کد خبر: 178214 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 23 ارديبهشت 1402 - 11:38
مبادله تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و تبلیغات اسلامی فارس

اتحادخبر:  طی نشستی با حضور رئیس جهاددانشگاهی کشور، اداره کل تبلیغات اسلامی و جهاددانشگاهی فارس، تفاهمنامه همکاری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی با محوریت قرآن و عترت، امضا و مبادله کردند.

 

اتحادخبر:  طی نشستی با حضور رئیس جهاددانشگاهی کشور، اداره کل تبلیغات اسلامی و جهاددانشگاهی فارس، تفاهمنامه همکاری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی با محوریت قرآن و عترت، امضا و مبادله کردند.

مبادله تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و تبلیغات اسلامی فارس

شامگاه جمعه ۲۲ اردیبهشت در حاشیه سفر رئیس جهاددانشگاهی به شیراز، تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی در حوزه‌های قرآن و عترت بین جهاددانشگاهی و تبلیغات اسلامی استان فارس امضا و مبادله شد.

رئیس جهاددانشگاهی کشور در این جلسه، با بیان اینکه یکی از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف این نهاد انقلابی، مباحث فرهنگی با بنیان علمی و دانشگاهی و نخبگانی است، نه فرهنگ عمومی، گفت: از گذشته اقدامات اثربخشی در حوزه‌های علمی و پژوهشی توسط جهاددانشگاهی اجرایی شده است و اکنون اقدامات اثرگذار در حوزه فرهنگ بیشتر مد نظر قرار دارد.

دکتر حسن مسلمی‌نائینی با یادآوری اینکه امروز نیازمند بررسی عالمانه اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی چهاردهه گذشته هستیم، گفت: باید نقاط ضعف را به شکلی علمی احصاء و برای رفع آنها اقدام کنیم و از دیگر سو، به دنبال تقویت نقاط قوت در برنامه‌های فرهنگی باشیم.

مسلمی‌نائینی با تصریح اینکه جهاددانشگاهی از معدود نهادهای دارای توان ارزیابی علمی است، گفت: جهاددانشگاهی در این مسیر، هم از توان علمی و تخصصی داخلی، هم از سایر ظرفیت‌های موجود در دیگر نهادها و مراکز علمی و تحقیقاتی، استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از مراکز مهم فرهنگی کشور محسوب می‌شود و مبادله تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و این سازمان، امکان ارتباط بیشتر و نزدیکتر را فراهم و تقویت خواهد کرد، گفت: این اقدام که از شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) کلید خورد، می‌تواند الگویی قابل تسری در سراسر کشور شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس نیز در این نشست، با اشاره به اینکه رئیس جهاددانشگاهی فارس یکی از ذخایر نخبگانی این استان محسوب می‌شود، گفت: طی چند ماه اخیر شاهد جهش و پویایی در فعالیت‌های این نهاد انقلابی در فارس بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام قانعی با بیان اینکه فضای نخبگانی بر جهاددانشگاهی حاکی بوده است، ورود این نهاد به حوزه مدیریت فرهنگی با نگاهی عمیق و علم محور را همسو با منویات مقام معظم رهبری در این خصوص دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی فارس در مدیریت فرهنگی و عرصه علمی این حوزه ورود داشته و با معاضدت جهاددانشگاهی امیدوار به تاثیرگذاری عمیق هستیم.

قانعی با اشاره به اینکه برش استانی برای ۲ سند ملی برای اولین بار در فارس تهیه و تدوین و اجرایی شده است، گفت: سندهای مهندسی فرهنگی و تحول بنیادین، اسنادی بالادستی است که برش استانی آنها با اهتمام ویژه مسئولان ارشد فارس تهیه، تدوین و اجرایی شده است.

او با یادآوری اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در قالب برش استانی سند مهندسی فرهنگی در سال جاری برای جهاددانشگاهی پیش‌بینی شده است، گفت: آموزش و پرورش فارس با داشتن ۹۶۰ هزار دانش‌آموز، ۶۳ هزار معلم و ۵ هزار مدرسه دارد و با در نظر گرفتن والدین بالغ بر دوسوم جمعیت استان را شامل می‌شود.

قانعی با بیان اینکه شیراز طی روزهای اخیر میزبان هشت رویداد بین‌المللی بوده است، این موضوع را نشان‌دهنده ظرفیت این شهر در ابعاد مختلف دانست و گفت: در زمینه افکارسنجی در مباحث فرهنگی و اجتماعی، پروژه‌های خوبی قابل احصاء و دنبال کردن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، جهاددانشگاهی را نهادی با ظرفیت‌های عظیم علمی در زمینه‌های مختلف منجمله مباحث فرهنگی دانست و تاکید کرد که با توجه به رویکردهای جدید مدیریتی، این نهاد توان و امکان ورود، فعالیت و همکاری در بخش‌های مختلف به ویژه مدیریت فرهنگی را دارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در این نشست با اشاره به ابعاد مختلف ماموریتی این نهاد انقلابی، در بخش‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، گفت: جهاددانشگاهی یک ظرفیت مناسب در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی است.

امیرحسین استقلال با بیان اینکه جهاددانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی، ۲ نهاد مولود انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که هر یک در حوزه‌های ماموریتی خود فعالیت‌های خوبی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌اند، گفت: قرابت و نزدیکی این ۲ نهاد، زمینه را برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های اثرگذار فراهم کرده است.

استقلال با یادآوری اینکه سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولیت‌های بلندی در تعمیق معارف اسلامی و قرآن و حوزه فرق و ادیان برعهده دارد، گفت: جهاددانشگاهی نیز با بهره گیری از نیروهای جوان، متخصص و متعهد، کارآمد خود در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را اثبات کرده است.ف

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به فعالیت چهار خبرگزاری ذیل این نهاد، گفت: در بخش فرهنگی، علاوه بر خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، سینا و بازارکار، سازمان دانشجویان، سازمان قرآنی، مرکز افکارسنجی (ایسپا)، سازمان انتشارات و ... را دارد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، تفاهمنامه همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و جهاددانشگاهی استان فارس، با هدف توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی با محوریت قرآن و عترت، به امضای حجت‌الاسلام قانع و امیرحسین استقلال رسید و مبادله شد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178214