امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 مهر 1392 - 23:28
پاسخی به هتاکی یک سایت مدعی اصولگرایی علیه آیت الله صفایی بوشهری

از این دست اتفاقات همین امروز(چهارشنبه) در یک متن عجیب که علیه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نگاشته شده بود اتفاق افتاد و استدلالات محیرالعقول و ناموزنی که نگارنده آن بکار برده بود نشان داد می توان عکس تمام آنچه برای یک تحلیل سیاسی منطبق با واقعیات، شرایط، جایگاه ها و اجتماع نیاز است نیز استدلال کرد، و البته دقیقا منطبق بر همان دایره المعارف فوق الذکر مخصوص به خودشان...

عجیب اما جالب؛ پیچیدن نسخه ولایتمداری برای نماینده ولی فقیه

بابک رفعت:

گاهی انسان در عجب می ماند که چرا بعضی ها وجود دارند که فکر کردنشان هم مانند پرخاش کردنشان بی حساب است و اصلا چه باعث می شود که این ها تا این حد روحیاتی خشک و ذهنی تک بعدی داشته باشند و از آن بدتر اینکه خود را عقل کل هم بدانند و برای خوردن و خوابیدن مردم، تا لباس پوشیدن و راه رفتن و فکر کردن و زندگی آنها نسخه هایی قطعی و بی برو برگشت بپیچند و متاسفانه چه بد هم می پیچند.
و ای کاش کار این افراد تنها به نسخه پیچی برای مردم محدود می شد و دیگر به سراغ فرهیختگان نمی رفتند که متاسفانه جدیدا پیشرفت هم داشته اند و از خود یک دایره المتعارف جامع و مرجع رسمی مسائل قطعی سیاسی و اجتماعی ساخته اند و انتظار دارند هر مقام و منصب و فرهیخته ای (حال فرق نمی کند که باشد) برای هر حرکت و سخن خود به این دایره المعارف چند خطی فکری، و امر و نهی های بی شمار آنها رجوع کند و اگر غیر از این باشد فورا محکمه ای برایش بر پا می کنند، حکمش را دستش می دهند و خیالش را از بابت بهشت یا جهنمش آسوده می سازند.
از این دست اتفاقات همین امروز(چهارشنبه) در یک متن عجیب که علیه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نگاشته شده بود اتفاق افتاد و استدلالات محیرالعقول و ناموزنی که نگارنده آن بکار برده بود نشان داد می توان عکس تمام آنچه برای یک تحلیل سیاسی منطبق با واقعیات، شرایط، جایگاه ها و اجتماع نیاز است نیز استدلال کرد، و البته دقیقا منطبق بر همان دایره المعارف فوق الذکر مخصوص به خودشان.
اول باید یادآوری کرد که شرایط حساسی که نگارنده آن متن از آن یاد کرده مربوط می شد به آن 8 سالی که فضای سیاسی کشور را جریان های تندرو اداره می کردند و از هر روز آن بوی جنگ، اختلاف واعتراض می آمد و کار به جایی رسید که رهبر فرزانه انقلاب را چشم به راه یک حماسه سیاسی و پس از آن یک حماسه اقتصادی نشاند و در تاریخ جمهوری اسلامی سابقه نداشته است که هم رهبر و هم مردم چشم انتظار یک حماسه بنشینند تا بلکه آنان را از وضع موجود نجات دهد (وضعی که نگارنده آن مقاله خوب از آن آگاه است(
امروز اما فضا به لطف همان حماسه سیاسی اندکی مجال آرامش، صلح جویی و امید به آینده یافته است که بقول آن نویسنده حتی آنهایی که سودای تحریم انتخابات و انزوا را داشتند به صحنه بازگشتند و در چهارچوب همین نظام و همین ساختار و همان نامزدهای تایید شده توسط شورای محترم نگهبان مطالبات خود را پیگیری کردند و در سوی دیگر خواست رهبری انقلاب را جهت حماسه سازی نیز برآورده ساختند.
در قیاس هایی هم که نسبت به آیت الله صفایی بوشهری و رهبری انقلاب صورت گرفته بود البته این نکته اش از قلم افتاده بود که همان گونه که رهبری انقلاب در اختیار و متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست و اتفاقا نماد وحدت جامعه به حساب می آید به طریق اولی نماینده او هم دارای همین نقش در استان محل خدمتش خواهد بود، و نه می تواند متعلق به هیچ جریان و گروهی باشد و نه بدهکار به کسی است که بخواهد حتما مطابق با نظرات و چشم غره های آنها رفتار نماید، و اگر بر اساس بینش سیاسی و همان هوشمندی معنادار که نگارنده مخالف بدان اعتراف کرده رفتار نماید، نه قابل توبیخ است و نه جای بحثی برای محکوم کردنش دارد، چرا که وظیفه او بعنوان نماینده رهبری در وهله اول درک فضای سیاسی موجود است که بخوبی چرخش قدرت را در فضای کشور احساس کرده است و در ثانی حفظ وحدت و ثبات سیاسی استان با توجه شخصیت و جایگاه خود است و همینطور در نظر داشتن منافع بلند مدت و اساسی استان .
