امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1392 - 12:33
توسط اعضای شورای شهر بوشهر پیشنهاد شد:

در اولین جلسه علنی شورای چهارم بوشهر در روز سه شنبه چندین بحث مطرح و مورد بررسی اعضای شورای شهر بوشهر قرار گرفت... مهم ترین بحث مطرح شده در این نشست که بیشترین وقت جلسه را به خود اختصاص داد، طرح مشکلات مالی گریبانگر سازمان اتوبوسرانی بوشهر توسط مدیرعامل این سازمان و درخواست پیگیری آن از سوی اعضای شورا بود. به گزارش اتحاد جنوب؛ برومند

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: در اولین جلسه علنی شورای چهارم بوشهر در روز سه شنبه چندین بحث مطرح و مورد بررسی اعضای شورای شهر بوشهر قرار گرفت. شورایاران محلات مختلف بوشهر، شهروندی برای حل مشکلش توسط شورا، اعضای ستاد عتبات عالیات استان بوشهر از جمله مهمانان این نشست بودند.  مهم ترین بحث مطرح شده در این نشست که بیشترین وقت جلسه را به خود اختصاص داد، طرح مشکلات مالی گریبانگر سازمان اتوبوسرانی بوشهر توسط مدیرعامل این سازمان و درخواست پیگیری آن از سوی اعضای شورا بود.

 

 

به گزارش اتحاد جنوب؛ برومند مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بوشهر؛ با اشاره به مشکلات عدیده این سازمان از شورای شهر خواست تا مجدانه پیگیر حل مسایل مالی سازمان اتوبوسرانی باشند. وی با ارائه مستندات افزود: در تاریخ 3/12/90 بودجه ای با اعتبار بالغ بر 480 میلیون تومان از سوی وزارت کشور برای این سازمان در نظر گرفته شد ولی علیرغم پیگیری های فراوان؛ تا کنون فقط  مبلغ 100 میلیون تومان آن ـ در دوره سرپرستی آقای فروزانی ـ به حساب سازمان واریز شده است.
 برومند عنوان کرد: توسلی شهردار وقت به این بهانه که باید برای پرداخت این پول برنامه ارائه دهید از واریز این پول به سازمان جلوگیری کرد و من نیز در نامه ای به انضمام مستندات وزارت کشور اعلام کردم این اعتبار در راستای سیاست های ناوگان اتوبوسرانی خرج خواهد شد، اما در دوران وی و آقای راستی این اعتبار به سازمان پرداخت نشد.
وی افزود: در ادامه پیگیری تامین اعتبار سازمان ؛ در نشستی با حضور معاون عمرانی استاندار و رییس شورای سازمان اتوبوسرانی  بنا شد راستی شهردار سابق بوشهر مبلغ 300 میلیون تومان از محل ارزش افزوده به صورت علی الحساب به ما بدهد و در عوض استانداری از محل بودجه های عمرانی این پول را به شهرداری بازگرداند ولی باز هم هیچ نتیجه ای برای سازمان حاصل نشد.
برومند با اشاره به اینکه دخل و خرج این سازمان با هم همخوانی ندارد اضافه کرد: کل درآمد ماهانه سازمان اتوبوسرانی بوشهر 280 میلیون تومان است، درحالی که هزینه های ماهیانه این سازمان 400 میلیون تومان می باشد که باید این مابه تفاوت توسط شهرداری و دولت پرداخت شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه ما برای اکثر مراسمات فرهنگی که از سوی نهاد ها، سازمان ها و ارگان های مختلف برگزار می شود مجبوریم اتوبوس هایمان را به صورت رایگان در اختیارشان بگذاریم حال آنکه بیمه این اتوبوس ها درون شهری و در حال اتمام است، خواستار حل این معضل و ارائه تمهیدات لازم از سوی شورای شهر شد.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کل موجودی فعلی اتوبوسرانی را زیر 5 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای حقوق رانندگان، خرید روغن و بیمه اتوبوس ها با مشکل مواجه هستیم. وی افزود: برای اول مهر ماه که فصل بازگشایی مدارس است و تعداد مسافرین اتوبوس های ما افزایش قابل توجهی دارد باید تدبیری اندیشه شود تا با حل مشکلات مالی سازمان پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.
  سرپرست شهرداری بوشهر در پاسخ به مدیر سازمان اتوبوسرانی گفت: زمانیکه شهرداری را تحویل گرفتم دارای تراز منفی بود و همه حساب های آن خالی بوده است، ضمنا در بخش های دیگر هم مثل اتوبوسرانی مشکلاتی داریم که به عنوان یک نهاد عمومی باید برای رفع مشکلات آنها هم اعتباراتی بگذاریم.
فردین خورشیدیان گفت: به رستمی، معاون عمرانی استاندار گفته ام شما هیچ کاری برای بوشهر نکرده اید ؛ مگر درآمدهای ارزش افزوده ای که به شهرداری می دهند چقدر است؟ ضمن اینکه شهرداری هیچ درآمد پایداری ندارد و شما به عنوان دولت هیچ کمکی به شهرداری نکرده اید.
وی  همچنین از پیگیری نشستی با بیمه ایران جهت تمدید بیمه اتوبوس ها هم خبر داد و اظهار داشت: تفاهم هایی در این زمینه صورت گرفته  و مشکل بیمه اتوبوس ها حل خواهد شد.

