کد خبر: 17632 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 02 شهريور 1392 - 19:14
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس :
ظرفیت های گردشگری بوانات باید بالفعل شود / آمادگی حمایت از بخش خصوصی را داریم

اتحادجنوب: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در سفر به شهرستان بوانات در نشستی با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت : شهرستان بوانات از جمله مهمترین قطب های گردشگری استان و کشور می باشد که توانایی جذب گردشگران بسیاری را دارد ...

اتحادجنوب: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در سفر به شهرستان بوانات در نشستی با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت : شهرستان بوانات از جمله مهمترین قطب های گردشگری استان و کشور می باشد که توانایی جذب گردشگران بسیاری را دارد .

قدرت ا... تاج بخش به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و بسیار مناسب بوانات در بخش های گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره کرد و گفت : بالفعل ساختن این ظرفیت ها نیاز به حضور سرمایه گذاران و ورود بخش خصوصی دارد که این آمادگی را از طرف بخش دولتی اعلام می کنیم که از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان حمایت خواهیم کرد .

وی در حاشیه این جلسه در خصوص موقعیت استراتژیک بوانات که محور اتصال دو استان یزد و فارس می باشد بیان داشت: بوانات با توجه به قرار گرفتن در محل اتصال دو استان یزد و فارس و قابلیت در زمینه کویرگردی و طبیعت گردی و وجود جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و مذهبی بسیار می تواند از رشد چشمگیری در زمینه گردشگری برخوردار شود که در صورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی این چشم انداز محقق می گردد .


« مرمت امام زاده بزم بوانات آغاز می شود »

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در بازدید از امامزاده بزم بوانات در بررسی کارهای مرمتی باقیمانده و به خصوص کاشی کاری گنبد گفت : با هماهنگی اداره اوقاف به زودی تیم مرمتی جهت اتمام کاشی کاری به محل اعزام می شوند .

 

« طرح ساماندهی محوطه پل تاریخی سوریان به زودی در اختیار شهرداری قرار می گیرد »

تاج بخش از تهیه طرح ساماندهی محوطه پل تاریخی سوریان خبر داد و گفت : این طرح به زودی در معاونت میراث فرهنگی و بخش فنی اداره کل ، آماده و جهت اجرا در اختیار شهرداری بوانات قرار می گیرد . وی به مرمت پل در سالیان گذشته اشاره کرد و گفت : خوشبختانه عملیات مرمت پل به خوبی انجام گرفته است .

 

« ادامه طرح ساماندهی تفرجگاه محمد حنفیه بوانات در صورت تأمین اعتبار »

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در بازدید از تفرجگاه محمد حنفیه این منطقه را با وجود چشمه پر آب و گوارا و درختان چنار سربه فلک کشیده و چشم انداز بسیار زیبا از مناطق گردشگر پذیر استان دانست و گفت : در ادامه طرح ساماندهی محوطه تفرجگاه در صورت تأمین اعتبار لازم طرح ساماندهی را ادامه خواهیم داد .

گفتنی است : بوانات از شهرستان های گردشگر پذیر فارس می باشد که با وسعت 4697 کیلومتر مربع در شمال استان واقع شده است . بوانات از شمال با ابرقو و بخش مروست استان یزد هم مرز است که وجود کوه های بلند و برف گیر ، چندین رودخانه و تعداد بی شماری چشمه و صدها قنات در گوشه و کنار این منطقه ، وجود تاکستان های بزرگ و درختان سر به فلک کشیده گردو ، چنار، چرب شیرین ، بادام ، توت و ... جلوه ای خاص به این منطقه داده است .

غار طبیعی کان گوهر ، تفرجگاه پیر کدوئیه و محمد حنفیه ، مسجد جامع و پل تاریخی سوریان ، کاروانسرای برد شیراز ، آثار تاریخی روستای شیدان ، مناطق گردشگری بخش سرچهان ، امامزاده شاه میر حمزه ( ع  ) ( برادر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ ( ع ) در روستای امامزاده بزم از مهمترین جاذبه های گردشگری و تاریخی و مذهبی شهرستان می باشند /ش

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/17632