امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 شهريور 1392 - 17:20

اتحادجنوب: حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد در ارتباط با حاشیه های نصب تندیس غضنفر السلطنه در شهر برازجان گفت: شناختن مفاخر و مشاهیر تاریخی در انسان باعث ایجاد انگیزه می‌شود و مسئولان نیز باید در این راستا گام بردارند.

اتحادجنوب: حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد در ارتباط با حاشیه های نصب تندیس غضنفر السلطنه در شهر برازجان گفت: شناختن مفاخر و مشاهیر تاریخی در انسان باعث ایجاد انگیزه می‌شود و مسئولان نیز باید در این راستا گام بردارند.

به گزارش اتحادجنوب به نقل از مهر؛ موسوی نژاد در جمع عزاداران برازجانی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مجسمه را نشانی برای معرفی و تبیین شخصیت‌های الگو دانست و بیان داشت: هر شخصیتی که در مقابل متجاوزان و بیگانگان مبارزه، ایستادگی و مقاومت کرده است باید به عنوان الگو به مردم و جوانان جامعه معرفی شود.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی چون غضنفرالسلطنه وآیت الله مجاهد برازجانی به خوبی به مردم معرفی نشده‌اند، اضافه کرد: باید نشست‌های مختلف و همایش‌ها و کنگره‌هایی برای معرفی این افراد برگزار شود.

وی اقناع و پاسخ دادن به ابهامات مردم را بسیار مهم دانست و گفت: از شورای جدید برازجان می‌خواهیم که برای معرفی شخصیت‌های تاریخی دشتستان تلاش کند و باید برای حل مشکلات و کشمکش‌ها با گفتگو مسائل را حل کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد با بیان اینکه کسی با نصب مجسمه غضنفرالسلطنه مخالفت ندارد، تاکید کرد: این کار بهتر بود مانند تندیس شهید صادق گنجی که از افتخارات و الگوهای شهر است، با عزت و در مراسمی رسمی با حضور مردم و مسئولان انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه ایجاداختلاف در بین مردم به خاطر منافع شخصی وسیاسی رفتاری متکبرانه ومستکبرانه است، به سوءاستفاده برخی از افراد از این موضوع اشاره کرد و عنوان داشت: مردم با اینکه تندیس هر شخصیتی به این طریق و به‌صورت شبانه و با بی‌احترامی و ناهماهنگی نصب شود مخالف هستند و مردم و مسئولان هیچ گاه آن را نمی پذیرند.

وی خواستار پرهیز از اختلاف افکنی و تلاش برای حفظ وحدت و انسجام همگانی شد و بیان داشت: مسئولان باید برای توسعه و آبادانی مناطق کمتر توسعه‌یافته بیشتر تلاش کنند و از پرداختن به حاشیه‌ها بپرهیزند.

تجمع عزاداری مردم وهیئات مذهبی به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) در میدان شهیدچمران شهربرازجان برگزار شد و گروه‌های عزاداری با سینه‌زنی و نوحه خوانی پس از پیمودن مسیر مساجد تا میدان شهید چمران، گرد هم جمع شده و در عزای امام جعفر صادق(ع) به سوگواری پرداختند./ص


