امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 12 شهريور 1392 - 08:33

بحث انتقال پرسروصدای خلعتبری به پرسپولیس و حاشیه هایی از دربی های گذشته و داوری و گفتگوهای جالب مربیان و بازیکنان لیگ برتر در هفته هفتم، گفتگو با سردار آزمون لژیونر جوان کشورمان و نیز حواشی دیگری از لیگ یک و دو هیئت فوتبال بخشهای مهم برنامه نود دوشنبه 11 شهریور را تشکیل می دادند که از ساعت 22 و 35 دقیقه به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و در ساعت 2:15 دقیقه بامداد پایان یافت.

به گزارش اتحادجنوب، بحث انتقال پرسروصدای خلعتبری به پرسپولیس و حاشیه هایی از دربی های گذشته و داوری و گفتگوهای جالب مربیان و بازیکنان لیگ برتر در هفته هفتم، گفتگو با سردار آزمون لژیونر جوان کشورمان و نیز حواشی دیگری از لیگ یک و دو هیئت فوتبال بخشهای مهم برنامه نود دوشنبه 11 شهریور را تشکیل می دادند که از ساعت 22 و 35 دقیقه به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و در ساعت 2:15 دقیقه بامداد پایان یافت.
اتفاقات مهم این برنامه را به صورت تصویری و خلاصه مرور می کینم:

پرسپولیس برنده کُری پیامکی 90
سوال مسابقه پیامکی برنامه در خصوص دربی یا شهرآورد روز جمعه استقلال و پرسپولیس بود که در پایان این نتایج به دست آمد:






عادل فردوسی پور در اوایل برنامه ماجرای ثبت قرارداد محمد رضا خلعتبری با باشگاه پرسپولیس را مورد بحث و بررسی قرار داد و در ارتباط تلفنی با سرپرستان دو باشگاه و نیز محمد رویانیان درخصوص ابهامات این قرارداد گفتگو کرد.

نصیرزاده: خلعتبری می تواند بازی کند

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری فوتبال کشورمان که میهمان برنامه بود گفت: خلعتبری بدون آی تی سی از ایران به امارات رفته است. فدراسیون امارات هم طبق قانون بعد از 15 روز از حضور خلعتبری در امارات، آی تی سی خلعتبری را صادر کرده است. از طرفی فصل نقل و انتقالات هر کشوری باید به فیفا اعلام و ارسال شود.  

هوشنگ نصیرزاده درباره ماجرای قرارداد خلعتبری با پرسپولیس گفت: در حال حاضر طبق کاغذی که در اختیار باشگاه پرسپولیس است، این کاغذ می گوید که خلعتبری در تاریخ 13 تیر قرارداد خود را فسخ کرده است و مشکل قانونی این بازیکن حل شده است. 


وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این لحظه فردوسی پور اعلام کرد که حضور خلعتبری در ایران کار مبارکی است اما نباید مردم را جیگر فرض کنند و فکر کنند که هیچ کس هیچ چیز نمی فهمد. همه می دانند که قرارداد خلعتبری در 13 تیر فسخ نشده است.


هوشنگ نصیرزاده در بحث داوری بازی ها بر این باور بود که در بازی پرسپولیس و فولاد گل اول قرمزها آفساید بود ، در ضمن در بازی استقلال خوزستان و استقلال یک پنالتی بسود استقلال گرفته نشده و صحنه گل مردود استقلال که قبلش خطا اعلام شده بود عمران زاده خطایی انجام نداده است.


ماجدی: حضور خلعتبری در پرسپولیس بی قانونی است

میرشاد ماجدی که مهمان تلفنی برنامه نود بود گفت: تبریک می گویم به آقای خلعتبری که در لیگ جعلی امارات بازی نکرد. اما حضور خلعتبری در ایران نباید به این ختم شود که قانون ایران را به شکل جعلی درآورد. 

خود خلعتبری گفته که قرارداد من بعد از تاریخی بوده که وقت نقل و انتقالات در ایران به پایان رسیده است. مگر می شود که 3 روز بعد از ثبت قرارداد فسخ قرارداد صورت گرفته شده باشد. این مسائل نشان می دهد که یک بی قانونی در حال حاضر در حال انجام است و هر 16 تیم لیگ برتری در این زمینه ضرر می کنند. حتی ممکن است که تیم پرسپولیس هم از این نظر دچار مشکل شود. 

