کد خبر: 176041 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 اسفند 1401 - 07:52
توصیه‌های پلیس فتا استان بوشهر در خصوص چهارشنبه آخرسال

اتحادخبر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش مواد محترقه در کمین کاربران فضای مجازی هستند.سرهنگ " مهدی قاسمی " رییس پلیس فتا بوشهر در تشریح این خبر بیان داشت : با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال...

اتحادخبر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش مواد محترقه در کمین کاربران فضای مجازی هستند.




پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ " مهدی قاسمی " رییس پلیس فتا بوشهر در تشریح این خبر بیان داشت : با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با ساخت صفحات جعلی  تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌نمایند و حتی در مواردی مواد محترقه بسیار خطرناک و ناایمن را ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی از اهمیت  ویژه‌ای برخوردار است.
وی تصریح نمود: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه در فضای مجازی نموده و متقاضیان خرید این اقلام که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند را به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی نموده‌اند هدایت کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.
وی افزود: مجرمین با سوء استفاده از این ایام و تبلیغات دروغین به شیوه های مختلف دیگر و با دریافت پول و عدم ارسال مرسولات به دست متقاضیان از طعمه های خود کلاهبرداری می‌کنند .
سرهنگ قاسمی بیان داشت: با توجه به شناسایی و دستگیری تعدادی افراد مجرم در این حوزه، مشخص شد مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد و بعضاً دست‌ساز بوده و احتمال بروز صدمات جانی و مالی را برای خریداران بوجود آورده است.
این مقام مسئول یاد آور شد: توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند زیرا خسارات‌ مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نخواهد بود و والدین مراقب باشند تا فرزندان عزیزشان قربانی حوادث ناخوشایند نشوند.
رییس پلیس فتا بوشهر از شهروندان خواست : با رعایت و نظارت بر اعمال کودکان خود چهارشنبه‌ آخر سال را تبدیل به چهارشنبه سوزی نکنیم و هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176041