کد خبر: 175981 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1401 - 12:12
اعلام آمادگی رئیس واگنر برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ اوکراین!

اتحادخبر: رئیس گروه واگنر روسیه اعلام کرد که مایل است برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اوکراین کاندیدا شود.

اتحادخبر: رئیس گروه واگنر روسیه اعلام کرد که مایل است برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اوکراین کاندیدا شود.

اعلام آمادگی رئیس واگنر برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ اوکراین!

به گزارش ایسنا؛  یوگنی پریگوژین، رئیس این گروه شبه نظامی خصوصی روسی در ویدئویی که در تلگرام منتشر شد، گفته است: من در حال ایجاد یک نمایش سیاسی هستم. به اطراف من نگاه بیندازید. من جاه طلبی‌های سیاسی دارم. تصمیم دارم تا برای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سال آتی میلادی کاندیدا شوم.

پریگوژین همچنین گفت، انتظار دارد برای این پست با پترو پروشنکو، رئیس جمهوری سابق اوکراین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری کنونی این کشور رقابت کند.

این مقام نظامی روسی افزود: اگر من در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پیروز شوم، همه چیز خوب می‌شود و دیگر نیازی به تیراندازی نیست.

وی در پاسخ به اینکه چرا از بابت تامین ناکافی مهمات از سوی صنعت دفاعی روسیه شکایت دارد و خودش این مهمات را خریداری نمی‌کند، نیز گفت: اگر من همه چیز را با پول خودم بخرم، این دیگر یک مدیریت دولتی است نه تجارت.

به گفته پریگوژین، گروه واگنر به ۱۰ هزار تن مهمات به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار در ماه نیاز دارد.

وی درباره تلفات انسانی نیز گفت، سربازان در جنگ به هر صورتی کشته می‌شوند. جنگ طوری است که یک ارتشی یک نظامی دیگر را می‌کشد.

رئیس گروه واگنر ادعاهایی مبنی بر اینکه با مقام‌های اوکراینی درگیر است و برای پول و لغو تحریم، منطقه نبرد را در لحظه مناسب ترک خواهد کرد، رد کرد و ادامه داد: من هیچ جا نمی‌روم. سوال اینجاست؛ زمانیکه ما حسن نیت خودمان را نشان دادیم و خرسون، خارکیف و سایر مناطق را تحت کنترل درآوردیم، چه کسی پول گرفت؟

پریگوژین در یک اظهارنظر دیگر اعلام کرد که مراکز جذب نیروی گروه واگنر در ۴۲ شهر روسیه باز شده‌اند: نیروهای جدیدی به ما ملحق می‌شوند که در کنار ما برای خانواده‌هایمان و کشورمان می‌جنگند

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/175981