امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 13 شهريور 1392 - 13:31

بحث جدال با مجسمه بحث جدیدی نیست و تازگی ندارد که یک ایده ایدئولوژیکی است.

 نباید هر که هر طور دلش خواست با آرمان های مردم بازی کند

بحث جدال با مجسمه بحث جدیدی نیست و تازگی ندارد که یک ایده ایدئولوژیکی است. پیروزی طالبان در افغانستان اولین رهاوردش منفجر کردن مجسمه ی «بودا» پیامبرِ عده ی کثیری از انسان ها بود که به او عشق می ورزیدند. این رشته سر دراز دارد مدت هاست این معضل باعث تکدر خاطر ملت گشته، استاد فرج کمالی در محلی سرایی خود می سراید: مزرعی گنِمُی مَشت کُلوری سر جاشه ـ ترسم که کلورم وُدِسِ باد نمونه!
البته که باید اعتراض نمود حتی گریست! توقع دارید کی از برازجان و مفاخرش دفاع و جانبداری کند؟ مَنِ ابوالفیروزی؟ استاندار دزفولی؟ فرماندار گیسکانی؟ شهردار محمدآبادی؟ فرمانده شمالی؟ بخشدار خورموجی؟ قاضی آبپخشی؟ مخابرات نظرآقایی؟ بهداشت و درمان سعدآبادی؟ آب و فاضلابی شیرازی؟ هلال احمر ابوالفیروزی؟ قیصری خشتی؟ و...و... کدام؟ توقع دارید چه کسی از برازجان دفاع کند؟ کدام مسؤول دلسوز برازجانی الاصل در کدام رده ی ریاست اداره سراغ دارید؟
مردم یاسوج دور مجسمه آریوبرزن زنجیره ی انسانی کشیدند کسی جرأت کرد گزندی برساند؟ نگارنده اصولاً اعتقادی به نماد و سمبل ندارد اما با این هم موافق نیستم که هر که هر طور دلش خواست با آرمان های مردم بازی کند و با حرکات و سیاست های هنجارشکنانه جو جامعه را ملتهب کند و بلواسالاری به راه اندازد اگر چه اعتقاد دارم همین خود نوعی سیاست است تا مردم گرفتار امور غیر ضروری شوند و از مطالبات اصلی و حقوق برجا مانده غافل بمانند.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/06/19 - 00:42
0
0
با درود به تمام عزیران دلسوخته دشتستانی و برازجانی - با کمی دقت و تامل و اگر کمی با هوش و زیرک باشیم می بینیم که شهر برازجان یک دشتستان کو چکتر و حتی یک استان بوشهر کوچکتر است و تمام اجزاء و ارکان و اقوام دشتستان در برازجان مجتمع شده اند و بزرگان زیادی از سراسر دشتستان را از دیرباز تا کنون به خود دیده و تربیت کرده وبه آنها افتخار نموده وآنان در این دیار امرار و معاش می کنند و مشغول بکار، تحصیل و زندگی هستند و برای خود و دیارشان تلاش میکنند وهمچنین جمع زیادی را به سراسر وطن عزیزمان و حتی خارج از کشور گسیل داشته و بی سبب نیست که این کهن دیار را جایگاه بزرگان نامیده اند. اینجا معجونی از فرهنگها و آرا - که نه چندان متفاوت، بلکه نزدیک به هم - زندگی می کنند که برای بهتر زندگی کردن همت بخرج داده و برای پیشرفت دیاری که الان متعلق به آنها و آینده آنهاست ، جان فشانی میکنند اینها باعث مباهات من و شما میباشد و قدر دان آنهاییم وباید باشیم . وبا تو جه به موقعیت جغرافیایی ، اقتصادی و تجاری و فرهنگی منطقه ایی و محلی که از دیر باز این زادو بوم داشته، رفت و آمد به وفور بیشتر از دیگر مناطق استان بوده و حد اقل این را می توان گفت که ارتباط مناطق دشتستان با برازجان زیاد بوده و در آداب و فرهنگ برازجان ودشتستان بی تاثیر نبوده و حس مهمان نوازی را در آنها تقویت کرده - و این مسئله ای