کد خبر: 178779 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 خرداد 1402 - 11:48
معاون وزیر:
احداث باند دوم جاده دالکی - کنارتخته آغاز شد

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور از آغاز عملیات اجرایی قطعه ب باند دوم بزرگراه دالکی-کنارتخته به طول ۲۲ کیلومتر خبر داد. خیرالله خادمی پنجشنبه ۴ خرداد در این مراسم گفت:  این قطعه بخشی از کریدور نزدیک به ۲۵۰ کیلومتری میان شیراز بوشهر است که برنامه داریم به‌صورت چهارخطه باشد.وی با اشاره به این‌که این مسیر بخشی از کریدور شمال به جنوب در...

 

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور از آغاز عملیات اجرایی قطعه ب باند دوم بزرگراه دالکی-کنارتخته به طول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

احداث باند دوم جاده دالکی - کنارتخته آغاز شد

به گزارش ایسنا؛ خیرالله خادمی پنجشنبه ۴ خرداد در این مراسم گفت:  این قطعه بخشی از کریدور نزدیک به ۲۵۰ کیلومتری میان شیراز بوشهر است که برنامه داریم به‌صورت چهارخطه باشد.

وی با اشاره به این‌که این مسیر بخشی از کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور است که استان بوشهر را به مرکز کشور متصل می‌کند، افزود: از این ۲۵۰ کیلومتر نزدیک به ۶۰ کیلومتر آن در دو استان بوشهر و فارس باقی مانده است و در بوشهر نزدیک به ۱۶ کیلومتر است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد. در فارس نیز ساخت قطعات بعدی از پیش آغاز شده و پیمانکاران در سه قطعه در حال انجام کار هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اضافه کرد: برای تکمیل این کریدور به نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۲ استان نیاز است.

خادمی بیان کرد: بخشی از مسیر در استان بوشهر بسیار مهم است که گردنه‌های اصلی در آن قرار دارند و برای ساخت و تکمیل آن نزدیک به هزار تا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیمان ساخت این قطعه ۳۶ ماهه است که البته امیدواریم در ۲۴ ماه یعنی دو سال و تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.

خادمی گفت: ساخت باند دوم و چهارخطه کردن این مسیر در رفع گلوگاهی استان، افزایش ظرفیت اقتصادی و گردشگری برای منطقه و برقراری امنیتی در رفت‌وآمد بار و مسافر مؤثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: در سال گذشته با حضور وزیر راه وقت مرحوم رستم قاسمی گردنه ابوالحیات در این کریدور که جزء سخت‌ترین نقاط کشور بود به طول ۲۱ کیلومتر بهره‌برداری رسید.

خادمی اضافه کرد: استاندار استان بوشهر این مسیر را در مصوبات سفر رئیس‌جمهور گنجاند که و تأمین مالی آن برقرار است و اگر کمبودی هم بود با ایده وزیر راه و شهرسازی تأمین خواهد شد تا کار با قدرت پیش برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این مسیر ۲ تونل به طول ۶۰۰ متر و سه پل بزرگ داد.

استاندار بوشهر نیز گفت: دولت تصمیم گرفته است که این بزرگراه را بسازد که بخشی از اعتبار آن را سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌کند، بخشی از آن را وزارت راه و شهرسازی و بخش دیگر هم از اعتبارات استانی خواهد بود.

احمد محمدی‌زاده افزود: چاره‌اندیشی شده تا با تأمین منابع کار ساخت بزرگراه بوشهر شیراز با سرعت به‌پیش رود

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178779