کد خبر: 178372 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 ارديبهشت 1402 - 17:00
نگرخواهی اتحاد خبر/ بررسی یکسال عملکرد بنافی فرماندار دشتستان (3)
فرماندار بر جو اجتماعی دشتستان اشراف دارد/ به عنوان یک فعال صنفی انتظاراتم از فرماندار برآورده نشده است

اتحاد خبر: شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، احمد بنافی به عنوان فرماندار شهرستان دشتستان معارفه و رسماً آغاز به کار کرد. اکنون در یکمین سالروز این انتصاب، اتحاد خبر نظر برخی فعالان عرصه های مختلف دشتستان را جویا شده است. عادل پاکزاد فعال اجتماعی و رئیس خانه مشارکت های مردمی سلامت دشتستان:...

اتحاد خبر: سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، دکتر احمد بنافی به عنوان فرماندار شهرستان دشتستان معارفه و رسماً آغاز به کار کرد. اکنون در یکمین سالروز این انتصاب، اتحاد خبر عملکرد ایشان را به نگرخواهی گذاشته و نظر برخی فعالان عرصه های مختلف دشتستان را با سه سئوال زیر جویا شده است:


۱. عملکرد یکساله فرماندار دشتستان را چگونه ارزیابی می‌کنید و نقاط ضعف و قوت ایشان از نظر شما چیست؟
۲. در حوزه صنفی که فعالیت دارید انتظارات شما را برآورده نموده است؟
۳. از نظر شما مهمترین اولویت های فرماندار در سال دوم مسئولیتش چه مواردی باید باشد؟

 

عادل پاکزاد فعال اجتماعی و رئیس خانه مشارکت های مردمی سلامت دشتستان:

 

دشتستان بزرگ همیشه به صورت ویژه در استان مورد توجه بوده است و فرمانداران ما نیز بیشتر از دیگر شهرستانهای  استان زیر ذره بین می باشند و رصد میشوند و همیشه حساسیت ویژه ای روی آنها است.

یک سال دوره فرمانداری دکتر بنافی از نظر من و بر اساس تحلیلی که با توجه به بازخورد فضای مجازی و حقیقی جامعه داشته ام ناظر بر چهار موضوع میگردد:
۱_ اجتماعی
۲_ اجرایی
۳_ اداری
۴_ سیاسی

در بحث اجتماعی سال گذشته و جلسه تودیع و معارفه ایشان در میان سخنرانی دکتر بنافی با اعلام فصل جدیدی در مدیریت مبتنی بر مشاوره و استفاده از همه ظرفیت های فکری و همین طور بازخوانی تاریخ و چهره های مشهور فرهنگی، ادبی و سیاسی دشتستان مشخص کردند که شهرستان را به خوبی می شناسند و بر احوال فعلی جو اجتماعی دشتستان اشراف دارند و به نوعی خط بطلانی کشیدند بر تفکر آن قشری که شاید فکر میکردند با آمدن یک فرماندار نظامی نگاه پادگانی و تفکر بله چشم قربان بر جو‌ شهرستان حاکم‌ میگردد اما همان طور که در این یکسال اخیر خصوصا اتفاقات چند ماه گذشته شاهد بودیم شهرستان با همه حساسیت جو نسبتا آرامی را سپری کرد و در حال حاضر نیز بنده به شخصه شاهد نگاه معتدلی بر احوالات اجتماعی شهرستان هستم...


پاسخگویی ایشان در فضای مجازی و حقیقی و تکریم ارباب رجوع و ارتباط خوب با مردم در دیدارهای سطح شهرستان و جلسات دیدار مردمی از خصوصیات بارز ایشان است که زبان زد است.


به نظر من ایشان جزو آن دسته فرماندارانی هستند که رضایت خدا و خلق برایشان از درجه اعتبار بالایی برخوردار است.
سعی کرده است از تشریفات به دور باشد و از امکانات لوکس مثل ماشین شاسی بلند کمتر استفاده میکند که البته من این را یک ویژگی نمیدانم و فرماندار به واسطه گستردگی و وسعت شهرستان و بعضا جاده های نا ایمن باید سلامتی و ایمنی خود و همراهان را لحاظ نمایند.

۲ _ در زمینه خدمات اجرایی طبق شنیده های ما خدا به داد مسئولین و همراهانی برسد که در دیدارهای سطح شهرستان ایشان را همراهی میکنند، بعضا باید مسیرهای گل و لای و سخره و سنگی را طی کنند تا فرماندار شخصا با جزئیات موضوعات را بررسی نمایند.
فکر کنم به همین خاطر است که در اکثر اخبار روزانه و هفتگی که در سطح شهرستان از ایشان می بینیم لباس جهادی به تن دارند.
البته میز خدمتی ایشان هم طبق روال برقرار است و تا آنجایی که ما رصد میکنیم روزانه دو تا سه جلسه را در برنامه دارند و تعادل بین میز و میدان را میشود جزو خصوصیات خوب ایشان دانست.
از افراد مطلع در فرمانداری شنیده ام گاها تا ساعات پایانی شب جلسات کاری در فرمانداری دارند که میتواند نشان دهنده تعهد و برنامه دار بودن ایشان برای ارائه خدمات در دوره زمانی کوتاه مدت است و به تعبیری کار جهادی است!

