کد خبر: 176282 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 29 اسفند 1401 - 10:32
عملکرد سرمربی تیم ملی مقابل مربیان خارجی لیگ برتر
قلعه‌نویی مقابل خارجی‌های لیگ؛ دست‌ها بالا!

اتحادخبر: امیر قلعه‌نویی این فصل عملکرد پر فراز نشیبی مقابل مربیان خارجی لیگ برتر داشته است.

اتحادخبر: امیر قلعه‌نویی این فصل عملکرد پر فراز نشیبی مقابل مربیان خارجی لیگ برتر داشته است.

قلعه‌نویی مقابل خارجی‌های لیگ؛ دست‌ها بالا!

سپهر ستاری: انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی واکنش‌های مثبت و منفی زیادی را به دنبال داشته است. یکی از نکاتی که طی سال‌های اخیر منتقدان امیر قلعه‌نویی در خصوص آن نقد داشتند، عملکرد این سرمربی در مسابقات بین‌المللی و هم‌چنین مقابل مربیان خارجی لیگ برتر بوده است.

بهترین عملکرد امیر قلعه‌نویی در لیگ قهرمانان آسیا با استقلال در سال 2012 بود که به نیمه‌نهایی راه یافت. فصلی که اگر مجتبی جباری از استقلال جدا نمی‌شد شاید این تیم با هدایت قلعه‌نویی به فینال هم می‌رسید. سرمربی جدید تیم ملی با سپاهان هم سابقه صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را دارد ولی در آن زمان پس از اختلاف با مدیران این باشگاه تصمیم به جدایی گرفت. او با تراکتور و ذوب‌آهن هم سابقه صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد ولی در مجموع عملکردش در لیگ قهرمانان آسیا به اندازه لیگ برتر ایران چشمگیر نیست.

قلعه‌نویی این فصل با گل‌گهر 7 بار مقابل مربیان خارجی قرار گرفته و عملکرد پر فراز و نشیبی را به ثبت رسانده است. چهار تیم استقلال، سپاهان، تراکتور و نفت آبادان در لیگ بیست و دوم از مربیان خارجی استفاده می‌کنند که در مجموع 7 تقابل با گل‌گهر داشته‌اند. سیرجانی‌ها با هدایت قلعه‌نویی از این 7 بازی دو برد مقابل تراکتور و نفت و دو تساوی کسب کرده و در سه دیدار زمین را با شکست ترک کرده و در مجموع 8 امتیاز به دست آوردند. 10 گل زده و 13 خورده حاصل کار گل‌گهر از 7 تقابل با مربیان خارجی بوده است. آن‌ها فقط در دیدار با نفت آبادان موفق به ثبت کلین‌شیت شدند.

قلعه‌نویی و تسلیم شدن مقابل ساپینتو و مورایس!

گل‌گهر امسال در دو بازی رفت و برگشت مقابل تراکتور به ترتیب به برتری 2 بر یک و تساوی 2-2 رسیده است. امیدگل این تیم در بازی رفت مقابل شاگردان قربان بردیف 0.85 بود و تراکتوری‌ها امیدگل 0.69 را داشتند و مالکیت 49 به 51 به سود تبریزی‌ها بود. در بازی برگشت اما با وجود نتیجه تساوی گل‌گهر برتری معناداری داشت و امیدگل 1.90 را در مقابل امیدگل 0.34 تراکتور ثبت کرد که با هدایت پاکو خمس به میدان آمده بود. با وجود امیدگل بالای گل‌گهر اما این تراکتور بود که با 60 درصد در مقابل 40 درصد مالکیت بیشتری را در اختیار داشت.

قلعه‌نویی امسال در بازی رفت مقابل سپاهان هم به تساوی 2-2 رسید. گل‌گهر و سپاهان در این بازی عملکرد نزدیکی داشتند و به ترتیب امیدگل 0.68 و 0.67 و مالکیت 55 و 45 درصد را به ثبت رساندند. در بازی برگشت اما سپاهان با نتیجه 4 بر یک تیم قلعه‌نویی را در هم کوبید تا مورایس به یک برد قابل توجه برسد. امیدگل و مالکیت توپ سپاهانی‌ها در این بازی 2.03 و 46 درصد بود و گل‌گهر با وجود مالکیت 54 درصدی امیدگل 0.82 را داشت.

بدون تردید پرحاشیه‌ترین جدال‌های امیر قلعه‌نویی در دو مسابقه رفت و برگشت مقابل استقلال بود که هر دو را با پنالتی‌های دقایق آخر کوین یامگا به این تیم واگذار کرد. در بازی رفت گل‌گهر و استقلال به ترتیب امیدگل 0.49 و 1.79 و مالکیت 49 و 51 را داشتند. در بازی برگشت اما استقلال یک برتری ملموس داشت و امیدگل 1.95 در مقابل امیدگل 0.99 را ثبت کرد و در بحث مالکیت هم 69 به 31 برتری داشت. آبی‌ها در این دیدار 32 شوت به سمت دروازه گل‌گهر زدند و سیرجانی‌ها تنها 3 شوت داشتند!

قلعه‌نویی و تسلیم شدن مقابل ساپینتو و مورایس!

گل‌گهر دومین برد خود مقابل مربیان خارجی را در هفته پانزدهم در دیدار با نفت آبادان به دست آوردند. شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدگل 1.11 و مالکیت 43 درصدی را در مقابل امیدگل 0.31 و مالکیت 57 درصدی آبادانی‌ها داشتند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176282