که آقای رویین به آن اشاره می کند ( اکثر مدیران برازجان به زعم اقای رویین برازجانی نیست ) خودش دلیلی بر این مدعا است که این دیار متعصبانه با قضایا برخورد نکرده بلکه مهمان نوازانه و مهربانانه بوده - اگر در دیگر مناطق کشور نگاه کنیم می بینیم که چقدر متعصبانه با این مسئله برخورد دارند و چون جامعه متحدی هستند در ظاهر پیشرفتی در امورشان نشان داده می شود. دوست عزیز من، اگر یک برازجانی در یک مدیریتی باشد و بتواند ولی اقدام مثبتی برای دیارش انجام ندهد به او هم باید گفت برازجانی بی لیاقت یا موادبانه اینکه بگوییم او اینجا استفاده می کند اما یک وطن فروشست پس او لیاقت این مدیریت را ندارد( قصه اینکه برازجانیها در برازجان مدیریتی ندارند یا قبول نمیکنند سر درازی دارد خلاصه میتوان گفت معجونی از سیاست بازی ها ، سیاسی بازی ها ، باند بازیها و تعصبات کور بعضی از مدیران داخلی و استانی است که در اینجا مجال گفتن آن نیست ). کسی که مسندی در شهری دارد چه بومی باشد وچه به ظاهر غیر بومی، وقتی در این جایگاه قرار گرفت باید بومی بشود وخدمت کند نه اینجا را محل احیای عقده های سیاسی ، ریاستی و اقتصادی خود بداند!
عزیزان دل، با اندکی تحمل و تامل وبا خورده هوشی؛ برای مثال اگر مدیری در برازجان یا دشتستان بر مسند مدیریت حاکم باشد و در جهت خلاف و مقابل خواستهای مردم گام بردارد یا اینکه مثبت تر بیاندیشیم برای خواستهای مردمی که بر آنها حکم میراند کمترین تلاشی نکند، چه باید به او گفت؟ چه چیزی شایسته اوست؟ در خارج از برازجان و دشتستان باز هم می گویند دشتستانیها و برازجانیها بی لیاقتند که همچون مدیرانی دارند! البته باید بگویند! اما چه کنیم با این دل، که چنین است. »»» تفرقه وایجاد تفرقه و سیاست بازیها همگام با تعصبات کور کورانه و احیای تعصبات کور و بد تر از آن ساده لوحی ما دشتستانیها که حتی ساده لوحتر از ابا و اجدادمان هستیم واین ساده لوحی و تعصب در ما به وفور یافت میشود و خود ما از روی بی توجهی و گاهی عمدی دچار این عارضه می شویم و در بیان و نوشته این دو عزیز ( حسین رویین و حفظ اله ) کاملا مشهود و هویدا است. مردم برازجان ، از تمام کسانی که در برازجان و دشتستان و کشور باعث خیری شده اند، قدردانی می کنند. قدر دانی آنها، از کسانی که غیر بومی بوده اند از بومیها بیشتر بوده و هست چون بومی ها به وظیفه خود باید عمل کنند و انتظار درست هم همین است . برای مثال ،ان وقتهایی که اندکی به خواستهای مردم توجه می کردنند، دکتری بظاهر غیر بومی( اما ایشان بومی میهن خویش و همه جای ایران سرایش بود) به وظیفه انسانی خویش عمل میکرد و مردم قدر دان ایشان بودند و هنوز هم بعد از سالها ذکر خیر ایشان است و اسمش هنوز بر زبان مردم در خیابانها جاریست . واما ای دوست عزیز دلسوخته من، آقای رویین، شما که یک فرهنگی و قلم بدست هستید چرا اینچنین نوشتی و یا مینویسی ؟ شما که درد را بهتر ازهمه تشخیص می دهی چرا از اصل موضوع و اشکال ،طفره می روی و از روی بیم به خطر افتادن به دام سیاست بازان سیاسیون به سهو یا به عمد بافتادن به دام تعصب بی منطق، تن می دهی ؟ می خواهی مشکل را به گو نه ای دیگر جلوه دهی و اذهان مردم را سوی دیگری سوق دهی؟!
