کد خبر: 175921 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 20 اسفند 1401 - 12:28
بهترین روش جوانسازی پوست | کاربرد و ماندگاری جدیدترین و سریعترین روش ها

اتحادخبر: یکی از مهم‌ترین عناصر جوان دیده شدن، پوست صورت است که با کمال تاسف بیشتر از جاهای دیگر بدن، آثار پیری را نشان می‌دهد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید زیرا قصد داریم راه های جوان ماندن پوست و همچنین بهترین روش جوانسازی پوست را بیان کنیم.

 

اتحادخبر: یکی از مهم‌ترین عناصر جوان دیده شدن، پوست صورت است که با کمال تاسف بیشتر از جاهای دیگر بدن، آثار پیری را نشان می‌دهد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید زیرا قصد داریم راه های جوان ماندن پوست و همچنین بهترین روش جوانسازی پوست را بیان کنیم.

 

 تمایل انسان به زیبایی تاریخچه ای دور و دراز دارد و تنها مربوط به عصر ما نیست. انسان همواره در تلاش بوده تا با رسیدگی به عواملی که در زیبایی او نقش دارند خود را زیباتر جلوه دهد. یکی از مهم‌ترین عناصر جوان دیده شدن، پوست صورت است که با کمال تاسف بیشتر از جاهای دیگر بدن، آثار پیری را نشان می‌دهد. با این وجود که هنوز روشی برای پیشگیری از پیری کشف نشده است، ولی روش‌های جوان سازی پوست می‌توانند کمک کننده‌ی داشتن ظاهری جوان‌تر، شاداب‌تر و زیباتر برای شما باشند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید زیرا قصد داریم راه های جوان ماندن پوست و همچنین بهترین روش جوانسازی پوست را بیان کنیم.

بهترین روش جوانسازی پوست | کاربرد و ماندگاری جدیدترین و سریعترین روش ها

راه های جوان ماندن پوست

برای حفظ جوانی و شادابی پوست، دو راه کلی وجود دارد و جز این دو هم راهی نیست.

  • پیشگیری: از پوست خود مراقبت کنید و پیری را به تعویق بیندازید. 
  • درمان: با استفاده از روش‌های درمانی، نشانه‌های پیری را درمان کنید. 

پیشگیری

همیشه شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله‌ی کلیشه‌ای اساسی‌ترین توصیه‌ برای حفظ سلامتی است؛ بهترین راه داشتن پوستی زیبا، مراقبت های پوستی و رسیدگی به آن است. اگر از سنین جوانی به پوست خود برسید و از آن در برابر عوامل آسیب‌زا مراقبت کنید، دیرتر دچار پیر پوستی می‌شوید. پس اگر هنوز علائم پیری پوست در شما ظاهر نشده یا تازه چند خط ظریف روی صورتتان ظاهر شده، پیشگیری را جدی بگیرید. به پوست خود برسید و به خوبی از آن مراقبت کنید. در ادامه، توضیحات و راه کارهایی برای پیشگیری از پیری پوست به شما معرفی می کنیم پس همراه ما باشید.

درمان

با ظهور علائم پیری، باید مراقبت‌های پوستی را ادامه دهید تا وضعیت از چیزی که هست بدتر نشود. علاوه بر این، راهکارهای زیادی برای بهبود شرایط وجود دارد. فقط کافیست بهترین روش جوانسازی پوست را انتخاب کنید. در ادامه به شما بهترین و موثر ترین روش های جوانسازی پوست را معرفی می کنیم.

بهترین روش جوانسازی پوست

علاوه بر جوانسازی پوست باید پوستی سفت و شاداب داشته باشیم که با روش های جوانسازی می توان به آن رسید. روش‌های متنوع و فراوانی برای جوانسازی پوست وجود دارد.

برای اینکه بهترین گزینه مناسب پوست خود را پیدا کنید، مهم است که در مورد ساختار پوست خود اطلاعات کسب کنید. پوست از چندین لایه تشکیل شده است، از جمله اپیدرم که لایه سطحی است، درم که لایه زیرین است و بیشتر از کلاژن تشکیل شده است و پروتئینی که در ایجاد اسکار و یا پوست سالم نقش دارد. روش های جوانسازی پوست لایه های مختلف پوست را هدف قرار می دهند.

در این مقاله ما به شما 4 مورد از پر طرفدارترین راه های جوانسازی پوست را معرفی می کنیم ولی در نهایت باید دکتر مربوطه تشخیص دهد که کدام روش برای پوست شما از روش های دیگر مناسب تر است.

تزریق ژل

افزایش سن روی پوست همه تاثیر می گذارد و باعث شل شدن پوست صورت می شود. ژل‌ها موادی طبیعی یا مصنوعی هستند که می توانند باعث رفع چین و چروک پوست و حجم دهی به آن شوند. ماندگاری ژل‌ها به جنس آن‌ها بستگی دارد، به بیان دقیقتر، کم‌ترین ماندگاری به ژل‌های کلاژنی و بیشترین ماندگاری به ژل‌های دائمی تعلق دارد. امروزه بیشتر از ژل‌های نیمه‌دائم استفاده می‌شود که از جنس هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. هیالورونیک اسید در واقع سیمان بین بافتی پوست ما است. برای همین ماده‌ای طبیعی، موثر و کم‌عارضه برای جوانسازی پوست به حساب می‌آید.