وی همچنین عنوان کرد: من می گویم ای کاش این مسئله برای همه یکسان باشد و همه تیم ها بتوانند بازیکنان مد نظر خود را جذب کنند. نکته ای هم هست این است که وقتی آقای خلعتبری 13 تیرماه فسخ قرارداد کرده پس چرا در 20 مردادماه آی تی سی این بازیکن صادر شده است. مگر می شود که 13 تیر قرارداد فسخ و 20 مرداد آی تی سی صادر شود.

ماجدی در پایان در پاسخ به پیش بینی بازی روز جمعه سرخابی ها اظهار داشت: استقلال قطعا پیروز بازی روز جمعه خواهد بود.


 

شیرازی : خلعتبری می تواند بازی کند

شیرازی رئیس هیئت فوتبال استان تهران نیز در ارتباطی تلفنی با برنامه نود گفت: آقای نصیرزاده خیلی شفاف مسائل مربوط به خلعتبری را مطرح کرد و دیگر نیاز به توضیح من نیست. من دیروز فدراسیون فوتبال بودم و برگه عجمان که به دو زبان عربی و انگلیسی بود را مشاهده کردم و زمان فسخ قرارداد خلعتبری با تیم عجمان 13 تیر ماه بود و ما نیز با استناد به این برگه اقدام می کنیم. ما تلاش می کنیم با هر دو تیم پرطرفدار پایتخت تعامل داشته باشیم همانگونه که سال گذشته با تیم استقلال برای ثبت قرارداد بازیکنانش تعامل داشتیم.


شیرینی: قرارداد خلعتبری با پرسپولیس کاملا قانونی بوده است

سرپرست باشگاه پرسپولیس هم که روی خط آمده بود گفت: آقای فردوسی پور من از شما این سوال را دارم که آیا شما دوست دارید خلعتبری برای پرسپولیس بازی کند یا نه. در این لحظه فردوسی پور پاسخ داد من دوست دارم قانون برای همه تیم ها رعایت شود.  

سعید شیرینی مطرح کرد: باشگاه عجمان قراداد خلعتبری را فسخ کرده بود اما برای رسیدن به پول خود شرطی را تعیین کرده بودند و آی تی سی وی نیز به همین منظور صادر شده بود.

وی همچنین اظهار داشت: به نظر من باید از آقای خلعتبری بابت بازگشت به ایران تشکر و تقدیر شود که این بازیکن نام ایران و خلیج فارس را پاس داشته است. من باز هم می گویم قرارداد خلعتبری با پرسپولیس کاملا قانونی بوده است.

وی در ادامه گفت: آقای ماجدی دوست عزیز من است اما چگونه سال گذشته که قانون سقف قرارداد وجود داشت استقلالی ها به یک بازیکن یک میلیارد و 700 میلیون پول پرداخت کرده اند.

شیرینی در پاسخ به این سوال که چه کسی برنده بازی روز جمعه خواهد شد، گفت: تلویزیون جای کری خواندن نیست و ما در زمین خودمان را نشان می دهیم. 


ماجدی: پول برسد در اولین فرصت مشکل لاوره را حل خواهیم کرد

گوران لاوره بازیکنی که استقلالی ها قصد جذب وی را داشتند اما تاکنون بلاتکلیف است در این خصوص گفت: احساس می کنم با مکن بازی شده است من حس خوبی نسبت به تیم استقلال و هواداران این تیم داشتم اما در این چند روز با من رفتار خوبی نشده است و حتی پول هتل من نیز داده نشده است من در کشور خودم بازیکن مشهوری بودم اما با من به گونه ای رفتار شده که گویی از لیگ دسته سوم آفریقا به اینجا آمده ام اگر وضع به این منوال باشد برمی گردم و علیرغم میل باطنی ام به فیفا شکایت می کنم.

ماجدی نیز در این خصوص گفت: مشکل ما نداشتن ارز است و ما هنوز پول خود را از ای اف سی و وزارت ورزش دریافت نکرده ایم و اگر پول به دست ما برسد در اولین فرصت مشکل لاوره را حل خواهیم کرد.


