کد خبر: 178723 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 خرداد 1402 - 12:41
در استان بوشهر؛بند بصری و رودخانه حله ساماندهی می‌شود

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله آغاز شد.

 

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله آغاز شد.

بند بصری و رودخانه حله ساماندهی می‌شود

به گزارش مهر، علی محمدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رودخانه حله از به هم پیوستن دو رود شاپور و دالکی تشکیل می‌شود و در حوزه روستای بصری به دو شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

وی افزود: به دلیل بروز کم‌آبی سنوات اخیر، رسوب گذاری رودخانه و تغییر نوع کشت، ذی‌نفعان شاخه شمالی و جنوبی در تأمین آب دچار مشکلاتی شدند.

محمدی عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده، طرح جامع ساماندهی بند بصری و رودخانه حله در دستور کار استان قرار گرفته که شامل احداث بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: در این طرح، لایروبی شاخه شمالی توسط بسیج سازندگی استان و لایروبی شاخه شمالی در حوزه بند بصری توسط آب منطقه‌ای و در پایین دست تا تالاب حله توسط سازمان محیط زیست استان انجام می‌شود.

محمدی گفت: با تکمیل لایروبی، عملیات اجرایی سازه تقسیم کننده آب در دو شاخه شمالی و جنوبی رودخانه نیز آغاز خواهد شد تا شاهد بهبود شرایط تأمین آب در این منطقه باشیم.

وی برآورد اعتبار طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه جنوبی رودخانه حله (بازه در تعهد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر) را ۵۵۰ میلیارد ریال و زمان تکمیل پروژه را ۱۸ ماه اعلام کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این پروژه، انتفاع سه شهرستان بوشهر، دشتستان و گناوه از مواهب تأمین آب رودخانه حله خواهد بود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178723