سخنان مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بوشهر با انتقادات اعضای شورای شهر همراه بود.

 مهرزاد آسایش یکی از اعضای جوان شورا به ارائه راهکارهایی برای برون رفت سازمان از مشکلات مالی پرداخت و با اشاره به خوابیدن 25 دستگاه اتوبوس خط واحد به علت خرابی، گفت: اگر تعمیرکاری با هزینه حداکثر یک میلیون تومان جذب شود تا کار تعمیرات اتوبوس ها را انجام دهد، هم بخشی از کمبود اتوبوسرانی جبران می شود و هم با سرویس دهی همه اتوبوس ها، ماهیانه چند میلیون تومان به درآمد این ناوگان افزوده می شود.
وی همچنین با انتقاد از برومند گفت: شما می توانید با جذب یک بازاریاب، کارهای تبلیغاتی عدیده ای انجام دهید و از این راه نیز کسب درآمد نمایید تا دچار چنین مشکلات مالی نباشید و فقط به کمک شهرداری چشم ندوزید. 

 

 علیرضا آماره معاون سابق خدمات شهری شهرداری و عضو شورای چهارم بوشهر گفت: اتوبوسرانی از محل اعتباراتش بسیار ضعیف عمل کرده و بودجه ای که شهرداری برایش در نظر گرفته نیز اشکال دارد.
آماره با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی در بخش درآمدزایی باید فعالتر عمل نماید؛ اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی باید به مردم سوبسید دهد ولی مجبور نیست به ادارات هم سوبسید بپردازد. رییس کمیسیون برنامه ریزی و بودجه شورای شهر افزود: به دلیل ضعف مدیریتی اتوبوسرانی، قراردادهای مهمی مثل خدمات دهی به دانشگاه آزاد که درآمد خوبی را به این سازمان می آورد لغو شد. از طرفی درباره تزریق درآمد ارزش افزوده به سازمان اتوبوسرانی باید یادآور شد که برای این درآمد، در بودجه سالانه هزینه هایی تعریف شده که جابجا کردن آن تخلف محسوب می شود. به هرحال انتقاداتی بر مدیریت اتوبوسرانی هست و آنها باید پیگیر مطالبات و راههای درآمدزایی باشند، اما به دلیل ماهیت خدماتی این سازمان، باید تا جایی که امکان دارد به آن کمک کرد تا چرخ اتوبوس های شهری نایستد.

نصراله اسدی با سابقه ترین عضو  شورای بوشهر  با انتقاد  به سرویس دهی سازمان اتوبوسرانی به شهرهای حومه بوشهر گفت:  سازمان اتوبوسرانی متعلق به شهر بوشهر است و دلیلی ندارد که این سازمان سرویس دهی خارج از شهر را نیز انجام دهد و هزینه های اضافه بر گردن سازمان بیفتد. باید مدیریت استان بخاطر این موضوع که هزینه ای اضافه بر دوش سازمان اتوبوسرانی ایجاد کرده، بودجه مشخصی را به این سازمان اختصاص دهد.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا برای جابجائی در برخی نقاط شهر که مسافر کمتری دارد بجای اتوبوس، از مینی بوس استفاده شود تا بخشی از هزینه ها کاهش یابد.

الهام بارگاهی دیگر عضو شورای شهر نیز در پاسخ به برومند تاکید کرد : نقدهای زیادی بر مدیریت سازمان اتوبوسرانی وارد است. بارگاهی خطاب به برومند گفت: شما خلاقیت لازم را نداشتید، وگرنه با روش هایی مثل نصب سرور اینترنت در اتوبوس ها که می تواند موجب ترغیب استفاده جوانان از این خدمات شود اتوبوس های سازمان از مسافران بیشتری برخوردار شده و در نتیجه درآمد بیشتری برای شما در پی دارد.
وی در ادامه سخنانش از حضور بی نظم اتوبوسها در ایستگاهها انتقاد کرد و گفت: یکی دیگر از عوامل عدم استفاده شهروندان از اتوبوسهای خط واحد، حضور بی نظم اتوبوسها در ایستگاه هاست؛ چون که مردم نمی توانند معطل اتوبوسهای شما بمانند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بوشهر در واکنش به پاسخ های اعضای شورا اظهار داشت: از شما تقاضا دارم شورای شهر مصوب کند که اتوبوس های ما مجبور به ارائه خدمات رایگان به برخی ادارات به خارج شهر نباشند تا من هم محکم دنبال اجرای آن باشم.

