کد خبر: 178697 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 03 خرداد 1402 - 09:25
خط دفاعی تراکتور، نیازمند خانه تکانی

اتحادخبر: تراکتور در طی فصلی که گذشت، نواقص بسیاری را در خط دفاعی خود داشته و برای موفقیت در فصل جدید این رقابت‌ها نیازمند تقویت این خط است.

 

اتحادخبر: تراکتور در طی فصلی که گذشت، نواقص بسیاری را در خط دفاعی خود داشته و برای موفقیت در فصل جدید این رقابت‌ها نیازمند تقویت این خط است.

خط دفاعی تراکتور، نیازمند خانه تکانی

به گزارش ایسنا؛ تی‌تی‌ها در پایان لیگ بیست‌ودوم، با ۵۲ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفتند و با دریافت ۳۴ گل عملکرد نسبتاً ضعیفی در امر بسته نگه داشتن دروازه‌ خود در قیاس با دیگر رقیبانشان داشته‌اند.

تراکتور در ۱۱ بازی ابتدای فصل با هدایت قربان بردیف روس، ۱۳ بار دروازه‌اش را باز شده دید و ۲۱ توپ نیز در دوران حضور پاکو خمس وارد قوطی فلزی تی‌تی‌ها شد تا علی‌رغم حضور محمدرضا اخباری در درون چارچوب دروازه سرخ‌پوشان دیار آذربایجان، این تیم نسبت به دیگر بالانشینان جدول بیشتر گل دریافت کند.

غیبت محمدرضا اخباری در دو بازی فصل گذشته برای تراکتوری‌ها گران تمام شد، گلر شماره یک تی‌تی‌ها درست قبل از بازی با پرسپولیس مصدوم شد و علاوه بر آن دیدار تیمش برابر مس رفسنجان را نیز از دست داد تا تراکتور در این دو بازی خانگی با دریافت چهار گل مغلوب حریفان شده و سودی از این دو مسابقه در تبریز نبرده و حتی از کورس قهرمانی نیز خارج شود.

دست خمس به قدری در خط دفاعی تنگ بود، که غیبت هادی محمدی و سیدمحمد حسینی در برخی از بازی‌ها، کار را برای سکان‌دار اسپانیایی تی‌تی‌ها دشوار می‌کرد، تراکتور برابر استقلال با غیبت این دو مهره اصلی پا به میدان گذاشت و بدون تردید می‌توان گفت نبود این دو یار در شکست سنگین سرخ‌ها دخیل بوده است.

به نظر می‌رسد که تراکتور فصل آینده برای قرارگیری در بین مدعیان و ارائه عملکردی مناسب در لیگ‌قهرمانان آسیا، نیازمند جذب دروازه‌بانی است که در روزهای غیبت گجت تی‌تی‌ها خیال خمس را از بابت بسته ماندن دروازه راحت کند، حسین پورحمیدی که به گفته مسئولان باشگاه تراکتور تحت قرارداد این تیم است می‌تواند گزینه مناسبی برای جانشینی اخباری باشد، اما در این میان خبر های ضدونقیضی در رابطه آمدن این دروازه‌بان به تراکتور مطرح شده است.

در همین راستا سجاد حسین زاده کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معتقدم نبود جانشینی مطمئن برای محمدرضا اخباری پاشنه‌آشیل تراکتور شده است و این مشکل باید به هر طریقی در این تیم برطرف شود.

او در رابطه با خط دفاعی تراکتور نیز گفت: خط دفاعی این تیم باید کُن فیکون شود و تنها دو بازیکن می‌توانند در این خط برای تراکتور کارساز باشند و بقیه نفرات باید عوض شوند.

وی افزود: وضعیت در خط هافبک تراکتور مناسب است اما معتقدم دو تغییر در این خط نیز می‌تواند ایده‌آل باشد.

این کارشناس فوتبال متذکر شد: در طول تاریخ هافبک‌های مختلفی گلزنی کرده‌اند اما به هیچ عنوان در قواره‌ی یک مهاجم ظاهر نشده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به استیون جرارد در لیورپول و همچنین کریم باقری در فوتبال ایران اشاره کرد و این بازیکنان هافبک‌هایی هستند که توانایی گلزنی دارند.

او ادامه داد: معتقدم رضا اسدی یک مهاجم شش‌دانگ نیست و تراکتور فصل آینده به مهاجمی کامل که بتواند به راحتی توپ‌های آخر را به گل تبدیل کند و توانایی بازی با پا و سر زنی را داشته باشد، نیازمند است.

مهدی کریمیان هافبک سابق تراکتور  نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه این تیم به تغییراتی اساسی در خط دفاعی خود نیازمند است، عنوان کرد: تراکتور جهت موفقیت در فصل آینده، باید دو مدافع وسط خوب را به خدمت بگیرد و دو دفاع چپ و راست کلاسیک و دونده را مطابق با سیستم بازی پاکو خمس به تیم اضافه کند.

وی ادامه داد: به‌نظرم تراکتور باید یک مهاجم در تراز جهانی را جذب کند تا رضا اسدی به خط هافبک برگردد و در کنار گستاوو واگنین و ریکاردو آلوز قرار گیرد، که معتقدم انجام این کار می‌تواند از لحاظ فنی نیز به نفع تراکتور باشد.

با اعلام باشگاه تراکتور، پاکو خمس، سه تن از هموطنانش را به تبریز می‌آورد تا با کمک آن‌ها تیم را برای فصل آینده آماده کند و حالا باید گردهمایی اسپانیایی‌ها در تبریز چه اتفاقی را برای تراکتور مدل ۱۴۰۲ رقم خواهد زد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178697