امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 فروردين 1402 - 19:00
موسس باشگاه پارس برازجان در گفتگو با اتحاد خبر:

اتحاد جنوب ـ شاکرشکیبا، زینب رنجکش: دکتر مزدک گودرزیان دندانپزشک اصفهانی ساکن شهر برازجان است. وی موسس کلینیک تخصصی دندانپزشکی پارس و باشگاه فوتبال پارس است. او در سال ۹۳ این باشگاه را در برازجان تاسیس کرد. با دکتر گودرزیان به گفتگو نشستیم تا از فعالیت های باشگاه فوتبال پارس و تاثیری که بر ورزش شهر برازجان داشته است بیشتر بدانیم....

اتحاد جنوب ـ شاکرشکیبا، زینب رنجکش: دکتر مزدک گودرزیان دندانپزشک اصفهانی ساکن شهر برازجان است. وی موسس کلینیک تخصصی دندانپزشکی پارس و باشگاه فوتبال پارس است. او در سال ۹۳ باشگاه فوتبال پارس را در برازجان تاسیس کرد. با دکتر گودرزیان به گفتگو نشستیم تا از فعالیت های این باشگاه و تاثیری که بر فوتبال و ورزش شهر برازجان داشته است بیشتر بدانیم....

 

 

جناب دکتر؛ به چه دلیل به فکر سرمایه گذاری در بخش ورزش افتادید؟
 - شاید چون خودم نیز ورزشکار بودم و شاگرد فریدون جلیلی بودم با افتخار. ایشان 19 سال  رکورد 1500 ایران و قهرمان شنا و واتر پلوی ایران را داشت. من ورزش رزمی نیز کار می کردم حتی قهرمانی هم داشتم. دوست داشتم بروم تیم ملی اما مسیر زندگیم طوری بود که رفتن به تیم ملی برایم مقدور نبود من متولد دهه شصت هستم و باید بگویم  آن روزها مثل امروز امکانات نبود مخصوصا در شهرهای بزرگ پس در نهایت قید ورزش را زدم و به تحصیل پرداختم. همیشه رویای این کار را در سرم داشتم تا دینم را به جامعه ورزشی ادا کنم همینطور به خودم که اطمینان داشتم اگر وارد این کار شوم قطعا موفق می شوم. این یکی از دلایل اصلی من بود.


چرا فوتبال را انتخاب کردید؟
- زیرا افراد بیشتری را در بر می گرفت و تقریبا از تمام طیف ها را در خود جا می داد. من از همان ابتدا دوست داشتم حرفه ای کار کنم و بعدها این نگاه کامل تر شد به باشگاه های بزرگ اروپایی نگاه کردم و به ساختار این باشگاه ها نگاه کردم که چه کارهایی انجام دادند در سال 1850 که تبدیل به بارسلونا و منچستر شدند. فوتبال درآمد دارد وقتی با یک پروپوزال واردش شوید بازیکنان تو می توانند برایت درآمد زایی کنند و اگر این درآمد برگردد این چرخه می تواند تکرار شود.


در واقع شما روی چه چیزی سرمایه گذاری کردید؟
- روز اول برنامه این بود که بچه هایی که آمدند توی مدرسه فوتبال را نگه داریم به آن ها آموزش دهیم و در یک بستر ده ساله حفظشان کنیم و اجازه ندهیم از بین بروند و آروم آروم پله های ترقی را طی کنند از این مدرسه گرفته تا به لیگ قهرمانی کشور و حتی بالاتر و امسال هم صعود لیگ نونهال را داشتیم و هدفمان این بود یک پایه سه گانه فوتبال اعم از نونهالان، نوجوانان و جوانان را تشکیل دهیم که بچه ها در بالاترین سطح فوتبال نونهالان، نوجوانان و جوانان همان هایی که در مدرسه فوتبال آموزش می بنند بتوانند بازی کنند و در نهایت بچه هایم به تیم های بزرگ کشور و دنیا راه پیدا کنند.


باشگاه ورزشی خود را معرفی کنید.
- باشگاه پارس برازجان  در سال 1393 تاسیس شد. در طراحی لوگوی آن باشگاه از تصویر دژ برازجان استفاده کردم که بگویم این باشگاه از کدام خطه رشد کرده و بلند شده است. در زمینه فوتبال پایه هم فعال هستیم آموزش و آکادمی فوتبال داریم و تیم های پایه ما در لیگ برتر فعال هستند.

