کد خبر: 178159 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 21 ارديبهشت 1402 - 11:12
مرکز رشد راه و مسکن در فارس ایجاد می‌شود

اتحادخبر: تفاهم‌نامه ایجاد مرکز رشد و نوآوری "راه، مسکن و شهرسازی" فارس به امضای مدیران اداره کل راه و شهرسازی و پارک علم و فناوری استان رسید.

 

اتحادخبر: تفاهم‌نامه ایجاد مرکز رشد و نوآوری "راه، مسکن و شهرسازی" فارس به امضای مدیران اداره کل راه و شهرسازی و پارک علم و فناوری استان رسید.

 

مرکز رشد راه و مسکن در فارس ایجاد می‌شود

به گزارش ایسنا؛ مدیرکل راه و شهرسازی فارس چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد مرکز رشد و نوآوری راه، مسکن و شهرسازی بین اداره کل راه و شهرسازی فارس و پارک علم و فناوری استان، گفت: از ظرفیت این مرکز در راستای بهره گیری از دانش شرکت‌های دانش بنیان در اجرای طرح‌های حوزه راه، مسکن و شهرسازی استفاده خواهد شد.

محمودرضا طالبان با بیان اینکه از سال گذشته این اهتمام در این اداره کل وجود داشت که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم، ادامه داد: اگر بخواهیم برای تحقق شعار سال گام برداریم یکی از نکات مهم آن تولید مسکن است که در سبد خانوارها هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: لذا این مرکز رشد و نوآوری راه و مسکن و شهرسازی که با همکاری پارک امروز به مرحله امضای تفاهم نامه رسیده یکی از کارکردهای آن این است که ما نیازهای فناورانه راه و شهرسازی را استخراج و احصا کنیم و مجموعه شرکت‌های دانش بنیانی که می توانند در تامین این نیازها به ما کمک کنند را به همکاری و کمک بطلبیم.

طالبان افزود: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال گذشته بحث دانش بنیان را نیز مطرح کردند که از همان زمان این مسئلخ را دنبال کردیم که چگونه می‌توان در حوزه راه، مسکن و شهرسازی از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده کنیم.

او اظهار کرد: امروز در صنعت ساختمان کشور با توجه به اینکه در حال فاصله گرفتن از صنعت ساختمان سازی دنیا هستیم، باید توجه بیشتری به استفاده از دانش و فناوریپهای نوین داشته باشیم.

طالبان ادامه داد: اینکه در صنعت ساختمان آنگونه که باید کار نشده به این مساله باز می گردد که شاهد همکاری حوزه اجرا و حوزه دانش نبوده ایم و این مساله در سایر بخش ها از جمله حوزه صنعت هم همینگونه است و حوزه دانش ما آنگونه که باید در خدمت صنعت قرار نگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در بحث شهرسازی نیز به عنوان مثال بحث تاب آوری شهری مبحثی بسیار مهم است که مبحث مقررات ملی ساختمان هم به آن توجه نکرده است.

طالبان گفت: بسیاری از مباحث علمی هم در حوزه صنعت ساختمان و هم مباحث شهرسازی از شیراز آغاز شده و امیدواریم این تفاهم نامه نیز بتواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

امضای تفاهم نامه به معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند

رئیس پارک علم و فناوری فارس هم گفت: این تفاهم نامه‌ها کمک می‌کند که نیازهای دستگاه‌ها برای ما روشن شود و از سوی دیگر دستگاه‌ها هم با توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان بیشتر آشنا شوند.

امین ذوالقدر افزود: یکی از نکاتی که در حوزه فعالیتپهای شرکتوهای دانش بنیان دارای اهمیت است اینکه در فارس جوانان و فارغ التحصیلان نخبه‌ای داریم که پتانسیل انجام کارهای بزرگی دارند اما اگر به این جوانان اعتماد نکنیم و به آنها فضای کار داده نشود امکان اینکه رشد کنند محدود می شود. 

او ادامه داد: لذا همکاری‌های مشترک در این حوزه‌ها می‌توان در توسعه فعالیت ها و کسب و کارهای دانش بنیان بسیار اثرگذار باشد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس افزود: بر این اساس، با توجه به پیشنهاد مدیر کل راه و شهرسازی استان و با توجه به اینکه فارس در زمینه شرکت‌های دانش بنیان در کشور مطرح است، امیدواریم بتوانیم در چارچوب این تفاهم نامه در حوزه راه، مسکن و شهرسازی مثمر ثمر باشیم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178159