کد خبر: 18307 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 شهريور 1392 - 15:27
ساخت "عابرنان" توسط یك بوشهری + تصاویر

استاندار بوشهر گفت: مبتکرین و مخترعین که نقش مهمی در خودکفایی تولیدات کشور دارند مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند.

استاندار بوشهر گفت: مبتکرین و مخترعین که نقش مهمی در خودکفایی تولیدات کشور دارند مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند.

به گزارش اتحاد جنوب به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر؛ فریدون حسنوند در بازدید از تولیدات مبتکر و مخترع بوشهری گفت: حمایت از مبتکرین و مخترعین خلاق و ارائه‌کنندگان طرح‌های پژوهشی موفق از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم استان بوشهر است.

محمد رضا روستا، مخترع و سازنده  بوشهری نیز گفت: با همکاری فرزندانم موفق به ساخت 12 نوع دستگاه که مشابه خارجی ندارد شده‌ام.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها پس از تحقیقات و پژوهش‌های لازم ساخته می‌شود تصریح کرد: اکنون عملیات ساخت دستگاه عابرنان به اتمام رسیده است که این دستگاه قادر است بدون بکار بردن دست اقدام به تولید انواع نان کند.

روستا افزود: دستگاه عابر نان با کارت بانک یا پرداخت وجه نقد اقدام به تولید نان می‌کند افزود: این دستگاه که با 150 میلیون تومان بدون هیچ‌گونه حمایت مادی و معنوی در مدت سه ماه ساخته شده است مشابه خارجی ندارد و قادر است در هر سه ثانیه یک قرص نان تولید کند.

این مبتکر همچنین از ساخت عابر آش خبرداد وگفت: تولید آش از ویژگی‌های این دستگاه است.

وی ساخت قایق هوشمند، پیتزا پز ،کولر همراه، دزدگیر ماشین هوشمند، سامانه ماهی‌گیر را از دیگر تولیدات خود نام برد و گفت: قصد دارم کشورم در تولید انواع لوازم به جایی برسانم که افتخار و عزت ایرانیان در جهان بیش از پیش نمایان شود.

روستا از استاندار بوشهر ساخت از تولیدات و اختراعات موجود حمایت شود که استاندار بوشهر دستورداد نشستی برای حمایت لازم از مخترع بوشهری تشکیل و امکانات لازم برای رسیدن به تولید انبوه فراهم شود.


.









 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/18307