 


به چه دلیل افراد از جایی که رشد کرده و مطرح شده اند مهاجرت می کنند؟
- انسان ها زندگی راحت را طلب می کنند. خانه، ماشین، مطب را می گیرند و به رفاه مورد نظر می رسند و بعد به شهری می روند که در آن امکانات به وفور باشد و نخواهند گرمای 60 درجه را تحمل کنند. اما همانطور که گفتم من عاشق مردمم و ایرانم هستم دوست داشتم در منطقه محروم کار کنم و پیشرفت کنم به یاد می آورم جوان تر که بودم می گفتند ما ایرانی ها می گوییم هیچ کاری نکردند هیچ نشد یک بار نشد بیاییم بپرسیم از خودمان که ما چه کردیم؟ من سعی کردم کاری انجام بدهم و فکر می کنم که تا الان موفق نیز بوده ام.


ایده های بسیار نو و خوبی دارید این ایده ها از کجا نشات می گیرد؟
- انسان وقتی خوب فکر کند می تواند نیاز ها را هم ببیند. به خاطر دارم یکی از روسای بانک  از من پرسید این چه کاریه به سر خودت میاری؟ هی قسط هی وام و...؟! گفتم: اگر من در این پروژه فوتبال موفق شوم اقتصاد برازجان زیر و رو می شود.


مخارج باشگاه را چطور تامین می کنید؟
- آقا کار می کنم، به شدت(می خندد) واقعا با کار درمان. همسر و خانواده من بسیار زحمت می کشند و فداکاری می کنند.
این راه را هرطور شده باید به نتیجه برسانم و باید موفق شویم در کل خودم کار می کنم هزینه های باشگاه را می دهم هرچند سال قبل فقط 100 میلیون تومان به ما کمک شد و امسال نیز مصوب شده اما تا الان به ما چیزی نرسیده است.

ارزشش را داشت که روی این بچه ها سرمایه گذاری کردید؟


 


- بی شک ارزشش را دارد؛ باقیات الصالحات به معنای واقعی است. اقتصادی بگویم یا معنوی از هرجهت به آن نگاه کنیم منشا خیر بوده است چقدر تاکنون جلوی بزه کاری را گرفته ایم؟ شما فکر کنید پسر در بالاترین سطح  فوتبال کشور در حال بازی است اصلا به کار خلاف می تواند فکر کند؟ اصلا زمینه فکری او مجال فکر به بزه را به او می دهد؟ من می گویم نه. ورزش می کند در محیطی سالم، تشویق می شود درس بخواند و شخص خیلی بهتری از خودش بسازد. قطعا ده سال آینده برازجان بزرگان فوتبالی زیادی را خواهد داشت. الان هنوز سال 1401 است. اگر سال 1412 هنوز من زنده بودم در مورد این قضیه بیشتر صحبت می کنیم.


در بخش آموزش هم فعال هستید؟
- بله خوشبختانه ما توانستیم در بخش آموزش نیز فعال باشیم. دوست و مشاور من غلامرضا دلگرم حرفی خوبی زد گفت: چطور می توانیم روی فکر و فرهنگ این بچه ها تاثیر بگذاریم درحالیکه فقط نهایت روزی چهار ساعت با آن ها در ارتباطیم؟ باید این ساعت به هشت ساعت در روز برسد و این طور شد که من و او جرقه های تاسیس مدرسه فوتبال برازجان در ذهنمان زده شد. خدا را شکر در سال 1398 ما این کار را انجام دادیم. آن هم در اوج کرونا این اتفاق افتاد و مدرسه تاسیس شده در 9 پایه ابتدایی و متوسطه اول، ان شاالله به امید حق سعی می کنیم سال بعد هنرستان تربیت بدنی مان را نیز تاسیس کنیم.


آیا نگاهی به جذب استعداد بچه های بی بضاعت هم داشتید؟
- بله؛ در ست است فوتبال همه آدم های پولدار هم می توانند بازی کنند اما فوتبال ورزشی است که بیشتر آن هایی که در حال بازی درآن هستند یا فقیر بودند و خانواده معمولی داشتند و این مسئولیت امثال ما را بیشتر می کند. دلیل دیگرم نیز  همین مسئله بود. بله من بچه هایی را که استعداد دارند از جنوب، جنوب غربی و جنوب شرق نیز جذب می کنم. دروازه بان نونهالانمان امسال از زاهدان می آید. ما از بندر عباس بازیکن داشتیم که در خوابگاه زندگی می کرد. ما استعداد یابی از تمام مناطق ایران داریم. اگر واقعا خوب باشند و بی بضاعت هزینه هایش را خودم شخصا تقبل می کنم. می آیند در خوابگاه مستقر می شوند قبلا مدرسه نداشتیم هزینه مدرسه را هم می دادیم اما اکنون چون مدرسه خودمان هست بحث غذا نیز با آشپز خانه قرارداد داریم به ما کمک می کنند و ما همیشه متاسفانه بدهکاریم. اما خب می توانم این را بگویم که بدهیمان را می دهیم.


