امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 05 فروردين 1402 - 19:00
دکتر گودرزیان موسس و مدیر کلینیک پارس در گفتگو با اتحاد جنوب:

اتحادخبر-شاکرشکیبا،زینب رنجکش: بیش از 10 سال است که کار دندانپزشکی و لبخند را انجام می دهم/ ما انواع تخصص های دندانپزشکی را در کلینیک پارس دور هم جمع کرده ایم/ ده سال آینده برازجان بزرگان فوتبالی زیادی خواهد داشت/ ما قهرمانی هارا درو کردیم/ خانواده ها کنار ما بایستند تا فتح قله های موفقیت

اتحاد جنوب ـ شاکرشکیبا، زینب رنجکش:  دکتر مزدک گودرزیان دندانپزشک اصفهانی ساکن شهر برازجان است. وی موسس کلینیک تخصصی دندانپزشکی پارس و باشگاه فوتبال پارس است. مزدک گودرزیان دندانپزشک حاذق شهرستان دشتستان که بسیاری از مردم این شهرستان با او خاطره درمان دارند. او اما با اینکه بومی شهر برازجان و شهرستان دشتستان نیست ولی خدمات ارزشمندی به مردم این شهر ارایه داده است. مزدک گودرزیان متولد مهر ماه 1360 و اهل اصفهان است.

 


 وی ۱۲ سال در حوزه دنداپزشکی فعالیت می‌کند. او در سال ۹۳ باشگاه فوتبال پارس را در برازجان تاسیس کرد.
با دکتر گودرزیان به گفتگو نشستیم تا از تلاش ایشان برای احداث باشگاه ورزشی پارس و راه اندازی کلینیک دندانپزشکی پارس و سرپا نگه داشتن و مدیریت تمام این ها برای ما بیشتر بدانیم. در ادامه با ما همراه باشید برای خواندن این گفتگوی جذاب...


لطفا خود را معرفی کنید؟
- مزدک گودرزیان هستم، دندانپزشک شاغل در شهر برازجان از سال 1389-1388 مشغول به کارهستم و دانش آموخته دانشگاه  آزاد اصفهان در واقع موسس کلینیک دندانپزشکی پارس و باشگاه فرهنگی ورزشی پارس برازجان هستم.


ایده ایجاد کلینیک دندانپزشکی از چه زمانی در ذهن شما شکل گرفت؟
- با توجه به ایجاد دانشگاه داندان پزشکی در بوشهر، ایده اش  از همان جا این ایده به ذهن من رسید.

 

 

 

در این بخش آیا موفق بوده اید؟
- فکر می کنم موفق بوده ام، ظرفیتمان پراست با هفت یونیت. مراجعه کننده هایمان هم خوب هستند و بالای 90 درصد رضایت عمومی دارند. توانسته ایم خدمات جامعی را در کلینیک برپا کنیم و یک جور هایی کلینیک رفرنس شویم با تمام سختی هایی که داشته ایم توانستیم کار هایی کنیم که در شهر های بزرگ کمبود آن حس می شود به طور مثال: خدمات دندان پزشکی تحت بیهوشی یا مرکز تخصصی رادیولوژی که ایجاد کردیم در کلینیک تا بتوانیم خدمات خیلی بهتری را ارائه دهیم.


با توجه به حجم فعالیت هایتان، چگونه  توانستید بین کار تخصصی خودتان و مدیریت کلینیک توازن ایجاد کنید؟
- این توازن نیاز به نیروهای تخصصی دارد؛ دوستانی که کنارم مانده اند را در بخش مدیریتی از آن ها استفاده کرده ام سعی کردم به آن ها اعتماد کنم و تیم مدیریتی را تخصصی کنم اما باید بگویم مدیریت کار بسیار سختی است.

 


باتوجه به اینکه در دندانپزشکی بحث زیبایی وارد شده است، می توانید بگویید شما از چه زمانی این موضوع را جدی گرفته و شروع کردید؟
- ببینید، همزمان با تخصصی تر شدن کار ها ما می بینیم که موج آموزش هایی که شروع شد سعی کردم هم گام با این آموزش ها به سمت جلو بروم و از آن ها عقب نمانم و در اصل سعی کردم با توجه و نیاز جامعه آموزش هایم را تکمیل تر از روز های گذشته دنبال کنم. حدودا بیش از 10 سال است که کار دندانپزشکی و لبخند را انجام می دهم و کار زیبایی جزئی از  کار ماست و من از هر فرصتی برای به روز رسانی اطلاعاتم استفاده کردم.