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/06/17 - 16:32
0
0
به جز مسئول ستاد احمدی نژاد جناب خرمی فرماندار فعلی برازجان
1392/06/16 - 14:09
0
0
.............................. بزرگتری گفته می شود در مورد مردم چه فکر میکنید
1392/06/14 - 20:27
0
0
اجرای دو قانون در برازجان
شما که مجری قانون هستید آیا نصب تندیس مجاهد در شب اشکال ندارد ولی نصب تندیس میرزا محمدخان اشکال داشت؟ مگر می شود در یک شهر دراین مورد دو قانون باشد.چرا تندیس مجاهد در سر جایش نصب است ولی تندیس میرزا محمدخان را پایین آوردید؟ دوم اینکه در کجای شهر برازجان به جلو دژ میدان شهید چمران می گویند؟ میدان شهید چمران با دژ 50 متر فاصله دارد.
1392/06/13 - 22:24
0
0
نماینده محترم دشتستان باسلام
همانطور که فرموده اید هیچ کس با خود تندیس مخالفتی ندارد اما مخالفت بر سر نصب تندیس است که در همین چند روز اخیر اعضا محترم شورای اسلامی برازجان تصویب کرده اند که از نظر امنیتی جلو دژ در جایگاهش نصب شود و با مخالفت مسئولین مواجه شده است. آیا به نظر جنابعالی تندیسی که قریب به 4 سال است ساخته شده است و زمانی در کارخانه سیمان و زمانی در جای دیگر برده شده است تا کی باید این تندیس، سرگردان و به خاطر مخالفتهای سلیقه ای نصب نشود در حالیکه این ششمین تندیس است که در استان بوشهر ساخته شده است. آیا تندیسهای دیگر هم جهت نصب همین مشکل را داشته اند؟یعنی در شهرهای بوشهر، خورموج و برازجان خودمان که تندیسهایی نصب شده است نیازی به نظر شورای تامیین بوده است؟ خواهشمندیم جنابعالی که نماینده محترم دشتستان هستید از این آقایان سوال کنید آیا شورای تامین فقط برای نصب تندیس شهید میرزامحمدخان نظر می دهد یا همه تندیسها؟ با توجه به اینکه در کشورمان تندیس کریمخان، باقرخان، ستارخان، میرزاکوچک خان و شیخ حسین خان چاهکوتاهی نصب شده اند مگر شهید میرزا محمد خان برازجانی مبارزه اش از کدامیک از اینها کمتر است؟ ایشان در دوجناح مبارزه داشته است. اول با قشون انگلیسیها و بعد با اردوهای رضا شاهی که در تعقیب وی بوده اند تا اینکه سرانجام در سال 1308 شمسی به دستور رضاشاه با زبان روزه به شهادت رسید. به امید رسیدگی
1392/06/12 - 17:13
0
0
نمی تونید مخالف باشید، این شخصیت ها برای شما وکسانی که تندیس را برداشتند شناخته شده نیستند، مجسمه مجاهد هم شبانه نصب شد چرا برنداشتند! این تناقضات رفتاری مشکل درست کرده ، برای اشتباه صورت گرفته هزاردلیل هم ذکرشود می شود هزاریک اشتباه ! ازمردم عذرخواهی کنید وتندیس را نصب کنیید بیش ازاین باحیثیت شهربازی نکنید
1392/06/12 - 16:24
0
0
باعرض سلام اقای موسوی نژاد برداربرومجسمه روبرداربیارسرمیدون دژ وثابت کن که ازمردمی وبرای مردمی
1392/06/12 - 11:08
0
0
تنها راه آرامش و رضایت مردم از موضوع تندیس اینست که تندیس طی یک مراسم رسمی به جای خویش بازگردد . من از برادرانی که از توهین به شهید چمران سخن میگویند خواستارم بدانند همه شهید در قیامت با امام حسین محشور میشوند و هرگز شخصیتی همانند شهید چمران از اینکه تندیس غضنفرالسلطنه در جوارش باشد ناراحت نخواهد شد مگر ایشان برای دفاع از خاک ایران جنگیدند یا دفاع از حریم خیابان بیمارستان برازجان ؟ نگذارید این تفکرات باطل باعث رفتارهایی از شما شود که جلوی رستگاری شما را بگیرد و مجبور باشید هم به خداوند و هم به هر دو شهید جواب پس بدهید
1392/06/12 - 09:12
0
0
سید جان انچه بر زبان جاری میشود اگر حرف قلب نباشد از ........... مواظب باش
1392/06/12 - 08:12
0
0
..................
پاسخ: با عرض پوزش نظر شما قابل انتشار نیست.
1392/06/12 - 07:18
0
0
