کد خبر: 178376 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1402 - 12:11
مدیر حوزه علمیه منصوریه خبر داد:
پذیرش۸۰ طلبه در منصوریه شیراز برای سال جدیدتحصیلی

 

اتحادخبر:  مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت: در حال حاضر ۳۰۰ طلبه داریم که ۸۸ نفر آن خوابگاهی هستند و در حوزه بسر می برند و برای سال جدید تحصلیی ظرفیت پذیرش ۸۰ نفر را داریم.

 

 

 

اتحادخبر:  مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت: در حال حاضر ۳۰۰ طلبه داریم که ۸۸ نفر آن خوابگاهی هستند و در حوزه بسر می برند و برای سال جدید تحصلیی ظرفیت پذیرش ۸۰ نفر را داریم.

پذیرش۸۰ طلبه در منصوریه شیراز برای سال جدیدتحصیلی

 

حجت الاسلام حمیدرضا حدائق سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بر موضوع علم و اهتمام بر آموزش آن اشاره فرمودند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به اینکه مسلمان باید مسائل ابتدایی دین و واجبات را بدانند، اضافه کرد: اگر فردی با تحقیق دین را پذیرفت و با تحقیق به خدا ایمان آورد در مشکلات دینش رنگ نمی بازد.

حدائق همچنین با اشاره به برگزاری همایش "حوزه انقلابی، حوزه منتظر" در شیراز، اظهار کرد: این همایش مفتخر است به عنوان حرکتی نوین که در بردارنده توأمان تولید علم و تبیین وظایف انقلابی و مهدوی طلاب و حوزه‌های علمیه است به ایستگاه سوم خود برسد و در سومین دور برگزاری شاهد حضور علما، روحانیون و طلاب علوم دینی از سراسر کشور باشد.

او ادامه داد: طی برگزاری سومین دور همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» بیش از ۳۰۰ مقاله و اثر علمی و هنری از ۱۲ استان کشور به دبیرخانه همایش واصل شد که در قیاس با دور اول و دوم همایش از رشد مطلوب کمی و کیفی حکایت دارد.

دبیر همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» عنوان کرد: هیئت داوران انتظار دارد در ادوار آتی، خلاقیت، نوآوری، توجه ویژه به روش‌های نوین تحقیق و فهم دقیق آثار علما و فضلای متقدم و متاخر در خلق آثار جدید بیشتر مورد توجه طلاب و روحانیون عزیز قرار گیرد.

حدائق خاطرنشان کرد: هیئت داوران نوید می‌دهد آثار علمی فاخر تولید شده در سه دور برگزاری همایش، طی فرایندی میان‌مدت در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نمایه سازی خواهد شد تا همگان از برکات اندیشه و قلم علما، طلاب و روحانیون بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: در سومین دور همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر، ۴۶ اثر در بخش هنری برای داوری و ارزیابی به دبیرخانه ارسال شد که هیئت داوران بر اساس ملاک‌های معتبر و ارزشیابی دقیق، در بخش‌های فیلم، اینفوگرافی، شعر، فیلمنامه، داستان و عکس، عناوین اول تا سوم را معرفی کردند.

حدائق به برگزیدگان اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش علمی اساتید رتبه دوم محمد مهدی پورعلی فرد، رتبه سوم مجتبی خوشرنگ، شایسته تقدیر عبدالحمید عارفیان و محسن گرفر همچنین سطح یک و دو رتبه دوم مهران وکیلی رتبه سوم زهرا کشتکاران، رتبه سوم دو فاطمه بهرامی پور و شایسته تقدیر سلیم مختار زده بوده آمد.

او به برگزیدگان سطح سه و چهار نیز اشاره و افزود: رتبه اول، محمد مهدی شاهمرادی، رتبه دوم محمدرضا صفائی، رتبه سوم محمد نبی بهمنی، شایسته تقدیر زینب دهقانی، عادل هاشمی و نجمه رضوی، راضیه سادات شکوفه چین، در بخش کتاب، شایسته تقدیر مهدی رضایی عنوان برتر عبدالغفور صالحی، در بخش عکس رتبه اول مهدی ابتهاج، دوم فاطمه آزادی، سوم سیدعلی رضا موسوی و شایسته تقدیر صمد علمی، همچنین در بخش فیلمنامه رتبه سوم محمد رضا جمالی و شایسته تقدیر اردوان عبدپور هستند.

حدائق گفت: در بخش داستان همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر شایسته تقدیر مهدی ابتهاج، در بخش شعر رتبه سوم حسین خواجویی و شایسته تقدیر سید محمد هاشمی، در بخش ویژه شایسته تقدیر مریم دل افکار، کارگر فرد، اسماعیل نو پیشه و سمیه صالحی، در بخش فیلم رتبه سوم حیدر گزمه، شایسته تقدیر مهدی ابتهاج و مریم سیادت پور و در بخش اینفو گرافی رتبه سوم محمد حسین دانشوند و شایسته تقدیر نجمه رضوی است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178376