موضوع برازجانی و غیر برازجانی نیست اگر انسان، انسان و آدم باشد همه جا سرای اوست؟ و چرا همه اشخاص و پستهایی را که نام برده ای با هم می سوزانی؟! چه می خواهی بگویی؟ شما می دانید که مردم چقدر خواهان همان شهرداری هستند که از آن نام می بری ؟ و شما ای دوست عزیز ، حفظ اله ، من و ما و شما همه قدردان آقایانی که نام برده ای ( آقای استوار و جناب آقای دکتر رضایی ) و عزیزان دیگر ، هستیم و باید باشیم ودست این عزیزان را می بوسیم و از ته دل برای آنان آرزوی افتخار و سر بلندی می کنیم. ( اگر بدتان نیاید) با افتخار می گوییم که او از هر برازجانی ، برازجانی تر به برازجان خدمت کرده ایشان به دشتستان ، به استان و به ایران و بهتر بگویم به بشریت و انسانیت کمک کرده اند و آفرین بر اصل و نسبشان که اصالت را به ما می آموزند. البته این بدان معنی نیست که خدای نا کرده به دیگران و به خودمان انگ ننگ بی اصالتی بزنیم. (( دوستان عزیز ، لازم است که عینکمان را حتما برداریم. دنیا رنگهای زیادی دارد نه فقط آن رنگی که ما پشت عینک فرسوده و چشم تنگمان می بینیم بخاطر دیگران بیایید عینک تعصب کور، که با عث ذلت و خواری می شود را کنار بزنیم و بدون عینک دنیای واقعی را با رنگهای زیبایش ببینیم و پند و عبرت از پیشینیانمان بگیریم البته. متوجه هستم که تعصب منطقی و علاقه و احساس تعلق، لازم و واجب است و این خود نیرو و انگیزه لازمی برای پیشرفت میباشد. باید دلی بی کینه داشته باشیم و به نسلهای آینده بی کینه بودن را هدیه کنیم که با دل بی کینه، پیشرفت دنیای ما و آخرت ما صد چندان میشود. وقتی که من بنده حقیر در مورد دشتستان وبرازجان میگم و دوست دارم پیشرفت داشته باشه و رو بجلو حرکت کنه و عقب گرد نزنه، به هیچ وجه منظور یا آرزویم آن نیست که مثلا فلان شهر فلان بشه یا پیشرفت نکنه . اگر چنین است دل پر کینه ام باید اصلاح بشه و موجب به هیجان آوردن و جریحه دار شدن و متعصب شدن دوستان دیگر را فراهم نسازد. انشا الله)) [با آرزوی اصلاحات از درون به برون.]
1392/06/17 - 15:12
0
0
نظرات و سخنان جناب رویین منطقی و قابل قبول است
1392/06/16 - 08:54
0
0
سلام آقای روئین تن:
این که تمام مسئولین شهرستان غیر برازجانی است شکی نیست . چرا نمیگویید دکتر فضل اله رضایی چه خدماتی برای شهرستان و استان کرده .چرا نمیگویید نادر استوار چهره شهر برازجان و استان را عوض کرده اینها برازجانی هستند ؟نه اینها اهل چم درواهی و جتوط هستند . حتما میگویید تمام مسئولین بوشهر بوشهریند یا اینکه مسئولین تهران همه اش تهرانیند . نه جانم تا این تفکر در روحیه بعضیها هست پیشرفت شایان علمی و فرهنگی در این شهر عاید مردم نخواهد شد. عینکتان را حتما عوض کنید.دنیا رنگهای زیادی دارد.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: لیلادانا حدود 3 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 9 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...