کد خبر: 175737 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 15 اسفند 1401 - 10:55
یک مسئول در دانشگاه‌های کشور:
چرایی اقدامات دشمن در کرسی‌های آزاداندیشی بازخوانی شود

اتحادخبر:  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: بازخوانی چرایی اقدامات دشمن نیازمند کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاههاست.

 

اتحادخبر:  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: بازخوانی چرایی اقدامات دشمن نیازمند کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاههاست.

چرایی اقدامات دشمن در کرسی‌های آزاداندیشی بازخوانی شود

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام سعید کرمی دوشنبه ۱۵ اسفند در نخستین دوره توانمندسازی مبلغین دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه فارس که به همت دفتر نهاد دانشگاه‌های فارس برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات این روزها در سطح کشور، تلاش مذبوحانه‌ای برای مقابله با چالش گفتمان انقلاب اسلامی است تا از این مسیر در فضای گفتمانی دنیا علیه کشورمان در سطح بین‌الملل چالش آفرینی کنند که مانند گذشته ناکام ماندند و از همین رو نیاز است روشنگری کنیم.

او با اشاره به تلاش‌های دشمن بیان کرد: دشمن امروز به این نتیجه رسیده که تنها راه ضربه زدن به نظام اسلامی هدف گرفتن باور و ایجاد فضای ناامیدی است، لذا در راستای این هدف اقدام به تحریف موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و کاستی‌ها می‌کند.

سرپرست دفتر نهاد رهبری در بنیاد نخبگان کشور خطاب به فعالین حوزه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: بازخوانی چرایی اقدامات دشمن نیازمند کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاههاست که سعی داریم با برگزاری دوره‌های توانمندسازی روحانیون را برای مقابله به حربه‌های دشمن آماده کنیم.

کرمی همچنین با بیان اینکه در این برهه دانشگاه با حضوردانشجویان بیدار و انقلابی، بسیار قاطع صف خود را از این جریان‌ها جدا کرد، افزود: هرچند هنوز که معتقدیم دشمن امید را از جوانان سلب کرده اما از طرف دیگر برای رفع این مشکل برنامه ریزی دقیق انجام نشده و همچنان نگران‌هایی وجود دارد.

همچنین مباحث سلسله دوره‌های توانمندسازی مبلغین دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان فارس، نقش روحانیت در نوسازی و پویایی ارتباط با نسل جوان، کارکرد ارتباط موثر طلاب در اعتلای فکری نسل جوان، دفاع از اعتلای فکری و ارتباط مؤثر با نسل جوان ،روش شناسی ارتباط مؤثر با نسل جوان و همچنین الگوگیری از دیدگاه متولیان اندیشه اسلامی در مواجهه با نسل جوان از جمله مباحثی بود که توسط مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در این نشست مطرح شد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/175737