ماندگاری تزریق ژل

همانطور که گفته شد میزان ماندگاری تزریق ژل بسته به جنس آن، بین ۶ ماه تا ۵ سال است.

تعداد جلسات درمانی

برای حفظ اثرات آن در پوست باید زیر نظر پزشک در بازه‌های زمانی مشخص تمدید شود.

کاربرد تزریق ژل

پر کردن خطوط صورت (خنده، اخم، چین‌های دور چشم و دور لب)، افزایش حجم لب‌ها، گونه و چانه، از بین بردن جای جوش و آکنه و ترمیم زخم ها و آسیب های پوستی، تحریک و افزایش تولید کلاژن از جمله کاربردهای تزریق ژل است.

بهترین روش جوانسازی پوست | کاربرد و ماندگاری جدیدترین و سریعترین روش ها

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از شیوه‌های درمانی ایمن برای جوانسازی پوست است. در روش هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌کنند. درست مشابه امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در روش هایفوتراپی این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد می کنند و منجر به تحریک کلاژن سازی پوست، سفت شدن و کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود.

با افزایش کلاژن سازی، پوست لیفت شده، سفت می‌شود و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود. هایفوتراپی برای افراد با رنج سنی بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را خود را عقب بندازند، کاملا مناسب است.

ماندگاری هایفوتراپی

ماندگاری اثرات هایفوتراپی بین ۱ تا ۳ سال است.

تعداد جلسات درمانی

هایفوتراپی معمولاً یک جلسه است اما جلسات ترمیمی سالیانه دارد که برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است انجام شوند.

کاربرد هایفوتراپی

کاربردهای هایفوتراپی شامل لیفت صورت، گردن و دکلته، رفع چین و چروک‌ها، درمان افتادگی‌های پوست میشوند.

بهترین روش جوانسازی پوست | کاربرد و ماندگاری جدیدترین و سریعترین روش ها

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شیوه‌های جوانسازی پوست در سراسر جهان است. در این روش سمی به نام بوتولونیوم به زیر پوست تزریق شده و باعث ضعیف یا فلج شدن عضلات صورت می‌شود. بوتاکس بیشتر از این که یک روش درمانی باشد، پیشگیری کننده است. بوتاکس زمانی موثر است که چین و چروک‌های صورت هنوز دائمی نشده باشند. در این حالت بهترین روش جوانسازی پوست برای شما، تزریق بوتاکس است. این روش کم‌هزینه، به شرطی که  تحت نظر یا توسط خود پزشک انجام شود، روشی بسیار ایمن و موثر در بهبود ظاهر صورت و جوانسازی چهره است.

ماندگاری تزریق بوتاکس

ماندگاری اثرات بوتاکس معمولا 4 تا 6 ماه است.

تعداد جلسات درمانی

برای حفظ اثرات و گرفتن نتیجه بهتر باید زیر نظر پزشک هر ۶ ماه تمدید شود.

کاربرد تزریق بوتاکس

برطرف کردن خطوط صورت، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن گوشه لب، شکل دادن به ابروها از جمله کاربردهای تزریق بوتاکس است.

بهترین روش جوانسازی پوست | کاربرد و ماندگاری جدیدترین و سریعترین روش ها

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی (Carboxy Therapy) از روش های غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. کربوکسی تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست انجام می شود. گاز دی اکسید کربن باعث تحریک خونرسانی و فعال کردن واکنش‌های ترمیمی پوست می‌شود. به این ترتیب غذارسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست بهتر شده و بافت‌ها به صورت طبیعی وارد فرآیند جوانسازی می‌شوند.

ماندگاری کربوکسی تراپی

ماندگاری کربوکسی تراپی بین ۴ تا ۶ ماه است.

تعداد جلسات درمانی

تعداد جلسات درمانی این روش 4 تا 8 جلسه است که 2 هفته تا 4 هفته یکبار باید تکرار شود.

کاربرد کربوکسی تراپی

کاربردهای کربوکسی تراپی شامل درمان افتادگی‌های پوست، رفع چین و چروک‌ها، درمان استرچ مارک (ترک‌های پوستی)، موثر در درمان ریزش مو، برطرف کردن جای زخم و آثار آکنه، بهبود نتایج لیپوساکشن است.

بهترین روش جوانسازی پوست | کاربرد و ماندگاری جدیدترین و سریعترین روش ها

مزایای جوانسازی پوست

از جمله مزایای جوانسازی پوست عبارتند از:

  • جوانسازی، صاف و شفاف نمودن پوست صورت
  • رفع چین و چروک های پوستی
  • افزایش تولید کلاژن
  • بهبود گردش خون
  • رفع خط لبخند و اخم
  • سفت شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رفع افتادگی پوست
  • امکان لیفت گونه، ابروها و پلک
  • صاف و شفاف نمودن پوست 
  • از بین بردن لکه‌ها، رنگدانه ها و اسکارهای آکنه
  • کاهش تیرگی و چین و چروک های زیر چشم

راه کار های مهم برای جلوگیری از پیری پوست

  •  استفاده از کرم ضد آفتاب
  •  استفاده از عینک آفتابی
  •  استفاده از رتینول ها یا رتینوئید ها
  •  استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده
  •  پرهیز از برنزه کردن پوست
  •  پرهیز از استعمال دخانیات
  •  پرهیز از مشروبات الکلی
  •  پرهیز از چاق و لاغر شدن مداوم
  •  شستن پوست روزی ۲ بار با ملایمت

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/175921