امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 شهريور 1392 - 21:43
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با بوشهری ها:

 آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش میثاق با حضرت امام (ره) که در حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به اینکه جمله مقام معظم رهبری در صبح انتخابات مبنی بر اینکه رای مردم حق‌الناس است، بسیار تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: باید این صحبت مقام معظم رهبری رعایت شود، چراکه همه بچه مسلمان‌ها می‌دانند که ...

اتحادجنوب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمله مقام معظم رهبری در صبح روز انتخابات، مبنی بر اینکه رای مردم حق ‌الناس است، جمله‌ای استراتژیک و ماندنی است که باید حفظ شود. 

 

به گزارش ایسنا، آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش میثاق با حضرت امام (ره) که در حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به اینکه جمله مقام معظم رهبری در صبح انتخابات مبنی بر اینکه رای مردم حق‌الناس است، بسیار تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد    : باید این صحبت مقام معظم رهبری رعایت شود، چراکه همه بچه مسلمان‌ها می‌دانند که خدا هم نمی‌تواند از حق‌الناس بگذرد، پس اگر حق‌الناس را خودمان ادا نکنیم، خداوند از ما نمی‌گذرد و در هر زمانی که باشد، حق را به صاحب حق می‌دهد    .

 

 

 

وی با بیان اینکه جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «رای مردم حق‌الناس است»، جمله‌ای استراتژیک و ماندنی است که باید حفظ شود، گفت: باید به این بحث در محافل سیاسی بیشتر پرداخته شود و توجه داشته باشیم که انتخابات تنها به روز انتخابات خلاصه نمی‌شود .

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پس از گذشت سال‌ها، وقتی در حرم امام و حسینیه جماران حضور پیدا می‌کنم، حالت حزن و اندوه روزهای رحلت امام برایم تجدید می‌شود، افزود: امام در زمانی که حضور داشتند، جان ما را تسخیر کرده‌اند و اسلام، تشیع و ایران را حیات جدید دادند، در حالی که سال‌ها تلاش می‌شد که امام را کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه در سایه امام می‌توانیم رشد کنیم، تصریح کرد: امام یک فرد معمولی نبود بلکه خدا امام را ذخیره کرده بود برای تجدید حیات اسلام ناب و معرفی تشیع و کسانی که بعد از مدت‌ها خواستند عصر امام را کهنه کنند و یاران امام را تار و مار کردند، ظلم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شما امروز از من اسم می‌برید، اما اتفاقی که رخ داده، کار مردم و ملت بوده است، خاطرنشان کرد: مدت‌ها بود که امثال شما به دفتر من می‌آمدند و تاکید بر حضور من داشتند.

به گزارش ایسنا، در این لحظه، یکی از حاضرین گفت: شما امید را در دل مردم زنده کرده‌اید که هاشمی در پاسخ به او گفت: مردم ما را زنده کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: بسیاری از آقایان از جمله نخبگان اصفهان به دفترم می‌آمدند و از من می‌خواستند در انتخابات حاضر شوم و من نمی‌توانستم به آنها جوابی بدهم چون وضع را می‌دانستم اما نمی‌توانستم آنچه را که می‌دانم بگویم.

وی همچنین با اشاره به اینکه روزی دانشجویان تحمل‌شان تمام شد و به حضور من آمدند، خطاب به دانشجویان گفت: گفتم من نمی‌گویم که نمی‌آیم پس چرا ناراحتی می‌کنید. اما وقتی همین حرف به گوش افراطی‌ها رسید، مثل اسپند روی آتش به حرکت درآمدند. پس تاکید می‌کنم این خواست مردم بود و بعد از نام‌نویسی من هم مردم بودند که حماسه را خلق کردند و از روستاها، شهرها و همچنین از سوی ایرانی‌های خارج از کشور، حرکت جدیدی آغاز شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطمئن باشید کسانی هستند که نمی‌خواهند عصر امام تکرار شود و امام بار دیگر سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: مردم حماسه آفریدند اما کار سخت‌تر ادامه و حفظ حماسه است، مثل انقلاب که ما آن را آسان‌تر انجام دادیم اما آنچه که در حفاظت از انقلاب تحمل کردیم، بسیار سخت‌تر بود.

