کد خبر: 178632 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 خرداد 1402 - 08:40
یک گروه خونی نادر در انتقال خون بوشهر شناسایی شد

اتحادخبر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: یک گروه خونی نادر متعلق به جوانی ۲۶ ساله که برای نخستین بار اقدام به اهدا خون کرده، در استان کشف شده است. دکتر علیرضا باستین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با آزمایش‌های اولیه مشخص شد در سرم این شخص آنتی بادی وجود دارد، به همین دلیل این مورد خاص به واحد سرولوژی ارجاع داده شد و...

 

اتحادخبر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: یک گروه خونی نادر متعلق به جوانی ۲۶ ساله که برای نخستین بار اقدام به اهدا خون کرده، در استان کشف شده است.


به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا باستین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با آزمایش‌های اولیه مشخص شد در سرم این شخص آنتی بادی وجود دارد، به همین دلیل این مورد خاص به واحد سرولوژی ارجاع داده شد و پس از انجام آزمایش‌های اختصاصی در این واحد، مشخص شد گروه خونی این شخص از نوع O بمبئی است.

مسئول واحد سرولوژی اختصاصی انتقال خون بوشهر در خصوص گروه خونی شناسایی شده گفت: اگر در بین جمعیت ۵۰۰۰ تا۱۰۰۰ نفری جامعه، آنتی ژن خاص خون مشاهده نشود آن فرد دارای گروه خونی نادر است و در صورتی که خون فردی در بین جمعیت ۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفری یک منطقه جغرافیایی، آنتی ژن‌های خاص نداشته باشد، دارای گروه خونی بسیار نادر است.

هنگامه عبدلی اضافه کرد: گروه خونی O بمبئی یکی از گروه‌های خونی نادر در بین افراد جامعه است و به دلیل احتمال عارضه همولیتیک داخل عروقی که تزریق خون برای این افراد ایجاد می‌کند، غربال‌گری آنتی بادی در گروه‌بندی سرمی افراد باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178632