نمی دانم جناب نماینده مگر 20 سال پیش توی شهر برازجان رفت وآمد نمی کردند که بدانند صدها جلسه کوچک و مقاله برای شناسایی دوشخصیت بزرگ مجاهد برازجانی و میرزا محمد برازجانی گرفته شده ...........................
1392/06/12 - 06:30
0
0
تا آنجایی که من اطلاع دارم نصب تندیس در جلوی کاروانسرا در شورای سوم مصوب گردیده و از یک مصوبه که از کانال فرمانداری هم میگذرد بعد از چهارده روز قابل اجرا توسط شهرداری میباشد که این مراحل کاملا طی شده و بدون هماهنگی نبوده و اگر شبانه نصب شده دلیلش این بوده که پروژه بهسازی روبروی کاروانسرا 24 ساعته کار میکرده و چون تا افتتاحیه میدان و روبروی کاروانسرا نصف روزی بیش زمان نبوده مجبور به نصب تندیس در شب شده اند. ضمن اینکه کار در روز باعث ترافیک و مشکلاتی می شد.
1392/06/12 - 00:43
0
0
اگه بحث به احترام گذاشتن به شهیدان و رونمایی از تندیس آنها با احترام است ، باید رونمایی و افتتاح نیمه کاره تندیس شهید صادق گنجی را توسط معاون اول دولت دهم یعنی آقای رحیمی یاد آور شویم که حتی حاضر نشد به احترام مادر شهید گنجی کنار فلکه هم حضور یابد چه رسد به رونمایی!!!!!!!!
بعدشم آقای فرماندار مجبور شد تندیسی که حدود 20 روز پیشتر نصب و منتظر رونمایی توسط آقای احمدی نژاد بود را خودش رونمایی کند.
آیا اگر به جای این مثلا ارج گذاشتن به مقام والای شهدا ، تندیس شهید گنجی هم شبانه نصب میشد ولی رونمایی آن با حضور گرم مردم مزین بود، بهتر نبود ؟
1392/06/11 - 23:38
0
0
با درود به شما عزیزان و روان تمام شهیدان این مرز بوم از باستان تا کنون و آینده. - وای بر ما؛ با این گونه بر خوردهای عوام فریبانه مسئولین با ما، اون هم در عزای امام معصوم(ع) ما... (خط می گیری و خط میدی!...) مردم دشتستان آگاه تر از آنند که تو می پنداری- بس است آنچه می پنداری - سالها بی احترامی به این مردم روا داشته شده تو هم جفا کن- آخرتی هم هست - بله مسئولان باید به اولویت های جامعه به ویژه محلات محروم وکمترتوسعه یافته که ازحداقل امکانات نظیر روشنایی وآسفالت معابر برخوردار نیستند توجه کرده وخیلی از خواسته های دیگر ،هم چون خواسته های فرهنگی ،اقتصادی ، امنیتی ، هویتی ، اجتمایی ، خودباوری وعزت خواهی.... - ای به قربون مردم دشتستان و برازجان هر چه آدم تفرقه افکن و جاه طلب بره - ای نماینده عزیز دشتستان به خواست مردم تن نمیدی ، خواسته ای که سالها غبار نامردی و تنگ نظری و جهالت و ننگ را به خود دیده !!؟؟- بیش از هم، این انگلیسیا و انگلیس صفتها هستند که از این جهالت ما مسرورند. یک از سیاستهای دولت پیر مکار و حیلت ساز آن زمانها « تفرقه بیانداز و حکومت کن » خدایا ما را از شر شیاطین انسی و جنی و خناسان نجات بده و همه مارا به راه راست هدایت کن.(آمین)
1392/06/11 - 23:30
0
0
با توجه به بیانات نماینده محترم مردم دشتستان در خصوص آگاهی هر چه بیشتر مردم از مبارزات و خدمات بزرگان دشتستان بر خود لازم میدانم خلاصه ای از مبارزات و خدمات سردار شهید میرزا محمد خان برازجانی به اختصار عنوان کنم. در سال 1333 ه ق موقعی که انگلیسیها بوشهر را اشغال کرده بودند شهید میرزا محمدخان برازجانی با سیصد نفر تفنگچی از برازجان عازم بوشهر شد و در منطقه ای بنام چغادک با سپاه انگلیس به نبرد پرداخت پس از مدتی مبارزه توانست تعدادی از سپاه انگلیس را از بین ببرد در این جنگها برادر ایشان بنام میرزا محمود خان به شهادت رسید و چون انگلیسیها از نظر سلاح و سپاه برتری داشتند، میرزا محمد خان جهت تهیه سلاح و سپاه بیشتر به جانب برازجان عقب نشینی نمود و در دو منطقه دیگر یکی بنام کوه لرده نزدیک برازجان و دیگری رودفاریاب پشتکوه جهت جلوگیری سپاه انگلیس که قصد رفتن به شیراز را داشتند به نبرد پرداخت. پس از پایان جنگ جهانی اول یعنی در زمان رضا شاه مدتی با اردوهای رضاشاهی که تعقیب ایشان بودند به مبارزه پرداخت و سرانجام در سال 1308 شمسی بدستور رضا شاه با زبان روزه به شهادت رسید. از خدمات ایشان اولین مسجد در شهر برازجان بنام مسجد قلعه با هزینه مادر بزرگ ایشان بنام سیده حاجیه ملکی و دو باب مسجد دیگر یکی بنام جنت در شهر برازجان و دیگری مسجد جامع دهقائد با هزینه ایشان ساخته شده است.