کد خبر: 178617 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1402 - 22:38
مراسم بزرگداشت هفته ملی جمعیت در شهر برازجان برگزار شد/تصاویر اتحاد خبر

اتحادخبر: مراسم بزرگداشت هفته ملی جمعیت با شعار "سهم من از جوانی ایران؟"  در سالن اجتماعات شهید شاهینی شهر برازجان با حضور فرماندار دشتستان، امام جمعه برازجان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ،رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان و جمعی از مسئولین و مردم این شهر برگزار شد.به گزارش اتحاد خبر ، فرماندار شهرستان دشتستان ...

اتحادخبر: مراسم بزرگداشت هفته ملی جمعیت با شعار "سهم من از جوانی ایران؟"  در سالن اجتماعات شهید شاهینی شهر برازجان با حضور فرماندار دشتستان، امام جمعه برازجان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ،رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان و جمعی از مسئولین و مردم این شهر برگزار شد.



به گزارش اتحاد خبر ، فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تبریک دهه کرامت بیان کرد:  در راستای سیاستهای فرزندآوری و جوانی جمعیت، از سال گذشته قرارگاه جوانی جمعیت و صیانت از خانواده با ریاست فرماندار و دبیری اداره ورزش و جوانان در شهرستان تشکیل شده است و نهادها و ادارات مسئول، هر ماه باید عملکرد خود را در این قرارگاه ارائه نمایند.



احمد بنافی اظهار داشت:  ذیل این قرارگاه کارهای خوبی در مقوله فرزند آوری مانند اضافه شدن ۲۳ هکتار زمین به شهرستان برای خانواده هایی که دارای فرزند شده اند وهمچنین تسهیلاتی که از طریق بانکها به افرادی که از آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند شده اند ارائه شده است؛ انجام گرفته است.

امام جمعه شهربرازجان نیز ضمن گرامی داشت دهه کرامت تاکید داشت: مقام معظم رهبری به مقوله جمعیت اهتمام ویژه ای دارند و از سالهای گذشته بر  جوانی جمعیت و صیانت از خانواده تاکید فراوان داشته اند.



رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دشتستان نیز در این مراسم عنوان کرد:  تلاش در جهت داشتن ایرانی جوان ، توفیقی است که با حمایت و برنامه ریزی همه سازمانها ، ادارات ، صنایع و بخشهای جامعه ممکن است.



ماریا خویشدوست افزود: هفته ملی  جمعیت فرصت مغتنمی است که تمامی سازمان ها ونهادهای مسئول ارتقاء نرخ رشد و فرزند آوری با فراهم نمودن تسهیلات و امکانات  لازم در مجموعه خود، حامی و مشوق اجرای برنامه ارزشمند حمایت از جوانی جمعیت باشند  و سهم خود را از جوانی ایران سرافرازمان ادا نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم اظهار داشت:  متاسفانه نرخ ناباروری در کشور ایران ۲۶ درصد است که از میانگین جهانی که ۱۲ درصد است خیلی بالاتر است و عوامل و دلایل زیادی دراین نرخ ناباروری دخیل هستند.



قاسم برجویی فرد نرخ رشد جمعیت در کل ایران و دراستان بوشهر در این چند سال اخیر را روندی کاهشی دانست و افزود: تمامی ارگان ها و نهادها باید با اجرایی کردن سیاستهای جمعیتی ، این شاخص را تغییر دهند تا در دهه های آینده شاهد کشوری  سالمند و سالخورده نباشیم.

دکتر نبی فتاحی، دکترای روانشناسی بالینی و مدرس دانشگاه، از سخنرانان اصلی این مراسم بود که در خصوص معایب و آسیب های تک فرزندی و همچنین استحکام خانواده مطالبی را بیان نمود و افزود: در هرجامعه ای ، خانواده یکی از  ارکان های اصلی محسوب می شود.



در حاشیه این مراسم ، سعید جوانمردی کاریکاتوریست دشتستانی طرحی از جوانی جمعیت طراحی و به شبکه بهداشت ودرمان اهدا کرد.

همچنین آموزشگاه هنری تجسمی تندیس شعارهای فرزندآوری را خوشنویسی و به شرکت کنندگان اهدا کردند.

گروه حافظ خوانی موسسه هنری فرتاک و گروه سرود انقلاب نیز به اجرای برنامه پرداختند.

 



































































































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178617