ماجدی در خصوص مشکلات کمپ استقلال گفت: مشکلات ما یواش یواش حل می شود و با پولی که به دست ما می رسد داریم تلاش می کنیم که حداکثر تا یک ماه دیگر رختکن کمپ درست شود و انشااله تا یکسال دیگر تمامی قسمتهای کمپ تکمیل می شود.


رحیمی: منت سر خلیج فارس نگذارید/حاضر نبودم یک دلار هم به عجمانی ها بدهم !

رحیمی مدیر عامل باشگاه سپاهان هم مهمان تلفنی برنامه نود بود و گفت: من خیلی خلاصه حرف می زنم،بنده احترام خاصی برای شخص خلعتبری قائلم و کارش را تحسین می کنم اما باید بگویم که رضایت نامه او را من صادر کردم.آقایان،کاری را که کرده اید منتش را سر خلیج فارس نگذارید.خلعتبری اگر در لیگ امارات بازی نمی کرد در نهایت یک سال محروم می شد،اما می توانستیم به او هم همان پولی را بدهیم که به کشتی گیران و بقیه ورزشکاران می دهیم.آقایان خلیج فارس را فروخته اند و مدام می گویند خلیج فارس، بنده شخصا حاضر نبودم تا یک دلار هم به عجمانی ها بدهم، همین الان هم ایران می تواند به فیفا شکایت کند که چرا اماراتی ها این نام جعلی را برای لیگ شان انتخاب کرده اند.


نصیرزاده: تاریخ فسخ قرارداد خلعتبری با عجمان یک توافق بوده است

نصیرزاده نیز در این ارتباط گفت: در این میان هیچ تخلفی فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس مرتکب نشده است و تاریخ فسخ قرارداد خلعتبری با عجمان یک توافق بوده است.

 

درگیری لفظی رویانیان و رحیمی

 

رویانان: ITC خلعتبری فردا صادر می شود/ آقای رحیمی به شما چه ربطی دارد که ما چقدر به عجمان و یا به خلعتبری دادیم؟

در ادامه رویانیان روی خط 90 آمد و مدیر عامل پرسپولیس با گله از رحیمی گفت: ما طبق قانون عمل کردیم ، آقایان دستشان به خلعتبری نرسید به هر طریقی مغلطه می کنند. در مورد بازی کردن خلعتبری باید بگویم الان سیستم تی ام اس بین المللی شده است و امکان خطا و دست بردن در آن وجود ندارد اما اگر این موضوع غیر قانونی باشد فیفا اجازه این کار را نمی دهد. ضمن اینکه پیشکسوتان پرسپولیس از صحبتهای رحیمی خیلی ناراحت شده اند. آقای رحیمی به کل باشگاه پرسپولیس و به شرافت ما توهین کرده است و از ایشان شکایت خواهم کرد. آقای رحیمی از سوی هواداران سپاهان تحت فشار است. بحث ما خریدن نام خلیج فارس نبوده خلیج فارس را مردانی نگه داشته اند که جزو نوادر هستند و من و شما یک هزارم آنها نمی شویم من از ابتدا گفتم که این موضوع را کاملا فوتبالی دنبال می کنم .



وی در ادامه گفت: موضوع ما یک موضوع فوتبالی است، مهم خلعتبری بود. من اوایل تیرماه در دوبی، قبل از بازی ایران با قطر بود که با محمد رضا مذاکره کردم و همه هم دیدند. آقای رحیمی شما که این اتهام را به ما می زنید چرا کرانچاری را که در کشورش ممنوع الکار است را استخدام کرده اید؟ شما ایران را فروختی که رفتی و با ایشان مذاکره کردی؟ ایشان به شرافت ما و پرسپولیس توهین کرده است.