چقدر در جلب اعتماد مردم دشتستان  نسبت به کارتان  و مرکزتان موفق بودید؟
- من فکر می کنم هنوز هم جلب اعتماد مردم ادامه دارد و این یک قضیه درونیست، یادش بخیر دکتر نوروزی هم به من می گفت: محیط کاری هر شخص، شخصیت او را بیان می کند. کار خوب همیشه محکوم است به برنده شدن. ما اکنون رادیولوژی فک و صورت کم داریم در سطح شهرستان و سایر متخصصان هم اصلا ندارند.
ما اکنون در شهرستان دشتستان فقر متخصص داریم، دانشگاه نیز فقط نیاز درمانی اش را تامین می کند، رادیولوژی دهان و فک و صورت و سایر متخصصین. ما یک سری متخصصین را اصلا نداریم و بعضا چالش هایی را این قضیه ایجاد می کند؛ سعی می کنم با هر زحمتی تا آن جا که قانون به من این اجازه را بدهد و حتی اگر طبق قوانین صنفی نه درمانی اجازه ندهد کمک بگیرم از سایر متخصص ها برای اینکه نیاز شهر ماست.

 

 

شهرما به متخصص بی هوشی و به متخصص اطفال و به متخصص ترمیم نیاز دارد، خصوصا جایی مثل ترمیم اطفال. کار کودک انجام دادن، حالا اینکه من هم دندانپزشکی تحت بیهوشی را ایجاد کردم که یکی از بافت های هدفش مخصوص اطفال است، در حالیکه نیاز مردم را از لحاظ صنفی برطرف می کنم و شاید با برخی قوانین هم مشکل داشته باشد ولی من عمل می کنم، حالا من باید انتخاب کنم خلاف مقرراتی که در جهت رضایت مردم است را انجام بدهم یا نه؟ بعضا هستند افرادی که این کمبود متخصص را می بینند اما تنش ایجاد می کنند دوست دارم این قضیه را بگویم تا پیگیری شود. بله دادستانی درست عمل می کند و سفت و سخت می گیرد برای پروانه در شهر، اما اینجا مردم آسیب می بینند حالا ببینید داستان چیست؟ ما محرومیت داریم در زمینه متخصص در برازجان و دشتستان و قوانین نیز به ما این اجازه را نمی دهد من تمام آموزش ها را می روم و افتخار می کنم. و باید بگویم برای جذب اعتماد عموم قطعا می توانم این کار را بکنم؛ زیرا وقتی من و مجموعه ام امروز بتوانیم همه کارها را انجام دهیم قطعا نظر مردم را جلب می کنیم. شاید شخصی بخواهد چند کار درمانی را انجام دهد و مجبور باشد هربار هرکار را نزد یک دکتر انجام دهد این باعث آزردگی بیمار می شود اما ما همه را در کلینیک پارس دور هم جمع کرده ایم و بیمار نیاز نیست برای کار درمانی دیگر از نظر دندانپزشکی از کلینیک خارج شود و این بسیار سخت است برای ما اما شدنی است.

 

تاکنون در مورد مسائل مرتبط با دندان چقدر فرهنگ سازی کرده اید؟
- حرکت های پیشگیری درمان دندان جزو درس های ما در دوران دانشگاه بود و چیزی که ما را از جوامع پیشرفته دور می کرد همین بود.
من در این قضیه کم کار کردم که اشاره هم کردم این کارها بستر می خواهد، صحبتش هم شده که بتوانیم تجهیزات سیار دندانپزشکی را بگیریم و گاهی به منطاق محروم سری بزنیم، خودم شخصا کم کار کردم ولی بیشتر این وظیفه دانشگاه است و بیشتر باید کار کند و در حیطه شخصی و شغلی من قرار نمی گیرد. من آموزش می دهم، بیمارم اگر مسواک نزند او را دعوا می کنم، در بُعد درمانی خودم تلاش می کنم. با توجه به اینکه مجموعه و مدرسه تحصیلی  خودمان را داریم دوست دارم آن اتوبوس های سیار درمان دندانپزشکی را بتوانیم تامین کنیم از دانشگاه. قاعدتا باید داشته باشیم.

 

 

باتوجه به نوسانات بازار و وضعیت معیشت مردم کاری برای ملاحظه آن ها در بحث پرداخت هزینه ها کرده اید؟
- بله من سعی می کنم مراعات کنم اما واقعا فضا خیلی فضای سنگینی است. افزایش قیمت های مداوم، تورم کشنده، روی خرید مردم اعمال می شود اغلب وسایلی که شاید 80 درصدش وارداتی است، سعی می کنم به مجموعه بازیکن هایم، مربی ها و معلم ها سعی می کنیم تخفیف بدهیم، تخفیف عمومی خانواده پارس را که بیشتر باشگاه ورزشی من را شامل می شود را تخفیف می دهیم، باز هم برای افرادی که مشکل دارند نیز قطعا هر انسانی کمی وجدان داشته باشد وجدانش به درد می آید و سعی می کند کمک کند اما به طور کلی گرانی ها شدیداً اذیت می کند زیرا ما با گرانی ها مجبوریم تعرفه را بالا ببریم و می بینیم این اجازه را نداریم و می بینیم گرانی ها کمر مردم را خم می کند. من که اینجا نشسته ام سالهایی بوده که بسیار ضرر کرده ام یک سالی مثل سال کرونا ما ترازمان منفی بود. خوب به خاطر دارم که می خواستم حقوق و عیدی پرسنل را پرداخت کنم (با درآمدم از جایی دیگر، و اینکه در کرونا کار دندان کردن ریسک بسیار بالایی بود با آن لباس ها کار بسیار سختی بود و بچه های من دچار بیماری پوستی شدند و من تعارفی ندارم می گویم دقیقا مثل بخش کرونا لباس می پوشیدند و واقعا دم مدافعان سلامت گرم.)