اگر آیت الله صفایی بوشهری با اصلاح طلبان جلسه ای را برگزار کرده آنچه در آن جلسه مطرح شده نه بحث براندازی نظام بوده است، نه خارج شدن از دایره ولایتمداری (که نگارنده آن متن به طعنه آن را نسبت به ایشان به کار برده) و نه تایید جریانات سال 88، بلکه صرفا جهت ایفای نقش موثر خود با توجه به جایگاه حقوقی و سیاسی که از آن بهره مند است در راستای منافع اصلی استان و مردم ، که به درستی دریافته امکان احقاق چنین حقی امروز در گرو تشکیل جلسه با اعضای ستاد دکتر روحانی در استان و اصلاح طلبان فعال است وگرنه که برگزیدن مسیر انزوا وخانه نشینی و بستن درهای دفتر خود به روی آینده استان هم برایش امکان پذیر بود و هم سهل الوصول، که البته اتخاذ این منش با شخصیت عمیق وی سازگاری ندارد و تنها مختص همان غرغروهای ملا نقطه گیر است.
هنوز یادمان نرفته که طی 8 سال گذشته علیرغم تلاش های امام جمعه بوشهر هیچگاه دولتی ها شخصیت های استان بوشهر را لایق مشورت برای تعیین استاندار سرزمین خود نمی دانستند و چه هزینه ی سنگینی بابت همین رویه بر مردم و استان بوشهر تحمیل شد و یک نفر هم از همسویان دولت نبود که در خود این نیرو را ببیند که لب به اعتراض بگشاید، شاید که کاری از دستش برآید.
و اما این استدلال که هر کس را شورای محترم نگهبان رد صلاحیت کرد پس باید مانند جزامی ها از آن دوری نمود حرف خنده داری است که فقط از دهان افرادی خارج می شود که هنوز نفهمیده اند در انتخابات همین دوره ریاست جمهوری از میان 700 نفر ثبت نام کننده تنها 8 نفر به تایید شورای نگهبان رسیدند و در میان آن لشکر رد صلاحیت شده چه بسیار وزیر و وکیل نام آشنا وجود داشت که شاخص ترین آنها هم آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری بود که هر هفته هم با رهبری می نشیند و در مورد مسائل گوناگون حرف می زند و نظر می دهد و در جلسات با ایشان حضور می یابد و هیچ کس هم برای ولی فقیه نامه نمی نویسد که مواظب باش بخاطر حشرو نشر با آقای هاشمی رد صلاحیت شده، از دایره ولایتمداری خارج نشوی. چه بعید هم نیست که در دل هایشان این قصد را هم داشته باشند اما رودرواسی مجال تذکر را نداده باشد.
شورای نگهبان اگر فردی را رد صلاحیت می کند معنایش این نیست که شما تذکره جهنمتان صادر شده و بهتر است بلیط سفر به کشوری خارجی را تهیه فرمایید چرا که علاوه بر آلوده ساختن تمام محیطتان ، سایرین هم به شما به عنوان یک بیمار خطرناک مسری نگاه می کنند، بلکه معنای رد صلاحیت توسط شورای نگهبان این است که آن فرد در زمان فعلی شرایط لازم جهت ایفای مسئولیت در جایگاهی که قرار است برایش انتخاباتی برگزار شود را ندارد اما آزاد است که از توانایی های خود در تمام عرصه های دیگر استفاده کند و هیچکس هم نمی تواند این حق را از او بگیرد.
اگر امروز صفایی بوشهری برایش اهمیت دارد که چه کسی باید استاندار این سرزمین شود که وضع فلاکت بار آن را در مسیر دیگری قرار دهد و در این مسیر می داند که نادیده انگاشتن جریان اصلاح طلب و حامیان دکتر روحانی چشم بستن به روی واقعیتی است که ممکن است حداقل 4 سال سرنوشت استان را در خلا نقش آفرینی سازنده او رقم بزند، بخوبی نشان دهنده عمق درک سیاسی او و دلسوزی و غیرتی است که نسبت به دیار خود دارد که بجای انزوا و محصور ساختن خود در میان دیوارهای دفترش جهت خوشایند تندروها، مسیر صحیح پویایی سیاسی و اجتماعی تمام فعالین استان را باز نگاه داشته تا هر شخص یا گروهی صرف نظر از داشتن ادعا، اگر توانایی هم نزد خود سراغ دارد بتواند به کمک سرزمین خود بشتابد.
بیش از این پرداختن به این موضوع فایده ای به همراه ندارد و هدف از نگاشتن این سطور متنبه ساختن افرادی نیست که کارشان نسخه پیچی است بلکه هدف این بود تا بگوییم اگر قرار است فردی در استان ملاک و خط کشی ولایتمداری مورد ادعای آن نگارنده داغدار ولایت بحساب آید، بی شک کسی جز نماینده ولی فقیه در استان نمی تواند دارای چنین نقشی باشد و اگر شخصی در این استان هست که دغدغه ولایت دارد اما بینش سیاسی چندانی ندارد، بهتر است بجای ایفای نقش خوارج که پیکان انتقاد خود را به سوی خود حضرت علی (ع) نشانه رفتند، فکر و حرکاتش را با کسی که مورد وثوق رهبری است و نماد اتحاد تمام بدنه اجتماع سیاسی چند بعدی استان بحساب می آید هماهنگ کند، و اگر می بیند آیت الله صفایی بوشهری مطابق با تندروی های آنان حرکت نمی کند این طور تعبیر نکند که او متوجه نیست چه دارد می کند و نیاز است او را پند داد که نشستن با فلان شخص برایت عیب دارد و سخن گفتن با بهمان فرد تو را از ولایتمدار بودن خارج می سازد، بلکه بعکس باید دریابد که می توان با حفظ دیدگاه و اعتقاد شخصی و جناحی، با همه گروه ها و جناح های موجود در نظام و استان ساخت بدون آنکه واهمه داشت که «واویلنا که ولایتمان بر باد رفت».

