کد خبر: 178479 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 خرداد 1402 - 17:00
نگرخواهی اتحاد خبر/ بررسی یکسال عملکرد بنافی فرماندار دشتستان (15)
تیم لیگ برتری نونهالان چرا نتوانست در برازجان مسابقه خودش را برگزار کند؟ /تامین وسایل سرمایشی مدارس در اولویت فرماندار باشد

اتحاد خبر: سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، احمد بنافی به عنوان فرماندار شهرستان دشتستان معارفه و رسماً آغاز به کار کرد. اکنون در یکمین سالروز این انتصاب، اتحاد خبر نظر برخی فعالان عرصه های مختلف دشتستان را جویا شده است. فریده فهیمی فعال سیاسی،فرهنگی،نویسنده و روزنامه نگار:...

اتحاد خبر: سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، دکتر احمد بنافی به عنوان فرماندار شهرستان دشتستان معارفه و رسماً آغاز به کار کرد. اکنون در یکمین سالروز این انتصاب، اتحاد خبر عملکرد ایشان را به نگرخواهی گذاشته و نظر برخی فعالان عرصه های مختلف دشتستان را با سه سئوال زیر جویا شده است:


۱. عملکرد یکساله فرماندار دشتستان را چگونه ارزیابی می‌کنید و نقاط ضعف و قوت ایشان از نظر شما چیست؟
۲. در حوزه صنفی که فعالیت دارید انتظارات شما را برآورده نموده است؟
۳. از نظر شما مهمترین اولویت های فرماندار در سال دوم مسئولیتش چه مواردی باید باشد؟

 

 

فریده فهیمی فعال سیاسی،فرهنگی،نویسنده و روزنامه نگار:


۱.

سکان فرمانداری شهرستان دشتستان، در دست هر فرمانداری در هر دوره ای که باشد می طلبد که بر تمامی پتانسیل های موجود در  شهرستان دشتستان، اشراف کامل داشته باشد، تا بتواند برنامه مدون و مدبرانه ای جهت ارتقای همه جانبه شهرستان داشته باشد. در یکسال فعلی که نقاط  ضعف فرماندار، بر نقاط قوتش می چربد. در جریان خاموش کردن اعتراضات مردمی عملکرد مثبت و ارزشمندی در راستای حفظ  و استحکام ارکان نظام جمهوری اسلامی داشته است. امیدواریم که در دیگر زمینه های  فرهنگی، عمرانی،اقتصادی، آموزشی،ورزشی و... شهرستان دشتستان نیز با همین پیمانه و با همین فرمان، گام بردارد.


۲.

فرماندار، رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان است و در تمامی جلسات مستمر آموزش وپرورش، حضور دارد. لذا انتظار می رود جهت تأمین نیازهای تجهیزاتی مدارس، بایستی حداکثر تلاش خود را به کار گیرد و رایزنی های لازم را با مسئولین قطب های انرژی، کارخانجات، معادن سیمان و مصالح ساختمانی، صنعت پتروشیمی و دیگر صنایع مولد شهرستان و حتی استان و کشور  را داشته باشد.  کمبود وسایل سرمایشی در مدارس شهرستان دشتستان، ضروری ترین نیاز مدارس است که عنایت ویژه جناب فرماندار را می طلبد.

تقویت بنیه علمی دانش آموزان، رشد شاخص های آموزشی از جمله ارتقای معدل دانش آموزان و موفقیت بیش از پیش دانش آموزان، برگزاری کلاس های کنکور و افزایش تعدد تک رقمی و دورقمی های کنکور  نیز باید در برنامه کاری فرماندار قرار بگیرد.
در حوزه مطبوعات، نشر آثار نویسندگان، و فعالیت صنف خبرنگاری و روزنامه نگاری،انتظار می رود فرماندار دشتستان، اصحاب رسانه و مطبوعات و اهالی فرهنگ، هنر و قلم را بشناسد و در جهت رفع کمبود ها و مشکلات پیش روی اعضای صنف گران قدر  فرهنگ،هنر و علم، اقدامات مقتضی را مبذول فرماید.


۳.

در زمینه ورزش، تیم ورزشی شهرستان، با تلاش و درایت خود و تلاش مربیان و مسؤلان باشگاه، به مراحل ملی کشور می رسند بعد جهت برگزاری مسابقات فوتبال لیگ کشوری، استادیوم برازجان، روشنایی پروژکتور ندارد و باید میزبان و مهمان به استادیوم بوشهر بروند و در مرکز استان، مسابقه را برگزار نمایند. مشکل کمبود کپسول گاز اهالی شهرستان، هفته های متوالی است که  مردم را می آزارد.
 با شروع فصل گرما و شرجی، فرماندار شهرستان، باید، تمهیدات لازم جهت  تأمین آب شرب اهالی شهر برازجان،فراهم نمایند.
نظارت بر نظافت  و بهداشت بازارچه ماهی، و حتی بازار روز برازجان، و تسریع در زیباسازی و توسعه مبلمان شهری، نیز از اقداماتی است که فرماندار باید در اولویت هایش قرار دهد که به یاری شهردار و  شبکه بهداشت و درمان بشتابد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178479