علیرضا آماره در جواب به این اظهارات برومند گفت: مگرشما طبق مصوبه شورای به خارج شهر خدمات می دهید؟ ضمن اینکه شورای سازمان و هیأت مدیره باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

برومند پاسخ داد: هیأت مدیره چنین چیزی را برای ما تصویب نمی کند چون نام سازمان ما "سازمان اتوبوسرانی بوشهر و حومه" است ولی اگر شورا مصوب کند که ما خارج شهر سرویس ندهیم، آن را اجرائی می کنیم.

در پایان و پس از اظهار نظرهای طرفین، عبدالخالق برزگرزاده رئیس شورای از سرپرست شهرداری خواست تا با برنامه ریزی های لازم در خصوص ساماندهی وضعیت مالی اتوبوسرانی سریعا اتوبوسها برای مهرماه که مسافران این ناوگان افزایش می یابد، آماده خدمات دهی شوند.

از حواشی پسندیده اولین جلسه علنی شورای شهر بوشهر حضور شورایارها و هیئت امنای مساجد چند محله بوشهر بوشهر بود.
هیأت امنای مسجد شیخ سعدون طی اقدامی جالب باتقدیم پلاکارد نوشته، گل و شیرینی، آغاز به کار شورای چهارم بوشهر را به آنان تبریک گفته و به بیان دغدغه هایشان پرداختند و خواستار پیگیری شورا برای حل مشکلات محله خود شدند.
علیرضا آماره، در پاسخ به یکی از درخواست های مطرح شده توسط شورایاران محله شیخ سعدون عنوان کرد: فعال شدن هرچه سریعتر "شهرداری بافت" برای جلوگیری از تخریب، ساخت و سازهای غیرمجاز و نخاله برداری و نظافت بافت تاریخی، ضروری است.

فردین خورشیدیان، سرپرست شهرداری نیز در این باره گفت: برای شورای بافت چارت سازمانی  از سوی کارشناسان، نمایندگان میراث فرهنگی و شهرداری خواهیم نوشت و "شهرداری بافت" را فعال خوایم کرد.

شورایار محله دواس نیز خواستار برگزاری انتخابات شورایاران محلات و دادن اختیارات به شورایاران شد.
وی در ادامه پیشنهاد کرد تا در مراسمی از شورای سابق بوشهر و شورایاران محلات تقدیر شود که رئیس شورای بوشهر در پاسخ گفت: در نظر است طی مراسمی از شورای سوم بوشهر تقدیر شود.

در ادامه چند تن از اعضای ستاد عتبات عالیات استان نیز در جلسه شورا حاضر شدند.
سرهنگ مطاف جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر و نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خطاب به شورای چهارم بوشهر اظهار داشت: ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل به استان بوشهر واگذار شده که هم اکنون در سالن ورزشی آزادگان در دست اجراست و مقرر شده که در مدت زمان شش ماهه آماده بهره برداری شود.
سرهنگ مطاف با اشاره به اینکه هزینه ساخت این ضریح، 20 میلیارد ریال برآورد شده خواستار کمک مالی از سوی شورا و شهرداری بوشهر در این خصوص شد.
خدیجه گرشاسبی عضو شورای چهارم بوشهر عنوان کرد: با اهدای مبلغ 10 میلیون ریال در این اقدام سهیم خواهد شد.

جوانی با حضور در جلسه شورا، در حالی که نسبت به بروکراسی های اداری برای گرفتن مجوز دکه بسیار خسته و ناراحت بود، تهدید کرد اگر اعضای شورا با وی همکاری نکنند و تا آخر ماه به وی مجوز ندهند، رختخواب و پتویش را جلوی ساختمان امریه پهن خواهد کرد!


این جوان  که با صدایی بلند سخن می گفت ادامه داد: مدتهاست شهرداری و شورای سابق نسبت به درخواستش بی توجهی کرده اند و او دیگر تحملش تمام شده خواستار حل سریع مشکلش شد.
در نهایت رئیس و برخی اعضای شورا از وی خواستند که درخواستش را به صورت مکتوب به دبیرخانه شورا منتقل نماید تا بررسی و در صورت امکان حل شود.

پلاژ بانوان شهر بوشهر که مدتی تعطیل شده بود و با پیگیری های شورای سوم در آخرین هفته های عمر این شورا آماده بازگشائی شده بود، از دیگر مباحث این جلسه بود.

سرپرست شهرداری از قابل استفاده بودن قطعی این پلاژ تا یکشنبه هفته آینده خبر داد و افزود:  با اشاره به آخرین بازدیدش از پلاژ بانوان، روند بازسازی و تکمیل امکانات پلاژ را مناسب ارزیابی کرده است و آخرین کارهای باقیمانده نیز در حال انجام می باشد./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 1 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 5 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...