کد خبر: 176051 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 اسفند 1401 - 08:55
سهم ۵۲۵ میلیارد تومانی استان بوشهر از مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی کشور

اتحادخبر: رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس گفت: سهم این شورا از بودجه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی کشور برای استان بوشهر در سال آینده ۵۲۵ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش دارد.

اتحادخبر: رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس گفت: سهم این شورا از بودجه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی کشور برای استان بوشهر در سال آینده ۵۲۵ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش دارد.




به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت نظری روز دوشنبه در نشست با شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: براین اساس سهم شرکت‌های پتروشیمی باید مشخص و در مجامع شرکت‌ها تصویب شود تا پس از آن این سهم از شرکت‌ها دریافت و به نیابت از آنها براساس اولویت‌های تعیین شده هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی باید در کنار بودجه دستگاههای احرایی  استان قرار گیرد، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده بودجه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس از ۱۰۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ به ۳۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است و همچنان با تدابیر صورت گرفته این رقم افزایش می‌یابد.

نظری بیان کرد: با وجود هزینه‌هایی که به شکل‌های مختلف از سوی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در حال انجام است اما هنوز رابطه خوب بین صنعت و جامعه پیرامونی بایستی خوب تر و بهتر شود. 

وی اظهار کرد: مسئولیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف آموزشی، درمان، سلامت، ورزش، زیرساخت‌ها، امور فرهنگی، مذهبی و بخش‌های مختلف تعریف شده است.

به گفته نظری، مشارکت در طرح‌ها و تامین اعتبار لازم متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از جمله سیاست‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس است.

وی با تاکید بر اینکه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس سازمان اجرایی خیلی گسترده ندارد ادامه داد: سال گذشته این شورا از مساعدت های یک میلیونی تا ۱۰۰  میلیارد تومانی( در پروژه آبرسانی سیراف - جم) مشارکت داشته است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس با بیان اینکه این شورا دستگاه اجرایی نیست گفت: متولی ساخت مدرسه، دانشگاه و بیمارستان سازی مشخص است و این شورا در کنار سایر دستگاه‌ها به‌عنوان یک خیر کمک‌های خود را در قالب مسئولیت اجتماعی ارائه می‌دهد.

نظری ادامه داد: مسئولیت‌های اجتماعی به لحاظ قانونی الزامی نیست و هیچ قانونی نیز برای آن تعریف نشده است اما به لحاظ اخلاقی به‌عنوان یک وظیفه و الزام تلقی می‌شود.

به گفته نظری، چارچوب مسئولیت اجتماعی مشخص و محصور شده نیست و نباید اجازه داد این مسئولیت دولتی شود چون در این حالت انجام این مسئولیت تنها به‌عنوان یک منبع مالی دولتی شناخته می شود و هیچ مشارکتی در مسئولیت اجتماعی اتفاقی نمی افتد.

وی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، تامین سرمایه در گردش کارگاه‌های خیاطی با هدف ایجاد و رونق اشتغال، پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای آزادی ۶۱ زندانی جرائم غیر عمد، مشارکت در احداث مدرسه و دانشکده فنی مهندس جم را تنها بعنوان بخشی از فعالیت‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس ذکر کرد.

نظری با بیان اینکه حوزه مسئولیت اجتماعی محدود نیست بلکه سرمایه گذاری است که در تعامل با جامعه محیطی تعریف و اجرا می‌شود افزود: قرار است با مشارکت کمیته امداد مددجویان زیر پوشش این نهاد تا سال ۱۴۰۴ معادل ۵۰ درصد کاهش یابند و همچنین تا سال آینده نیز مدرسه‌های سنگی و کانکسی در استان بوشهر جمع آوری شود.

وی از خبرنگاران خواست به‌عنوان چشم و نگاه بیدار جامعه کمک کنند موضوع مسئولیت اجتماعی توسعه روزافزون داشته باشد چرا که ما می‌خواهیم سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه انجام شود اما باید شرایط آن فراهم و فرهنگ سازی جدی صورت پذیرد.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس گفت: جامعه پیرامونی ما امروز از مواهب صنعت یا بهره مند نشده و یا آنطور که شایسته مردم بوده در این زمینه نتیجه مورد نظر رخ نداده، این درحالی است که مردم باید مواهب و شیرینی صنعت را در زندگی روزانه خود احساس کنند تا بتوانند رابطه خوبی با مهمانان خود برقرار و به نوعی هر دو از مواهب زندگی در کنار هم استفاده کنند.

وی با تاکید بر اصلاح نگاه جامعه افزود: صنعت پتروشیمی در استان بوشهر سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت ملی ایجاد کرده و بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان مالیات و بالغ برچهار هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده است.

نظری ادامه داد: این درحالی است که اگر صنعت پتروشیمی این درآمد را نداشت، سهامداران آن که بیشتر صندوق های بازنشستگی هستند از این درآمدها بی بهره بودند.

وی  تاکید کرد: وظیفه صنعت پتروشیمی تامین ثروت ملی بوده اما در کنار ایجاد این ثروت وظیفه ما است که با ارائه کمک‌هایی به جامعه پیرامونی زمینه رشد و توان افزایی منطقه را نیز ایجاد کنیم.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس یادآور شد: در راستای جهاد تبیین و امید افزایی باید گام‌های برداشته شده از سوی صنعت برای رشد و توسعه منطقه بیان شود چرا که هرقدر کارهای نیکوکارانه بیان شود مشارکت خیران نیز بیشتر می‌شود.

نظری با اشاره به تولید ۷۰ درصد گاز کشور در عسلویه گفت: گاز تولیدی در عسلویه روزانه بالغ بر۴۰ میلیون مترمکعب خوراک شرکت‌های پتروشیمی است که در منطقه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس اظهار کرد: به لحاظ رتبه بندی عسلویه جزء مناطق حیاتی کشور به شمار می‌رود و یک لحظه توقف آن می‌تواند تمام کشور را دچار مشکل کند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176051