رویانیان ادامه داد: ما در دفاع از خلیج فارس چیزی کم نگذاشته ایم. چیز هم کم نمی گذاریم و قدرتش را هم داریم. وقتی آنها نام لیگ شان را تغییر دادند من غیرتم قبول نکرد، باور نمی کنید ما یک تیمی درست کردیم تا روی موضوع آقای خلعتبری کار کنند، ابتدا می خواستیم ایشان را ممنوع الخروج کنیم حتی اقداماتی را انجام داده بودیم تا در دوبی ایشان را ممنوع الورود کنند، اما به نتیجه رسیدیم که او با این کار نابود می شود. ما منطقی رفتار کردیم و با خود عجمان وارد مذاکره شدیم. باید آنها را راضی می کردیم. آنها گفته بودند یک میلیون و دویست هزار دلار که ما زیر بار نرفتیم. خود خلعتبری هم پول زیادی می خواست. اما پس از تغییر نام خلعتبری گفت که پول ندهید اما من می آیم و در ایران بازی می کنم. وقتی من این برخورد را دیدم خوشم آمد. ما همه مسلمان هستیم و وجدان داریم. همین الان در تیم های سپاهان و استقلال بازیکنانی گران تر از خلعتبری بازی می کنند. ما پول این انتقال را از اسپانسرها و شخص آقای هدایتی فراهم کردیم. ما مثل سپاهان نیستیم که از پول کارگران به بازیکنان مان بدهیم.



در همین لحظه رحیمی هم روی خط آمد و گفت: نخستین اتهام را شما زدید، ما چه زمانی رفتیم و به عجمانی ها گفته ایم که همان یک میلیون و دویست هزار دلار را می دهیم؟ سه ماه است نماینده ما به عجمان نرفته است. این را می توانید از آقای زمانی مدیر برنامه های خلعتبری سوال کنید. آیا فقط شما مسلمان هستید و اسلام فقط برای شماست؟

حرف های رحیمی که به اینجا رسید رویانیان گفت: اصلا به شما چه ربطی دارد که امشب این بحث را مطرح کردید؟ به شما چه ربطی دارد که ما چقدر به عجمان و یا به خلعتبری دادیم؟ که رحیمی هم گفت: به شما هم چه ربطی دارد که گفتید ما رفته ایم با عجمانی ها مذاکره کرده ایم؟


مدیرعامل پرسپولیس در ادامه گفت: من توافقات اولیه را با تیم عجمان در اوایل تیرماه انجام دادیم و در آن زمان با خلعتبری و تیم عجمان توافق نکردیم و به این ترتیب این موضوع دو سه ماه کش پیدا کرد ولی در نهایت به سرانجام رسید.

عادل فردوسی پور سوال دیگری از رویانیان درباره اینکه رویانیان در روزهای قبل نسبت به رنکینگ استقلالی ها در رده بندی جهانی واکنش نشان داده بود پرسید و مدیر عامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال گفت: من می گویم لیگ اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و .... از لیگ ما بالاتر هستند. حتی دسته دوم و دسته سوم این کشورها هم از ما بالاتر است. حالا چطور می شود که در این رده بندی این همه تیم پایین تر از استقلال قرار گرفته اند؟ من فوتبالی نیستم اما فوتبالی ها بیایند و نظر بدهند. آدم زورش می آید که این حرف ها را می زنند.»

رویانیان در پایان در خصوص نتیجه دربی روز جمعه عنوان کرد: بازی را انشالله می بریم.


فردوسی پور در ادامه گفت که آقایان فتح الله زاده با برنامه تماس گرفته اند و گفته اند که این رده بندی بر اساس حضور در لیگ قهرمانان آسیا بوده و معتبر است. آقای سررشته داری هم در جواب آقای رویانیان گفته که 20 سال سابقه در روزنامه ها و رسانه ها به عنوان خبرنگار ورزشی دارم.


سردار آزمون: الگوی من دایی و زلاتان ایبراهیموویچ هستند/ اینترمیلان هم مرا می خواست

سردار آزمون بازیکن ایرانی تیم روبین کازان روسیه مهمان ویژه برنامه نود بود و گفت: وقتی 15 سال داشتم به تیم ملی جوانان والیبال انتخاب شدم اما یک هفته قبل از اردوی تیم ملی به تیم فوتبال رفتم و در آن دوران دفاع و دروازه بودم. در حال حاضر هم پشت مهاجم و مهاجم بازی می کردم. اما پشت مهاجم را بیشتر دوست دارم.

سردار آزمون درباره نحوه لژیونر شدنش گفت: یک تورنمنت در روسیه برگزار شد که من درآن مسابقات با 7 گل آقای گل شدم. در آن زمان مسئولان روبین کازان من را دیدند و با من صحبت کردند.



