کد خبر: 176276 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 29 اسفند 1401 - 10:05
رئیس جمهور چین:
سفرم به روسیه با هدف تقویت دوستی، همکاری و صلح است

اتحادخبر: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با انتشار مقاله ای نوشت که سفرش به روسیه با هدف تقویت دوستی و صلح بین دو کشور است.

اتحادخبر: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با انتشار مقاله ای نوشت که سفرش به روسیه با هدف تقویت دوستی و صلح بین دو کشور است.

سفرم به روسیه با هدف تقویت دوستی، همکاری و صلح است

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین در مقاله‌ای که برای ریانووستی و روزنامه روسیسکایا گازتا ارسال شد، گفت که سفر آتی وی به روسیه با هدف تقویت صلح و دوستی بین دو کشور خواهد بود. او همچنین در این یادداشت تمایل خود را برای کار روی برنامه‌های جدید برای توسعه روابط دوجانبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد.

شیء به دعوت رئیس جمهور روسیه از ۲۰ تا ۲۲ مارس به مسکو سفر خواهد کرد. به گفته کرملین، رهبران دو کشور در این دیددار در مورد توسعه بیشتر مشارکت جامع دوجانبه، تعامل استراتژیک بین روسیه و چین و مناقشه اوکراین گفتگو خواهند کرد.

رهبر چین در مقاله خود گفت: سفر آتی من به روسیه با هدف تقویت دوستی، همکاری و صلح است.

به گفته شیء، روابط دو کشور در طول تاریخ خود مسیر دشواری را طی کرده است و به همین دلیل است که دوستی روسیه و چین باید حفظ شود.

رئیس جمهور چین در این یادداشت نوشت: «روابط روسیه و چین برای بیش از ۷۰ سال مسیر کاملاً ناآرام و پر فراز و نشیبی را طی کرده است. با نگاهی به گذشته، عمیقاً متوجه می‌شویم که رسیدن به سطح کنونی روابط روسیه و چین دشوار بوده است. ما باید با دقت این روابط و دوستی پایدار بین چین و روسیه را حفظ کنیم.»

شیء همچنین اظهار داشت که تاریخ نشان داده است که مسکو و پکن در توسعه روابط خود حتی در میان آشفتگی‌های جهانی موفق بوده اند.

زمان انتشار این مقاله همزمان با سفر رئیس جمهور چین شیء جین پینگ به روسیه در ۲۰ تا ۲۲ مارس است. بر اساس گزارش‌های قبلی، رؤسای جمهور دو کشور در ۲۰ مارس با یکدیگر دیدار خواهند کرد و گفت‌وگوهای اصلی قرار است ۲۱ مارس برگزار شود.

همزمان، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه نیز با انتشار مقاله خود در روزنامه مردم چین نوشت: «مسکو به اصل تقسیم ناپذیری امنیت متعهد است و نسبت به اقدامات غیرمسئولانه ای که امنیت هسته‌ای را به خطر می‌اندازد نگران است.»

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176276