 


 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/07/22 - 18:07
0
0
با تشکر ازاقاى رفعت. جالب بود. خوشم اومد
1392/07/13 - 12:00
0
0
مرحبا به این فکر.حرف دل ملت رو زدید.من نمیدونم کی اینا به این نتیجه میرسن که کشور و انقلاب مال همه مردم ایرانه.نه فقط اونایی که در اسم عاشق ولایتند ولی در عمل ریشه ولایت رو مثل موریانه میخورن.
1392/07/12 - 15:34
0
0
آقای رفعت/چنین نیست برای شماواین طرز تفکر واقعا متاسفم!
1392/07/11 - 17:22
0
0
سلام و درود بر دوستانی که نظر گذاشته اند و مقاله را خوانده اند.البته موقع نوشتن این متن رگ گردن بنده گمان نکنم متورم شده بود، همان لباس همیشگی هم تنم بود که شبیه کفن نبود. منتها ضرورت ایجاب میکرد تا جلوی قضاوت های بی پایه برخی ها در خصوص تخریب جایگاه های محترم استانی گرفته شود و یک جاهایی هم مسائل روشن شود، و در هر صورت این هم خودش نقدی است قابل نقد. مطلب هم در مورد نقد مقاله یک سایت بود که از دیدار صفایی بوشهری و اعضای ستاد روحانی جهت تعیین استاندار انتقاد کرده بود.
از همه دوستان که وقت میگذارند و مقاله بنده را میخوانند سپاسگزارم و امیدوارم امکان انتشار تمام نظرات مخالف وجود داشته باشد.
1392/07/11 - 16:10
0
0
سلام و درود بر رفعت عزیز
لازم به ذکر است سایت معلوم الحال.... مورد اشاره شما در یک اقدام بی سابقه خبری را که شما فرموده اید را از سایتشان برداشته است و متوجه اشتباه خود شده است انشاءالله در مورد بقیه خبرها وتحلیل های جهت دارش هم همین کار را بکند.
1392/07/11 - 14:35
0
0
کسی حرفی نزده که یقه پاره میکنید. انگار به خودتان شک دارید!
1392/07/11 - 11:35
0
0
آقای رفعت عزیز؛ واقعاً زیبا فرمودید. ما در این هشت سال گذشته همیشه با مسئولینی نشستیم و برخاستیم که بعضاً در عین دم زدن از انقلاب و مدعی ولایتمدار و عدالت و مردمی بودنشان خود الگویی به تمام معنا منفی در این واژه های مقدس بوده اند و تا امروز هم متأسفانه هستند. من دیده ام که چگونه از پست و جایگاه خود فقط و فقط در جهت منافع شخص خود و اقوام خود استفاده ها برده اند. من دیده ام که چگونه از منابع دولتی و وسایل دولتی و زمان بیت المال در جهت منافع شخص خود استفاده ها کرده اند. من دیده ام که چه ظلمها که با گفتار و نظرات خود بر دیگرانی که فقط مخالف این کارهایشان بوده اند روا داشته اند. من دیده ام که در انتخابات شورای ... از این موقعیت خود چه بهره ها و سوء استفاده ها کردند و چه ترفندهای قانونی و فراقانونی زدند تا اقوام خود رای بیاورند و ....
1392/07/11 - 09:54
0
0
وقتی نخبگان یک شهر این گونه باشند وای به حال باقی مردم آن . واقعا چاپ چنین مقالاتی در شان اتحاد جنوب و لا اقل مردم استان بوشهر نمیباشد...................
1- هیچ شخصی مصون از نقد نیست ، شما به اصطلاح اصلاح طلب معتدل هستید، این چه وضع و سبک مواجه با دیدگاه مخالف است؟ چرا سعی در خفه کردن نقد با تقدس سازی بی مورد دارید؟
