کد خبر: 178326 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 25 ارديبهشت 1402 - 12:34
هزار درخت کنوکارپوس در بوشهر جابه‌جا شد

اتحادخبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بوشهر گفت: از مجموع حدود ۱۰ هزار اصله درخت کنوکارپوس در این شهر تاکنون نسبت به جابه‌جایی هزار اصله درخت به مناطق فاقد تاسیسات شهری اقدام شده است.

 

اتحادخبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بوشهر گفت: از مجموع حدود ۱۰ هزار اصله درخت کنوکارپوس در این شهر تاکنون نسبت به جابه‌جایی هزار اصله درخت به مناطق فاقد تاسیسات شهری اقدام شده است. هزار درخت کنوکارپوس در بوشهر جابه‌جا شد

ساسان محبی دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران افزود: جابه‌جایی این درختان پس از درخواست شهروندان مبنی بر آسیب‌رسانی به تاسیسات شهری، سیر مراحل قانونی و دریافت مجوز از کمیسیون ماده ۷ عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: درختان کنوکارپوس به‌دلیل ارتفاع زیاد برای جابه‌جایی باید با هرس و سبک‌سازی ارتفاع آن به حدود یک تا دو متر کاهش داده شود، در غیر این صورت عملیات جابه‌جایی آن‌ها غیرممکن است.

محبی ادامه داد: اولویت این طرح با خیابان و محلاتی است که شهروندان به‌دلیل آسیب دیدن منازل مسکونی و تاسیسات شهری درخواست جابه‌جایی کنوکارپوس را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز بوشهر ارائه می‌کنند.

وی گفت: این طرح با هدف بهبود وضعیت فضای سبز بوشهر رفته رفته به کل خیابان‌های شهر بوشهر تعمیم داده خواهد شد.

محبی یادآور شد: در سال جاری با آغاز کاشت تابستانه، تاکنون بیش از هزار درخت در پارک‌های لیل، بهزاد و فضای سبز حاشیه‌ای شهر بوشهر کاشته شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته نیز سرانه فضای سبز شهر بوشهر (بدون احتساب مناطق نظامی) با افزایش سه دهم مترمربعی به ۵.۶ افزایش پیدا کرده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178326