کد خبر: 178676 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 خرداد 1402 - 08:08
استاندار بوشهر:
سند آمایش سرزمینی استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: سند آمایش سرزمینی و توسعه استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است و در آینده، تولید و اشتغال استان بر پایه دریا و سواحل خواهد بود.

 

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: سند آمایش سرزمینی و توسعه استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است و در آینده، تولید و اشتغال استان بر پایه دریا و سواحل خواهد بود.

سند آمایش سرزمینی استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است

به گزارش مهر، احمد محمدی زاده ظهر سه شنبه در نشست بررسی راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی استان اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه دریا و کشاورزی و نفت و گاز و پتروشیمی دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها، گامی در مسیر توسعه روزافزون است.

وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده و بدون تردید، استفاده بهینه از پتانسیل‌های استان، موجبات تحقق شعار سال را فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در کشورهای توسعه یافته، بخشی از سود حاصل از تولیدات صنایع مهم را به توسعه محیط پیرامونی صنعت، تخصیص می‌دهند و اگر در استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که منبع عمده نفت و گاز و پتروشیمی هستند، این مهم عملی شود شاهد توسعه پایدار خواهیم بود.

محمدی‌زاده در تشریح مزایای این مساله تصریح کرد: در دنیا مرسوم است که سه درصد از سود صنایع به توسعه منطقه میزبان صنعت تخصیص می‌یابد و اگر استان بوشهر، فقط از یک درصد سود محصولات نفت و گاز و پتروشیمی بهره ببرد، بالغ بر یک میلیارد دلار است که می‌تواند استان را متحول کند.

صدور ۱۳ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از استان بوشهر

وی اضافه کرد: در سال گذشته، بیش از ۱۳ میلیارد دلار فقط محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شد و علاوه بر آن، نفت و گاز و میعانات گازی نیز درآمد بالایی دارند و اکنون ۱۵ درصد تولیدات نفت فلات قاره در استان انجام می‌شود.

استاندار بوشهر در ادامه به لزوم استفاده بهتر و مؤثرتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: به هر میزان کارها را به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار کنیم، ضمانت تداوم بیشتری دارند و در استان در این مسیر اهتمام جدی داریم.

محمدی‌زاده با اشاره به تدوین سند آمایش استان نیز گفت: سند آمایش سرزمینی و توسعه استان بوشهر مبتنی بر اقتصاد دریا محور است و در آینده، تولید و اشتغال استان بر پایه دریا و سواحل خواهد بود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178676