کد خبر: 20013 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 22 مهر 1392 - 18:31
سعید اسماعیلی عضو شورای شهر برازجان:
نداشتن خودکار بهانه است/ ائتلاف در شورای شهر را می پذیرم!

با نگاهی گذرا بر عملکرد دوماهه ی شورای شهر برازجان در دور چهارم که شامل انتخاب هیات رئیسه و شهردار و موارد جزیی تر می باشد؛ متوجه می شویم که اخبار موجود در خصوص این موارد رضایتبخش نبوده و شورا تا کنون نتوانسته رضایت نه تنها شهروندان، بلکه خود اعضای شورا را نیز برآورده سازد! جهت بررسی و آسیب شناسی انتخابات اخیر شورای شهر برازجان در مورد "شهردار" ...

اتحاد جنوب / هامون - مهدیه امیری: با نگاهی گذرا بر عملکرد دوماهه ی شورای شهر برازجان در دور چهارم که شامل انتخاب هیات رئیسه و شهردار و موارد جزیی تر می باشد؛ متوجه می شویم که اخبار موجود در خصوص این موارد رضایتبخش نبوده و شورا تا کنون نتوانسته رضایت نه تنها شهروندان، بلکه خود اعضای شورا را نیز برآورده سازد! انتخاب شهردار یکی از وظایفی می باشد که بر عهده ی شورا گذاشته شده، به همین دلیل حساسیت های زیادی در پی دارد. متاسفانه درشورای شهر برازجان این موضوع به چالشی بسیار بزرگ تبدیل شد. جدای از مساله ی انتخاب شهردار، انتخابات هیئت رئیسه نیز با حاشیه هایی روبرو بود! جهت بررسی و آسیب شناسی انتخابات اخیر شورای شهر برازجان در مورد "شهردار" و "هیئت رئیسه ی شورا"  گفتگویی با سعید اسماعیلی عضو محترم شورای اسلامی شهر برازجان انجام دادیم که در ادامه می آید:

 

اتحاد جنوب / هامون: در اخبار آمده است که در مرحله ی سوم رای گیری شورای شهر برای انتخاب شهردار، یک نفر از اعضای شورا در زمان رای گیری، برگه رای یک عضو دیگر را برداشته و نام گزینه مورد نظر خود را درآن نوشته است. آیا این موضوع صحت دارد؟

اسماعیلی: بله، این اتفاق صورت گرفت. کما اینکه من در سایت شخصی خودم این مساله را با اسم آن شخص بیان کرده ام و هیچ ابایی نیز از این قضیه ندارم. انتخاب شهردار در دو مرحله 4،4 و 1 شد. در مرحله ی سوم آقای نیکجو کنار آقای قدوسی نشسته بودند و با دو نفر دیگر از اعضا به شور و مشورت نشستند. من نیز به آقای ناخایی تاکید کردم که چنین چیزی درست نیست و دور از شئونات اخلاقی می باشد و مشورت باید خارج از جلسه صورت می پذیرفت. مسئول دبیرخانه برگه های رای گیری را که گذاشت؛ آقای قدوسی برگه خودشان و آقای نیکجو را برداشت و خودکار آقای نیکجو را از ایشان گرفت و شروع به نوشتن رای هم برای خودشان و هم برای آقای نیکجو کردند. این مساله که بوجود آمد، شخصن به آقای ناخایی گفتم و به ایشان اعلام کردم که آقای قدوسی دارد نظر خود را به آقای نیکجو تحمیل می کند و آقای قایدی نیز به این مساله در جمع اعتراض کردند و من نیز مجددن به آقای ناخایی صحبت کردم تا تشنج در جمع بوجود نیاید. آقای قایدی نیز اعلام کردند که تفویض اختیار خلاف قانون می باشد ولی آقای ناخایی به اعتراض توجه ای نکردند! برگه ها که جمع شد آقای ناخایی برگه ها را کنار گذاشت و اعلام رای گیری مجدد کردند که مورد پذیرش دوستان واقع نشد و ما هم به نشانه ی اعتراض جلسه را ترک کردیم چرا که رئیس نتوانست جلسه را کنترل کند. چه بسا در مرحله ی بعد نیز همین موارد تکرار می شد! مقصر اصلی این قضیه رئیس بود که باید این موضوع را جمع می کرد تا ما شاهد چنین مساله ای نباشیم.

 

اتحاد جنوب / هامونگفته شده که آقای نیکجو خودکار نداشته، به همین دلیل آقای قدوسی برای ایشان نوشته اند!

اسماعیلی: خوب سوال اینجاست که چرا آقای نیکجو برای دو مرحله اول خودکار داشتند وخودشان نوشتند ولی در مرحله سوم خودکار نداشت و خودشان ننوشتند؟!

 

اتحاد جنوب / هامونگویا مکان نشستنشان را تغییر داده بودند.

اسماعیلی: ایشان به عنوان نماینده ی مردم باید این اختیار را داشته باشد که با خودکار خودشان بنویسند. با وجود اینکه اول جلسه از مسئول دبیرخانه خودکار گرفتند. چرا دوبار اول خودکار داشتند اما برای مرحله سوم خودکار نداشتند؟ این موارد کلن ضد و نقیض می باشد و دوستان به نوعی در حق رای مردم اجحاف کرده اند.