آیا توانستید با توجه به سن و سال نوجوانان و جوانان ارتباط خوبی برقرار کنید؟


 


- بله خیلی. من خصوصا با پسرهایم در بازی های حساس کنارشان هستم. با آن ها حرف می زنم لازم باشد به آن ها انرژی می دهم بله من لحظه لحظه کنارشونم. گاهی از آن ها می پرسم همه چی خوبه؟ راحتین؟ و یا از آن ها حالشان را می پرسم با آن  ها حال منم بهتر است.


استقبال عمومی چطور است؟
- با این که نوپاست خوب توانسته محصل جذب کند. قبلا کامل نبودیم خصوصا در یکی دو سال اول در بحث تحصیل ضعف داشتیم ولی ما ضعف هایمان را پیدا می کنیم و اصلاح می کنیم تا بهتر از این شویم.


شما مولد بازیکنان فوتبال هستید آیا تاکنون موفق شده اید؟
- بله من از این لحاظ الان دوتا از بچه هایم رفته اند فجر شهید سپاسی شیراز در رده امید یکی دیگر به عقاب تهران پیوسته است این ها از اول با خودم بودند به ذوب آهن بازیکن دادم به گل گهر هم بازیکن دادم. بزارید پسر های من سربازیشان را تمام کنند و به سن 21 یا 20 برسند و آن وقت بازیشان را در لیگ های 1 و 2 کشور ببینید چون این ها در سطح پایه لیگ برتر بازی کردند جزو بهترین ها بوده اند اگر در نونهالی توانستند بهترین باشند در بزرگسالی هم به راحتی می توانند. الان هم ما داریم تلاش می کنیم خودمان را به باشگاه های بزرگ برسانیم.


از جایگاه خود در استان برایمان بگویید.
- در استان باشگاه ما یکی از تیم های بسار مدعی را پرورش داده در حدی که اسم تیم پارس برازجان می آید رقبای ما ترس دارند؛ می آیند و مبارزه هم می کنند اما به هیچ وجه نمی توانند ما را تیم ضعیفی در نظر بگیرند. ما همیشه مدعی قهرمانی هستیم در لیگ برتر استان بوشهر. در لیگ برتر کشور نیز رقیب خیلی خوبی شدیم. رده نونهالان ما صدر نشین گروه اول نونهالان کشور است با حضور تیم بزرگی چون فولاد خوزستان از 12 بازی 28 امتیاز گرفتیم و من رصد کردم در چهار گروه بالاترین امتیاز را داشتیم. فکر می کنم بهترین تفاضل گل را داشتیم.


جایگاه مجموعه شما در استان چگونه است؟
- در فوتبال که همه مارا می شناسند؛نمی توانند نشناسند ما قهرمانی هارا درو کردیم چطور میتوانند مارا نشناسند و یا حتی بهتراست بگویم خیلی هم موفق بوده ایم(می خندد) ما برازجان را پس از 19 سال قهرمان لیگ برتر جوانان استان کردیم. ما پارسال تیم جوانانمان تا پلی آف لیگ کشور رفت و متاسفانه در بازی برگشت بخاطر اینکه استادیوم برازجان در ماه مبارک رمضان برقش خراب بود نتوانستیم بازی را انجام دهیم و در جم 1 به 1تساوی کردیم ولی متاسفانه بازی برگشت بخاطر نور و ماه رمضان مجبور شدیم بوشهر بازی کنیم خب تاثیر خیلی بدی داشت آن بازی را 2به 1 باختیم و از صعود به لیگ کشور باز ماندیم. امسال نیز مجبور به فروش آن سهمیه شدیم تا بتوانیم هزینه هایمان را تامین کنیم. تیم جوانان ما مدافع عنوان قهرمانی بود اما هدف باشگاه نبود چون هدف امسال باشگاه نونهالان بود و چون منابع مالیمان محدود است.
باز هم مشکلی نبود چون ما نگاه تمرینی به این مسئله داشتیم. امیدواریم دوباره صعود کنیم به لیگ برتر چون فصل قبل در لبگ برتر نوجوانان بودیم. نونهالان نیز مدعی قهرمانی هستیم. نوجوانان و نونهالان ما دوسال پشت سرهم قهرمان شدند. یک آمار زیبا که بچه های ما پارسال همه بازی هایشان را با برد تمام کردند.


