نماند.

براین اساس قرار شد در جلسه روز سه شنبه، شهردار در خصوص تعیین تکلیف طرح جامع ساحل توضیخ دهد.

دفاع رضایی از شهردار بوشهر
پس از انتقادات مطرح شده توسط برخی اعضای شورا، زهرا رضایی نایب رییس شورا گفت: یک ماه از آغاز بکار شهردار می گذرد و قرار شد شهردار برنامه های چکش کاری شده خود را ارائه کند که رییس شورا می تواند این درخواست را از وی مطرح نماید.

وی ادامه داد: کاش اینقدر که برخی همکاران نگران برنامه شهرداری هستند، نگران برنامه های شورای شهر هم بودند، طوری که هیچ کدام از ما سراغ برنامه های خود را نمی گیریم و دائما به سراغ برنامه های شهرداری می رویم.

وی همچنین از اقدامات صورت گرفته در محله شنبدی دفاع کرد و گفت: این اقدامات ترمیمی همانند رسیدگی به یک بیمار اورژانسی می باشد، از این رو برای کارهای اصولی تر در بافت تاریخی نیاز به مشارکت همه دستگاههای مسئول و اعتبارات بیشتر می باشد.

آسایش عضو شورا هم از رضایت مردم از اقدامات شهرداری در محله شنبدی خبر داد./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/08/20 - 16:21
0
0
سالی که نکوست از بهارش پیداست
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • ورودی تیم های پایه و مدارس فوتبال استان رایگان شد/موج خوشحالی فوتبالدوستان استان
  • 🎥ویدیو/خیابانی: مصاحبه مارادونا بعد از مرگ من منتشر می‌شود
  • تحقق دفاع مشروع
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود / بنادر استان بوشهر نیازمند توسعه فضای انبار و بارانداز
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول: تداوم تولید پایدار و عملکرد بدون حادثه اهداف سال 1403 هستند
  • 37 خواص عالی این خوراکی و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/27
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/28
  • بارش‌های موثر در استان بوشهر از امشب/ امکان وقوع سیلاب
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • از تورم تا انتخابات/ مروری بر مهمترین اتفاقات سال 1402
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • خاکسپاری مادر شهید تمیزی در سالروز شهادت فرزندش/ تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • انتصاب یک نیروی متخصص بومی به عضویت هیات مدیره پتروشیمی جم
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • .: اسماعیل حدود 3 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 3 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 4 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 6 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 7 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 8 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 10 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 11 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 11 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...
  • .: ا.ن حدود 11 روز قبل گفت: جنگ و صلح چه ...