 

اتحاد جنوب / هامون: شما می پذیرید که در شورا ائتلاف وجود دارد؟ آیااین ائتلاف به نفع مردم می باشد؟

اسماعیلی: بله، می پذیرم که در شورا ائتلاف بوجود آمده است. اما این ائتلاف با انتخاب شهردار در حال برطرف شدن می باشد. می دانم که به صلاح مردم نیست. ما تعدادی جوان می باشیم و از ائتلاف و سیاست زیاد سررشته ای نداریم و دیگر وارد این بازی ها نخواهیم شد. سعی می کنیم چیزی که به صلاح مردم می باشد را پی گیری کنیم. من به شخصه می گویم هرجا حقی از مردم ضایع می شود جلوی آن می ایستم. همیشه رای و دلایل خود را صراحتن اعلام کرده ام و دوست دارم بقیه دوستان نیز به همین شکل رفتار کنند و ائتلافی در روزهای آینده وجود نداشته باشد.

 

اتحاد جنوب / هامونچه اتفاقی افتاد که در شورا ائتلاف بوجود آمد؟

اسماعیلی: همه جا این ائتلاف ها وجود دارد. به قول آقای گرمسیری عدد فرد را گذاشته اند تا این ائتلاف ها بوجود آید. ما با آمال و آرزوهای بسیاری وارد شورا شدیم و می گفتیم رای 9 نفر برای رئیس شورا و شهردار و... یکی خواهد بود، متاسفانه این موارد تحقق پیدا نکرد و ما وارد بازیها و برنامه هایی شدیم که نباید می شدیم و مواردی پیش آمد که گفتنشان درست نیست.

 

اتحاد جنوب / هامون: شورا برای انتخاب شهردار به بن بست رسیده است. برای مساله شهردار چه راهکاری دارید؟ 

اسماعیلی: شورا در خصوص شهردار به بن بست نرسیده و تا چند روز دیگر شهردار انتخاب می شود.

 

اتحاد جنوب / هامونچرا در گزینه ی شهردار این اندازه اختلاف نظر وجود دارد؟ 

اسماعیلی: اختلاف نظرها همه جا وجود دارد. افراد با تخصص ها، برنامه ها و ایده های گوناگون وارد شده اند. هر کسی خیر و صلاح را با دید خود می بیند. امیدوارم با جمع بندی ها این موارد حل شود. هرچند که ما از 13 گزینه به 3 گزینه رسیده ایم. 

 

اتحاد جنوب / هامون: شنیده شده بود که یکی از گزینه های شما در خصوص شهردار آقای حسین آبادی بوده؛ گزینه ای که در جلسه ی ارائه ی برنامه ی وی حضور نداشتید! 

 

اسماعیلی: از طرف آقای ناخایی که اعلام جلسه شد من و دو نفر از دوستان اعلام کردیم که برای فردا حضور نداریم و جلسه ای دیگر دعوت هستیم و جلسه را تشکیل ندهید! ما واقعن نمی دانستیم که جلسه با حضور آقای حسین آبادی می باشد! از قبل به ما اعلام نشده بود. یکی از عیب های آقای ناخایی متاسفانه این می باشد که اطلاعی در این خصوص به ما نمیدهند تا ما سوالات خود را مطرح کنیم. ساعت 11 فردای آن روز به ما اعلام کردند که ساعت 8شب جلسه با حضور آقای حسین آبادی می باشد. من مجددن تماس گرفتم و اعلام کردم که ما در این جلسه نمی توانیم حضور داشته باشیم و اعلام کردند که شما نیایید! من اسم آقای حسین آبادی را نوشته بودم و سوال های زیادی داشتم و گرفتن جواب از ایشان در تصمیم من تاثیر بسیاری داشت. من به جلسه ایثارگران رفتم!!

 

اتحاد جنوب / هامونجلسه گزینه ی شهرداری که شما انتخاب کرده بودید واجب تر بود یا جلسه ایثارگران؟!!!

اسماعیلی: من به شورا اعلام کرده بودم نمی آیم ولی به من احترام گذاشته نشد و شب قبل نیز 4نفر از اعضا اعلام کرده بودیم در این جلسه نمی توانیم حضور داشته باشیم. در ضمن ساعت 11 به ما اعلام کردند که جلسه با آقای حسین آبادی ساعت 8 می باشد ولی با توجه به عدم حضور 4 نفر جلسه تشکیل شد که غیرقانونی است و جلسه با حضور کمتر از 6 نفر اعضاء رسمیت ندارد. عدم اعلام جلسه در چند مورد از طرف آقای ناخایی صورت پذیرفته. مثلن دوبار دعوت آقای حسین آبادی در زمانی که شهردار بودند به آقای ناخایی اعلام شده بود و بعد از اطلاع از این دعوت متوجه شدیم که از طرف آقای قدوسی رد شده و یا دعوت انجمن"هامون" از شورا که بدون مطرح کردن در جلسه رد شده بود. من به شخصه دوست نداشتم در جلسه ی آن روز حضور داشته باشم چون نه کشش حضور را داشتم و نه اطلاع از حضور آقای حسین آبادی. من 5 صفحه سوال از آقای حسین آبادی داشتم. باید جلسه را به احترام عدم حضور4 نفر از اعضا تشکیل نمی دادند ولی لجبازی کردند. زمانی که آقای حسین آبادی جلسه را ترک کردند خانم حسینی با ما تماس گرفت که به شورا برویم در صورتی که می شد در ابتدای جلسه این درخواست را داشته باشند. /ح

 

*توضیح اینکه این گفتگو یک روز قبل از انتخاب شهردار انجام شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/20013