کد خبر: 21018 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 آبان 1392 - 18:22
اختصاصی اتحادجنوب/ با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی صورت گرفت:
برق رسانی به روستاهای صعب العبور دشتستان+ تصاویر و حاشیه ها

روز پنج شنبه 16 آبان ماه با حضور مشاور وزیر نیرو و مسئول پروژه های برق رسانی به روستاهای کشور، نماینده مردم دشتستان و جمعی از مسئولین شهرستانی ، کلنگ برق رسانی به روستاهای صعب العبور بخش ارم دشتستان بر زمین زده شد. در این مراسم، کلنگ برق رسانی به روستاهای بخش ارم دشتستان از قبیل لرده، جم غاری، ناخا، باغ تاج و انارستان به زمین زده شد...

اتحادجنوب- هدیه بیت سیاح: روز پنج شنبه 16 آبان ماه با حضور مشاور وزیر نیرو و مسئول پروژه های برق رسانی به روستاهای کشور، نماینده مردم دشتستان و جمعی از مسئولین شهرستانی ، کلنگ برق رسانی به روستاهای صعب العبور بخش ارم دشتستان به زمین زده شد.


در این مراسم، کلنگ برق رسانی به روستاهای بخش ارم دشتستان از قبیل لرده، جم غاری، ناخا، باغ تاج و انارستان به زمین زده شد.


گفتنی است این روستاها، پیش از این در سال 90 با استفاده از سلول های خورشیدی، برق دار شده بودند اما بنا به خواسته اهالی آنجا و با پیگیری هایی که نماینده دشتستان از طریق وزارت نیرو انجام داد، در نهایت عملیات برق رسانی از طریق شبکه برق اجرایی شد.

نماینده مردم دشتستان در این آیین گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند که مسئولین به مردم خدمت رسانی کنند، یعنی خودشان کاستی ها و نیازهای مردم را شناسایی و در راستای برطرف سازی آن اقدام کنند.

سید مهدی موسوی نژاد اضافه کرد: با برق رسانی به روستاهای منطقه گیسکان دشتستان، بسیاری از مشکلات و گرفتاری های مردم این منطقه از قبیل اشتغال نیز برطرف خواهد شد و این نقطه امیدی در جهت سازندگی هر چه بهتر دشتستان است.


وی اضافه کرد: روستائیان بار جامعه نیستند، چرا که این افراد با تولید گوشت، محصولات لبنی و ... بار جامعه را بر دوش می کشند لذا مسئولین نیز باید بار روی دوش آنها را سبک کرده و در حل مشکلاتشان همواره اقدام نمایند.


وی نبود آب، برق و جاده دسترسی به این روستاها را از جمله مهمترین مشکلات روستائیان منطقه گیسکان دشتستان دانست و عنوان داشت: به زودی همه ی این 5 روستا از نعمت برق بهره مند خواهد شد همچنین به صورت موقت با استفاده از تانکرهای آب رسانی، آب مورد نیاز روستائیان این مناطق در اختیارشان قرار خواهد گرفت تا اقدامات مطالعه آب رسانی و پمپاژ آب به این روستاها نیز انجام گیرد و بعد از برق، شاهد آب رسانی به این روستاها نیز باشیم.



حاشیه ها:

بکش و نکش جناب فرماندار و نماینده دشتستان:

در این مراسم، از چند روستا بازدید به عمل آمد که در هر روستا، اهالی مهمان نواز و خونگرم منطقه گیسکان،  به یمن حضور مسئولین و بنا به رسم مهمان نوازی، خواستار قربانی کردن تعدادی از دام های خود  می شدند که این امر با مخالفت نماینده دشتستان تا حدی صورت نگرفت تا اینکه در یکی از روستاها، جناب فرماندار گفت: بکشید؛ قربانی کنید، قربانی خوب است و این چنین شد که بنا به خواسته فرماندار، یکی از این دام ها، قربانی قدوم مسئولین گرامی شود.


*از جمله نکات جالب در این مراسم، حضور تعدادی از اعضای شورای شهر برازجان بود که گاهاً تلاش های زیادی در جهت رفع مشکلات این روستاها از جمله بحث تملک زمین انجام می دادند و سخنرانی هایی را داشتند که خالی از لطف نبود.

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/21018