کد خبر: 178492 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 خرداد 1402 - 21:00
نگرخواهی اتحاد خبر/ بررسی یکسال عملکرد بنافی فرماندار دشتستان (16)
بازدید فرماندار از بخش ها و روستاها در حد بازدید و عکس گرفتن نباشد/ بیمارستان ۱۷ شهریور ، راه گیسکان و سد دالکی از اولویت های فرماندار باشد

اتحاد خبر: سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، احمد بنافی به عنوان فرماندار شهرستان دشتستان معارفه و رسماً آغاز به کار کرد. اکنون در یکمین سالروز این انتصاب، اتحاد خبر نظر برخی فعالان عرصه های مختلف دشتستان را جویا شده است. مهدی نیکنام رئیس اسبق شورای اسلامی شهر برازجان:...

اتحاد خبر: سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، دکتر احمد بنافی به عنوان فرماندار شهرستان دشتستان معارفه و رسماً آغاز به کار کرد. اکنون در یکمین سالروز این انتصاب، اتحاد خبر عملکرد ایشان را به نگرخواهی گذاشته و نظر برخی فعالان عرصه های مختلف دشتستان را با سه سئوال زیر جویا شده است:


۱. عملکرد یکساله فرماندار دشتستان را چگونه ارزیابی می‌کنید و نقاط ضعف و قوت ایشان از نظر شما چیست؟
۲. در حوزه صنفی که فعالیت دارید انتظارات شما را برآورده نموده است؟
۳. از نظر شما مهمترین اولویت های فرماندار در سال دوم مسئولیتش چه مواردی باید باشد؟

 

 

مهدی نیکنام رئیس اسبق شورای اسلامی شهر برازجان:

1.

فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که بنحوی از بودجه دولت استفاده می نمایند را عهده دار می باشد. اصلی ترین وظیفه فرماندار ایجاد امنیت در شهرستان است.
بدون شک تغییر مدیران و مسئولان اجرایی پویایی و تحرک بیشتر جامعه را به همراه دارد. به‌طوری که فلسفه انتخابات در کشور نیز در همین راستاست که مردم مدیر جدید را انتخاب کنند و مدیریت کشور با یک روحیه و تفکر جدید ادامه پیدا کند.
قطعا تفکری که برای خدمت به مردم انتخاب شود و در این مسیر موفقیتی کسب نکند و در نتیجه مشکلاتی را برای مردم به‌وجود بیاورد، انتظار جابه‌جایی آن مدیر یا آن تفکر در جامعه بالا می‌رود چه بسا عزیزانی خسته و کم لطف هستند که با گذشت نزدیک به یکسال و نیم از دولت و یکسال از عمر مسئولیت فرماندار دشتستان  همچنان در قامت هستند و قصد جابجایی ندارند که این خود نقطه ضعف فرماندار می باشد. چه بسا وجود برخی جوانان در راس کار دور از حزب و جناح ستودنی است.
مردم از لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند و فرمانداران نیز تا حدودی قادر به رفع این معضل هستند.
در یک سال اخیر فعالیت های مفید و ارزشمندی توسط فرماندار در این شهرستان انجام شده. مردمی بودن مهترین شاخص این فرماندار میباشد اما عمل و نتیجه آن مهمتر. مشکلات مهم و چشم گیر درحوزه های مختلف در شهرستان را نباید چشم پوشی کرد. ظلمی که به کشاورزان در تمامی حوزه ها می شود را باید دید. از  یکسال اخیر تاکنون فرماندار دشتستان کدامیک از مشکلات رسانه ها، جوانان، کشاورزان و.... را  رفع کرده؟ درصورت صلاحدید گزارشی دراین باره ارایه کنند.
دربخش درمان بها دادن به پرسنل خدوم شبکه بهداشت،پیگیری جهت تجهیز بیمارستان به لحاظ سخت افزاری و دکترهای متخصص از خواسته های بجای مردم صبور شهرستان دشتستان است.
"اشتغال زایی" جوانان با جذب سرمایه گذار امکان پذیر است که فعالیت های مفیدی در این راستا صورت نگرفته و اگر فعالیتی انجام شده با توجه به جمعیت شهرستان بسیار اندک صورت گرفته است.

بسیاری از روستاهای این شهرستان خصوصا بخش ارم و بوشکان با مشکلات راه دسترسی، آب شرب حتی عدم وجود اینترنت و آنتن موبایل که از مقدمات زندگی امروزی است، روبرو هستند و اکنون پس از گذشت چندین سال مشکل آنها رفع نشده است. بازدید فرماندار از بخش ها و روستاها باید نتیجه مطلوبی جهت رفع مشکلات داشته باشد نه فقط در حد بازدید وتبلیغات وعکس گرفتن بماند.
خروجی جلساتی که فرماندار در طول یکسال خدمت خود در فرمانداری با اقشار  گرفته  چه چیزی بوده؟؟؟

مدیران فعلی دولت قبل یا جدید منوط بر اعتماد به جوانان، پشتکار و اراده قوی و مدیریت آنهاست که متأسفانه برخی مدیران کارآمدی لازم را ندارند و بویژه در انتخاب و معرفی یکی از ادارات مهم شهرستان که به نوعی قلب سالم شهرستان است تجدید نظر مورد استدعاست. 

 

پیگیری وجذب اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور، زیرسازی و آسفالت راه گیسکان بزرگ و سد دالکی از مهمترین اولویت های فرماندار دشتستان باید باشد.
همچنین در دوره های قبل توسط کارشناسان نامعلوم الحال ورودی شهربرازجان (ازسمت شیراز) از نقشه و مسیر خارج شد و امید است اصلاح این ورودی بزرگترین شهر، شهرستان دشتستان که به تاریکخانه و قتلگاه بیشتر شبیه است دردستور کار قرار گیرد.

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178492