۳ _ در رفتار اداری ایشان روحیه نظامی وی اینجا کاملا مشهود است و دسیپلین و نظامات اداری را در مورد ایشان شنیده ایم و‌ دیده ام و با مسئولی که کار نکند به شدت زاویه دارد و اصلا در مقررات اداری جناحی رفتار نمیکند.
البته نگاه عبوسانه ندارند و فقط جدیت در کارها را از زیر مجموعه انتظار دارند.
خوب شاید هم بد نباشد فرماندار، فرمانده هم باشد.

۴ _ نگاه سیاسی ایشان به اعتقاد بنده مبتنی بر اصولگرایی ولایی با نگاه اصلاحی به جامعه می باشد و تا این لحظه من شخصا از ایشان رفتار جناحی ندیده ام و میتوانم تا الان ایشان را در امر فرمانداری فراجناحی معرفی نمایم.

به عنوان یک فعال صنفی از فرماندار انتظارات زیادی دارم که هنوز برآورده نشده است و چون آگاه هستم قدرت و اعتبارش را از لحاظ قانونی دارد برای مثال در خصوص انتخابات های اخیر اتحادیه های صنفی که برای ما کسبه دارای اهمیت بالایی است کمی دیر اقدام گردید که متاسفانه در مدت زمانی اصلا شرایط خوبی بر نوع انتخابات های صنفی در شهرستان حاکم‌ نبود!
البته اینجا اداره صمت می بایست کمک فرماندار میکرد و بار این موضوع و‌ دغدغه کسبه را طبق وظایف از روی دوش ایشان بر می داشت که متاسفانه اصلا تحرکات و تصمیمات رضایت بخش نبود و تحت تاثیر عوامل بیرونی اتفاقات خوبی رقم نخورد.
در بحث نظارت بر بازار قویا با توجه به شناخت از این حوزه اعتقاد دارم می شود جلوی افزایش قیمت ها خصوصا در بازار فله فروشی مواد غذایی مثل خشکبار و حبوبات و تره بار که بیشترین مصرف را شهروندان دارند با تاکیدات فرماندار و اقدامات مستمر گرفت تا کمکی به معیشت خانواده ها گردد.
در بحث ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کارهای خرد و واحد های تولیدی اقدامات خوبی از ایشان دیده ام و توجه ویژه ای به این مسئله مهم دارند و‌ تلاش دارند شهرک صنعتی را فعالتر از گذشته ها نمایند.
.............
قطعا با توجه به شرایط کشور و انتخابات مجلس پیش رو اولویت اول فرماندار و‌ مجموعه فرمانداری طبق روال همه فرمانداران پر سطح کشور برگزاری انتخابات سالم، پر شور و مشارکت مردم همراه با نشاط و شادابی است و قطعا در این مورد از ظرفیت نخبگان سیاسی و اجتماعی شهرستان بهره باید برد.

اولویت مهم دیگر کمک به رشد تولید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که مدتها است کنار گذاشته شده اند و به نوعی مهاجرت کرده اند، نمونه اش پسر عموی خودم حامد که با این همه تخصص در امر فعالیت ها در معدن کارخانه سیمان سرمایه چند ده میلیاردی خود را به شهرهای شمالی برده است و در آنجا مشغول است در صورتی که اگر زیر ساخت مهیا گردد قطعا میتواند به عنوان یک‌ کارآفرین و تولید کننده در این مسیر هم سرمایه آوری و‌ هم ایجاد اشتغال نماید.

 اولویت‌ مهم‌ دیگر که مد نظر من است پیگیری جدی توسعه و پیشرفت پروژه های خرد و کلان دشتستان است که میتوان به بیمارستان ۱۷ شهریور و جاده های شهرستان اشاره نمود و همین طور ارتقا سطح کیفی سلامت جامعه و امکانات درمانی همچون اورژانس شهید گنجی و رفع مشکل وضعیت آب شرب مردم دشتستان باشد البته قویا معتقدم برای دستیابی به این مهم نیاز به همه ظرفیت های استان و شهرستان ، خصوصا نماینده محترم مجلس است که اعتبارات لازم را جذب نماید ...

در پایان برای فرماندار محترم در ادامه مسئولیت آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178372