کد خبر: 178446 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 خرداد 1402 - 21:00
نگرخواهی اتحاد خبر/ بررسی یکسال عملکرد بنافی فرماندار دشتستان (13)
استفاده از افراد همسو به جای افراد متخصص/ هنرمندان دلزده و ناامیدند و اماکن فرسوده و ناکارآمد

اتحاد خبر: سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، احمد بنافی به عنوان فرماندار شهرستان دشتستان معارفه و رسماً آغاز به کار کرد. اکنون در یکمین سالروز این انتصاب، اتحاد خبر نظر برخی فعالان عرصه های مختلف دشتستان را جویا شده است. قاسم تنگسیر نژاد کارگردان تئاتر و فعال فرهنگی و هنری:....

اتحاد خبر: سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، دکتر احمد بنافی به عنوان فرماندار شهرستان دشتستان معارفه و رسماً آغاز به کار کرد. اکنون در یکمین سالروز این انتصاب، اتحاد خبر عملکرد ایشان را به نگرخواهی گذاشته و نظر برخی فعالان عرصه های مختلف دشتستان را با سه سئوال زیر جویا شده است:


۱. عملکرد یکساله فرماندار دشتستان را چگونه ارزیابی می‌کنید و نقاط ضعف و قوت ایشان از نظر شما چیست؟
۲. در حوزه صنفی که فعالیت دارید انتظارات شما را برآورده نموده است؟
۳. از نظر شما مهمترین اولویت های فرماندار در سال دوم مسئولیتش چه مواردی باید باشد؟

 
قاسم تنگسیر نژاد کارگردان تئاتر و فعال فرهنگی و هنری:
۱. مهم ترین وظیفه فرمانداران در شهرستان ها ریاست و نظارت بر دستگاه های اجرایی است. این مهم توسط دکتر بنافی به وقوع نپیوسته و گواه این مدعا گفتگوی اخیر ایشان با یکی از سایت های محلی دشتستان در خصوص مسئله زمین خواری است. ایشان در این زمینه به صراحت اعتراف می کند که دستگاه های اجرایی هماهنگ نیستند و هر یک به نوعی از وظایف قانونی خود به هر دلیلی سرباز می زنند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که نشانه های اختلاف میان کارگزاران دولت و نمایندگان مجلس در استان، در محافل سیاسی و رسانه ای بروز کرده است. نحوه تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری و سپس معرفی دکتر بنافی برای اهل سیاست و رسانه نشانه های واضحی از دو دستگی و اختلاف در جبهه دولت و نمایندگان مجلس در استان است. به نظر من اولین تلاش فرماندار محترم می بایست استفاده حداکثری از نیروهای نخبه شهرستان باشد لیکن ایشان نیز مانند سایر ارکان دولت به شدت درگیر جناح بندی سیاسی و استفاده از افراد همسو به جای افراد متخصص است.

۲. در حوزه فرهنگ و هنر به هیچ وجه انتظارات برآورده نشده است. چه در ساحت زیرساخت ها و چه در ساحت تولیدات فرهنگی و هنری. دید یک طرفه به مسائل فرهنگی آفت اصلی و به شدت خطرناک است. به عنوان یک فعال فرهنگی و هنری به ایشان توصیه می کنم تمرکز زیادی را در این حوزه به کار بگیرند. هر گونه هزینه در حوزه فرهنگی و هنری یک نوع «سرمایه گذاری» برای جامعه است. ظاهرا دولت حاضر است در مسائل اجتماعی متحمل هزینه های هنگفت مالی و انسانی درمان بشود که چه بسا در بسیاری از موارد موثر هم نیست اما حاضر نیست پیشگیری کند. سری به محافل فرهنگی و هنری شهرستان بزنند تا ببینند چه وضعیت اسفناکی حاکم است. هنرمندان دلزده و ناامید و متفرق اند و اماکن فرسوده و ناکارآمد. به جای ایجاد آشتی در این حوزه با نگاه حذفی با هنرمندان و فعالان فرهنگی برخورد می شود. کشور متعلق به همه است و همه حق دارند برای اعتلای این سرزمین بکوشند و فعالیت نمایند. نباید به بهانه های واهی افراد دلسوز و کارآمد را حذف کرد. دایره های خودی ها را نباید چنان محصور و تنگ کرد که تعداد انگشت شماری در آن جا بگیرند. حوزه فرهنگ و هنر، حوزه شعارهای تند و تیز نیست حوزه عمل است. به کسانی که فعال هستند بها بدهید. آنها برای جامعه بسیار مفید و کارآمد هستند.

۳. مهم ترین اولویت فرماندار محترم از دیدگاه نگارنده باید آشتی بین موافقان و مخالفان باشد. کاستن از شکاف های عمیق موجود در جامعه و نزدیک تر کردن دیدگاه ها و اقشار مختلف به هم در اولویت ایشان قرار بگیرند. انکار مخالف تنها به مخالفت ها و خشونت ها دامن می زند. شنیدن صداهای متفاوت قطعا تاثیر بیشتری دارد تا بایکوت کردن شان. از هر اقدامی که به دو قطبی شدن جامعه دامن می زند باید پرهیز کرد. باید از هر نشانه ای که باعث کاستن خشونت و نفرت می گردد، استقبال کرد. این نشانه ها ممکن است خیلی زود از بین بروند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178446