کد خبر: 176204 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 27 اسفند 1401 - 11:07
آغاز طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور از شیراز

اتحادخبر: طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور با عنوان "طرح ملی دانش‌آموز شهید آرشام سرایداران"، با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان محلی، از فارس آغاز شد.

 

اتحادخبر: طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور با عنوان "طرح ملی دانش‌آموز شهید آرشام سرایداران"، با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان محلی، از فارس آغاز شد.

آغاز طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور از شیراز

به گزارش ایسنا؛ معاون وزیر آموزش و پرورش در آغاز طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور در مدرسه شهید علیمراد سنجانکی دهستان قره‌باغ شیراز گفت: در مرحله اول این طرح ۲۵۳ مدرسه سنگی با ۱۱۴۶ کلاس درس با ۳۵۰۰ میلیارد تومان در مدت سه سال بازسازی و ترمیم می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس،  حمیدرضا خان‌محمدی در آئین اجرای طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور هید آرشام سرایداران گفت: استان‌های فارس و چهارمحال بختیاری دارای بیشترین مدرسه سنگی در کشور هستند که با اجرای طرح شهید سرایداران تا سه سال آینده این مدارس بازسازی و ترمیم می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: طرح شهید آرشام سرایداران با هدف ساماندهی مدارس سنگی با مشارکت قرار گاه سازندگی حضرت امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران اجرا می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۲۱۵ مدرسه سنگی در کشور وجود دارد، گفت: تعداد مدارس سنگی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز کشور ۱۵۷۶ مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی مدارس  سنگی کشور، ۱۳۸۰مدرسه با ۶۱ هزار دانش آموز در سه سال آینده بازسازی و ترمیم خواهد شد که مرحله اول آن شامل ۲۵۳ مدرسه با ۲۵ هزار دانش‌آموز است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتبارات این طرح از محل اعتبارات محرومیت زدایی و اعتبارات سازمان نوسازی کشور بند "ی تبصره ۵" تامین می‌شود، افزود: اعتبارات اجرای طرح مدارس سنگی با ظرفیت سه تا شش کلاس با مشارکت خیران مدرسه ساز، و اعتبارات نفت و گاز تامین خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در ابتدای انقلاب سرانه آموزشی برای هر دانش آموز حدود یک و نیم متر مربع بوده است، اما به برکت انقلاب اسلامی این آمار به ۵.۵متر مربع رسیده است.

به گزارش ایسنا، آرشام سرایداران، یکی از سه دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) بود که به همراه پدر و مادرش و ۱۰ زائر دیگر حرم مطهر احمدبن موسی(ع)، به شهادت رسید و برادرش نیز در این حادثه مصدوم شد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176204