وی به برخی از مصائب دوره‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بسیاری از کسانی که به انقلاب خدمت کرده‌اند دچار مشکلات شده‌اند و شما با شنیدن اسم‌شان به هیجان می‌آیید پس باید این مشکلات را ان‌شاءالله به تدریج حل کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه کار بزرگی که در انتخابات رخ داد، باعث شد عده‌ای غافلگیر شوند، تصریح کرد: تا چند روز قبل از انتخابات، این عده آمارهایی می‌دادند که برای خودشان هم اغوا کننده بود، اما بعد از انتخابات غافلگیر شدند و این کار خدا بود که دل‌های ده‌ها میلیون مردم ایران را متوجه یک نقطه کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه امروز ملت ما آرامش یافته و یکپارچه‌تر شده است، گفت: کسانی هستند که به راه دیگری می‌روند و ما نباید آنها را محکوم کنیم، چون حق‌شان است که بر طبق سلیقه خود عمل کنند و سعی کنند تفکر خود را به کرسی بنشانند پس ما نباید حالت انحصاری به خود بگیریم، حتی اگر اکثریت باشیم، چون فضا باید فضای عمومی باشد تا وحدت نسبی محفوظ بماند.

وی با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه‌ها باید محفوظ بماند، تصریح کرد: باید در عملکردمان منطق و اعتدال و آرامش داشته و عدالت را در نظر داشته باشیم تا به جامعه نمونه‌ای در دنیا تبدیل شویم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه اوایل انقلاب تحلیل‌های عجیبی از اسلام می‌شد و امروز هم صحبت‌هایی می‌شود که چطور مردم ایران علی‌رغم وضعیتی که داشتند به هم رسیده‌اند، گفت: این لطف خدا بود که می‌خواست ملت ما آرام بگیرد، پس شما هم وقتی احساس می‌کنید، موفق شده‌اید، حرکت انحصارگرایانه و تند و تیز انجام ندهید، چون در این صورت فرقی با دیگران نمی‌کنید، پس تاکید می‌کنم منطق و عدالت و اعتدال باید سرلوحه کار باشد چون در دوره‌ای که مردم به اخبار دسترسی دارند و اگر رسانه ملی حرفی را نزند، در رسانه‌های دیگر گفته خواهد شد و دیوار بتنی بین مردم و حقایق کوتاه شده است، مردم به خوبی می‌توانند حقیقت را متوجه شوند.

هاشمی رفسنجانی به شرایط کشورهای پاکستان، افغانستان، یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان، مصر و تونس و... اشاره کرد و گفت: امروز آرام‌ترین کشور منطقه ایران است که انتخابات خود را با آرامش و بدون اینکه ذره‌ای خون از دماغ کسی بیرون بیاید، انجام داد که این اتفاق در دنیای امروز بسیار با ارزش است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز منطقه دچار خطر واقعی است، خاطرنشان کرد: مصر به مدت دو سال و نیم است که مردمش در جهاد و مبارزه به سر می‌برند و ما در همین راستا گاهی از بیداری اسلامی و گاهی از بهار عربی صحبت می‌کنیم اما الان شاهدیم که هم عرب و هم مسلمان پایمال می‌شود و کسانی که محاکمه شده‌اند، به خانه‌هایشان بازمی‌گردند و مبارزان به زندان رفته‌اند و این اتفاقات عجیب در مدت کوتاهی رخ می‌دهد.

هاشمی با بیان اینکه بمباران شیمیایی مردم شوخی نیست، گفت: چهره صدام با این کار برای دنیا روشن شد و به همین دلایل مورد تهاجم بود که سایه این موضوع امروز بر سر سوریه افتاده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند قدرت‌شان را حفظ کنند و افراد افراطی به هر کاری دست می‌زنند، تصریح کرد: سوریه دو سال است که هر روز قربانی زیادی می‌دهد و ما باید راهی را به مسلمانان نشان دهیم که بدانند در سایه آرامش و اعتدال، عقلانیت و فضای باز امنیت ایجاد می‌شود، چون برای همه دنیا ثابت شده است که با زور بستن زبان‌ها و شکستن قلم‌ها و البته ترساندن مردم، امنیت گورستانی ایجاد می‌شود، در حالی که ما به دنبال امنیت برای زنده‌ها هستیم.

هاشمی با قرائتی از آیه قرآن کریم به معنی آن اشاره کرد و گفت: معنی این آیه چنین است که کسانی که ایمان داشته باشند، نباید ایمان‌شان را به ظلم آلوده کنند. این آیه باید بر سر در نهادهای امنیتی نوشته شود چون گاهی شاهدیم خیلی‌ها که خود را حزب‌اللهی می‌دانند، ظلم می‌کنند ولی تصور خودشان این است که از نظام دفاع می‌کنند، اما باید بدانند این اقدامات سکوت می‌آورد اما امنیت نمی‌آورد.

هاشمی با بیان اینکه اگر دل‌های مردم آرام باشد و بدانند که قلم قاضی جز به حق نمی‌نویسد، جامعه امن و امان خواهد بود، تصریح کرد: در این صورت است که بازار پررونق، کسب و کار به راه، کشاورزی با رونق و امنیت شیرین است.