آزمون که در بازی چند شب پیش کازان در لیگ اروپا موفق به گلزنی شد عنوان کرد: بعضی از مسئولان تیم اینتر هم بازی های من را دیدند اما چون با روبین کازان صحبت کرده بودم، در این تیم ماندم.

این بازیکن ایرانی حاضر در لیگ روسیه خاطر نشان کرد: الان 18 سال دارم. از قیافه من هم مشخص است که بچه ام. چون به شخصیت علی بابا در کارتون سندباد علاقه زیادی داشتم تصمیم گرفتم موهای خود را به این شکل درآورم.



آزمون در خصوص شماره پیراهنش که 69 است گفت: دلیل خاصی ندارد، به خاطر شماره پلاک اتومبیل های گلستان که شماره 69 است. البته برای سال آینده و به عشق پدرم که شمار 3 می پوشید می خواهم شماره 33 را بر تن کنم.

وی همچنین افزود: الگوی من در ایران علی دایی است و معتقدم که قدر ایشان را نمی دانیم. از طرفی هم ارادتی به آقای قلعه نوئی دارم که مربی من بود. در سپاهان در حق من اجحاف شد و علیرغم آمادگی خوبی که داشتم به من بازی نمی رسید پرسپولیس نیز خواهان من بود و رویانیان نیز با من صحبت کرد اما تصمیم گرفتم به روسیه بروم.

در ادامه با پخش تصاویری از کارتون فوتبالیستها فردوسی پور مدل موهای آزمون را شبیه آنها دانست و گفت: البته شبیه کاکرو و واکاشی زوما هم هستی ها! سردار هم با خنده جواب داد: گیر داده اید به موهای من؟ اصلا میروم موهایم را کوتاه می کنم.

بازیکن تیم روبین کازان درپایان در خصوص نتیجه دربی اظهار داشت: دوست دارم پرسپولیس بازی دربی را ببرد و فقط به خاطر علی دایی. اما من خودم طرفدار هیچ یک از این دو تیم نیستم.


در جریان برنامه نود گزارشی از محسن خلیلی و امیدرضا روانخواه بازیکنان پیشین تیم های پرسپولیس و استقلال پخش شد و این دو بازیکن در خصوص گل های که وارد دروازه تیم رقیب کرده بودند صحبت کردند. خلیلی و روانخواه به دلیل گلزنی های پیاپی در شهرآورد نزد هواداران لقب رفت و برگشت گرفته بودند.



مهدی محمدی مربی تیم مس کرمان به دلیل سکته قلبی و ضایعه مغزی در بستر بیماری است و فرزند و پزشکان معالج وی ضمن تشریح وضعیت محمدی از مردم برای شفای وی درخواست دعا کردند.



نکاتی در خصوص شهرآوردهای تهران:







در برنامه دیشب نود گزارشی از آخرین وضعیت غلامحسین مظلومی پیشکسوت فوتبال پخش شد و وی با بیان اینکه هنوز درمانش ادامه دارد و احساس درد می کند اظهار داشت: کمک مالی نم خواهم اما دوست دارم هوای ما پیشکسوتان و قهرمانان سابق را داشته باشند.

مظلومی همچنین از افراشته نماینده بوشهر در مجلس هم به خاطر عمل نکردن به تعهدات مالی در زمانی که مظلومی سرپرست شاهین بوشهر بود هم به شدت گله کرد.




در بخش دیگری هم تصاویری از داور مشهدی فوتسال که به علت سرطان خون درگذشته است پخش شد.



برنامه هفته هشتم لیگ برتر:



در پایان برنامه بحث تکراری رئیس هیئت فوتبال اصفهان پیگیری شد و این بار با تماسهایی از سوی حاجی رحیمیان خبرنگار نود در اصفهان با روسای هیئت های فوتبال شهرستانهای اصفهان صحت مهر و امضاهای نامه مبنی بر عدم رضایت این روسا از ابرقویی نژاد که در دست جواهری مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بود زیر سوال رفت.


برنامه نود در ساعت 2 و 15 دقیقه بامداد سه شنبه 12 شهریور ماه به پایان رسید.


مرجع: مشرق

 

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...