جهت رفاه مردم روستای آن زمان دو باب آسیاب آبی یکی در روستای ننیزک و دیگری در روستای بارگاهی بکار انداخته بود. شهید میرزا محمد خان بنیانگذار فرهنگ و مؤسس اولین مدرسه در برازجان می باشد. وی شخصی متدین بود، شبهای جمعه قسمتی از دعای کمیل را در قنوت می خواند. ایشان علم فقه و اصول را در شیراز نزد آیت اله شیخ مرتضی محلاتی آموخته بود.
1392/06/11 - 20:24
0
0
...................
پاسخ: با عرض پوزش نظر شما قابل انتشار نیست.
1392/06/11 - 20:23
0
0
اگر نسبت به نصب شبانه تندیس غضنفرالسلطنه معترضید و معتقدید بی احترامی به وی است ، آیانصب شبانه تندیس حجت الاسلام شیخ محمدحسن مجاهد برازجانی بی احترامی به ایشان قلمداد نمی شود ؟ اگر نصب شبانه تندیس غضنفرالسلطنه بی احترامی است ، برداشتن روزانه تندیس بی احترامی مضاعف می باشد . باوجوداین که پایین آوردن تندیس مجاهد برازجانی بی احترامی بزرگی به شخصیت این بزرگوار است وبه شدت با این کار مخالف هستم پس چرا یکی نصب و دیگری پایین آورده شد؟
1392/06/11 - 17:43
0
0
چرا فقط مجسمه غضنفرالسطنه را برداشتین - چرا مجسمه مجاهد رو برنداشتین- اون مجسمه هم بدون هماهنگی بود- شاید با غضنفر السطنه مشکل دارین؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • ورودی تیم های پایه و مدارس فوتبال استان رایگان شد/موج خوشحالی فوتبالدوستان استان
  • 🎥ویدیو/خیابانی: مصاحبه مارادونا بعد از مرگ من منتشر می‌شود
  • تحقق دفاع مشروع
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود / بنادر استان بوشهر نیازمند توسعه فضای انبار و بارانداز
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول: تداوم تولید پایدار و عملکرد بدون حادثه اهداف سال 1403 هستند
  • 37 خواص عالی این خوراکی و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/27
  • بارش‌های موثر در استان بوشهر از امشب/ امکان وقوع سیلاب
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/28
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • از تورم تا انتخابات/ مروری بر مهمترین اتفاقات سال 1402
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • خاکسپاری مادر شهید تمیزی در سالروز شهادت فرزندش/ تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • انتصاب یک نیروی متخصص بومی به عضویت هیات مدیره پتروشیمی جم
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • .: اسماعیل حدود 3 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 3 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 4 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 6 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 7 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 8 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 10 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 10 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 10 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...
  • .: ا.ن حدود 11 روز قبل گفت: جنگ و صلح چه ...