کد خبر: 176449 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 09 فروردين 1402 - 10:34
رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد:
رفع تصرف از ۵ هزار هکتار از اراضی فارس طی سال گذشته

اتحادخبر:  رئیس کل دادگستری فارس گفت: در راستای صیانت و حفظ حقوق بیت‌المال در سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی استان از دست متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگشت.

 

اتحادخبر:  رئیس کل دادگستری فارس گفت: در راستای صیانت و حفظ حقوق بیت‌المال در سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی استان از دست متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگشت.

رفع تصرف از ۵ هزار هکتار از اراضی فارس طی سال گذشتهعکس آرشیوی است.

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام سیدکاظم موسوی سه‌شنبه ۸ فروردین گفت: رفع تصرف از اراضی دولتی در سال گذشته تا آخرین روزهای اسفند ماه ادامه یافت و با اجرای احکام رفع تصرف از ۲۴۵۰ هکتار از اراضی حاشیه سد ملاصدرا در شهرستان اقلید آمار رفع تصرفات استان فارس به دو برابر افزایش یافت.

او با اشاره به مختومه شدن ۱۲۱۵ پرونده در حوزه مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری های غیر مجاز در سال گذشته، عنوان کرد: بیش از یک هزار ۸۰۰ هکتار از اراضی آزاد شده در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی، ۵۹۵ هکتار در حوزه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و ۱۰۴هکتار نیز در حوزه اراضی چهار گانه تحت حفاظت محیط زیست بوده است.

موسوی همچنین از آزاد سازی ۴۵ هکتار از اراضی حوزه حریم و بستر رودخانه‌ها و سواحل تالاب‌های استان خبر داد و افزود: در حوزه مقابله با زمین خواری بیش از ۲۱۰۰ پرونده جاری در دادگستری فارس وجود دارد.

او از مسلوب المنفعه شدن ۱۴۶۸ حلقه چاه در استان فارس در راستای صیانت از منابع آب استان و پیشگیری از برداشت‌های غیر مجاز خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعاد ۴۷۸ حلقه چاه در نتیجه آراء صادره دادگاه ها بوده است.

موسوی ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های متولی که در رفع تصرفات به ایفای نقش پرداختند، تصریح کرد: در سالی که گذشت همه سازمان‌های مسئول در امور زمین همکاری مناسبی را با دستگاه قضایی استان در رفع تصرفات داشته‌اند که این همکاری متقابل با قدرت بیشتر و در راستای مبارزه با زمین خواری و حفاظت از حقوق بیت المال در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176449