بالاترین مقامی که در فوتبال کسب کردید چه بوده است؟
- امسال تیم نونهالان ما صعودش به مرحله نهایی لیگ برتر نونهالان کشور قطعی شده است باید به خاطر داشته باشیم یکی از مدعیان اصلی بودیم که حتی فولاد را درخانه خودمان بردیم. برترین گل زن لیگ برتر گل زن ما است حسین محمدرضایی از برازجان و برترین پاس گل آریا شفیعی دوست است آریا بوشهری نیست و او بچه دهدشت است که الان در خوابگاه ماست.

 

تمام بچه ها در خوابگاه هستند؟
- بله در خوابگاه اداره ورزش که اگر بر ما حلال بدانند (لبخند می زند).  اما توقع بیشتری دارم. این نهایت کمکی است که اداره ورزش می تواند به ما کند چون ما هزینه داخل خانه را هم خودمان باید به هیات فوتبال پرداخت کنیم. بله بچه ها تمام هزینه خورد و خوراکشان هم با ما است. ما داریم نتیجه این هزینه ها را می بینم.  آن ها همه در مجموعه ای رشد  می کنند که زمین چمن، سالن امفی تئاتر، باشگاه بدن سازی، مدرسه و ...دارد. من و آقا غلام خون دل ها خوردیم.


فعالیت های شما به رشد فوتبال دشتستان هم کمک کرده؟
- بله قطعا؛ قهرمانی های متعدد، صدور بازیکن، متمرکز کردن یک کمپ تخصصی حرفه ای که همه چیز در کنار هم دارد با مساعدت اداره آموزش و پرورش که اگر از ما بگیرند ما نابود می شویم و اون زمین هم نابود می شود چون هزینه های نگه داری بسیار بالاست. ما نابود می شویم دوست دارم عکس قبل از ورودمان به آن مکان را و بعد از ورودمان به شما نشان دهم تا متوجه شوید ما بالغ بر چند میلیارد سرمایه گذاری کردیم آن جا در زمینی که به ما تعلق نداشته است.

 

از نیروهای تخصصی دشتستان در بخش آموزش استفاده می کنید؟
- قطعا همینطور است. مدیر و معلم های خوب.


درمورد غلامرضا دلگرم بگویید.

 


 

- آقا غلام مدیر فنی ماست. او علاوه بر این که تجربه مربیگری در تیم های خوبی را داشت خصوصا لیگ یک مدرس رسمی فدراسیون نیز هستند با توجه به وسواس و شناختی که من از او سراغ دارم کار هایی که او می کند تمام مورد تایید من است همه کار ها را انجام می دهد. مدیر و مربیان با او در ارتباط هستند در اصل برای رعایت سلسله مراتب با او در ارتباط هستند. مدیر آکادمی، مربی و مدیر مدرسه و... همه با غلامرضا در ارتباط هستند و او کارهای بزرگی در بعد ورزشی برای ما کرده است. کمیته های مختلفی از مربیان را تشکیل داده تا ایجاد برنامه های مدون آموزشی فوتبال و تحصیل همزمان باهم و چاپ کتاب و...

 

ساز و کار آکادمی فوتبال پارس چیست؟
- در واقع فوتبال آموزها به مدرسه ما مراجعه می کنند و می توانند از مدرسه و هم از باشگاه ما استفاده کنند که اگر عضو مدرسه فوتبال ما هم شوند برایشان خیلی بهتر است زیرا تمام برنامه های درسی و ورزشی شان کاملا مکمل و مطابق هم است و تداخل یا مانعی برای فعالیت دیگرشان نخواهد بود. طی سیکل ورزشی آن هایی که بهتر هستند وارد آکادمی فوتبال ما می شوند و آکادمی ما در اصل استعداد یابی از بچه های مدارس فوتبال ماست در آکادمی ما شروع می کنند رشد پیدا کردن. در فستیوال های مختلف شرکت می کنند و در واقع آماده می شوند در آن جا پیشرفت کنند.

 

چه زمانی این زحمت شما بارور می شود؟
- من فکر می کنم چهار یا پنج سال دیگر خون دل می خواهد. پسر های من اولین نسل فوتبال پارس الان سرباز هستند. مبین رنجبری، ابراهیم کمالی این ها همه از سال 1395-96 جذب شدند و الان رسیده اند به مرحله سربازی، سربازیشان تمام شود یک سال هم در هر رده ای بازی کنند فکر می کنم سال بعدش لیگ برتر ایران خواهند بود. حدودا چهار یا پنجسال آینده ثمره کارمان را خواهیم دید.