 

حاشیه های اختصاصی اتحاد جنوب:

*این نشست از ساعت 17 در حسینه جماران و با حضور قریب 1000 نفر از استان های بوشهر، خوزستان و اصفهان  برگزار شد.
*
حاضران در زمان ورود به جلسه، قالیباف را دیدند که از دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی خوشحال و خندان خارج می شد.
*
مجری این جلسه حجت الاسلام علیخانی از مسئولان دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق قزوین در مجلس بود.
*
دکتر راستگو از دشتستانی های حاضر در این جلسه، قرآن کریم را قرائت کرد.

.فاطمه و فائزه دو تن از دختران آیت الله هاشمی و برخی از اعضای بیت حضرت امام خمینی(ره) در حسنیه حضور داشتند*

*حجت الاسلام عبدالله حاجیانی و محمدباقر سعادت به نمایندگی از بوشهری ها در این جلسه سخنرانی کردند. از خوزستان و اصفهان هم 2 نفر و یک نفر هم از کاشان در ابتدای جلسه سخنرانی کرد.
*
حاجیانی در سخنانش آیت الله هاشمی را اسوه استقامت و صبر خطاب کرد و گفت: به دلیل علاقمندی بوشهری ها به ایشان، برگزاری این جلسه با حضور شماری از فعالان سیاسی و فرهنگی پیگیری شد.
*
حاجیانی از آقای هاشمی برای سفر به بوشهر نیز دعوت کرد.
*
وی با اشاره به تاسیسات صنعتی، نفتی و اتمی در بوشهر، گفت: انتظار می رود دولت جدید در انتصابات ضابطه مند عمل کند.
*
حاجیانی در بخشی از سخنانش گفت: خانواده شهیدی با چشم اشک بار به شما سلام رساندند و گفتند  بعد از آخرین خطبه شما تاکنون، خطبه های نماز جمعه تهران را گوش نکرده اند. حاجیانی به نمایندگی از حاضران و آن خانواده شهید خواستار بازگشت هاشمی به نمازجمعه تهران شد که بعد از طرح این موضوع حاضران به تشویق ممتد پرداختند.
*
سعادت رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان بوشهر نیز در سخنرانی خود از نقش مردم در انتخابات و  حماسه ای که آفریده شد، تمجید کرد.
*
در میان صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی، شعار هاشمی زنده باید، خاتمی پاینده باد چند بار سر داده شد.
*
همچنین در میان اظهارات برخی سخنران ها و بیانات هاشمی رفسنجانی، حاضران شعار "زندانیان سیاسی آزاد باید گردند" سر دادند.

* از استان بوشهر نزدیک به 200 نفر در این دیدار حضور داشتند.
*
از چهره های مطرح بوشهری حاضر در این جلسه می توان علی افراشته (معاون اجرایی مجلس)، جوانشیر کدخداپور از مدیران دولت سازندگی و اصلاحات، مسعود شکوهی (رییس شورای شهر بوشهر)، علیرضا آماره (منتخب شورای چهارم بوشهر)، محمد دادفر نماینده بوشهر در مجلس ششم،  قیصر صالحی نماینده جنوب استان در مجلس هفتم، دکتر سالاری، مجید حسینی کنگانی و ... ذکر کرد.

* حدود 10 تا 15 نفر از فعالان سیاسی اهل تسنن مناطق عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک نیز در این دیدار حضور یافته بودند.

* از دشتستان آقایان حاج شیخ حسین و حاج شیخ احمد رزمجو، حاج عوض آرمات، سید حسن لواسانی، نادر گنجی فرزند شهید صادق گنجی، اکبر صابری، سید غالب حسینی، محمد پارسا، احمد حیاتی، اسماعیل کهگیلوزاده، حاج غلامرضا اسکندری، حاج عبدالصاحب عشایری، سهراب باقری، برادران اسماعیلی، حاج سید کاظم شهبازی، علی یزدان پناه، سعید شمالی، حسین عباسی منتخب شورای شهر آبپخش و حدود 10 نفر دیگر از علاقمندان به آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.

 

تصاویر

 

 

 

 

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/06/14 - 08:08
0
0
........................
1392/06/09 - 07:39
0
0
خداقوت بر دوستان وهمراهان آیت ا.. هاشمی وبه ویژه جوانشیر کدخداپور وبه امید خدا دولت روحانی از ایشان حمایت کند برای انتصاب استاندارجدید دولت امید
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • از تورم تا انتخابات/ مروری بر مهمترین اتفاقات سال 1402
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • خاکسپاری مادر شهید تمیزی در سالروز شهادت فرزندش/ تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • تصاویر اتحاد خبر از حال و هوای نوروز باستانی در برازجان
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • انتصاب یک نیروی متخصص بومی به عضویت هیات مدیره پتروشیمی جم
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • .: اسماعیل حدود 2 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 2 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 3 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 5 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 7 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 7 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 10 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 10 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 10 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...
  • .: ا.ن حدود 11 روز قبل گفت: جنگ و صلح چه ...