کد خبر: 18216 ، سرويس: حرف‌های شما
تاريخ انتشار: 16 شهريور 1392 - 18:16
لطفا با مسایل فرهنگی و اجتماعی برخورد سیاسی نکنید!/عادل پاکزاد

عادل پاکزاد

 

اتحاد جنوب: در نماز جمعه مورخ 8/6/92 متاسفانه با بنرهای نصب شده درب ورودی مصلای نماز روبرو شدم که بسیار ناراحت کننده بود. عده ای خاص با سوء استفاده از نام اصولگرا و خانواده شهدا و بسیجیان از فرمانداری در مورد برداشت تندیس شهید سردار غضنفرالسلطنه تشکر کرده بودند. چرا عده ای این اجازه را به خود می دهند که هر جا راهی برای پیشبرد اهداف خود ندارند پای خانواده معظم شهدا و بسیجیان محترم را وسط بکشند؟ مگر خانواده شهدا و بسیج جزیی از این جامعه نمی باشند؟ چرا با این حرکات زننده سعی در تشویش اذهان عمومی را دارند مگر آن ها نمی دانند که خانواده محترم شهدا حافظ ارزش ها و شخصیت های تاریخی، مبارزاتی و مذهبی و بویژه سردار بزرگوار غضنفرالسلطنه برازجانی می باشند . این افراد با افکار واهی خود، سعی بر این دارند خانواده بزرگ شهدا و بسیجیان را در تقابل با مردم قرار دهند آیا سردار شهید غضنفرالسلطنه خود شهید در راه وطن و مبارزه با استعمار پیر نمی باشد؟ آن هایی که ادعا می کنند سردار غضنفرالسلطنه از خوانین بود و اشتباه هایی داشته مگر نمی دانند در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز ما کسانی را داشتیم همچون شهید ضرغام؛ کتاب خاطرات او نیز موجود می باشد که از یک نگهبان کاواره و قمارخانه به یک شهید والامقام تبدیل شد. راستی شمایی که دم از حمایت از خانواده محترم شهدا می زنید خود در زمان جنگ کجا بودید؟!

چه کسی اعلام کرده که نصب تندیس غضنفرالسلطنه برازجانی تقابلی با نام شهید والامقام و ارزشی هشت سال دفاع مقدس دکتر چمران دارد؟  چه کسی حق این را دارد که نام میدان شهید چمران را تغییر دهد و اگر بخواهد چنین حرکتی صورت پذیرد همچون جابجایی تندیس غضنفرالسلطنه با انتقاد و خشم عموم مردم برازجان رو برو خواهد شد.  بنده به این افراد اعلام می کنم به جای رویارویی و مقاومت در برابر خواست اکثریت قاطع مردم برازجان که خانواده بزرگ شهدا و بسیجیان و اصولگرایان واقعی نیز بخش از آن می باشند به دامان عموم مردم باز گردید و به جای در نظر گرفتن منافع و مقاصد شخصی به فکر پیشرفت و تعالی برازجان و شهرستان باشید و لطفا مسؤولین مرتبط با جایگاه نماز قبل از زدن هرگونه پیام و بنر به باز خورد آن در جامعه توجه نمایند و جایگاه معنوی مساجد را با این گونه اعمال زیر سوال نبرند تا باعث دوری مردم از مساجد و جایگاه نماز نگردند؛ زیرا عده ای بر این تفکرند که جایگاه مصلای نماز برازجان فقط به طیف خاصی از گروه های سیاسی و مذهبی تعلق دارد و جایی برای ورود همه نیست، دیگر اینکه شورای تامین شهرستان و دستگاه های مرتبط به ویژه فرمانداری محترم در تصمیم خود مبنی بر جابجایی تندیس سردار غضنفرالسلطنه به محل دیگر تجدید نظر نموده و در جلسه آینده خود در مورد این مسئله از کارشناسان فرهنگی و تاریخی دشتستان بزرگ نیز استفاده نموده و پیام روشن و تاریخی امام خمینی (ره) را که میزان رأی ملت است را در نظر گرفته و به خواست اکثریت قاطع مردم برازجان توجه نمایند.

البته خواستار عملکرد تمامی مسؤولین ارشد شهر در چهارچوب قوانین و منافع اکثریت عموم مردم شهرستان هستیم، تا دیگر شاهد اینگونه بی احترامی ها به شخصیت های ملی ـ مذهبی و فرهنگی گذشته و آینده این دیار کهن و باستانی نباشیم.

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/18216