کد خبر: 176031 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1401 - 12:01
فرماندار دشتستان:
کاروانسراهای دشتستان مرمت و بازسازی می‌شوند

اتحادخبر:  فرماندار دشتستان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته کاروانسراهای این شهرستان مرمت و بازسازی می‌شوند.احمد بنافی صبح دوشنبه در نشست با مدیران میراث فرهنگی و اوقاف استان بوشهر اظهار داشت: دشتستان دارای تاریخی پرافتخار است و نمادهای مهمی در این شهرستان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. وی اضافه کرد: امروز با حضور...

اتحادخبر:  فرماندار دشتستان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته کاروانسراهای این شهرستان مرمت و بازسازی می‌شوند.

 کاروانسراهای دشتستان مرمت و بازسازی می‌شوند

به گزارش مهر، احمد بنافی صبح دوشنبه در نشست با مدیران میراث فرهنگی و اوقاف استان بوشهر اظهار داشت: دشتستان دارای تاریخی پرافتخار است و نمادهای مهمی در این شهرستان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در دشتستان توافق تعیین تکلیف سه ابنیه تاریخی دشتستان صورت گرفت.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: با توافق صورت گرفته و با نظارت فرمانداری دشتستان کاروانسراهای مشیر الملک برازجان و مشیر الملک دالکی و پل حاج محمد رحیم ظرف ۲ سال توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرمت و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: این بناها برای استفاده عموم به مدت ۳۰ سال در اختیار میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که به دلیل اختلاف میان این دو دستگاه اجرایی فرایند مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی که بخشی از هویت تاریخی دشتستان است، متوقف شده بود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/176031