کد خبر: 178549 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 ارديبهشت 1402 - 12:28
اعتراض جمعی از فرزندان شاهد استان بوشهر به هتک حرمت یک فرزند شهید؛
حمله نا حق به یک انتقاد به حق!

اتحاد خبر: با خبر شدیم یکی از فرزندان شهدای گرانقدر شاغل در شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر مورد بی مهری قرار گرفته و حتی از حضور در محل کار منع شده است! در همین رابطه جمعی از فرزندان شهدای گرانقدر استان در بیانیه ای به این مسئله اعتراض و خواستار حفظ احترام و کرامت فرزندان معزز شهدا شدند. در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار اتحاد خبر قرار گرفته آمده است:...

اتحاد خبر: با خبر شدیم یکی از فرزندان شهدای گرانقدر شاغل در شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر مورد بی مهری قرار گرفته و حتی از حضور در محل کار منع شده است! در همین رابطه جمعی از فرزندان شهدای گرانقدر استان در بیانیه ای به این مسئله اعتراض و خواستار حفظ احترام و کرامت فرزندان معزز شهدا شدند. در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار اتحاد خبر قرار گرفته آمده است: 

 

"چندی قبل، پیرامون یک انتصاب در استان اتفاقاتی  رخ داد که  مایه تأسف و در عین حال هشدار  جدی است.
انتصابی در مجموعه برق استان صورت میپذیرد. در جلسه معارفه، مدیر جدید توسط مسئولین به عنوان فرزند شهید معرفی میگردد درصورتی که ایشان فرزند شهید نبوده است.
در واکنش به این اتفاق، فرزند یکی از شهدای معزز، که خود در مجموعه برق استان شاغل است، به انتقاد از مدیر حراست برق  که شخصا در جلسه مذکور حاضر بوده است می پردازد اما توسط مدیر حراست  و در قالب یک اقدام غیر قانونی و غیر اداری، از حضور در اطاق محل کار منع می شود!!!

 

در اینجا وجود دو نکته مایه تاسف و تأثر است.
نکته اول، تأسف بابت سواستفاده از نام و اعتبار شهدای معظم انقلاب اسلامی که سرمایه های معنوی نظام مقدس  جمهوری اسلامی محسوب میشوند.
و نکته دوم تأثر  نسبت به نحوه برخورد با منتقدی که در مقام دفاع از آرمان های انقلاب و حفظ ارزش ها برآمده است.

 

در اینجا دو سوال  هم مطرح است:
اولاً  انتساب کذب یک فرد به خانواده معظم شهدا و معرفی نمودن او به عنوان فرزند شهید در جلسه معارفه, منفعت چه کسانی را تامین می‌نموده است که اینچنین حاضر شده اند خون مقدس شهدا  را هزینه منافع شخصی خود نمایند؟
ثانیاً چرا فرد یا افرادی با سوء استفاده از جایگاه اداری در مقابل دفاع از خون شهدا اینچنین برآشفته شده و جسارت را به جایی می رسانند که از حضور فرزند واقعی شهید در محل کارش ممانعت نمایند.

توهین، هتک حرمت و پایمال نمودن ارزش ها که فرزندان شهدا، تجلی واقعی آنها هستند را به هیچ وجه نمی توان تحمل کرد.

 

ضروری است و انتظار می رود که مسئولین ذی ربط، بطور عاجل این موضوع را رسیدگی کرده و  ضمن روشن شدن ریشه ها و دلایل سواستفاده از نام شهدا در این جلسه معارفه، از  فرزند شهید بزرگوار  که نمونه حقیقی ادب، نجابت و بی ادعایی است، اعاده حرمت نمایند.

 

در پایان این هشدار را باید جدی گرفت که اگر  چنین حوادثی  تکرار شود، آن گاه باید منتظر  عادی شدن آنها و در نهایت وقوع سیل هتک حرمت شهدا از سوی نااهلان و نوکیسه گان بود.

 

جمعی از فرزندان شاهد استان بوشهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178549