آیا جدی نگرفتن توصیه های دندان پزشکی توسط مردم بخاطر مشکلات فرهنگی است یا درمان آن راحت است؟ علتش چیست؟
- کسی که بهداشت دهانش را رعایت نمی کند یعنی آدم منظمی نیست؛ کسی که نظم ندارد قطعا انسان موفقی نمی شود. این ها فاکتور های وابسته به هم است. بنظر من نقص فرهنگی زیاد داریم من توهین نمی کنم ولی آمار رعایت بهداشت هم وضعیت خوبی ندارد. درمان دندان کار ساده ای نیست و حتی می توانم بگویم سخت هم هست باید دقت کرد.  باید در نظر داشت که روی یک موجود زنده کار می کنی و باید بیشترین دقت را کنیم.
 

در فضای مجازی حرف های بسیاری در مورد دهان و دندان زده می شود آیا منبعی داریم که طبق آن بتوانیم استناد کنیم و این صحبت ها در فضای مجازی را رد و یا قبول کنیم؟
- من احساس می کنم رسانه های بزرگ در این قضیه می توانند موثر باشند رسانه هایی که دراختیار عموم مردم باشد و دسترسی به آن سخت نباشد مثل تلویزیون، زیرا اغلب پلتفرم ها چون کنترل دقیقی رویش صورت نمی گیرد نمی توان به عنوان منبع رویش حساب باز کرد. مگر اینکه مدارک و اسنادش را به مخاطب نشان دهد، درمان های بعد از 5 سال و 7 سالش را مستند نشان دهد.


آیا خود را با مراکز معتبر ایرانی قیاس می کنید؟
- همیشه برای بهترین بودن جنگیده ام و تلاشم را کرده ام. از لحاظ دیجیتال نمی توانم خودم را با بقیه مقایسه کنم زیرا مشکل هزینه دارم چون من تیم دارم باشگاه پارس را باید بشناسید و گاهی از این هزینه هایم آن جا مجبورم برای بچه هایم هزینه کنم و خرج فرهنگ ورزش کنم، نمی توانم در قضیه دیجیتال فعلا حرفی بزنم و در این مورد امیدوارم پایم به نمایشگاه برسد و بتوانم این تجهیزات را خریداری کنم.


اگر انتظاری از مسئولین دارید بفرمایید؟
- انتظار خاصی ندارم زیرا سعی کرده ام همیشه کارم را قانونی پیش ببرم، من هیشه فکر می کردم رشد کردن ممکن است باعث خوشحالی بقیه شود اما حالا می بینم این شامل همه نمی شود و ممکن است باشند  افرادی که از پیشرفت تو ناراحت شوند. هست مسئولی که  برای من چالش درست می کند و من مدارکی دال برتمام تخصصی که در این حیطه است را دارم و نمی توانم بپذیرم چرا باید از موفقیت دیگری اینقدر چشم تنگ و حقیر باشیم. مسئولین ما هشیار باشند تنگ نظر ها را در کنار خود نگه ندارند زیرا همین ها به جامعه ما آسیب می زنند.

 


آیا خدمات پس از درمان و نتیجه کار برایتان مهم است؟
- از لحاظ عرفی و شهرت و حتی وجدانی این قضیه مهمی است زیرا بیمار من دارد هزینه گزافی را بابت آن پرداخت می کند. ما به گرانی دلار و تحریم ها نمی توانیم محصولات درجه یک اروپایی را بیاوریم اما کره ای می آورم. در هرصورت نتیجه کار برایمان مهم است و رضایتمندی بیماران از درمان و خدمات مجموعه موجب خوشحالیمان می شود و ما را در جهت خدمات دهی هرچه بهتر ترغیب می کند.
من یک ایرانیم. می گویم باید پولی که برای خانواده ام می برم حلال باشد. من اخلاقا هم پای بیمارم ایستاده ام و می مانم.


با مردم دشتستان ارتباط گرفته اید؟
- بله بسیار عالی، در قسمت پزشکی بیماران زیادی را دارم که وفا دار مانده اند و می آیند و می گویند وای دکتر پیر شدید.(می خندد)


در مجموعه خود چند نیرو دارید؟
- در این مجموعه حدوداً 42تا 45 نفر پزشک و دستیار و پرسنل داریم.

 


کلام پایانی:
- عاشق کشورم ایران و مردمش هستم. خوشحالم که در بحث درمان و ورزش تمام تلاشم را کرده ام و در زمینه رشد در این زمینه ها خون دل ها خورده ام.

 

 

















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: لیلادانا حدود 3 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 8 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 9 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...