کد خبر: 176363 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 فروردين 1402 - 13:57
رنگینک نماد صنایع تبدیلی خرماست| لزوم توسعه گردشگری و رونق محصولات کشاورزی آبپخش

اتحاد خبر: بهادرپور دبیر جشنواره کشوری رنگینک با بیان اینکه رنگینک نماد صنایع تبدیلی خرماست بر لزوم توسعه گردشگری و رونق محصولات کشاورزی در آبپخش تاکید کرد.

اتحاد خبر: بهادرپور دبیر جشنواره کشوری رنگینک با بیان اینکه رنگینک نماد صنایع تبدیلی خرماست بر لزوم توسعه گردشگری و رونق محصولات کشاورزی در آبپخش تاکید کرد.

بابک بهادرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به نامگذاری ششم فروردین به نام روز آبپخش اظهار داشت: آبپخش از پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی برخوردار است و شناساندن این منطقه سرسبز و زیبا به مردم ایران و جهان به عنوان یک قطب کشاورزی و همچنین گردشگری، امری لازم و ضروری است.


رنگینک نماد صنایع تبدیلی خرماست| لزوم توسعه گردشگری و رونق محصولات کشاورزی آبپخش
وی افزود: بخش زیادی از جمعیت منطقه آبپخش از طریق نخل و خرما و صنایع وابسته به آن ارتزاق می‌کنند و برای نامگذاری روز آبپخش، جوانب مختلف را در نظر گرفتیم.

ششم فروردین تاییدیه مردم آبپخش را دارد

دبیر جشنواره ‌کشوری رنگینک خاطر نشان کرد: چندین سال پیاپی، جشنواره بزرگ رنگینک با حضور ده‌ها هزار نفری مردم شهر و گردشگران داخلی و خارجی در روز ششم فروردین برگزار و به همین مناسبت، ششم فروردین را روز آبپخش نامگذاری کردیم که مردم نیز با حضور و همراهی باشکوه، این روز را تایید کردند.

بهادرپور تصریح کرد: توسعه صنایع مرتبط با نخل و خرما و صنعت گردشگری از مطالبات مردم شهر و بخش آبپخش است که انتظار داریم این مهم مورد توجه تصمیم‌گیران باشد.

وی اضافه کرد: رونمایی از بزرگترین رنگینک جهان در جشنواره رنگینک خرمای کشور و برپایی جشنواره عرق تارونه کشور در این روز، در نامگذاری این روز بسیار تاثیرگذار بوده است.

کم و کیف بزرگترین رنگینک جهان

مجری طرح بزرگترین رنگینک جهان در ارتباط با کم و کیف این طرح نیز گفت: سال ۹۵ بزرگترین رنگینک جهان با طول ۱۱۰ متر و عرض یک متر و ضخامت ۳ سانتیمتر در آبپخش ساخته شد که با استقبال بی‌نظیری مواجه شد، به‌گونه‌ای که گردشگران از کشورهای مختلف نیز از این طرح استقبال خوبی داشتند.

بهادرپور ابراز داشت: معیشت مردم به نخل و خرما وابسته است و بویژه اگر درهای صادرات خرما و محصولات جانبی وابسته به خرما، گشوده شود، علاوه بر افزایش درآمدزایی، اشتغال پایدار برای جوانان را نیز در بر دارد.

وی بیان کرد: رنگینک در واقع نمادی از صنایع تبدیلی خرماست و اگر نخلداران در تولید رنگینک، خرماکنجدی، انواع شیرینی‌جات و ... اهتمام ورزند، قطعا تحولی در درآمدزایی و اشتغال‌زایی منطقه است.

بهادرپور افزود: گروه سپنتا در راستای رونق گردشگری و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی، در کنار مردم و نخلداران و تولیدکنندگان است و طرح‌های جذابی برای این مهم تدوین شده که اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176363