کد خبر: 176095 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 اسفند 1401 - 14:00
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر :
راه اندازی پیک دارویی /واگذاری زمین و آمبولانس توسط خیر/ گناوه مشکل امداد دریایی دارد

 اتحادخبر : مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر فرا رسیدن یکصدمین سال تاسیس هلال احمر را تبریک و ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه گفت: به مناسبت این روز ۴۲۵۰ نهال در سطح استان بوشهر به دست جوانان هلال احمر کاشته شده است.به گزارش اتحادخبر ، احسان ایزدپناه روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه در جمع اصحاب رسانه گفت ...

 اتحادخبر -سعیده دشتی: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر فرا رسیدن یکصدمین سال تاسیس هلال احمر را تبریک و ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه گفت: به مناسبت این روز ۴۲۵۰ نهال در سطح استان بوشهر به دست جوانان هلال احمر کاشته شده است.



به گزارش اتحادخبر ، احسان ایزدپناه روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه در جمع اصحاب رسانه گفت :  هلال احمر  مجموعه  ای است که خدمات مختلف و متنوعی را به مردم می رساند.

وی افزود: استان بوشهر جز استان های  برتر در خصوص ثبت خبر در سایت سازمان جوانان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به بکارگیری ۴۵۰ نفر در طرح نوروز ی افزود: همچنین ۸۵ دستگاه خودرو امدادی شامل آمبولانس ،خودرو نجات وانت کمکدار ،موتور سیکلت از جمله برنامه های این ایام است .

ایزدپناه از ۱۳ پایگاه که ٨ پایگاه به صورت ثابت و بقیه موقت در ایام نوروز خبر داد و گفت :خودروهای امدادی در هلال احمر به روز رسانی و آماده به کار گیری بوده و این خودروها و  تجهیزات امدادی در پایگاه‌های امدادی و تامین اقلام امدادی مورد نیاز در پایگاه و شعبه برنامه های هلال احمر در ایام نوروز است.

وی افزود :در گناوه متاسفانه امداد دریایی وجود ندارد و این مشکل بزرگی است و با وجود این جمعیت زیاد در شهرستان گناوه ، تاسیس امداد دریایی در دستور کار قرار گرفته است.



 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه امداد نجات نیز فعالیت‌های خوبی رخ داده است گفت : ٧٠۵ مورد عملیات امدادی در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است .

ایزدپناه افزود :یکی دیگر از اقدامات مهم هلال احمر تبدیل وضعیت پایگاه امداد جاده ای در شیرینو واقع در شهرستان کنگان از کانکس  به ساختمان بوده است .

وی گفت :خودروهای اختصاصی مخصوص سازمان بوده است که سه دستگاه خودروی امدادی کمک دار جهت استفاده و بکارگیری در شرایط بحران است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه هلال احمر در حوزه درمان و توانبخشی نیز فعالیتهای دارد ،وی افزود :درمانگاه ها  در بخش دندانپزشکی  در سال آینده  وبخش سونوگرافی ،مرکز روانشناسی  و مشاوره در این جمعیت دایره گردید .
ایزدپناه گفت: در مرکز جامع توانبخشی نوبت  و ساعت کاری را افزایش و صبح و عصر  فیزیوتراپیست ها  در حال خدمت به مردم هستند و حرکت درمانی و کاردرمانی و گفتاردرمانی جز دیگری  از این مجموعه است که برای افراد کم بضاعت به صورت رایگان انجام میشود.


وی با اشاره به اینکه در طرح نذر آب به ۵ روستا صورت گرفته است گفت :در طرح نذر آب شهرستان عسلویه و شهرستان دشتی در مهر و آبان ماه بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت : به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان بسته های معیشتی به نیازمندان واگذار شده است .

ایزدپناه با بیان اینکه خانه‌های هلال با هدف افزایش تاب آوری جوامع محلی در راستای تقویت و ایجاد مشارکت واقعی است افزود :با این طرح آحاد مختلف جامعه در فعالیت‌های امدادی ،آموزشی ،درمانی ،بشردوستانه ،خدمات اجتماعی ،عام المنفعه و محرومیت زدایی با ساختارهای داوطلب محور بوده است .

وی به تعداد ۱۵۵ خانه هلال در شهرستانها و روستاها اشاره کرد و گفت :خانه های هلال شامل ۴۶ شهری و ۱۰۹ روستایی است که ۲۳۶۶ نفر در راستای ساماندهی جهت تیم های امدادی و تعداد ۱۶۹ عملیات امدادی جهت خانه های هلال صورت گرفته است .


مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خانه های هلال انارستان شهرستان جم به عنوان خانه هلال برتر کشور است افزود : جم در کشور رتبه برتر رابین ۶۳۲۸ خانه هلال احمر کشور کسب کرده که این افتخار را مدیون خیرین و مردم واهالی انارستان شهرستان جم  هستیم .

ایزدپناه بابیان به اینکه  راه  اندازی پیک دارویی  یک طرح تازه هلال احمر است افزود :در این طرح خدمات دارویی به خانواده‌های جانبازان و افراد تحت پوشش و سالمندان به صورت رایگان خدماتی ارائه می شود که در دستور کار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه در محور گناوه به دشتستان در روستای خلیفه یک خیر ، زمین را به صورت رایگان در اختیار هلال احمر قرار داده است افزود :خیر با در اختیار دادن زمین رایگان و ساخت و اجرای آن و همچنین با قول اینکه آمبولانسی نیز واگذار خواهد کرد که این اقدام می تواند قدمی بزرگ به مردم و جامعه باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176095