 

نگاهتان به افق چیست؟
- ان شاالله بعد از اینکه توانستیم پیشرفت کنیم و هزینه هایمان را برگردانیم در بزرگسالان وارد تیم داری خواهیم شد. ما باید اول از همه مجموعه خودمان را کامل کنیم. ما موفق می شویم من به شما قول می دهم. ولی معمولا وقتی می خواهیم همچین حرکتی را شروع کنیم نباید روی کمک کسی حساب باز  کنیم.



در اینجا(برازجان) می مانید؟
- اثر هایم که می ماند(لبخند می زند) خودم را نمی دانم؛ اگر آن هایی که دوستم ندارند بیرونم کنند می روم. شنیده ام بعضی ها دوستم ندارند تلاش می کنم بمانم و ارتباطم را حفظ کنم. من اینجا عشق خرج کردم جوانیم را گذاشتم از 30 سالگی تا امروز که 40 سالم است شوخی نیست اگر روزی هم بروم کلینیک و باشگاه پارس می ماند. اگر روزی بروم برمی گردم در حالی که بهتر از قبل شده ام. آدم باید ریشه ها را پیدا و حفظ کند نباید فراموش کند از کجا به کجا آمده است. حتی اگر خارج از کشور هم بروم ارتباطم را با ایران قطع نمی کنم.

بحث تبلیغات هم ورود کرده اید؟
- متاسفانه چون اسپانسر می خواهد و کسی نیست که مارا حمایت کند. نیاز نیست ما دیده شویم، بهتر است بگویم آن ها نیاز دارند به واسطه ما دیده شوند صاحبان صنعت و تجارت کلا هر  کس که اسپانسر شود می تواند دیده شود و اگر از ما حمایت کنند موفقیتشان صددرصد بیشتر خواهد شد. متاسفانه این را نمی دانند چون خانواده ما را نمی شناسند و حق دارند ما بسیار مشغله داریم هم من و هم غلامرضا دلگرم و آنقدر سرمان گرم تامین هزینه برای باشگاه است که وقت تبلیغ نداریم.
شما فکر کنید ما مدرسه را ساخته ایم،باشگاه داریم، هزینه خوابگاه، کلینیک و... ما مجبوریم کل روز و شبمان را کار کنیم تا شاید از پس این وظایف بر بیاییم.  و ما اینجا ضعف داریم ما می توانیم به کل ایران خودمان را معرفی کنیم به شما قول می دهم هرکسی بخواهد می تواند بیاید و اینجا آموزش فوتبال ببیند ما اسپانسر نوابغ می شویم. الان دو سال است که "اتحاد جنوب" از ما در اطلاع رسانی هایمان کمک می کنند و فوق العاده بوده اند تیمی حرفه ای که همه جا همیشه در کنار ما بودند و خیلی به شناخته شدن ما در این جا کمک کردند. من از همین جا از تیم اتحاد جنوب و اتحاد خبر بسیار تشکر می کنم.


در خصوص بانوان تا کنون کاری کرده اید؟
- بله در خصوص بانوان هم بحثش شده است، من همیشه به آقا غلام می گویم خداوند شاهد است که می گویم ما برای خانوم ها کاری نکرده ایم ها! من خودم دختر دارم و می دانم آموزش فوتبال به دختران دغدغه خاص خودش را دارد، امکانات خودش را می طلبد و تاسیس مدرسه هم دغدغه های خودش را دارد؛ باید تلاشمان را بیشتر کنیم بله من دغدغه ام هست و در اولین فرصتی که بتوانم این کار را انجام می دهم. این قول ممکن است زمان ببرد اما قول می دهم این کار را برای د ختران کشورم انجام  می دهم. اگر در قضیه اسپانسرینگ حمایت شوم می توانیم این کار را زودتر انجام دهیم.

 

صحبت پایانی؟
- بستری که آماده کرده ایم ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد اما با خون دل و عشق فراهم شده که بچه های شما بتوانند زندگی بهتری داشته باشند؛ من اون ها رو فرزندان ایران می بینم که قرار است برای آینده ای بهتر و ایرانی آبادتر تلاش کنند. به زعم خودم هر چه داشتم و دارم در این راه می گذارم امیدوارم با ما ادامه دهید. اعتماد مردم سرمایه ماست. امیدوارم اعتماد خانواده ها روز به روز به ما بیشتر شود. کنار ما بایستند تا قله های موفقیت را فتح کنیم. ایستاده برای پسراشون دست بزنیم.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...