2- در یک بی اخلاقی مطبوعاتی، اتحاد جنوب لینک منبع خبر مورد مناقشه را چاپ نکرده است و با این کار نه تنها فرصت دفاع به بوشهر نیوز نداده است بلکه به سبک خبرسازی های تلویزیون ایران فرصت دانستن آن چه اتفاق افتاده را هم از خواننده گرفته است اما شاید اشاره نویسنده به این متن است :
http://www.bushehrnews.com/fa/print/74196
منظورتون از متن هتاکانه این مطلب بود؟ وا اسلاما!!! وا مصیبتاااا!!! ظرافت قلب نویسنده اتحاد جنوب و اندوه احساسات لبریزش ما را کشت!! آخه این مطلب کجاش هتاکانه است؟ نهایتا یک نقد غیر منصفانه است و بس.
دوست عزیز در مواجه با چنین شرایطی سعی کنید که یک لیوان آب خنک بنوشید، چند نفس عمیق بکشید و خود را در یک ساحل آفتابی پر از شن داغ و چیزهای خوب و دلربای دیگر تصور کنید و یا اصلا سعی کنید به هیچ چیز فکر نکنید تا خشم و غضبتان فروکش کند و پس از آن قلم به دست بگیرید. یاد بگیرید که در جواب نقد (هر چقدر تند و غیر منصفانه) رگ گردن متورم نکنید و کفن پوش و پا برهنه در صحن قلم ندوید.........................
3- من درک می کنم که اختلاف بین اصول گرایان خبر خوبی است و باید به آن پرداخت و اتفاقا در این مهم در یک جبهه قرار داریم اما لطفا مصداق این ضرب المثل نشوید که "دشمن دانا به از دوست نادان". استفاده از اختلافات جبهه رقیب، دامن زدن به آن و نزدیک شدن به فلان شخص پر نفوذ قواعد و قوانینی دارد و اگر نهایت تواناییتان در مهار اسب قلم، کفن پوشی و نعره زدن است بهتر است اصلا وارد این میدان نشوید!
هر چند مطلب نوشته شده توسط من را سانسور خواهید کرد و چاپ نخواهد شد(و ای کاش به سطحی از تحمل آرا مخالف میرسیدیم که هیچ مطلبی حذف نمیشد) ولی پیشنهاد می کنم به عنوان یک متن آموزشی که در پنج دقیقه نوشته شده است در اختیار نویسندگان نشریه خود قرار دهید و اصلا فرض کنند که من از روی غرض و نه از سر دلسوزی این طور مطلب و سایتتان را نقد کرده ام، تا ببینند و بدانند که بدون رگ گردن متورم کردن چطور می توان نتیجه بسیار بهتری گرفت و حتی بهتر حمله کرد، نقد کرد ، تخریب کرد و ....
4- و در آخر یک نکته باقی ماند : آیت الله صفایی شخصی بسیار دلسوز هستند، به خصوص برای استان. با این که موافق دیدگاه های سیاسی ایشان (لا اقال تا قبل از روحانی) نیستم اما امیدوارم روزی کسی پیدا شود که بتواند خدماتی را که ایشان به استان نموده اند را لیست کند. ایشان چهره ای ماندگار برای استان هستند.
1392/07/11 - 09:08
0
0
احسنت

درود بر غیرتت .درود بر شما
1392/07/11 - 08:43
0
0
خوشم نیامد.خیلی روشن نبود چه میخواد بگه!
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: لیلادانا حدود 3 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 9 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...