کد خبر: 178584 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1402 - 10:02
سومی آسیا از دست رفت/ شهداب باخت و چهارم شد

اتحادخبر: تیم والیبال شهداب یزد با شکست مقابل نماینده قطر سومی جام باشگاه‌های آسیا را از دست داد.

 

اتحادخبر: تیم والیبال شهداب یزد با شکست مقابل نماینده قطر سومی جام باشگاه‌های آسیا را از دست داد.

آفتاب‌‌نیوز :

تیم والیبال شهداب یزد در مرحله رده‌بندی قهرمانی باشگاه‌های آسیا از ساعت ۱۷ یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت به مصاف پلیس قطر رفت و سه بر یک  (۲۶ بر ۲۴، ۱۶ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹) شکست خورد.  

شهداب با این شکست نتوانست از عنوان سومی سال قبل خود دفاع کند و با یک پله تنزل جایگاه، چهارم شد. پلیس قطر هم در جایگاه سوم قرار گرفت.  فینال هم تا ساعتی دیگر بین تیم‌های سانتوری ژاپن و جاکارتا اندونزی برگزار می‌شود.  

نماینده ایران پیش از این در مرحله دوم مسابقات به مصاف پلیس قطر رفت و شکست خورد.   شهداب در دور گروهی مقابل تیم‌هایی از عراق، افغانستان و چین‌تایپه به پیروزی رسید. در دور دوم اسپورتینگ کویت را شکست داد اما مغلوب پلیس قطر شد تا در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف سانتوری ژاپن برود. در نیمه‌نهایی هم نتیجه را به سانتوری واگذار کرد تا برای کسب رتبه سوم به رقابت با پلیس قطر بپردازد اما در این مسابقه هم باخت.  

ترکیب شهداب: مهدی مهدوی (کاپیتان)، یونس قلیچ‌نیازی، ‌ شهروز همایونفرمنش، محمد صادقی، محمد ولی‌زاده، رضا عابدینی و مهدی مرندی

سرمربی: محمدرضا تندروان 

ست اول

پلیس قطر در دقایق ابتدایی این ست تیم برتر بود و موفق شد از نماینده ایران پیش بیفتد تا اینکه بازیکنان شهداب در امتیاز ۱۸ بازی را به تساوی کشاندند و تا امتیاز ۲۰ هم برابر پیش رفتند اما قطر سه امتیاز از ایران پیش افتاد و در آستانه پیروزی در این ست قرار گرفت. با کسب امتیاز ۲۱ برای ایران، محمد صادقی با سرویس‌های خوب کنترل بازی را در اختیار شهداب قرار داد تا در نهایت ۲۶ بر ۲۴ برنده شود.  

ست دوم

قطر در ست دوم اختلاف امتیاز زیادی را با ایران ایجاد کرد و ۱۲ بر ۵ پیش افتاد. محمدرضا تندروان درخواست وقت استراحت کرد تا روند امتیازگیری قطر را متوقف کند اما این اختلاف همچنان باقی ماند.  مشکل دفاع و توپ‌گیری شهداب باعث شد که اسپک‌های بازیکنان قطر در زمین ایران تبدیل به امتیاز شود و این تیم ۲۵ بر ۱۶ برنده ست باشد.   

ست سوم 

رقابت پایاپای آغاز شد و تندروان در حالی که شهداب یک امتیاز از قطر عقب بود، امیر غفور را به جای یونس قلیچ‌نیازی به زمین آورد. در ادامه قطر دو امتیاز از ایران جلو افتاد که آن را حفظ کرد. در حالی که بازی ۲۱ بر ۱۸ به نفع قطر دنبال می‌شد، تندروان وقت استراحت گرفت اما با برگشت مجدد بازیکنان به زمین محمد صادقی توسط حریف دفاع شد. تندروان بار دیگر وقت استراحت گرفت اما باز هم تاثیری نداشت و صادقی را  تعویض کرد. در نهایت نماینده ایران این ست را هم ۲۵ بر ۲۰ واگذار کرد.  

ست چهارم 

بازیکنان شهداب که انگیزه خود را از دست داده بودند این ست را خیلی بد شروع کردند و پنج بر صفر عقب افتادند تا محمدرضا تندروان درخواست وقت استراحت کند. سعید معروف و میثم صالحی که از ابتدای این بازی در ترکیب شهداب قرار نداشتند، در این ست به میدان آمدند اما نتوانستند نتیجه را برگردانند و در نهایت شهداب ۲۵ بر ۱۹ این ست را هم واگذار کردوبا شکست ۳ بر یک از پلیس قطر در رده چهارم باشگاه های آسیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت. 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178584